LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Kletscorner - november 2013

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

nvt
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.

angelee
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2013 22:23

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door angelee »

Bedankt voor het advies :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

nvt
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Giede morge allemaal

Nou scheiden,neeeeeeee tot heden niet hoor!! Er zijn dingen die ik wel doe en hij weer niet visa versa he,...
Pc tot bep hoogte doe ik zelf maar ben meestal,meneer rozemarijn kijk ff....NU :lol:
Ach zo doe ik weer dingen waar hij minder kaas van gegeten heeft...dat heb je in een huwelijk geven en nemen......
Goh klinkt zoetsappig....hahahhaha.....
Maar misschien wel de houding,dingen voor elkaar over hebben...

En idd na je scheiding moest je toen wel leren met je pc over weg te gaan...dat is weer voordeel,
Maar kies dan toch liever voor mijn ....kruidje.. :lol:

Zo morgen ziekenhuis,hoop dat ik meer mag morgen...oftwel gips eraf!! Ben nog wrl bezig tot eind de. Mininmaal...met revalideren want dat is het echt :shock: en dat met een hand,vingers...maar goed,
Hoop dat ik dan beter slaap,dat is echt de laatse zes wek,bizar slecht...
Maar ach komt goed...ooiiiitt...


Ga de krant eens lezen

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zo dit viel ,e dus gelijk op,dat ga je niet menen

47 minuten geleden
120.000 euro AOW van dode vrouw teruggevorderd
De AOW die 10 jaar lang is uitgekeerd aan een Rotterdamse vrouw die al die tijd dood in haar woning bleek te liggen, wordt teruggevorderd. Het gaat om een bedrag van rond de 120.000 euro.
Dat meldt een woordvoerster van de Sociale Verzekeringsbank (SVB), de instantie die over de uitkering gaat.

De terugvorderingsprocedure wordt door de SVB standaard toegepast als een uitkeringsgerechtigde blijkt te zijn overleden.

"Alleen in dit geval gaat het om een exceptioneel lange periode", aldus de woordvoerster. De instantie stuurt een brief over de terugvordering naar het adres van de overleden vrouw. De brief komt dan terecht bij degene die de zaken van de overledene verder afwikkelt en eventueel ook andere schuldeisers moet betalen. "Dan wordt het afwachten wat het voor ons oplevert."


oke wat er nog op de rekening staat zeg ik teruggeven,dus niet dat dochter ermee vandoor gaat,maar de huur is betaald de gas licht etc verzekeringen ,maf dat ook terug gevordert worden de verzekering want,mev was al tien jr dood...dus dan vanaf dag 1 stopt verzekering,sorry maar sta je dan als dochter zijnde...ja je bent de pineut ,afstand doen,maat kost je toch geld...mijn god hoop toch dat ze bedoelen. De rest wat overgevleven is,,ev heeft verder niks opgemaakt natuurlijk,geen boodschappen etc..dus...

witte angora
Berichten: 31980
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

Die 120.000 gaat niet lukken nee. Dan zit er voor de dochter weinig anders op dan de erfenis te verwerpen. Maar goed, ze had haar moeder al 20 jaar niet gezien, en ze was ongewenst, dus zou ze sowieso wel behoefte hebben aan een erfenis.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ wa dit was uit rtl nieuws telegraaf staat,dat een notaris al heeft gezegd wat ze moet doen...

Nou ja uh je weet nooit wat voor mensen er rondlopen wa!
Ik heb zelf wat ervaring met dit soort dingen...helaas
Maar je weet nooit wat er in mensen om gaat
1 oke nou ff hard he..ze is dood wat is er over,dat is voor dat ze me nooit wilde zien,maakt ze nog iets gied.
2 vrouw is echt oprecht en wilde wel contact met moeder en stond wel paar keer voor de deur maar dacht ma wil echt geen contact...

3 dan zit je er mooi mee....snap dat het terug gevordert moet worden,maar lijkt me niet het hele bedrag,want waar het heen is gegaan is naar bedrijven!!! Dus klop daar dan maar aan
Eneco kan ook iets te verwijten zijn....derde jr horen ze meter op te nemen hier rdam..oke 1 keer noet kan..maar jr erop...en dat zolang,moet er toch ook?. Lampje gaan branden??
Stichting dus ook geen onderhoud aanhuis gedaan,hier wordt geverfd...daar in die tien jr dus niet,hier elke vijf jr...snz enz enz,is er nou bij geen ene instantie iets gaan rinkelen,neeeee je bent een nr,logisch.
Maar oke mev heeft ook dan ales van eneco weeer terug gekregen ze stookte niet neem ik aan,thermostaat blijft niet aan,slaat op gegeven moment weer uit..elk geval veeeeel minder
Ziekenfonds...mev heeft toch een polis moeten kiezen??? Ooit toen systeem om ging? Moest je voor tekenen en kiezen wie heeft dat gedaan,mens was ak wat ouder,misschien altijd medicatie gehad..waarom ineens tien jr niet meer gedeclareerd???
Dokter even eens..hoe zou het met mev rozemarijntje gaan,,,goh als zes jr niet gezien,die van mij wel hoor!!!

Dus toch alle aal raaar als je zo na denkt......ja je bent een nr dat blijkt nu maar weer....nou ja ik heb mijn allerliefste die me dicht bij me staat ingelicht wat te doen...dat gaat dus nooit met die gene gebeuren.....zonog twee mensen ij let wel op,ook op mijn buren....

Bizar toch...

Ja ik weet het je bent een nr,maar eigenlijk te bizar als je er verser zo over nadenkt!!!!

Ik moer gaan fijne morgen cerders

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik mag hopen dat de dochter hierover goed ingelicht is/wordt, zodat ze niet per ongeluk opgezadeld wordt met iets dat ze niet wil. Ze heeft aangegeven de begrafenis te willen regelen/betalen, zodat het geen gemeentebegrafenis hoeft te worden. 'k Mag toch hopen dat dat niet gezien wordt als aanvaarden van de erfenis.

"Dan wordt het afwachten wat het voor ons oplevert." :?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Of deze mevrouw niet stookte is maar de vraag, stel dat ze in de winter is overleden
en haar thermostaat op 24 heeft gestaan.

Dat ze het geld terugvorderen wat nog op haar rekening staat vind ik oke maar de huur,
gas-stroom-water, verzekering, etc heeft die vrouw waarschijnlijk maandelijks gewoon van
haar bankrekening laten afschrijven.
De verhuurder zal ook echt niet zeggen we storten van 10 jaar lang huur terug wat eigenlijk
ook niet kan, ze heeft toch 'gebruik' gemaakt van die woning 10 jaar.

witte angora
Berichten: 31980
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap het punt, Rozemarijntje. Te zijner tijd kom ik in een vergelijkbare situatie terecht, en daar is al lang en breed over nagedacht, wat ik wel of niet aanvaard. Dat had nu eenmaal met een verwerkings/aanvaardingsproces te maken. Hoe het uit gaat pakken is nu nog niet te overzien natuurlijk, dat hangt van meerdere factoren af.

Geld valt er bij die vrouw niet te halen, dat is al wel duidelijk. Blijft over een paar spullen. Maar of je daar blij mee moet zijn?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef: Geld valt er bij die vrouw niet te halen, dat is al wel duidelijk. Blijft over een paar spullen. Maar of je daar blij mee moet zijn?
Nee ik zou er niet blij van worden MAAR er zijn mensen WA de grootste problemen die ontstaan
in families door erfenis of wat er dan ook te halen valt. :shock:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

En wanneer gaan jullie de kerstboom zetten :?:

witte angora
Berichten: 31980
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

Chocomelk schreef:
witte angora schreef: Geld valt er bij die vrouw niet te halen, dat is al wel duidelijk. Blijft over een paar spullen. Maar of je daar blij mee moet zijn?
Nee ik zou er niet blij van worden MAAR er zijn mensen WA de grootste problemen die ontstaan
in families door erfenis of wat er dan ook te halen valt. :shock:
Dat is helemaal waar. Soms pikt men dingen in, niet omdat men het wilde hebben, maar omdat het een ander niet gegund wordt... :( En zo zijn er wel meer manieren om een en ander volledig uit de hand te laten lopen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De overledenen is nog niet begraven/gecremeerd dan word al vaak
geruzied over spullen etc.
Maar wel gaan zitten huilen bij begravenis/crematie plechtigheid en in
het achterhoofd hebben : dit wil ik, dat wil ik...

Erg zulke dingen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:En wanneer gaan jullie de kerstboom zetten :?:

Jeetje, choco , Sint moet nog komen :lol: :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

nvt
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Wa
Ja ik kom ook in zo,n situatie,maar ik weet wat ik juridisch moet doen....kost me even wat ,maar ben van gezeur af,ik erf schulden...nou sla over en ook al had ie geld hoefde ik het ook niet!!! En nee niet grootspraak dat is zo...
En ik zadel niet de staat er mee op dus sommige die denken leuk te kunnen reageren ,nee er is zat fam.
Die mogen het hebben :lol: het is toch een fijne lieve broer...nou alstublieft...je mag uet hebben

Nou al zou je winter stoken zomers niet...niet douchen,dus...
Water niet..
Maar fwit dat zoveel instanties gewoon.....snap je...als je alles bekijkt...oh ze reageert niey bv ziektepolis ??? En dan....
Kiezen wij maar voor haar??? Ja....systeem is niet tie njr teurg veranderd.....
Raar alemaal maar je zief het,gebeurd

Kerstboom,doe ik niet dit jr

Kreng dat is een gevaarte ,die krijg ik niet mooi opgetuigd,ja zou je zeggen en meneer R dan...ja oh dat word wat :lol: :lol: word een tienie en lou zooitje hier dan :lol: neuuuhh slaan jaartje over,
Maar koop wel leuk boompje nep,voor op dressoir,met leuke balletjes,
Beetje sffeermet mooi kerstuk..hummel een muts :lol:

Maar dit jr sla ik over,lukt niet met die hand,rechts al helemaal niet,en ik heb mooooie ballen waar ik zuinig op ben ,mooie champagne kleurige grote...
Zou wel hummel eerste boom worden maar ga wek ff met hem naar intratuin kan ie wennen zit nergens aan,echt niet!! Kan er mee de winkels in loopt netjes naast me...
Ging za met zijn vriendje samen naar winjeks die dus niet.,.nou heb he goed opgevoed...
Zelfs in de dierenwinkels zit ie nergsn aan,pas als ik zeg,hummel wil je die kluif en hou hem voor zijn giegel denkt oh mag hem pakken,goed gedaan he :wink:

Dus dat ie in mij. Boom zou gaan hangen nee daar ben ik niet bang voor,maar die handen lukt me gewoon niet....denk dat ik zeker dat eind dec nodig heb km beweging in die vingers te krijgen nou rechts,vallen ballen helijk uit mijn hand dus...neeeuhhhh....

Jaartje niet...meneer R blij,hoeft alles niet van zolder te halen :lol:

Zo ga ffbakkie zetten.
Net thuis ben ff moe..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Chocomelk schreef:En wanneer gaan jullie de kerstboom zetten :?:

Jeetje, choco , Sint moet nog komen :lol: :lol:
Ja ik weet maar aan Sint doe ik zowieso niets meer aan. :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door ciske »

Dan nog, voor de kids is het leuk , dus snap niet dat er nu al kerstspullen buiten worden geplaatst.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

foutje.
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten