LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] en weer een brief over terugbetalen huurtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
marleid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2013 12:33

en weer een brief over terugbetalen huurtoeslag

Ongelezen bericht door marleid »

hallo,

ik kreeg in september 2010 een brief dat ik teveel aan huurtoeslag had ontvangen in 2009 en heb een betalingsregeling aangevraagt omdat ik in een wao uitkering zit, in 2011 kwam daar een bedrag bedrag bovenop van 2010 aan teveel betaalde huurtoeslag zodat ik in totaal 1487 euro moest terug betalen en dit met 72 euro per maand, zo gedaan en een week geleden de laatste betaling gedaan.

Nu krijg ik afg zaterdag weer een brief van de belasting dat ik weer 1300 euro moet terug betalen aan teveel ontvangen huurslag over 2011 en 2012???? Ik heb ze vanmorgen dus gebeld omdat ik het niet begrijp, nu zeggen hun dus dat ik achter de schermen huurtoeslag heb gekregen en dat ze dat gelijk hebben inhouden en dat dit dus een rest schuld is, begrijpen jullie het ik nl niet.......

kan iemand hier mij dit mss uitleggen?

Jantje7
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: en weer een brief over terugbetalen huurtoeslag

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Nee, ik begrijp het ook niet, te weinig gegevens bekent. Wel kunt u inloggen op "Mijn toeslagen"
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _toeslagen
Kunt u de laatste jaren eens op uw gemak bekijken.

jantje7

fisbel
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:22

Re: en weer een brief over terugbetalen huurtoeslag

Ongelezen bericht door fisbel »

Omdat u de laatste 3 of 4 jaren huurtoeslag moet terugbetalen, kan het haast niet anders zijn of uw toetsingsinkomen staat te laag.Weliswaar wordt dit toetsingsinkomen elk jaar (automatisch) procentueel aangepast, maar u heeft de taak een inkomenswijziging door te geven. De Belastingdienst doet dat niet voor u.

U moet de inkomenswijziging zo snel mogelijk doorgeven. Anders blijft u de ellende van jaarlijks terug te betalen huurtoeslag houden. De wijziging inkomen kunt u doorgeven via de link die jantje7 hierboven heeft doorgegeven. Daar staat te lezen hoe hoog uw geschat inkomen 2013 i. U kunt ook de Belastingtelefoon bellen om de vragen hoe hoog uw geschat inkomen voor 2013 is.

marleid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2013 12:33

Re: en weer een brief over terugbetalen huurtoeslag

Ongelezen bericht door marleid »

elk jaar stuur ik mijn belasting aangifte in en ze weten dus wat mijn toestings inkomen is vandaar dat ik dit verhaal ook niet begrijp.......ik heb al vanaf 2011 geen huurtoeslag meer gezien maar hun zeggen dus dat dit achter de schermen wel is gebeurt en hun het dan weer terug hebben genomen om te verrekenen????? over 2012 heb ik zelfs een brief gehad van hun dat ik geen huurtoeslag krijg maar in de brief die er afg zaterdag kwam staat dat ik over 2012 , 477 euro moet betalen????


ik begrijp het niet......

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: en weer een brief over terugbetalen huurtoeslag

Ongelezen bericht door henk51 »

door marleid » 02 dec 2013 16:42

elk jaar stuur ik mijn belasting aangifte in en ze weten dus wat mijn toestings inkomen is vandaar dat ik dit verhaal ook niet begrijp.......ik heb al vanaf 2011 geen huurtoeslag meer gezien maar hun zeggen dus dat dit achter de schermen wel is gebeurt en hun het dan weer terug hebben genomen om te verrekenen????? over 2012 heb ik zelfs een brief gehad van hun dat ik geen huurtoeslag krijg maar in de brief die er afg zaterdag kwam staat dat ik over 2012 , 477 euro moet betalen????


ik begrijp het niet......
Het kan zijn dat u het niet op je eigen rekening gestort krijgt maar dat het rechtstreeks naar de verhuurder gaat. Deze int de huur minus huursubsidie bij u. Zou maar eens nakijken wat uw huur is en wat er uiteindelijk van uw rekening afgeschreven wordt.

gr Henk

marleid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2013 12:33

Re: en weer een brief over terugbetalen huurtoeslag

Ongelezen bericht door marleid »

henk51 schreef:
Het kan zijn dat u het niet op je eigen rekening gestort krijgt maar dat het rechtstreeks naar de verhuurder gaat. Deze int de huur minus huursubsidie bij u. Zou maar eens nakijken wat uw huur is en wat er uiteindelijk van uw rekening afgeschreven wordt.

gr Henk
Heb ik het mss niet goed opgeschreven, de toeslagen komen altijd rechtsstreeks op mijn rekening, de medewerkster vd belasting bedoelde dat het is uitbetaald en dan gelijk verrekend met de schuld????? en daarom had ik het niet gezien op mijn bankafschrift

Jantje7
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: en weer een brief over terugbetalen huurtoeslag

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Als u € 72,- per maand heeft terug betaald en u moet € 1.487,- terug betalen, is dit in 20 maanden afgelost. Hoe kan de belastingmedewerker nu zeggen dat de toeslag van 2012 en 2013 ook met uw schuld verrekend zou zijn. In dat geval heeft u veel te veel terug betaald.
Heeft u intussen al gekeken op "Mijn toeslagen"?

jantje7

marleid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2013 12:33

Re: en weer een brief over terugbetalen huurtoeslag

Ongelezen bericht door marleid »

nee ik heb daar nog niet gekeken want ik weet niet zo snel mijn digicode. die is mijn accountant daar heb ik overgigens vanmiddag contact mee gehad en die gaat met mij mee naar het belanstingkantoor voor opheldering?

Maar toch het blijft maar spoken door mijn hoofd, ergens is er een lichtje opgegaan maar aan de andere kant weer niet.....ik zal het hieronder nog eens precies opschrijven mss dat jullie het licht zien wat ik dus niet zie.

ik kreeg in september 2010 een brief dat ik moet terug betalen 914,00 over 2009
( hier begin met 38 euro per maand af te betalen)
ik kreeg in spetember 2011 een brief dat ik moet terug betalen 1487,00 over 2010
(nu begin ik met 72 euro per maand te betalen, nu begrijp ik dus, na het gesprek van vanmiddag dat die
914,00 nog open staat)


ik kreeg in december 2010 een brief dat ik 129,00 euro ontvang per januari 2011
ik kreeg in maart 2011 een brief dat ik 69,00 euro ontvang per maart 2011 (denk ik)

(dit geld heb ik dus nooit gezien en nu zeggen ze dus dat het met de oude schuld gebundelt is, in die bundel zit dan nog die 914,00 euro als ik het nu goed begrijp , dat ik er dus recht op had maar dat hun het gelijk hebben verrekend)

over 2012 krijg ik een brief dat ik geen huurtoeslag ontvang omdat ik net boven zit

maar dan krijg ik dus nu een brief waarin staat:
huurtoeslag 2010 1487,00 euro openstaand bedrag 0
huurtoeslag 2011 824,00 euro openstaand bedrag 824,00
huurstoesalg 2012 477,00 euro openstaand bedrag 477,00

kijk en dit van 2011 en 2012 die begragen die begrijp ik niet?

Gesloten