LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rechtsbijstand verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
goedejongen1979
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 dec 2013 13:45

rechtsbijstand verzekering

Ongelezen bericht door goedejongen1979 »

Beste forumleden,

Ik heb een situatie waar ik graag wat meer info over wil hebben, als jullie mij daarbij kunnen helpen.
In ieder geval bedankt voor de moeite.

Tijdens mijn vakantie in het buitenland is mijn auto voor de stoep van een winkel aangereden door een kleine vrachtwagen. Kan gebeuren en de tegenpartij heeft ook meteen schuld erkent en samen het schadeformulier ingevuld. Bij terugkomst in Nederland heb ik mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en het hele verhaal uitgelegd en alle bescheiden ingeleverd. Papieren, foto's en dergelijke.

Nu zijn we al maanden verder en elke keer als ik contact opneem met mijn zaakbehartiger krijg ik te horen dat ze nog niets heeft gehoord van de advocaat in het buitenland enz. Mijn verbazing is dan ook groot dat het in zo'n geval ook zo lang moet duren. Het is in mijn geval duidelijk: auto voor de stoep, aangereden door de vrachtwagen, tegenpartij erkent schuld, formulier ingevuld en foto's gemaakt en klaar zou je denken??

Nu heb ik mijn zaakwaarnemer gevraagd of zij in dit geval niet over zouden kunnen gaan tot het betalen van het schadebedrag en dat zij dat verder regelen met de tegenpartij, zodat ik verder kan gaan. Volgens hen is dat niet mogelijk.

Graag zou ik willen weten of er nog meer mensen zijn die dit is overkomen en of hoe te handelen en welke rechten ik in dit geval heb?

Met vriendelijke groeten

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: rechtsbijstand verzekering

Ongelezen bericht door eleven »

Bij terugkomst in Nederland heb ik mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en het hele verhaal uitgelegd en alle bescheiden ingeleverd. Papieren, foto's en dergelijke.

Waarom de rechtsbijstandsverzekering en niet je eigen verzekering, waar je auto is verzekerd?

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: rechtsbijstand verzekering

Ongelezen bericht door Emcede »

eleven schreef:
Bij terugkomst in Nederland heb ik mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en het hele verhaal uitgelegd en alle bescheiden ingeleverd. Papieren, foto's en dergelijke.

Waarom de rechtsbijstandsverzekering en niet je eigen verzekering, waar je auto is verzekerd?
Omdat de auto niet volledig casco verzekerd is?

Dat je rechtsbijstandverzekering de schade niet betaalt is logisch. Daar zijn ze niet voor. Dit doen ze alleen in bepaalde gevallen als het verhalen van schade meer kosten met zich meebrengt dan de hoogte van het schadebedrag. Bij autoschade zal dat niet gauw het geval zijn. Niet alleen gaat het om standaard-klussen, ook kan de rechtsbijstandverzekering onder bepaalde voorwaarden een deel van haar kosten verhalen.

Vraag aan je rechtsbijstand wat ze tot nu toe voor je gedaan hebben, dat je het allemaal wel erg lang vindt duren en wat ze eraan denken te gaan doen om de zaak vlot te trekken. Trouwens raar dat ze iets moeten horen van een advocaat in het buitenland. Weet je zeker dat dit niet een schaderegelaar of verzekeraar is?

Wel goed te weten dat schades verhalen in het buutenland altijd langer duurt dan we hier gewend zijn. En hoe zuidelijker je gaat, hoe moeizamer het wordt...

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: rechtsbijstand verzekering

Ongelezen bericht door eleven »

Emcede schreef:
eleven schreef:
Bij terugkomst in Nederland heb ik mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en het hele verhaal uitgelegd en alle bescheiden ingeleverd. Papieren, foto's en dergelijke.

Waarom de rechtsbijstandsverzekering en niet je eigen verzekering, waar je auto is verzekerd?
Omdat de auto niet volledig casco verzekerd is?
.
Heb ik overheen gelezen, dat de auto niet casco verzekerd is?


Bij een ongeluk/aanrijding contacteer ik mijn verzekering en deze handelt alles af.

De rechtsbijstandsverzekering wordt ingeschakeld, als er problemen zijn.

goedejongen1979
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 dec 2013 13:45

Re: rechtsbijstand verzekering

Ongelezen bericht door goedejongen1979 »

Hallo,

Ik heb eerst contact opgenomen met mijn eigen verzekeringsmaatschappij en deze heeft mij doorverwezen naar de rechtsbijstand. Dit omdat ik niet all-risk verzekerd ben denk ik.
Het verhaal van de advocaat is mij medegedeeld door mijn contactpersoon bij de rechtsbijstand, kennelijk wordt er in zulke gevallen een advocaat ingeschakeld?? Eerste keer dat mij dit overkomt!

Heeft iemand enig idee wat je kunt doen als een zaak te lang duurt, wellicht is er een instantie die je eventueel kunt inschakelen. Want eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat het allemaal te lang duurt. Waar het aan ligt is mij op dit moment niet helemaal duidelijk.

Groetjes

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: rechtsbijstand verzekering

Ongelezen bericht door Mallet »

goedejongen1979 schreef:Hallo,

Ik heb eerst contact opgenomen met mijn eigen verzekeringsmaatschappij en deze heeft mij doorverwezen naar de rechtsbijstand. Dit omdat ik niet all-risk verzekerd ben denk ik.
Het verhaal van de advocaat is mij medegedeeld door mijn contactpersoon bij de rechtsbijstand, kennelijk wordt er in zulke gevallen een advocaat ingeschakeld?? Eerste keer dat mij dit overkomt!

Heeft iemand enig idee wat je kunt doen als een zaak te lang duurt, wellicht is er een instantie die je eventueel kunt inschakelen. Want eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat het allemaal te lang duurt. Waar het aan ligt is mij op dit moment niet helemaal duidelijk.

Groetjes
Ik denk dat je het beste eerst een klachtenprocedure bij je Rechtsbijstandverzekering kan opstarten. Informatie daarover kan je vast wel op de website vinden. Je moet ze namelijk wel de kans geven om het in orde te maken. Als dat niet naar tevredenheid is kan je altijd nog bij het KIFID aankloppen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: rechtsbijstand verzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Misschien omdat het in het buitenland gebeurd is kan het langer duren

Maar ook al ben je all risk dan nog kan het soms heeeeel lang duren,1 x schade gehad,rijkswaterstaat aangeklaagd 3 jr geduurd,gewonnen

Laatste schade vorig jr buren tegen auto,alles gelijk zelfde dag mijn tussenpersoon,alleen andere partij,laten wr zeggen laks...was sept,jan nog niet afgehandeld...mijn verzekering wilde toen schade persoonlijk gaan verhalen als ze niet snel hun verzekering in gingen lichten schrokken ze van,twee wk later geregeld,,

Dus ik zou,als ik jou was,je rechtsbijstand er bovenop laten zitten...desnoods idd dreigen dat er persoonlijk verhaald gaat worden..
Wel goed dat je rechtsbijstand heb,overigens anders had je nu pech zeg maar...

Rechtsbijstand moet echt achter de zaak aan,en bel ze dan maar elke week,je betaald ervoor..

Succes

Welk land gebeurd,belgie duitsland??ff

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: rechtsbijstand verzekering

Ongelezen bericht door Byob »

Kijk voor meer informatie ook eens op: http://www.nlbureau.nl/

Hier is informatie te vinden over het hoe en wat bij internationale schades.

goedejongen1979
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 dec 2013 13:45

Re: rechtsbijstand verzekering

Ongelezen bericht door goedejongen1979 »

Beste forumleden,

Ik wil jullie hartelijk danken, voor zowel de reacties en de ervaringen die jullie hebben meegemaakt als de info die ik heb gekregen mbt de instanties die ik eventueel kan inschakelen.

Ik wist eerlijk gezegd niet dat zulke zaken zoveel tijd in beslag nemen, je zou denken dat in deze digitale wereld alles wel een beetje sneller zou gaan. Dus niet, weer een ervaring rijker in het leven.

Mochten er nog meer informatie zijn met betrekking tot dit onderwerp dan hoor ik dat natuurlijk graag van jullie.

In ieder geval een fijne middag.

Gesloten