LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen kan geld kosten

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door Radar »

'Niets doen kost je poen!' is het motto van overstapcampagnes. Overstappen naar een andere provider, zorgverzekeraar of energieleverancier kan je veel geld besparen. Maar dat is niet altijd gunstig. Sommige overstappers naar een andere energieleverancier krijgen juist een hoge eindnota. Hoe voorkom je verrassingen? En hoe en stap je op het goede moment over?

Maandag 2 december in Radar, om 20:30 bij de TROS op Nederland 1

prisma64
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2013 13:15

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door prisma64 »

zou zowieso niet overstappen in de zomer, wintertijd is dan vaak niet meegerekend en ook nooit voor dat de jar is geweest

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn ervaring is dat de helft van alle energieleveranciers zich niet aan de afgesproken tarieven houdt na overstap en/of "vergeet" de eenmalige korting (bijvoorbeeld 250 euro) uit te keren.

Essent, Dong, E.ON Benelux, Greenchoice en Oxxio maken zich hier aan schuldig is mijn (gedocumenteerde) ervaring.

Omdat verreweg de meeste mensen toch geen hol begrijpen van hun energierekening (en dat weten die leveranciers maar al te goed!), komen ze hier mee weg.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door eleven »

Bob Schurkjens schreef:Mijn ervaring is dat de helft van alle energieleveranciers zich niet aan de afgesproken tarieven houdt na overstap en/of "vergeet" de eenmalige korting (bijvoorbeeld 250 euro) uit te keren.

Essent, Dong, E.ON Benelux, Greenchoice en Oxxio maken zich hier aan schuldig is mijn (gedocumenteerde) ervaring.

Omdat verreweg de meeste mensen toch geen hol begrijpen van hun energierekening (en dat weten die leveranciers maar al te goed!), komen ze hier mee weg.
Ik kan niet over andere leveranciers praten, maar ik ben al jaren klant bij Greenchoice en heb tot heden nog altijd mijn korting, of de tarieven, welke ik heb afgesproken via een nieuwe offerte gekregen.
Daar was tot nu geen negatieve reactie te vermelden.

witte angora
Berichten: 30999
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben een aantal jaren bij Dong geweest, en doordat ik ieder jaar een nieuw contract afsloot, kreeg ik ieder jaar keurig een flinke korting. Alleen doen ze dit niet meer bij bestaande klanten, dus vandaar de overstap naar Essent dit jaar, en volgend jaar zien we dan wel weer. :D

stofzuigertje

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je bestaande klanten voor het verlengen geen korting meer geeft...
Dan gaan ze heen en weer tussen enkele aanbieders en ben je hem telkens na afloop weer kwijt.

Ik zou voor een welkomst verbod zijn want nu blijven de zittenblijvers de jaarlijkse overstappers die veel reclame en korting kosten op binnen te halen.
Meestal is een klant voor maar 1 jaar negatief, veel kosten voor reclame, inschrijven en uitschrijven en op naar de volgende voor leuk cadeau of korting.
Iemand belonen voor klant blijven is volgens mij goedkoper dan nieuwe te zoeken die meestal volgend jaar op zoek gaan naar de volgende aanbieding!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door tenormin »

Maar als je b.v. opzegt bij je huidige leverancier bieden ze je toch een aardige korting aan als je toch bij hen wil blijven: ook dat is dan best de moeite waard (en cadeautjes van andere leveranciers zit ik niet op de wachten); minder betalen wel: en ik heb echt een beste ervaring met, geloof het of niet, Eneco.
Net als afgelopen maandag (even Off Topic, sorry) de Telegraaf opzeggen. Kreeg aanbod voor helft van de prijs voor 2014. Nou, daar ging ik ook op in.

Barbara J
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2013 15:21

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door Barbara J »

Als je termijn bijna afloopt kun je bellen met je eigen energieleverancier en zeggen dat je tevreden bent maar ook kijkt naar aanbiedingen omdat deze voordeliger zijn.
Resultaat: de prijs naar beneden en een paar cadeaubonnen.
Inmiddels is de prijs nog lager omdat we zonnepanelen hebben laten leggen. Het was een prachtige zomer en de meter ging lekker hard vd panelen. Ze leveren meer dan werd aangegeven.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door kweenie »

Hangt er natuurlijk vanaf wat je mooi vindt :wink:

Er waren flink wat zonnige en ook zeer warme dagen (met name begin augustus, maar ook de tweede helft van juli). Maar ook een aantal heel natte dagen. Het scheelde bijvoorbeeld niet veel of de hoogste temperatuur ooit was gemeten.

phummelink
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2013 20:44

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door phummelink »

zijn ze nou zo naïef of lijkt dat nou zo?

natuurlijk krijgt die man die naheffing van 800 euro niet terug!
dat is gewoon de afrekening van wat hij verbruikt heeft.
en wat je verbruikt hebt, moet je gewoon betalen.

zijn er nou echt van die 'simpele' mensen die denken dat ze elke maand evenveel energie verbruiken
en zodoende elke maand hetzelfde bedrag betalen?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door tenormin »

phummelink schreef:zijn ze nou zo naïef of lijkt dat nou zo?

natuurlijk krijgt die man die naheffing van 800 euro niet terug!
dat is gewoon de afrekening van wat hij verbruikt heeft.
en wat je verbruikt hebt, moet je gewoon betalen.

zijn er nou echt van die 'simpele' mensen die denken dat ze elke maand evenveel energie verbruiken
en zodoende elke maand hetzelfde bedrag betalen?
Jazeker zijn die mensen er; daarom (en om andere redenen) bestaan er fora.

[email protected]
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2012 18:20

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik snap er niets van,ik overgestapt naar budgetenergie werd aanbevolen door de ANBO.
Ook ik moest flink betalen terwijl ik elk jaar geld terug krijg van Nuo
Laatst gewijzigd door [email protected] op 02 dec 2013 22:41, 8 keer totaal gewijzigd.

wvdvvdv
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2013 21:10

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door wvdvvdv »

Niet alleen naieve mensen, maar vooral een oliedomme redactie!
Je betaalt voor je verbruik en de maandelijkse bedragen zijn slechts een voorschot en dat zegt niets over de werkelijke kosten.
Des te eerder je overstapt, des te groter is je voordeel, ervan uitgaande dat de nieuwe leverancier een lagere prijs rekent.
Even wat beter nadenken, mensen!
(zo, nu weer snel afmelden voor dat forum ...)

Ik heb verder geen belangen, maar een rectificatie lijkt me op z'n plaats, wil dit programma serieus genomen worden.
Laatst gewijzigd door wvdvvdv op 02 dec 2013 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door eleven »

Lida, fijn, dat iedereen nu weet waar je woont, telefoonnummer e-mail adres.
Ik zou spoedig mijn prive gegevens weghalen, als je tenminste geen onverwachte mails of bezoek wil krijgen.

[email protected]
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2012 18:20

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door [email protected] »

eleven schreef:Lida, fijn, dat iedereen nu weet waar je woont, telefoonnummer e-mail adres.
Ik zou spoedig mijn prive gegevens weghalen, als je tenminste geen onverwachte mails of bezoek wil krijgen.
Laatst gewijzigd door [email protected] op 03 dec 2013 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door eleven »

In jou bericht staat boven wijzig, dan haal je alles weg, wat niet daar moet zijn.

Fam.Smits
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2013 21:18

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door Fam.Smits »

Wij hebben al een paar jaar Essent als energieleverancier.
Door regelmatig de verbruiksmeter in te vullen met de actuele meterstanden
kunnen we het voorschot aan passen dat past bij het verbruik. Daardoor
voorkomen we een hoge afrekening. (seizoen 2012-2013 +/- € 5,-- bij betalen)
Als je wil over stappen raad ik aan de meterstanden van de overgangsdatum
te noteren en te vergelijken met de eindafrekening. Soms worden deze
geschat en daar kan het natuurlijk ook behoorlijk mis mee gaan.

Met vriendelijke groet,

Fam.Smits

[email protected]
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2012 18:20

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door [email protected] »

eleven schreef:In jou bericht staat boven wijzig, dan haal je alles weg, wat niet daar moet zijn.
Hartelijk Bedankt .

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door eleven »

[email protected] schreef:
eleven schreef:In jou bericht staat boven wijzig, dan haal je alles weg, wat niet daar moet zijn.
Hartelijk Bedankt .
Niets te danken.
Maar ook in vervolg geen e-mail adres als accountnaam nemen.
Stuur de moderatie een PB, dat je de naam wil veranderen, dat kan.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Overstappen kan geld kosten

Ongelezen bericht door tenormin »

nvt
Laatst gewijzigd door tenormin op 02 dec 2013 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten