LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit Kifid

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ClaimConcept
Berichten: 2005
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Geen nieuws is soms ook nieuws. Nee, we hebben nog geen uitspraken over bijvoorbeeld AEGON, maar de eerste worden nog dit jaar (2013) verwacht.

Wat we wel hebben is een nieuwe hoorzitting, ditmaal tegen Levob (Avero Achmea). Eindelijk. Niet om u te ontmoedigen, maar zonder in detail te treden logenstraft ook dit dossier de snelheid en laagdrempeligheid van het Kifid. Jammer voor een organisatie die direct onder verantwoordelijkheid van onze minister van Financiën valt. Jammer ook dat in de media geen enkele aandacht meer is voor het dossier Aandelenlease en aanverwante producten.

In het kort. Nadat klager jarenlang door Levob en een ‘belangenbehartiger’ aan het lijntje werd gehouden, is op 24 oktober 2011 de klacht bij de Ombudsman ingediend en sinds 2 mei 2012 in behandeling bij de Geschillencommissie. Normaal gesproken heeft de bank vervolgens zes weken voor verweer, vreemd genoeg bereikte ons dit pas per brief van 4 oktober 2012 met het vriendelijk doch dringend verzoek om conform de regels binnen twee weken te reageren. Zo gezegd, zo gedaan. Ons verbaast weinig meer, maar de ontvangst van onze repliek op 18 oktober 2012 werd pas begin februari 2013 schriftelijk bevestigd. Op 8 maart 2013 was de schriftelijke fase afgerond en zouden wij zo spoedig mogelijk bericht ontvangen omtrent de verdere procedure.
Onlangs maar weer zelf aan de bel getrokken en dus nu eindelijk een hoorzitting op 13 november 2013

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door B17 »

Claims die worden ingediend gaan op grond van dwaling. Een consument staat immers heel wat zwakker dan een instelling zoals Aegon en andere consorten. Zij hebben een informatieplicht jegens de verzekeringnemer en hebben een verkeerde voorstelling van zaken gegeven. Zaken waarvan de gemiddelde consument geen weet van heeft. Men heeft gewoon misbruik gemaakt van het goede vertrouwen.
Goed vertrouwen in de medemens... ooit kon het. Tegenwoordig haast niet meer.

De overheid daar behoef je geen enkele vertrouwen meer te hebben die stappen straks allemaal op en weten van niets behalve als er een heel mooie baan komt met dito salaris en overige inkomsten ja graag kan het ook in het paradijs van Brussel ?.

ClaimConcept
Berichten: 2005
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:Geen nieuws is soms ook nieuws. Nee, we hebben nog geen uitspraken over bijvoorbeeld AEGON, maar de eerste worden nog dit jaar (2013) verwacht.

Wat we wel hebben is een nieuwe hoorzitting, ditmaal tegen Levob (Avero Achmea). Eindelijk. Niet om u te ontmoedigen, maar zonder in detail te treden logenstraft ook dit dossier de snelheid en laagdrempeligheid van het Kifid. Jammer voor een organisatie die direct onder verantwoordelijkheid van onze minister van Financiën valt. Jammer ook dat in de media geen enkele aandacht meer is voor het dossier Aandelenlease en aanverwante producten.

In het kort. Nadat klager jarenlang door Levob en een ‘belangenbehartiger’ aan het lijntje werd gehouden, is op 24 oktober 2011 de klacht bij de Ombudsman ingediend en sinds 2 mei 2012 in behandeling bij de Geschillencommissie. Normaal gesproken heeft de bank vervolgens zes weken voor verweer, vreemd genoeg bereikte ons dit pas per brief van 4 oktober 2012 met het vriendelijk doch dringend verzoek om conform de regels binnen twee weken te reageren. Zo gezegd, zo gedaan. Ons verbaast weinig meer, maar de ontvangst van onze repliek op 18 oktober 2012 werd pas begin februari 2013 schriftelijk bevestigd. Op 8 maart 2013 was de schriftelijke fase afgerond en zouden wij zo spoedig mogelijk bericht ontvangen omtrent de verdere procedure.
Onlangs maar weer zelf aan de bel getrokken en dus nu eindelijk een hoorzitting op 13 november 2013
Nog een voorbeeld:

- 11-09-2012, Klacht naar Ombudsman Kifid
- 15-04-2013, oordeel Ombudsman Kifid
- 24-04-2013, Klacht naar Geschillencommissie Kifid
- 12-12-2013, Kifid vraagt verweer op bij Aangeslotene
- 24-01-2014, Verweer (?)

Hierna volgt nog onze repliek, daarna hun dupliek en tot slot nog een hoorzitting. Uitspraak 2015?

Rechtstreeks onder verantwoordelijkheid van de kersverse politicus van het jaar, de veelgeprezen minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem

ClaimConcept
Berichten: 2005
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Weer een voorbeeld hoe het niet moet.

Na afwijzing door AEGON, is via ClaimConcept in 2012 een klacht ingediend bij het Kifid. En wat doet de Ombudsman? Die laat AEGON achter de rug van ClaimConcept om de juridisch ongeschoolde klager intimideren, die zich vervolgens uit angst voor een (kleine) restschuld laat afschepen met alleen doorhaling van het contract. Dit terwijl op basis van van recente en oude uitspraken van de Geschillencommissie ook in 2012 al recht was op tenminste € 6.000 schadevergoeding (mogelijk oplopend tot ruim € 11.000), in plaats van 0,00.

AEGON weet dat, de Secretaris weet dat, de Ombudsman weet dat, het verantwoordelijke directielid weet dat. Alleen de klager zelf en ca. 50.000 overgebleven gedupeerden weten dat nog niet en het wordt ze ook niet verteld. Gedupeerden bijgestaan door ClaimConcept, hebben sinds 2011 noodgedwongen moeten wachten tot onze recente voorbeelduitspraken. Hoogste tijd dus om de wachtlijst te activeren en dus ook bovengenoemde klacht.

Wat blijkt? AEGON weigert de uitspraken correct uit te voeren en de onkundige klagers worden gedwongen tot afwikkeling ver onder de Kifid-norm. Onder hoofdverantwoordelijkheid van Ombudsman en directie Kifid, niet alleen zonder een strobreed in de weg te leggen, maar zelfs met actieve hulp. De uitspraken zijn redelijk (beter dan de gemiddelde kantonrechter), de uitvoering allesbehalve.

ClaimConcept heeft inmiddels geklaagd bij de Autoriteit Financiële Markten, het Ministerie van Financiën en de vaste Kamercommissie van Financiën. Zou het helpen?

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door juwita »

@Claimconcept,
Je klant schikt zelf voor een appel en een ei. Dat is toch zijn ''vrije'' keuze ? Het is de vrijheid van de klant om zich te laten afschepen zonder nader overleg met uw bedrijf. Dezelfde vrijheid om te geloven in god of in het kerstmannetje !

Wellicht heb je de algemene voorwaarden van je claimhulpbedrijf niet op orde om je daar tegen in te dekken.

Wat je slotvraag betreft: Waarom Mr. A. Hammerstein niet aangeschreven (voorzitter KIFID). Niet geschoten is altijd mis. Waarschijnlijk zal ie zich op hetzelfde standpunt stellen als ik hierboven.
Klagen over zwakheden van het KIFID kan uiteraard nooit kwaad. Zonder pressie geen verandering. Dat wist Isaac Newton al. En neem van mij aan: de erkenning dat het KIFID soms toegeeft aan de neiging om (gepercepieerde) te grote aantallen geschillen buiten zijn deur te houden, zul je nooit uit de mond van KIFID ombudsman, KC-leden of voorzitter vernemen.
Laatst gewijzigd door juwita op 14 jan 2014 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

ClaimConcept
Berichten: 2005
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

@juwita, @AFM, @MinFin, @TweedeKamer,

Een klant die buiten onze schriftelijke volmacht schikt, krijgt uiteraard de rekening gepresenteerd. Een 'schikking' echter die tot stand komt via intimidatie, misleiding en oplichting, is daarbij aanvechtbaar.

Waar het werkelijk om gaat, is dat een Ombudsman die gedurende lopende procedures hier actief aan meewerkt, onreglementair bezig is. Een Ombudsman die gedurende lopende procedures schriftelijke bezwaren naast zich neerlegt. Een Ombudsman echter die niet het recht heeft om zelf beslissingen op bezwaar te nemen, dit is voorbehouden aan de voorzitter van de Geschillencommissie prof. mr. C.E. du Perron. Inmiddels is duidelijk dat die post niet (altijd) wordt doorgestuurd.

En wat Hammerstein betreft, die reageert nergens op. Reden om ook daar te betwijfelen of post rechtstreeks aan hem gericht, wel wordt doorgestuurd.

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Rest nog de vraag waarom uw klant niet eerst met u overlegd heeft toen hij benaderd werd.

En wat betreft 'intimidatie, misleiding en oplichting' : zo'n beschuldiging zal wel door harde bewijzen ondersteund moeten worden. Dat zal vermoedelijk erg lastig zijn.

Maar het is wel jammer dat uw klant zich zo onder druk heeft laten zetten en bijzonder sluw van Aegon om het zo te spelen.

ClaimConcept
Berichten: 2005
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

We kunnen niet met iedereen dagelijks bellen, maar er is een aantal maanden zeer intensief contact geweest. AEGON heeft de zaak vervolgens, met instemming van de Ombudsman, binnen twee weken tijd razendsnel weten af te handelen op € 0,00. Kort daarop maakte de klant een zeer overspannen indruk, maar toen had hij al getekend. En contract is contract, volgens de Ombudsman.

Er loopt inmiddels een directieklacht, daarnaast is de handelswijze rechtstreeks onder de aandacht gebracht van de Minister van Financiën en de Vaste Kamercommissie van Financiën.

ClaimConcept
Berichten: 2005
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Ooit meegemaakt?
Een wrakingsverzoek welke door de gewraakte rechter zelf wordt behandeld en uiteraard afgewezen?

ClaimConcept
Berichten: 2005
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Uit de topic Klanten Sprintplan en Effectenlease driedubbel gepakt:
Gerard Burggraeve1 schreef:Na alle reacties gelezen te hebben denk ik dat er wel een aantal vragen zijn? Het bestaansrecht van het Kifid. Waar het reglement volgens mij voorbij gaat aan het zeer educatieve topic van mr. Luc Jurgens, aangaande de verjaring van producten waarbij een collectieve stuiting is uitgebracht.

Ik heb veel procedures gevoerd bij het DSI, wat nu het Kifid is. Ik begrijp de stelling dat de financiële sector de weg naar een geschillen commissie dient aan te bieden, dit om de drempel voor een gedupeerde te verlagen voor het behalen van het recht. Maar waarom is het reglement zo afwijkend van de reguliere rechtsgang bij het sector kanton?

ClaimConcept
Berichten: 2005
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

DSI en Kifid zijn niet hetzelfde.

Met ingang van 1 januari 2007 is de voor financiële diensten en producten vrijwel alomvattende Wet op het financieel toezicht (Wft) in werking getreden. Daarbij is ook de sterk versnipperde markt van alternatieve geschilbeslechting wettelijk gereguleerd, met het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid als enige erkende geschilleninstantie. Tot die tijd was al helemaal onduidelijk waar consumenten met hun klachten over financiële diensten en (combinaties van) producten terecht konden: kantonrechter, rechtbank met verplichte dure advocaat, Geschillencommissie Bankzaken, Geschillencommissie Hypothecaire Financieringen, Dutch Securities Institute (DSI) , Klachteninstituut Verzekeringen?

De Klachtencommissie van het DSI kon reglementair alleen oordelen over effectendienstverlening en niet over overeenkomstenrecht van verdergaande aard. Het Kifid wel, die moet een klacht naar Nederlands recht beoordelen.

Luc Jurgens, advocaat

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door Luc Jurgens, advocaat »

ClaimConcept schreef:
ClaimConcept schreef:Geen nieuws is soms ook nieuws. Nee, we hebben nog geen uitspraken over bijvoorbeeld AEGON, maar de eerste worden nog dit jaar (2013) verwacht.

Wat we wel hebben is een nieuwe hoorzitting, ditmaal tegen Levob (Avero Achmea). Eindelijk. Niet om u te ontmoedigen, maar zonder in detail te treden logenstraft ook dit dossier de snelheid en laagdrempeligheid van het Kifid. Jammer voor een organisatie die direct onder verantwoordelijkheid van onze minister van Financiën valt. Jammer ook dat in de media geen enkele aandacht meer is voor het dossier Aandelenlease en aanverwante producten.

In het kort. Nadat klager jarenlang door Levob en een ‘belangenbehartiger’ aan het lijntje werd gehouden, is op 24 oktober 2011 de klacht bij de Ombudsman ingediend en sinds 2 mei 2012 in behandeling bij de Geschillencommissie. Normaal gesproken heeft de bank vervolgens zes weken voor verweer, vreemd genoeg bereikte ons dit pas per brief van 4 oktober 2012 met het vriendelijk doch dringend verzoek om conform de regels binnen twee weken te reageren. Zo gezegd, zo gedaan. Ons verbaast weinig meer, maar de ontvangst van onze repliek op 18 oktober 2012 werd pas begin februari 2013 schriftelijk bevestigd. Op 8 maart 2013 was de schriftelijke fase afgerond en zouden wij zo spoedig mogelijk bericht ontvangen omtrent de verdere procedure.
Onlangs maar weer zelf aan de bel getrokken en dus nu eindelijk een hoorzitting op 13 november 2013
Nog een voorbeeld:

- 11-09-2012, Klacht naar Ombudsman Kifid
- 15-04-2013, oordeel Ombudsman Kifid
- 24-04-2013, Klacht naar Geschillencommissie Kifid
- 12-12-2013, Kifid vraagt verweer op bij Aangeslotene
- 24-01-2014, Verweer (?)


Hierna volgt nog onze repliek, daarna hun dupliek en tot slot nog een hoorzitting. Uitspraak 2015?

Rechtstreeks onder verantwoordelijkheid van de kersverse politicus van het jaar, de veelgeprezen minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem
Traineren, of gewoon een slecht geregelde administratie?

CC mag het zeggen!

ClaimConcept
Berichten: 2005
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Van de startpagina van Tros Radar:
Radar zoekt mensen die naar het financiële klachteninstituut Kifid zijn gestapt. We willen graag in contact komen met mensen die in het gelijk zijn gesteld door het Kifid, maar waarbij sprake was van een 'niet-bindend advies'.

In deze laatste gevallen kan de financiële dienstverlener de uitspraak, ook als die positief is voor de consument, naast zich neerleggen.
Was dat bij jou het geval, laat het ons hieronder weten.
Oproep: Niet-bindend advies Kifid

Luc Jurgens, advocaat

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door Luc Jurgens, advocaat »

Als het KiFiD nu de deur niet meer opendoet, wat dan? Bindend of niet....


http://www.kifid.nl/overkifid/nieuws/ni ... -einde-/36

ClaimConcept
Berichten: 2005
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Luc Jurgens, advocaat schreef:Als het KiFiD nu de deur niet meer opendoet, wat dan? Bindend of niet....
Gewoon voet tussen de deur!
Luc Jurgens, advocaat schreef:
ClaimConcept schreef:Nog een voorbeeld:

- 11-09-2012, Klacht naar Ombudsman Kifid
- 15-04-2013, oordeel Ombudsman Kifid
- 24-04-2013, Klacht naar Geschillencommissie Kifid
- 12-12-2013, Kifid vraagt verweer op bij Aangeslotene
- 24-01-2014, Verweer (?)


Hierna volgt nog onze repliek, daarna hun dupliek en tot slot nog een hoorzitting. Uitspraak 2015?

Rechtstreeks onder verantwoordelijkheid van de kersverse politicus van het jaar, de veelgeprezen minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem
Traineren, of gewoon een slecht geregelde administratie?

CC mag het zeggen!
Traineren door de aangesloten Financiële Instellingen!
En een klachtbehandeling bij Kifid die zeker voor verbetering vatbaar is...

ClaimConcept
Berichten: 2005
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:Wat we wel hebben is een nieuwe hoorzitting, ditmaal tegen Levob (Avero Achmea). Eindelijk. Niet om u te ontmoedigen, maar zonder in detail te treden logenstraft ook dit dossier de snelheid en laagdrempeligheid van het Kifid. Jammer voor een organisatie die direct onder verantwoordelijkheid van onze minister van Financiën valt. Jammer ook dat in de media geen enkele aandacht meer is voor het dossier Aandelenlease en aanverwante producten.

In het kort. Nadat klager jarenlang door Levob en een ‘belangenbehartiger’ aan het lijntje werd gehouden, is op 24 oktober 2011 de klacht bij de Ombudsman ingediend en sinds 2 mei 2012 in behandeling bij de Geschillencommissie. Normaal gesproken heeft de bank vervolgens zes weken voor verweer, vreemd genoeg bereikte ons dit pas per brief van 4 oktober 2012 met het vriendelijk doch dringend verzoek om conform de regels binnen twee weken te reageren. Zo gezegd, zo gedaan. Ons verbaast weinig meer, maar de ontvangst van onze repliek op 18 oktober 2012 werd pas begin februari 2013 schriftelijk bevestigd. Op 8 maart 2013 was de schriftelijke fase afgerond en zouden wij zo spoedig mogelijk bericht ontvangen omtrent de verdere procedure.
Onlangs maar weer zelf aan de bel getrokken en dus nu eindelijk een hoorzitting op 13 november 2013
En een uitspraak van 7 januari 2014 stampvol fouten, waarop onmiddellijk beroep is ingediend.

De Geschillencommissie Kifid vertikt het om zelf een berekening te maken, dit terwijl ClaimConcept de teruggave berekent op ruim € 20.000 en Avero Achmea niet verder komt dan € 10.500,-. Hoelang zou dit nu weer gaan duren? Wordt vervolgd.

Ronald123456
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2014 12:23

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door Ronald123456 »

Kifid gezaamlijk aanklagen?,

Nu ik lees dat meerdere eenderzelfde probleem ondervinden,
Is de aannemelijk niet aan de rechtzoekende individu, de normale man als consument te verwijten is en van ondergeschikt belang is.

Dat kifid die en deze bewijslastende informatie verwerpt op vormfouten, bagatalisering en juridische overhead jargon, afbluffen naar consument omzo claimverlagend te zijn voor aangestelde bedrijven die de economische moter zijn van de aantrekkende economie

Hier is spraken van een strafbaar feit, en dwingen dit af onder de zwakkerre, dit bevestigt het pad naar eigengewin.

Nog wel een pluspuntje voor kifid, ze zijn niet de enigste met deze strategie.
Gat in de markt?

ClaimConcept
Berichten: 2005
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Kifid ziet in 2013 geringere stijging van 3% naar 7.318 klachten
Afhandelingstermijnen steeds korter
De termijnen voor het afhandelen van klachten worden steeds korter. Bij de financiële Ombudsman is het streven voor de doorlooptijd van een klachtdossier 6 maanden. Samen met zijn team handelt hij nu 77% van de klachten binnen een half jaar af, terwijl dit percentage ultimo 2012 nog op 52% lag. Bij de Geschillencommissie is de doelstelling voor de behandeling 12 maanden. Zij handelt nu bijna 60% van de klachten binnen een jaar af; een verbetering van circa 10% ten opzichte van 2012.

Het streven van Kifid is uiteindelijk 90% van de zaken binnen de gestelde doorlooptijden af te handelen. De kwaliteit van de klachtenbehandeling staat daarbij voorop.
De nieuwe kleren van de keizer, holle vaten, geen daden maar woorden.

Bij ClaimConcept wordt geen enkele klacht binnen zes maanden afgehandeld, vrijwel geen enkele klacht bij Kifid binnen twee jaar! Ja, schikkingen met gesloten beurzen, maar daar doen wij niet aan.

Het grote probleem ligt natuurlijk bij de boevenbanken die klachtafhandeling traineren.

ClaimConcept
Berichten: 2005
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Wijze slotwoorden van de bestuursvoorzitter van het Kifid uit het Jaarverslag 2013
En de branche? Die mag verwachten dat wij kwaliteit leveren, maar is het op zijn beurt aan zijn stand verplicht ons oordeel op te volgen en niet te marchanderen. Een kwestie van behoorlijkheid.
Achmea, AEGON ?

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Kwaliteit Kifid

Ongelezen bericht door juwita »

Alleen al de zeer korte reglementaire indientermijnen voor het aanhangig maken van een klachtprocedure (lees: schadeclaim) zijn voldoende aanleiding om het KIFID voor aandelenlease niet meer serieus te nemen. Ik zie de laatste tijd eigenlijk alleen nog maar ''niet-ontvankelijkheids'' uitspraken voorbij komen, a.g.v. te laat ingediende klachten.

Gesloten