LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgtoeslag fout

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
ManBearPig

Zorgtoeslag fout

Ongelezen bericht door ManBearPig »

Hoi,

Ik heb altijd netjes mijn zorgtoeslag gekregen maar dit jaar heeft de belasting mij aangemeld als niet verzekerd waardoor ik dus heel het jaar geen zorgtoeslag heb gekregen en mede door dat heb ik nu een achterstand van 7 maanden bij mijn zorgverzekeraar. Is dit normaal? Ik snap dat ik verplicht ben om mijn verzekering te betalen maar de belastingdienst is toch ook verplicht om mij te helpen daarbij?
Kan ik de belasting aansprakelijk stellen?

Ik ben inmiddels aangemeld bij het CVZ en moet dus nu in plaats van 90 euro, 160 euro pm. Zorgtoeslag voor dit jaar is met terugwerkende krachtn verleden week uitbetaald maar niet naar mij, maar het CIJB ***********.

Jantje7

Re: Zorgtoeslag fout

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Hoe zo fout?? En hoe zo niet geholpen door de belastingdienst? Zij zorgen dat u de zorgtoeslag niet aan iets anders kunt uitgeven door het rechtstreeks naar het CIJB over te maken, en u niet de kans krijgt het aan andere dingen uit te geven als waar het voor bedoeld is. Prima geregeld toch?

jantje7

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

dit jaar heeft de belasting mij aangemeld als niet verzekerd waardoor ik dus heel het jaar geen zorgtoeslag heb gekregen en mede door dat heb ik nu een achterstand van 7 maanden bij mijn zorgverzekeraar. Is dit normaal?
Dat is een normale gang van zaken, immers, als u niet betaald heeft u ook geen zorgtoeslag nodig. U kunt de belastingdienst wel aansprakelijk stellen, maar u zult bot vangen. U zou er beter aan doen om uw energie in andere zaken te steken, bijvoorbeeld uw financiën weer in het zwarte bereik te krijgen.

ManBearPig

riddert schreef:
dit jaar heeft de belasting mij aangemeld als niet verzekerd waardoor ik dus heel het jaar geen zorgtoeslag heb gekregen en mede door dat heb ik nu een achterstand van 7 maanden bij mijn zorgverzekeraar. Is dit normaal?
Dat is een normale gang van zaken, immers, als u niet betaald heeft u ook geen zorgtoeslag nodig. U kunt de belastingdienst wel aansprakelijk stellen, maar u zult bot vangen. U zou er beter aan doen om uw energie in andere zaken te steken, bijvoorbeeld uw financiën weer in het zwarte bereik te krijgen.
Dus iedereen word door de belasting als onverzekerd gemeld? Wist ik niet.

ManBearPig

Jantje7 schreef:Hoe zo fout?? En hoe zo niet geholpen door de belastingdienst? Zij zorgen dat u de zorgtoeslag niet aan iets anders kunt uitgeven door het rechtstreeks naar het CIJB over te maken, en u niet de kans krijgt het aan andere dingen uit te geven als waar het voor bedoeld is. Prima geregeld toch?

jantje7
Als ik mijn zorgtoeslag net als elke ****** burger in Nederland normaal had gekregen, zou ik geen schuld hebben. Ik ben sinds 2008, 18 jaar en elk jaar kreeg ik normaal zorgtoeslag, dit jaar(ben inmiddels 23) heeft de belastingdienst een fout gemaakt en mij onterecht in het systeem gezet als onverzekerd terwijl ik wel verzekerd was. Ik heb dus heel het jaar door geen toeslag ontvangen.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Indien wat u schrijft waar is, en u door een fout van de belastingdienst geen zorgtoeslag heeft ontvangen, begrijp ik niet waarom u daartegen geen bezwaar heeft gemaakt. Dit was dan in enkele maanden rechtgezet. Dan was als overbrugging een PL mogelijk geweest, tenzij u dit al maximaal had.

jantje7

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

ManBearPig schreef:
Jantje7 schreef:Hoe zo fout?? En hoe zo niet geholpen door de belastingdienst? Zij zorgen dat u de zorgtoeslag niet aan iets anders kunt uitgeven door het rechtstreeks naar het CIJB over te maken, en u niet de kans krijgt het aan andere dingen uit te geven als waar het voor bedoeld is. Prima geregeld toch?

jantje7
Als ik mijn zorgtoeslag net als elke ****** burger in Nederland normaal had gekregen, zou ik geen schuld hebben. Ik ben sinds 2008, 18 jaar en elk jaar kreeg ik normaal zorgtoeslag, dit jaar(ben inmiddels 23) heeft de belastingdienst een fout gemaakt en mij onterecht in het systeem gezet als onverzekerd terwijl ik wel verzekerd was. Ik heb dus heel het jaar door geen toeslag ontvangen.
Allereerst: briljante naam.

Heb je toen de belastingdienst je als onverzekerd in 't systeem zette daar geen brief van gehad? Ik zie dit namelijk wel vaker voorbij komen, en mensen van wie de belastingdienst dus denkt dat ze niet verzekerd zijn krijgen een brief met daarin onder andere dat de zorgtoeslag stopgezet is omdat ze niet verzekerd zijn, en ook wat te doen als ze wél verzekerd zijn.

Het hele misverstand is dan op te lossen door de polis en de afschriften met betalingen op te sturen naar de belastingdienst om zo aan te tonen dat je wel degelijk verzekerd bent.

Ik vind het wel heel vreemd dat die gegevens bij de belastingdienst zo vaak niet kloppen. Misschien dat je de ombudsman eens een mailtje kan sturen?

Maar ze zullen je schulden niet gaan betalen, dus ga inderdaad hard werken aan afbetaling!

rollertje

Ongelezen bericht door rollertje »

De belastingdienst krijgt deze gegevens door van een overkoepelende organisatie van alle zorgverzekeraars. Daar zal dan iets fout in hebben gestaan. U had inderdaad op de brief kunnen reageren waarin dit medegedeeld is en de bewijzen toen kunnen opsturen. Was alles niet zo uit de hand gelopen. Zoals ik uw verhaal nu lees, hebt u het bijna een jaar op zijn beloop gelaten. Ik zelf zou allang een afspraak hebben gemaakt met de belastingdienst en alle bewijsstukken dat ik wel betaald heb laten zien. U moet toch gemerkt hebben dat u de zorgtoeslag niet ontving?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Zie dit topic pas nu. Ben het met rollertje eens: dat moet je toch echt wel gezien hebben op je bankrekening dat de Zorgtoeslag niet gestort werd? Je hebt het zelf (waar de fout dan ook begonnen is) uit de hand laten lopen. Dus terecht dat het toch verkregen bedrag naar het CIJB gegaan is. Tipje: ga er een administratie(tje) op na houden; weet je inkomsten en uitgaven.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ManBearPig schreef: Als ik mijn zorgtoeslag net als elke ****** burger in Nederland normaal had gekregen, zou ik geen schuld hebben.
Ik weet niet wat voor woord je had gebruikt waar de forumsoftware sterretjes van heeft gemaakt maar het was vast niet netjes. Overigens krijgt niet iedere Nederlander zorgtoeslag. Veel Nederlanders mogen de hoofdprijs betalen om figuren zoals jij te sponsoren....

prisma64

Ongelezen bericht door prisma64 »

Als ik mijn zorgtoeslag net als elke ****** burger in Nederland normaal had gekregen, zou ik geen schuld hebben

Nou sorry hoor wat een dom gezeur, u betaalde de ziekenfonds niet alleen omdat u geen zorgtoeslag ontvangt :lol: :lol: en dat ook nog verbaasd zijn dat u nu bij het cvz zit

http://www.cvz.nl/verzekering/wanbetale ... miebetalen?

Gesloten