LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KLM en creditcards

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Tom2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:13

KLM en creditcards

Ongelezen bericht door Tom2009 »

Heb onlangs op internet op de KLM-site tickets gekocht voor mijn vrouw en mijzelf. Ik betaalde daarbij per Mastercard (uitgegeven door ING). Dit doe ik met enige regelmaat en heeft nooit problemen gegeven.
Bij de betaling heb ik diverse veiligheidsprocedures etc doorlopen waar ik uiteraard begrip voor heb. Ook heb ik me maar niet druk gemaakt over het feit dat er op dat moment voor mij onduidelijke redenen (hiervoor was niet gewaarschuwd en bij de boeking werd niet aangegeven dat het om KLM of de ticket ging) € 0,74 oftewel 1 dollar voorlopig werd afgeschreven, pas naar nu bleek " om veiligheidsredenen" , maar o.k. dat moet dan maar. Ook de extra kosten ad € 30,- die pas vrij laat in het boekingsproces via internet zichtbaar worden neem ik ook maar voor lief.

Maar wat me wel grote problemen geeft is dat de KLM niet alleen mijn creditcard voor de tickets heeft belast (correct) maar de voorlopige boeking die direct na boeking op mijn creditcard-overzicht zichtbaar was, ten onrechte nog steeds niet heeft teruggedraaid, met als gevolg dat mijn krediet nu ruimschoots overschreden is en dat ik dus mijn creditcard niet maar kan gebruiken. Immers: in feite heeft KLM mijn kaart dubbel belast.
Na een aantal telefoontjes met ING (onvriendelijke helpdesk met warrige info) kon ik wel concluderen dat ik bij de KLM moet zijn omdat zij de ING weer opdracht moeten geven etc... Met de KLM hierover contact gehad en men zegt het na te gaan
KLM zoekt dit nu dus uit maar erg opschieten doet het helaas niet.

Kortom, door een administratieve misser van de KLM kan Ik dus mijn creditcard vooralsnog niet meer gebruiken.

Komt dit iemand bekend voor en/of weet iemand waar ik terecht kan indien KLM onverhoopt het. Ket tijdig aanpast?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: KLM en creditcards

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Nee, dit komt me niet bekend voor.

Slingertje
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 mar 2012 21:36

Re: KLM en creditcards

Ongelezen bericht door Slingertje »

Indien in bezit van Facebook en/of Twitter: Vraag het aan hun via Facebook of Twitter. Ze hebben als doel u binnen een uur te beantwoorden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KLM en creditcards

Ongelezen bericht door sjohie »

Iets vergelijkbaars gebeurde een paar jaar geleden bij een keten Franse tankstations, daarbij werd ook (bij ING EC/MC klanten dacht ik) de reservering niet terugbetaald. Normaliter gaat het bij tanken onder water, en zie je de 100 euro reservering dus niet, maar die mensen kregen dus 2 bedragen te zien, 1x 100 euro en 1x het daadwerkelijke bedrag aan getankte benzine. Dat gaf ook wel wat paniek, maar is recht gebreid.

Ik heb het zelf wel eens meegemaakt bij een v/d Valk, daarbij werden de reservering en factuur beiden afgeschreven. Die adviseerden me om een "betwiste transactie" in te dienen, omdat hun facturatie afdeling niet zo goed in crediteren was. Dus ik heb toen even een briefje gestuurd met de factuur en wat uitleg, en zij (v/d Valk) hebben die betwiste transactie geaccepteerd. Creditering vond nog plaats binnen dezelfde credit card maand, dus zeg in 1 werkweek.

Gesloten