LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] baas betaald mijn salaris niet! wat nu.

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
randygootjes
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:16

baas betaald mijn salaris niet! wat nu.

Ongelezen bericht door randygootjes »

Sinds 25 augustus ben ik werkzaam bij een bedrijf dat wegens drukte ging uitbreiden. Ze hadden een pand gehuurd maar dat moest nog verbouwd worden. Vandaar dat ik thuiswerk, dit gaat makkelijk omdat ik grafisch ontwerper ben en de website moest onderhouden. Mijn eerste salaris was 2 weken te laat. Ik kreeg te horen dat dit kwam door de boekhouder die wat fout had gedaan. Echter eind september was het salaris weer te laat. Uk kreeg te horen dat de boekhouder fouten had gemaakt en dut had verzwegen waardoor ze ee boete moesten betalen en het salaris iets later komt. Goed ik had me daarbij neergelegd. En ze zouden me op de hoogte houden. De eerste week van oktober kon ik niet verder werken aan de website, en kreeg te horen van m,n werkgever dat de server problemen had. Ik ben niet echt dom en zag dat de server suspended was, ik neem aan dat dit inhoud dat je gewoon niet betaald hebt aan je hosting bedrijf. Eind oktober had ik mijn salaris nog niet en ik zou inmiddrls toch echt 2 maanden salaris krijgen. Inmiddels leven we bijna in december en ik heb nog niks. Maandag 25 november belde ik op, er werd niet opgenomen. Ik probeerde het een aantal keer voordat ik het met een ander nmmr probeerde, toen werd er ineens opgenomen. En ze vertelde me dat ze ziek was en even niks kon naakijken en ze me het nog laat weten, en er werd opgehangen. Ik was het zat en belde het uwv. Ook heb ik die dag nog een salaris vordering gestuurd. Ik neem aan dat als je een normaal bedrijf bent, je daarvan schikt en gelijk contact opneemt met mij. Maar heb ook hierna niks gehoord. Ze hebben nog toy a.s. dinsdag en dan moest ik het uwv bellen die een onderzoek gaat beginnen. Nu is het wel zo dat al mijn rekeningen door gaan en ik inmiddels door mijn reserven heen ben. Hoelang duurt zoiets? En wanneer hoor ik wanneer ik geld krijg en hoe?
Gr randy

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: baas betaald mijn salaris niet! wat nu.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Dit klinkt niet goed. Grote kans dat het bedrijf binnenkort failliet gaat, of misschien al wel failliet is.

Het is maar de vraag of ze u aangemeld hebben bij het UWV en uberhaupt premies en sociale lasten afdragen. Mocht dat niet gebeurt zijn dan krijgt u bij een faillissement helemaal niks

Enige wat ik u ,naast de reeds opgestarte loonvordering, kan adviseren is om zo snel mogelijk iets anders te zoeken

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: baas betaald mijn salaris niet! wat nu.

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik weet niet op welke pc/laptop je thuiswerkt, maar als daar iets van hen bij zit, zou ik ze even een briefje sturen dat je die in eigendom houdt, totdat je het resterende salaris hebt ontvangen.

Mochten ze failliet gaan, wat me aannemelijk lijkt, kan je ze altijd nog op marktplaats zetten.

melo/22
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2013 20:56

Re: baas betaald mijn salaris niet! wat nu.

Ongelezen bericht door melo/22 »

Dit probleem wordt regelmatig behandeld in bekende tv programma's. Als dit bedrijf failliet is zonder dat je het weet! is wel erg cru. Wanneer zij geen premies hebben afgedragen, wordt het wel erg moeilijk.
Advies; meteen ander werk zoeken en tussentijds proberen om een overbruggingsuitkering te krijgen bij de gemeente. Kijken wat deze voor jou kan betekenen. Is het bedrijf failliet?? zoek de curator......

randygootjes
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:16

Re: baas betaald mijn salaris niet! wat nu.

Ongelezen bericht door randygootjes »

Okee, bedankt voor de reacties. Ik ben al opzoek naar ander werk, ik ben er nog wel voorzichtig mee ivm kontract breuk. En ook vandaag heb ik met het uwv contact gehad. Hun gaan een salaris onderzoek in gang zetten. En ik moet het 1 en ander invullen. Hierna krijg ik een intake op t uwv, dus ben benieuwd. Ik heb nog niks van mijn werkgever gekregen of gehoord. Ik zag vandaag wel dat er bij verschillende websites vacatures open stonden voor een verkoop functie bij het bedrijf. Beetje apart.

randygootjes
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:16

Re: baas betaald mijn salaris niet! wat nu.

Ongelezen bericht door randygootjes »

Momenteel is het uwv bezig met een onderzoek, echter mijn contact persoon bij het uwv krijgt geen contact met mijn werkgever. op voicemail en mailtjes word niet gereageerd. ik heb ook een aantal mailtjes gestuurd met een tracker erop. zodat als mijn werkgever de mail opend ik een bericht krijg daarvan. deze bevestigingen heb ik voor alle gestuurde mailtjes ontvangen. ik zou er graag achter willen komen of ik collegas heb die het zelfde probleem hebben hoe kom ik hierachter?
Ik heb ook met een advocaat gesproken, die zegt we kunnen wel een procedure starten, echter moet je wel rekening houden met als de werkgever geen geld heeft, kan hij me ook niks betalen. en de kosten lopen al snel richting de 2000 euro. dat vindt ik ook aardig zonde om te doen. wat kan ik nog meer doen want als ik op het uwv moet wachten zijn we volgend jaar nog bezig. en ik weet gewoon echt niet wat ik kan doen. ik denk dat ik gewoon de *** ben.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: baas betaald mijn salaris niet! wat nu.

Ongelezen bericht door sjoegel »

Inderdaad. Ik zie het ook somber in. Snel iets anders zoeken.

randygootjes
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:16

Re: baas betaald mijn salaris niet! wat nu.

Ongelezen bericht door randygootjes »

Vandaag eindelijk een telefoontje van het uwv gekregen, dat ze een onderzoek hebben gedaan naar mijn bedrijf. en dat mijn werkgever medio januari mijn salaris zal overmaken. omdat er nog wel geld in het bedrijf zit maar er een onderzoek gaande is dor de belastingdienst. en daar heeft t uwv niks mee te maken. dus is het iets tussen jou en je baas. Dus in prenciepe heb ik al mijn tijd zitten te verdoen aan het mailen en bellen naar het uwv en zelf op kantoor komen. want ik ben nu geen stap verder, alleenmaar dieper in de ****. ik snap niet dat je dit in nederland zomaar mag doen? iemands salaris zolang vasthouden.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: baas betaald mijn salaris niet! wat nu.

Ongelezen bericht door sjohie »

randygootjes schreef:Vandaag eindelijk een telefoontje van het uwv gekregen, dat ze een onderzoek hebben gedaan naar mijn bedrijf. en dat mijn werkgever medio januari mijn salaris zal overmaken. omdat er nog wel geld in het bedrijf zit maar er een onderzoek gaande is dor de belastingdienst. en daar heeft t uwv niks mee te maken. dus is het iets tussen jou en je baas. Dus in prenciepe heb ik al mijn tijd zitten te verdoen aan het mailen en bellen naar het uwv en zelf op kantoor komen. want ik ben nu geen stap verder, alleenmaar dieper in de ****. ik snap niet dat je dit in nederland zomaar mag doen? iemands salaris zolang vasthouden.
Nee dat mag niet, en er zijn plenty wetten en regels omheen gebouwd door de wetmakers. Maar daarmee ben jij pas voor de helft geholpen, want pas als die letters worden uitgesproken door een rechter, heb jij concreet iets waar je je werkgever mee kan dwingen. Om dat in gang te zetten, zou ik dit dan ook voorleggen aan het Juridisch Loket, of rechtsbijstandverzekering.

En het UWV heeft gelijk, die kunnen bij een functionerend bedrijf niks voor je doen zolang de premies gewoon betaald worden. Salarisbetalingen zijn iets tussen werkgever en werknemer.

Gesloten