LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergelijkingssite's. Hoe eerlijk zijn de aanbiedingen?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Kingswood

Vergelijkingssite's. Hoe eerlijk zijn de aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Kingswood »

Ik zou wel eens willen weten of de aanbiedingen op vergelijkingssite's voor energie, wel echte aanbiedingen zijn.
Met enige regelmaat maak ik vergelijkingen met steeds dezelfde gegevens en op dezelfde site's. De totale jaarkosten voor mij verschillen op zich niet echt veel tussen de afzonderlijke site's maar er was wel iets anders dat mij opviel.
Enkele weken geleden kwamen mijn jaarkosten op de verschillende site's uit op ongeveer 650 euro. In dit bedrag was in alle gevallen de actiekorting al verrekend. De actiekorting was op dat moment 250 euro.
Vandaag maakte ik weer dezelfde vergelijkingen. Mijn jaarkosten komen wederom uit op ongeveer 650 euro, waarin de actiekorting weer verrekend zit. Echter is nu de actiekorting maar 65 euro!
Mijn conclusie hieruit is dat wanneer je een hoge actiekorting krijgt, je op een andere manier meer kosten moet betalen. Ik vraag me alleen af waar dit verschil dan vandaan komt. Wie kan hier meer over vertellen?
Laatst gewijzigd door Kingswood op 01 dec 2013 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.

gaslichtwebcare

Re: Vergelijkingssite's. Hoe eerlijk zijn de aanbiedingen?

Ongelezen bericht door gaslichtwebcare »

Beste Kingswood,

Een energiepakket met een hoge welkomstpremie is inderdaad niet per definitie ook het voordeligste. Het klopt dat over het algemeen de tarieven van een pakket met een hoge welkomstpremie wat hoger liggen dan de tarieven van een actiepakket zonder dergelijke korting. Hierdoor kan het dat twee totaal verschillende pakketten toch vergelijkbare jaarkosten hebben. Om na te gaan wat het voordeligste is, is het daarom van belang dat u uw jaarverbruik zo goed mogelijk inschat. De posten die per energiecontract verschillen zijn de leveringstarieven voor gas en stroom, het vastrecht en de eventuele korting. Als u die posten naast elkaar legt, zoals energievergelijkers dat ook doen, kunt u nagaan wat bij uw verbruik het voordeligste is.

Vergelijkingswebsites tonen zowel het reguliere aanbod (die pakketten vindt u ook terug op de websites van de verschillende leveranciers) als speciale actiepakketten.

Met vriendelijke groet,
Team Gaslicht.com

Gesloten