LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Kletscorner - november 2013

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Tenormin

Ja ik kijk uit,gewoon zorgen dat het niet gebeurd :lol:

Ciske,neee ik denk pas aan de kerst na de sint,ook kerstkaarten na de sint..
Maar de winkels,ja dat is al jaren zo geweest,
Maar goed dan kan je het toch wel over de kerst hebben,ook al is sint eerder,is dat nou volgende wk donderdag al??gaat snel,

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:Dan nog, voor de kids is het leuk , dus snap niet dat er nu al kerstspullen buiten worden geplaatst.
Ohja zeer zeker :!:
Ik zal het ook niet doen nu al hoor, maar zie hier overal al kerstverlichting
buiten hangen bij de mensen allemaal.
Dacht is wel een beetje vroeg....vandaar dat ik het vroeg.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Heb in dit topic https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8&t=139667 aangegeven dat
ik er echt weinig nog van begrijp door de onduidelijkheden allemaal.
(oh je mag het hier hebben over andere topics is me medegedeeld door moderatie)
Meerdere mensen hebben dat al aangegeven gehad en toch is mijn reactie verwijderd en meerdere
reacties van mensen die dat hebben geschreven zijn de laatste dagen daar verdwenen...snap er niets van.... :shock:

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
rozemarijntje schreef:Ja maar ,is dit echt weg of.....neeeuuhhh die gaat nooit weg,platen kan je nog altijd kopen...en blijven herhalen... :lol:
Pas geleden gelezen dat dit weer helemaal "in" is; oude platenspelers worden van zolder gehaald en de elpees weer gedraaid. Kennelijk worden de aankomende 50-ers enigszins nostalgies en willen terug in de tijd. Nou, vind mijn cd speler met 5 schijfjes toch gemakkelijker, maar inderdaad, daar hoor je natuurlijk niet het gekras van die naald meer.
Tussen een goede platenspeler en een CD-speler zit niet zoveel verschil als je zou denken, maar die platenspeler goed afstellen is een hele klus, een CD-speler klinkt uit de doos meteen goed.

Ik heb wel eens een luistersessie gehad, met een goede platenspeler van REGA, met een goed afgestelde arm en element, vs een CD-speler van dat merk, aangevuld door goede versterkers en speakers, en bij bijvoorbeeld Alanis Morrissette unplugged, was het verschil eerder persoonlijke smaak, dan echt beter/slechter.

Overigens worden er weer steeds meer nieuwe platenspelers geproduceerd, denk aan nieuwe modellen van REGA, Project, en zo verder.

Die LP's krasten en kraakten ook bijna niet trouwens.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

n.v.t.
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

LP speler is voor mijn tijd, we hadden er thuis een maar zelf nooit
gehad, kan er dus totaal niet over mee praten.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:@sjohie, weet niet van welk bouwjaar je bent maar ik heb 't dan over de tijd van, ik noem maar een boom in het bos, Chubby Checker, denk zo rond 1960-1961. We 'twistten' wat af in die tijd. Zo ook met de muziek van Elvis en Fats Domino. Als ik daaraan terugdenk vraag ik me in gemoede af hoe ik in 's-hemelsnaam al die dingen met gemak kon doen, over de vloer worden gezwiept, tussen de benen door, over de schouder en hopla, weer op de vloer, verder 'dansend'. En wij hadden echt ouwe meuk als apparatuur hoor, grijs gedraaide platen met krassen: haha, dan bleef ie hangen in de groef. En voor die tijd moest je ook echt naar dansles. Goud met ster was wel het minste waarmee je thuis mocht komen (maar dat was al half jaren 50). Nou ja, terugkijkend: ik mag niet klagen over wat alzo is meegemaakt.
Ik ben van '74, het jaar dat Abba het eurovisie songfestival won, het Griekse kolonelsregime definitief viel, en het simplistisch verbond de eerste uitzending meemaakte. :D

Maar die luistertest was ~10 jaar geleden, met een Rega P3, Brio versterker, en Totem speakers uit mijn hoofd. Wel wat nieuwer spul dan waar jullie Elvis etc op luisterden gok ik. :lol:

Er worden nog steeds goede en betaalbare platenspelers gemaakt, en veel artiesten, waaronder mijn favoriete, Bruce Springsteen, brengen nog steeds hun (nieuwe) materiaal uit op vinyl.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik van 73, ik heb platenspeler gehad,maar meer coor de sprookjesplaten en bassie en adriaan

Oh ja en i,had doris dee :lol:

Rond mijn 15?de kwam ergens de cd binnen bij mij...was er al iets eerder maar goed

Toch als je er over nadenkt,wat er allemaal verandert is,weet nog dat ik elke vrijdag klaar zat mey bandje om nr op te nemen van de top 40 met erik de zwart...
Moet je nu kijken wat een verschil,toen had je nog een atari spel,commodore 64 ( mijn man heeft nog de aller eerste voorganger van pc gehad,maar die is met pc geboren volgens mij eerste woordjes waren pc..) maaa hij heeft hem nog steeds leuk om te bewaren natuurlijk...
Moet je ket de xomordore ook iets met bandjes doen...moet je nu kijken,lig met ipad..

Coor de oudere is het voor sommige echt abba cadabra..
Gisteen zat ik programma te kijken,op rtl 5 is dat ,over pandjes huizen een oude ma wilde wat verkopen maar wilde weten of hun dat wilde..ja hoor,
Oh heeft u missxhien een kaartje met de openingstijden...zo,n popie jopie figuur!!!! Meneer staat allemaal op i ternet,die man,ik heb geen pc,heet u geen pc :shock: man was geloof ik 80 ,een smartphone,zo kon die vent door de tv trekken ff leuk bij de hand doen die oudere man weet niet eens wat het is....
Man is misschien blij dat hij kan pinnen
Tuurlijk zijn ouderen die snappen alles,of half if helemaal niet,soms nog moeite met pinne,blijkbaar ik vertrouwd gezicht vragen mij altijd om hulp....helpt altijd draai altijd neyjes hoofd weg,en dan stoppen ze tasje i. De rollator dan wordt rozemarij tje boos,nee mev of men,,,doe aub in u jas ofzo,want,.ob ja meis helemaal gelijk...
Tijden zijn zo veranderd vooral hier in grote steden,moet je...opletten

Liep rondje vanavond choco,eentje kerstboom al buiten versierd :shock:
Buitenverlichting zijn ze volop me bezig,,mar ogisvh is karwi en is ooit op tv geweest heel blok wl gaaf,eneco zl blij zij :lol:

Andere had al kerst voor de ramen :lol:

Vanmorgen vroeg kindje naar school,ken ze ondertissen bijna allemaal hummel is mascote..
Ik zeg sint al bij je geweesr,ja had me schoon gzet ik,zo ho,en???niks hij was leeg..oeps
Ik mar had je hem al eerder gezet zijn meer kindjes he...nee was eerste keer maar?buurjongen wel...ahhhh,nee gezin heft het niet slecht,maar mischien stout geweest...ik joh.lief zijn en mischien volgende keer,ja moet je anders zeggen...

Ga ff site lezen,dan slapen vroeg ziekrnhuis zijn hoop op goed nieuws,elk geval bewegen naar...nou hoe mooi ze dat zeggen geleide vd pijn...
Ben zes wk bezig nu...

Dus duimen jullie???

Totmorgen middag ergens

witte angora
Berichten: 31980
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Rozemarijntje:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door witte angora op 26 nov 2013 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31980
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

En voor iedereen:
Afbeelding

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

nvt
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Dank je allemaal :wink: hopelijk enel op me chouder

angelee
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2013 22:23

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door angelee »

tenormin schreef:
angelee schreef:Bedankt voor het advies :lol:
Ja, dat advies zal je best nodig hebben gehad, not :D
Wij zijn nu aan het sparen voor een heel klein PC'tje :D

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

Goeiemorgen allemaal.. :-)

witte angora
Berichten: 31980
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

Ook goedemorgen

Afbeelding

(Maar in werkelijkheid ben ik wel wat vrolijker...)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Rozemarijntje hoop dat je straks goed nieuws hier kan schrijven :!:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Jolijn »

Buitenverlichting zijn ze volop me bezig,,mar ogisvh is karwi en is ooit op tv geweest

8) ik heb het ff op me in moeten laten werken.

Was het bij Piet Paulusma? Die heeft/had een wedstrijd wie z'n huis/zen het mooist versierd heeft (mooi= veel, heel veel).

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Die buitenversieringen kijkt harstikke leuk bij anderen, zelf doe ik daar niet aan
mee, je ziet het niet ééns bij jezelf, je doet het eigenlijk alleen voor anderen.
Ik ga tenminste niet hele avond buiten zitten om te kijken naar je eigen buitenkerstverlichting. :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

nvt
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 nov 2013 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tenormin schreef:@tja, hoe sommige mensen hun huis optooien; ach, je moet er van houden. Op Youtube staan diverse filmpjes, haha, als je dat ziet: gegeten kan er niet meer worden met de Kerst: geen plaats meer om ergens te zitten. Nou ja, ieder zijn meug, toch?
Ah vind het bij sommige wel heel mooi kijken.

Gesloten