LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rma afhandeling redcoon zwaar onder de maat

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
K.niesten

Rma afhandeling redcoon zwaar onder de maat

Ongelezen bericht door K.niesten »

Beste lezers,

24-8 heb ik een cattapilar b15 smartphone gekocht bij redcoon.

Na twee à drie weken ging het aan / uit knopje zo zwaar dat ik hem terug gestuurd voor reparatie.

Dit heb ik gedaan op 15-10 en via track en tracé van PostNL gezien dat het pakket netjes is afgeleverd in Tilburg op 17-10 11:59.

Na niets te hebben vernomen maar een mail gestuurd volgens de medewerker was het pakket niet binnen
Volgende dag weer een mail nu was het al onderweg naar het repair centre???

Ik krijg pas 25-10 een email dat de telefoon is ontvangen in het repair centre.

Nu 25-11 al meer malen email contact gehad en een paar telefoontjes verder heb ik nog steeds geen concreet antwoord waar mijn toestel zich bevind en of ik in aanmerking kom voor een nieuwe of terug storten van het order bedrag.

Iedere medewerker schuilt weer achter zijn of haar collega met opmerkingen als:

Deze collega is er nu niet
ik zal het intern doorsturen
u krijgt morgen bericht NIET DUS!!! Morgen komt nooit!

Ik ben dus behoorlijk klaar met dit bedrijf.

Volgende stap zal zijn of rechtsbijstandsverzekering of aangifte doen.

Met vriendelijke groet

k niesten

Ps voor een medewerker van redcoon die WEL wat kan betekenen het rma nr is: RMAR066778

Prolix

Re: Rma afhandeling redcoon zwaar onder de maat

Ongelezen bericht door Prolix »

Nah... HIER ook al gekeken? :mrgreen:

redcoonnl

Ongelezen bericht door redcoonnl »

Beste K. Niesten,

Hartelijk dank voor je bericht. Je mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons!
Inmiddels ben je per e-mail geïnformeerd over je reparatie.

Het is altijd vervelend wanneer een artikel een defect vertoond. Natuurlijk lossen wij dit probleem graag voor je op. Wij streven ernaar om je reparatie binnen drie tot vier weken af te ronden na ontvangst in ons magazijn. Helaas lukt dit niet in alle gevallen. Hiervoor zijn wij ook afhankelijk van het repaircenter, wanneer er bijvoorbeeld onderdelen besteld moeten worden voor reparatie kan de reparatieperiode iets langer duren.

Momenteel is het door jou opgestuurde artikel nog in reparatie, wij gaan ervanuit dat we je zo snel mogelijk kunnen informeren over de status van je reparatie.

Nogmaals excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Saskia
Namens het redcoon Webcare-Team

K.niesten

Saskia bedankt voor je reactie,

Ik begrijp dat jullie ook te maken hebben met dat reparatie centrum.

Maar jullie mailen dat centrum en wachten daarna op reactie...
Bellen is sneller heb je gelijk antwoord.

Ik heb namelijk niets te maken met een reparatie centrum ik heb te maken met redcoon die een klant gewoon 5 weken laat wachten.

En een email waarin staat dat het terug storten van het order bedrag niet mogelijk is daar moet ik ook om lachen, hebben jullie mijn rekening nummer niet? Het is wel mogelijk jullie willen niet dat is andere koek.

Stuur mij gewoon een nieuw toestel op daar heb ik na die vijf weken toch wel recht op lijkt me.

Prolix

K.niesten schreef:...
En een email waarin staat dat het terug storten van het order bedrag niet mogelijk is daar moet ik ook om lachen, hebben jullie mijn rekening nummer niet? Het is wel mogelijk jullie willen niet dat is andere koek.

Stuur mij gewoon een nieuw toestel op daar heb ik na die vijf weken toch wel recht op lijkt me.
Hoezo moeten ze geld terugstorten? En hoezo heb jij recht op een nieuw toestel? Waar haal jij deze voorlopig ongefundeerde mening vandaan?

K.niesten

Prolix

Het woord recht is mischien in de verkeerde context geplaatst,

Ik heb via mail en telefoon ook de optie voorgelegd om het order bedrag terug te storten gezien de reparatie tijd veel te lang is en dat is ook toegegeven door meerdere redcoon medewerkers. ( is daar een wettelijke tijd voor of mag dit ook gewoon twee à drie jaar duren ?)

en ja ik weet het "te lang" is relatief.

Dan ben ik weer een tevreden klant, en redcoon kan zijn garantie verhalen bij de fabrikant die een ondeugdelijk product heeft geleverd.

Ik heb namelijk pas zes weken gebruik gemaakt van dit "zeer robuuste" toestel.

Was het een winkel geweest ipv een webshop dan was het product gewoon geruild en het defecte product terug naar de fabrikant.

Prolix

K.niesten schreef:...
Ik heb namelijk pas zes weken gebruik gemaakt van dit "zeer robuuste" toestel.

Was het een winkel geweest ipv een webshop dan was het product gewoon geruild en het defecte product terug naar de fabrikant.
Ook in een winkel hadden ze het toestel ter reparatie aangeboden aan de repairman. Weet je trouwens wel zeker dat je een CaterpillarB15 hebt? Ik kan nergens terugvinden dat ze hier in NL al voor september te bestellen waren. Chinafactory heeft ze al een tijd, en in verschillende soorten.

Een winkel/webshop gaat geen verhaal halen over de garantie, dat moet de consument doen. En die consument moet terug naar de winkel/webshop met dat product en het zelf oplossen met de winkel/webshop. Je kijkt teveel door de ogen van een ontevreden consument. Begrijpelijk, dat wel, maar beslist niet reëel. Het is aan de verkopende partij hoe ze het oplossen, er zijn geen wetten voor. Gelukkig...

K.niesten

Toestel een cat b15 is aangeschaft 24-8 cat heeft hem officieel niet in nl in de verkoop geloof ik in Duitsland was hij al vanaf begin dit jaar verkrijgbaar.

En wat betreft de rma gaat het mij nog het meest om het afschuiven en indekken van redcoon je krijgt gewoon geen concreet antwoord over je reparatie.

Als zij telefonisch contact opnemen met het repair centrum heb je naar mijn idee binnen een paar uur zicht op het hele verhaal.

Als ik precies weet waar ik aan toe ben vind ik het geen probleem nog even te wachten maar dit is uitzichtloos.

K.niesten

Vandaag bericht gehad dat het toestel niet meer is te repareren..

Krijg vervangend exemplaar en ga er van uit dat dit een nieuwe betreft.

Ik hoop dat de zaak hiermee is afgedaan

redcoonnl

Ongelezen bericht door redcoonnl »

Beste K. Niesten,

Vandaag hebben we reactie gehad vanuit het repaircenter met betrekking tot de afhandeling van jouw reparatie. Per e-mail hebben wij je hierover geïnformeerd.

Nogmaals excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Saskia
Namens het redcoon Webcare-Team

Prolix

K.niesten schreef:...Krijg vervangend exemplaar en ga er van uit dat dit een nieuwe betreft...
Nou ja, een refurbished exemplaar of een nagelnieuwe, als het goed is zie je toch geen verschil ;-)

een update over de reparatiestatus is altijd een drama, bij elk bedrijf. Ze weten nooit iets of je krijgt een standaard bericht dat er iets vervangen moet worden. Lekker duidelijk...not.

K.niesten

Refurbished is ook geen probleem .

En wat je al zegt prolix het gebrek aan status updates is wat mij zo stoort.
Iets kan langer duren maar geef daar dan een reden voor op.
En ga actief achter info aan bij het reparatie centrum. En wacht niet op antwoord van op een gestuurde email. Gewoon bellen dus.
Meschien kwam ik wat ongeduldig over maar een consument anno nu verwacht meer en laat zich niet zo makkelijk afschepen.

Redcoon is goed met zijn prijs niveau ook levertijden zijn prima, service desk ook niets op aan te merken wat betreft bereikbaarheid en vriendelijkheid. ( mag ook best gezegd worden ondanks al het gezeik 8) )

K.niesten

Dit bericht waar in staat dat het toestel ONDERWEG is naar redcoon is van woensdag 27 - 11

Beste K. Niesten,

Vandaag hebben wij bricht ontvangen vanuit het externe herstelcentrum.
Zij hebben vastgesteld dat het door jou opgestuurde artikel helaas niet meer te repareren is.

Om deze reden zal het artikel onder garantie worden omgeruild.
Het vervangende toestel is onderweg naar ons magazijn, vanuit ons magazijn zal het vervangend product naar je verzonden worden.
Hier zal je per e-mail van op de hoogte worden gebracht.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,

[naam verwijderd door moderator]

Webcare Service Representative

Ik vermoed per pakezel want ik heb echter niets meer vernomen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Prolix schreef:Het is aan de verkopende partij hoe ze het oplossen, er zijn geen wetten voor. Gelukkig...
Daar zijn wel wetten voor. De koper kan kiezen uit een beroep doen op de wettelijke garantie of contractuele garantie. In dit geval ligt beroep op de wettelijke garantie voor de hand.

De koper moet in dat geval bewijzen dat er nu een gebrek aanwezig is en dan wordt vermoed dat het gebrek reeds aanwezig was bij aflevering. De koper heeft in dat geval in beginsel recht op herstel of vervanging. De koper mag hieruit kiezen omdat hem deze rechten toekomen.

De verkoper heeft vervolgens de verplichting om deze keuze binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast uit te voeren. Als de verkoper dat niet doet of aannemelijk is dat dit niet zal lukken krijgt de koper ook het recht op prijsvermindering en ontbinding. Ook hieruit mag de koper kiezen.

Er zijn uitzonderingsgevallen waarin de koper geen beroep kan doen op een of meer rechten, maar dan moet de verkoper wel bewijzen dat de situatie zich daarvoor leent.
Prolix schreef:
K.niesten schreef:...Krijg vervangend exemplaar en ga er van uit dat dit een nieuwe betreft...
Nou ja, een refurbished exemplaar of een nagelnieuwe, als het goed is zie je toch geen verschil ;-)
Waarom worden refurbished exemplaren niet direct na het aangaan van de overeenkomst geleverd? Een refurbished exemplaar beantwoord niet aan de overeenkomst. Als de verkoper een refurbished exemplaar opstuurt dan kan de de koper de koop per direct de koop ontbinden of prijsvermindering vorderen, omdat het toegestuurde exemplaar niet aan de overeenkomst beantwoord.

Prolix

niet mijn teksten uit het verband rukken Alftrion... :wink:

en een correct gerefurbished exemplaar ìs een nieuw exemplaar. Het verschil zie je niet, nee ook jij niet. Als je wèl verschil ziet was het prutswerk en geen refurbished.

alfatrion

Prolix schreef:niet mijn teksten uit het verband rukken Alftrion... :wink:
Met dit soort opmerkingen kan ik niets.
Prolix schreef:en een correct gerefurbished exemplaar ìs een nieuw exemplaar.
Welke grote winkelketens ken je die deze exemplaren direct de eerste keer al afleveren naar aanleiding van een koopovereenkomst?
Prolix schreef:En die consument moet terug naar de winkel/webshop met dat product en het zelf oplossen met de winkel/webshop.
Bij een beroep op de wettelijke garantie moet de verkoper het product feitelijk gezien komen ophalen.

Prolix

alfatrion schreef:
Prolix schreef:en een correct gerefurbished exemplaar ìs een nieuw exemplaar.
Welke grote winkelketens ken je die deze exemplaren direct de eerste keer al afleveren naar aanleiding van een koopovereenkomst?
V&D, Ahold, eigenlijk overal waar ze elektronica verkopen...
alfatrion schreef:
Prolix schreef:En die consument moet terug naar de winkel/webshop met dat product en het zelf oplossen met de winkel/webshop.
Bij een beroep op de wettelijke garantie moet de verkoper het product feitelijk gezien komen ophalen.
Die discussie is off-topic, niet aan de orde en al eens gevoerd.

alfatrion

Prolix schreef:V&D, Ahold, eigenlijk overal waar ze elektronica verkopen...
Kun je ook aantonen dat ik daar herstelde exemplaren mee krijg, wanneer ik nieuwe product koop?
Prolix schreef:Die discussie is off-topic, niet aan de orde en al eens gevoerd.
Daarom weet ik dit ook. Hoe dan ook mijn reactie is in ieder geval on-topic. Het kan niet zo zo zijn dat je anderen mond dood kan maken door te roepen dat een onderwerp off-topic is.

Prolix

alfatrion schreef: Kun je ook aantonen dat ik daar herstelde exemplaren mee krijg, wanneer ik nieuwe product koop?
Hoho, refurbished is NIET een hersteld exemplaar. Zoals ik al zei, je kunt het verschil niet zien. Omdat de buitenkant hergebruikt kon worden is het soms voordeliger om te refurbishen: oude printplaat eruit, nieuwe erin, rommen en klaar. Je ziet wel van die goedkope tablets in de winkel liggen. Dat zijn dezelfde kastjes als van twee jaar geleden, alleen toen niet verkocht. En nu opnieuw op de markt met meer geheugen en Android 4.1.1 ipv 4.0

K.niesten

Uiterlijk volgende week krijg ik een vervangend toestel.....
En dat in een maatschappij waar het bijna normaal is dat als je voor 2200 besteld het de volgende dag al in huis hebt.

Voor al die tijd die ik er nu al heb ingestoken had ik bijna een 5s kunnen kopen .

Tip voor redcoon ANDER repair center of indien het toestel terug is gegaan naar de fabrikant deze links laten liggen dit kost klanten. Minimaal 1

Gesloten