Goedendag,
4 maanden geleden een mobiel gekocht bij de Aldi van het merk Wolfgang. Gisteren kwam ik uit bed en er was een whatsapp verstuurd dus ging ik kijken waardoor ik een foutmelding kreeg dus weer geprobeerd maar niks ook de meldingen van Facebook kon ik niet bekijken. Logisch gevolg is de mobiel opnieuw opstarten nou had ik dat maar niet gedaan want hij start niet meer door blijft in het scherm Wolfgang staan en doet verder niks meer. Gisteren ook al op een forum gekeken van Wolfgang en er waren dus meerdere mensen met soort gelijk probleem. Ik dacht nou dan ga ik terug naar de Aldi want hij is nog maar 4 maanden. Voor dat ik ging wou ik nog even naar Wolfgang bellen nou dat laat je wel dat kost je €0.50 p.m. wat overigens ook nergens vermeld staat. Dus toch maar gelijk naar de Aldi. Kort maar krachtig dat is niet hun probleem en is protocol moet je bij Wolfgang zijn Nou Aldi Bergen op Zoom wat een blamage en als ik dit van tevoren geweten had had ik hem zeker niet bij jullie gekocht. Wat een klant vriendelijkheid. Dus moet de klant geld kosten om het op te lossen ook via de Facebook van Wolfgang word je niet wijzer en ook niet via de mail want die beantwoorden ze ook niet. Klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Maar ik dacht dat ik binnen een jaar recht had op geld terug of een nieuwe niks van dit alles dus echt balen.
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe kan het opgelost worden zonder dat het mij geld kost ???
Alvast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mobiel van Wofgang gekocht bij de Aldi
Mobiel van Wofgang gekocht bij de Aldi
Laatst gewijzigd door Radar op 25 nov 2013 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: vermelden van namen
Reden: Reden voor wijziging: vermelden van namen
Re: Mobiel van Wofgang gekocht bij de Aldi
Je weet toch dat als je iets bij de Aldi koopt , dat je voor reparatie of wat dan ook bij de fabrikant moet zijn? Volgende keer je huiswerk doen.
Re: Mobiel van Wofgang gekocht bij de Aldi
Ja veel mensen denken gelijk te hebben, maar daarvoor zijn er deze voorwaarden opgesteld.Ik dacht nou dan ga ik terug naar de Aldi want hij is nog maar 4 maanden.
Je zou met Wolfgang contact moeten zoeken, want je hebt nog garantie.
In tegenstelling van andere bedrijven, is Aldi niet meer je aanspreekpunt.
Artikelen die wij als ALDI Actueel tijdelijk aanbieden, kunt u binnen één maand na aankoop in ieder ALDI-filiaal terugbrengen, zonder opgaaf van reden en op vertoon van uw kassabon. U krijgt dan het aankoopbedrag terug. Als ,na één maand een defect optreedt verzoeken wij u om contact op te nemen met de klantenservice zoals vermeld op de garantiekaart. Bewaar voor artikelen
met fabrieksgarantie dan ook altijd de garantiekaart en kassabon.
Re: Mobiel van Wofgang gekocht bij de Aldi
Wat zijn mijn rechten en plichten?
Als u iets koopt, hebt u rechten en plichten. Is een product niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.
Het uitgangspunt is dat u recht hebt op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen, of de fabrikant voor u inschakelen. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Overleg hierover met uw verkoper. Hij blijft namelijk verantwoordelijk.
Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.
Dit is dus wat Consuwijzer zeg
Als u iets koopt, hebt u rechten en plichten. Is een product niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.
Het uitgangspunt is dat u recht hebt op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen, of de fabrikant voor u inschakelen. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Overleg hierover met uw verkoper. Hij blijft namelijk verantwoordelijk.
Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.
Dit is dus wat Consuwijzer zeg
Re: Mobiel van Wofgang gekocht bij de Aldi
Mits het niet bij de koop door de voorwaarden anders beschreven staat.De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen, of de fabrikant voor u inschakelen. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Overleg hierover met uw verkoper. Hij blijft namelijk verantwoordelijk.
Deze verkoper heeft zoals beschreven het artikel niet in zijn sortiment, maar tijdelijk.
Trouwens is dit met alle tijdelijke artikelen zo, dat je na 14 dagen met de fabrikant contact moet zoeken.
Artikelen die wij als ALDI Actueel tijdelijk aanbieden, kunt u binnen één maand na aankoop in ieder ALDI-filiaal terugbrengen, zonder opgaaf van reden en op vertoon van uw kassabon. U krijgt dan het aankoopbedrag terug.
Re: Mobiel van Wofgang gekocht bij de Aldi
eleven schreef:Ja veel mensen denken gelijk te hebben, maar daarvoor zijn er deze voorwaarden opgesteld.Ik dacht nou dan ga ik terug naar de Aldi want hij is nog maar 4 maanden.
Je zou met Wolfgang contact moeten zoeken, want je hebt nog garantie.
In tegenstelling van andere bedrijven, is Aldi niet meer je aanspreekpunt.
Artikelen die wij als ALDI Actueel tijdelijk aanbieden, kunt u binnen één maand na aankoop in ieder ALDI-filiaal terugbrengen, zonder opgaaf van reden en op vertoon van uw kassabon. U krijgt dan het aankoopbedrag terug. Als ,na één maand een defect optreedt verzoeken wij u om contact op te nemen met de klantenservice zoals vermeld op de garantiekaart. Bewaar voor artikelen
met fabrieksgarantie dan ook altijd de garantiekaart en kassabon.
De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen, of de fabrikant voor u inschakelen. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Overleg hierover met uw verkoper. Hij blijft namelijk verantwoordelijk.
Re: Mobiel van Wofgang gekocht bij de Aldi
Je mag nog zo vaak quoten, maar de Consuwijzer is niet de wet.Colinda1 schreef:eleven schreef:Ja veel mensen denken gelijk te hebben, maar daarvoor zijn er deze voorwaarden opgesteld.Ik dacht nou dan ga ik terug naar de Aldi want hij is nog maar 4 maanden.
Je zou met Wolfgang contact moeten zoeken, want je hebt nog garantie.
In tegenstelling van andere bedrijven, is Aldi niet meer je aanspreekpunt.
Artikelen die wij als ALDI Actueel tijdelijk aanbieden, kunt u binnen één maand na aankoop in ieder ALDI-filiaal terugbrengen, zonder opgaaf van reden en op vertoon van uw kassabon. U krijgt dan het aankoopbedrag terug. Als ,na één maand een defect optreedt verzoeken wij u om contact op te nemen met de klantenservice zoals vermeld op de garantiekaart. Bewaar voor artikelen
met fabrieksgarantie dan ook altijd de garantiekaart en kassabon.
De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen, of de fabrikant voor u inschakelen. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Overleg hierover met uw verkoper. Hij blijft namelijk verantwoordelijk.
Maar blijkbaar wil je het niet begrijpen, dus ik haak af.