Sinds kort heb ik mijn spaarbankboekje van de postbank (de zilvervlootrekening) weer in bezit.
Ik heb een E-mail gestuurd met de vraag of ik dat kon uit laten betalen.
Daarop heb ik een brief ontvangen dat de rekening in 1993 is opgeheven
en dat het helaas niet te achterhalen is waar het spaartegoed naartoe is overgeschreven.
Ik heb telefonisch contact gehad met een medewerker van de ING bank.
Hij heeft gezocht of er nog enige info te vinden is maar helaas niks.
Mijn boekje heeft jaren bij mijn vader gelegen, ik kan me nog herinneren van mijn zusje, die toen nog bij hem woonde, dat hij geprobeerd heeft om het boekje in te leveren en dat hem dat niet gelukt was
omdat het boekje immers op mijn naam stond en ik inmiddels meerderjarig was.
Ik heb de rekening niet kunnen opheffen, mij is toen verteld dat het boekje dan ingeleverd moest worden.
Ik kon dat niet want ik kreeg het boekje niet van mijn vader.
Nu is mijn vraag waar is het spaartegoed gebleven, als dat wel naar mijn vader is gegaan dan is dat een fout geweest van de bank, toch ?
Ik lees immers in een formulier van de ING
"Stuur het spaarboekje mee, want zonder spaarboekje kunnen wij niet uitbetalen".
ik was meerderjarig en boekje staat op mijn naam en ik heb nooit het spaartegoed ontvangen.
Er staat geen stempel of wat dan ook in mijn boekje dat de rekening is opgeheven.
Hoop dat iemand mij advies kan geven hoe dit nou in elkaar kan zitten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] postbank zilvervlootrekening
Re: postbank zilvervlootrekening
Was u meerderjarig in 1993 ?
ik vond mijn oude spaarbankboekje ook dit jaar
daar stond ook nog een leuke bedrag op, hiermee ben ik naar de ing gegaan en boekje is samen met een formulier opgestuurd, na ongeveer 3a4 weken werd er een bedrag van 45 euro geboekt op mijn abn amro rekening, boekje kreeg ik ook netjes weer thuis gestuurd en in dat boekje was een vette stempel gedrukt dat deze was opgeheven
via google had ik wel al gelezen dat niet het volledige bedrag uitgekeerd werd want die periode was verstreken.
dus misschien even naar een ing bank toegaan

via google had ik wel al gelezen dat niet het volledige bedrag uitgekeerd werd want die periode was verstreken.
dus misschien even naar een ing bank toegaan
Prisma... dat is fijn 
Alleen bij mij werd er vermeld dat de rekening in 1993 opgeheven was
maar iig niet naar mij toe.
mijn saldo is ruim 2000 gulden dus best een behoorlijk bedrag

Alleen bij mij werd er vermeld dat de rekening in 1993 opgeheven was
maar iig niet naar mij toe.
mijn saldo is ruim 2000 gulden dus best een behoorlijk bedrag
Laatst gewijzigd door wenJ op 02 dec 2013 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
@wenj

+ 20 jaar niet bijgeschreven rente!mijn saldo is ruim 2000 gulden dus best een behoorlijk bedrag

er ligt me iets bij dat dit ook tegen mij was gezegd, na het invullen van de papieren bij de ing kreeg ik eerst een brief waarin stond dat bedrag geboekt was naar mijn ing rekening, alleen heb ik nog nooit een ing rekening gehad, daarop weer naar de ing om dit door te geven en toen heb ik na 3a4 weken die 45 euro gehad.
Ik zou als ik jou was dus toch maar naar de ing toegaan en hier uitleg over vragen
Ik zou als ik jou was dus toch maar naar de ing toegaan en hier uitleg over vragen