LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Ongelezen bericht door Prolix »

...Met de BIOS lijkt me niks mis, gezien windows wel gewoon opstart (maar ook tijdens het opstarten krijg ik op de batterij al overal grafische artifacts in de vorm van regenbooggekleurde streepjes overal op het scherm)...
Kijk, ik haal het uit een post van TS, niet van jou. En jij weet blijkbaar niet dat je op een PB-laptop uit de gewraakte serie destijds al een korting kon krijgen voor de reballing. In Amerika hebben ze de gebruikers zelfs volledig moeten restitutioneren, maar Europa heeft niet van de vreemde wetten. Vandaar de korting. Die tijd is overigens al HEEL lang voorbij, dus alsnog erop terugkomen is niet mogelijk. Verder probeer ik je berichten zoveel mogelijk niet te lezen. Je kunt jezelf niet helpen, dus waarom ga je een ander helpen? Je wil gewoon aandacht; vandaar dat je je bedient van dat vreemde taalgebruik , mensen onheus bejegent en constant met opzet namen verkeerd spelt. Te kinderachtig gewoon.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Fant schreef:Ik zeg alleen dat ik er momenteel niks aan heb om te horen wat ik allemaal niet had moeten doen. Men mag me best vertellen wat ik allemaal fout heb gedaan, maar dan graag wel met een mogelijke oplossing erbij, of met het onderbouwde argument dat er geen oplossing is. Ik heb fouten gemaakt, daar ben ik me zeker van bewust, dus het heeft geen nut me daar wederom met de neus op te drukken zonder met een oplossing te komen. Behalve dan dat het waarschijnlijk goed is voor je ego, maar daar heb ik niks aan :)
Eerlijk gezegd, je hebt niks fout gedaan. Je hebt de verkoper netjes de kans gegeven je probleem op te lossen. Toen dat niet lukte heb je de fabrikant gevraagd er nog eens naar te kijken. DAT is jouw goed recht en daar heeft de verkoper helemaal niks mee te maken.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Ongelezen bericht door GTR »

wij weten niet wat reballing is prolux. kan je dat even uitleggen want jij weet het wel?

Ik had het in deze topic eerder over bepaalde laptops met een Nvidia chip die iets losliet met de tijd en een defect toonde zoals bij de 1 een vast lopende beeld, bij de ander zwart scherm zowel op het laptop als op een externe scherm, bij de andere gaf het jou regenboogjes gevalletje.

Niemand hier in Nl wist toen dus dat dat kwam omdat die videochipjes op de dv9000 dv6000 v6000 en asus zo'n 17inc grijze laptop met een tl52 amd core 2 processor (maar ben even de naam kwijt nu van de laptop) en ik dacht nog alleen bij de acer 9000 series, al met bepaalde Nvidia chipjes dit het geval was toen..Ze wisten er dus toen de (re)ballen van..Je kon bij de acer bv, de laptop steeds aanzetten, het liefst met de cooler stekkertje eruit want dan zou de videochipje nog warmer worden..En dan druk je op (het toetsenbord van buiten he, want daaronder lag het chipje van de acer) de chipje waardoor dus de Nvidia chip weer een heel 'soldeerpunt' zou krijgen. Want het ging meestal om haarschuurtjes hierin..Mensen legden er zelfs een munt tussen, zodat het chip op zijn plaatst werd gehouden..Het was dus iets van afzetterij want het hield het meestal niet zo lang uit..Wat beter was maar niet te doen was eigenlijk, was alles met aluminium afdekken en de brander op het chipje iets houden. ik dacht zelfs toen dat het misschien mogelijk was, dit in een oven te zetten, waar die 'solduurpunten' net samen zouden smelten zonder de rest van de componenten van het moederbord te schaden....Dus ik snap de ballen van reballen...

Hp/Compaq. wist dat deze chipjes bij langdurige warmte sneller defecten toonden..Dus later kwamen ze met iets als vergoeeding voor bepaalde laptops met deze chipjes. En ze brachten een bios update uit, die de fan/cooler sneller deed draaien en op continu zetten..verder gebruikten ze alsnog deze chipjes en om de boel beter bij elkaar te houden 'lijmden' ze ook nog eens deze chipjes..Wat eigenlijk wel goedkoop van ze was..

Maargoed, evel knievel zegt dus : Terug on-topic > regenboogstreepjes -KUNNEN- duiden op een probleem met je videokaart.

Ik geef evel knievel gelijk..Maar het probleem doet het zich niet voor op lader.. Dus het kan aan het videokaart liggen maar hoeft niet. Als het aan de registykey zou liggen, dus de corrupte/defecte/beschadigde data die de computer opvraagt wanneer TS zijn adapter dus eruit trekt..Tja ik denk niet dat ze er zoveel verstand van hebben dat ze weten dat er een bepaalde registry key door TS corrupt of defect/beschadigt is geraakt. En zij het een feit moet vinden, dat het TS zijn/haar schuld zou wezen..

Computer werkt in Bits.. 1=een 0=nul.. dus 1= stroom/pulse 0=niks/aarde...stel lader eruit en computer schakeld over op alleen batterij= 1011011 in computer taal..dus stekker eruit betekend= pulse niks pulse pulse niks pulse pulse en de computer denkt van hey evel knievel, uit mijn data maak ik net op dat dit het sein is van overschakelen..En deze comando in het besturingssysteem zou dus defect/beschadigt raken door toedoen van TS zeg maar, en zij hier achtergekomen hebben.. TS laten weten dat dit het probleem was en na accoord van TS het besturingssyteem zouden hebben geinstalleerd, zou ik E-intensiveCare Koopjeschampion en Hp/hoe zetik mensen afCompaq... gelijk kunnen geven..Maar omdat dit uiteraard een b.lsh.t verhaal van mijn kant is zullen ze dit echt niet beweren, want zij zijn echt niet dom of achterlijk of gek..

Dus ik denk batterij slegtt. of iets met een transistorretje in het voedingsgedeelte..Kijk stiekem in het bios, laptop op performance zetten wil ook wel helpen, totdat TS in de bios F9 intoets en dan F10..Het ligt dus aan de TS off die van nu af aan, de laptop op high performance wilt blijven gebruiken...

evel knievel, goed van je reballen en slim opgemerkt wel dat het aan het videokaart kan liggen

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Ongelezen bericht door GTR »

dat over die bios update voor de cooler/fan staat nergens op het internet. dat weet ik zelf en ook veel wat ik heb getikt weet niemand, ook niet op het internet. zoek maar op

oftopic- ik zeg toch, ik heb tot tot nu toe zoveel mensen in al die jaren geholpen, dat niemand het weet, omdat ik anoniem was. En daarom zij ik een keer op me eigen topic van, ik hielp een keer een oude vrouw en ookal hielp ik ook vaak mensen met complexere dingen, dit gevalletje was het mooiste omdat zij niet goed kon zien,, dus evel knievel.. mensen helpen en je wereldje is niet niks meer dan een grote leugen. (niet niks = min min in wiskunde taal dus plus he) -ontopic..

alfatrion
Berichten: 21943
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Fant schreef:Maar goed, ik kan instemmen zodat ik in elk geval mijn laptop terug heb... Daarna kan ik me op mijn wettelijke rechten herroepen toch?
Ik zou dan duidelijk maken dat je onder protest betaald. Vervolgens kun je de laptop door een derde partij laten onderzoeken.
Fant schreef:Overigens werd ook beweerd door KK dat een softwareprobleem altijd de schuld van de klant is, en dat dat in hun garantieovereenkomst stond... Weet iemand hoe dat wettelijk zit?
Deze afspraak is ongeldig. De koop van software valt onder dezelfde regels als de koop van hardware. Daarnaast staat dit beding op de zwarte lijst voor algemene voorwaarden.

Fant
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 dec 2013 13:05

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Ongelezen bericht door Fant »

Bedankt voor de vele reacties jongens! Heb even ziek op bed gelegen, maar blij te zien dat ik geholpen ben in de tussentijd. Ook Koopjeskampioen begint de druk te voelen geloof ik. Ik heb contact opgenomen met de thuiswinkel waarborg én hun moederbedrijf Scheer&Foppen, en vandaag ontving ik uit het niets een nieuw aanbod van KK:
Geachte heer, Wij hebben uw klacht in overleg genomen met onze servicemanager en willen u graag voorstellen uit coulance om de reparatiekosten te delen, dit betekend dat 50% aan u vergoed zal worden. Graag vernemen wij van u of dit akkoord is, zodat wij dit in gang kunnen zetten.
Uit coulance noemen ze dat... Ik vind het nog niet coulant genoeg, gezien ik volgens mij wettelijk recht heb op 100% vergoeding, en gezien ik me afvraag wat er gaat gebeuren als het ding straks nog steeds niet werkt. Dan ben ik waarschijnlijk drie maanden bezig om ook die andere 50% van KK los te krijgen. En waarschijnlijk willen ze dan, net als bij hun vorige voorstel, dat ik het ding nog een vierde keer ga terugsturen, wat dus ook nooit gaat gebeuren.
olaf79 schreef:Eerlijk gezegd, je hebt niks fout gedaan. Je hebt de verkoper netjes de kans gegeven je probleem op te lossen. Toen dat niet lukte heb je de fabrikant gevraagd er nog eens naar te kijken. DAT is jouw goed recht en daar heeft de verkoper helemaal niks mee te maken.
Hm, groot gelijk eigenlijk. Maar op een niet nader te noemen forum van een ander consumentenprogramma werd mij zo ongeveer de huid volgescholden om alles wat ik wel niet fout zou hebben gedaan :) Sfeer hier is gelukkig wat beter.

@GTR
Het gaat hier om een laptop met twee videokaarten. één onboard op het moederbord en één losse kaart, waar hij dus tussen switcht als je de stroom erop doet of eruit haalt naar mijn weten. Het probleem zit hem daarin volgens mij. Er is mij inderdaad verteld dat ik de laptop maar gewoon in performance mode moest gebruiken, maar dat vond ik niet zo'n goede oplossing. Dat is alsof je een auto hebt waarvan de eerste versnelling niet werkt, en dat men roept dat je dan maar altijd in de 2 moet optrekken. Een nieuw gekochte laptop moet gewoon fatsoenlijk werken in alle modi. Daarnaast is performance mode uiteraard zwaarder voor de batterij.
alfatrion schreef:Ik zou dan duidelijk maken dat je onder protest betaald. Vervolgens kun je de laptop door een derde partij laten onderzoeken.

Deze afspraak is ongeldig. De koop van software valt onder dezelfde regels als de koop van hardware. Daarnaast staat dit beding op de zwarte lijst voor algemene voorwaarden.
Kijk, dat is mooi om te horen, van die zwarte lijst. Daarnaast heb ik nog niet ingestemd met het plan van KK, en doe ik dat ook nog even niet denk ik. Zoals ik bovenaan deze post zei, komt men nu al uit zichzelf met andere voorstellen, dus ik denk dat ze nu doorhebben dat ze fout zitten en met 50% plannen hun schade nog proberen te beperken.


Weet iemand overigens hoe het zit met de bewijslast? Die geldt de eerste 6 maanden. Het is nu een jaar verder, maar het probleem deed zich voor in de eerste 6 maanden. Ligt de bewijslast nou wel of niet bij Koopjeskampioen? Mij lijkt van wel, gezien ik er ook niks aan kan doen dat men na een jaar nog steeds het probleem niet heeft verholpen. KK ontkent uiteraard dat zij iets moeten bewijzen...

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Ongelezen bericht door GTR »

Fans, je kan dat controleren als je het op de adapter het energie modus op batterij safe zet, ipv high performance. Als die dan ook vastloopt of blue screen etc, dan kan het je onboard energie zuinige videokaart wezen die defect is of niet goed werkt. (je moet ook even via het site van je laptopmerk, dus hp/compaq je proccessor drivers etc updaten/installeren)

Maargoed, jij gaf aan dat deze vervangen was eerder, en dat het niet daaraan lag dacht ik. Want dat is al een keer gerepareerd en daaraan lag het niet zei je, en ik zou het dus niet kunnen geloven dat E-Care, wetende dat eerder het videokaartje is gerepareerd, dit zonder eerst te checken, de laptop naar je zou toesturen met besturingssysteem defect. snapje

Want dan moet je het wel ergens anders zoeken, en het makkelijkste is dan, even met een andere accu uitproberen en als niks wil, duurdere oplossing= moederbord vervangen of compensatie om jou tevreden te stellen misschien. Op high performance gebruik je ietsje meer stroom ( zie onder stroomverbruik), laptop word iets meer warm en de cooler/fan zal iets meer luidruchtiger draaien..Niet meer dan dit. Alleen heb je wel een grote probleem, wanneer je videokaartje dus defect zou wezen en je grote betere kaart straks buiten het garantie periode defect raakt of mankementen vertoont.

oftopic- leuk om te weten ook: stroom bij een laptopadapter bv.. adapter is 15v 6A.. dus kan deze maximaal 90watt per uur aan.. laptop draait meestal minder.. 60watt ofzo, kijk ook altijd onder de laptop op de sticker, als je een 2de handse laptop koopt, of het de juiste adapter is... Dus per uur verbuikt laptop stel 60watt.. dan is dus 1000watt (1000watt stroom kost 25cent ongeveer) delen door 60watt= 16,5x ongeveer..dus deze laptop verbruikt 25cent in 16,5uur.. Zo kan je ook een pc uitrekenen of je spaarlamp..Als je een andere adapter nodig hebt, hou in de gaten dat je bij deze laptop een 15v adapter moet hebben en een hogere Ampere dan 6 mag deze wel hebben. want Ampere zegt niks zolang je 15v hebt en een hogere uitkomst dan die minimale 90watt.. -ontopic

Maargoed kijk maar. Successss

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Fant schreef:Weet iemand overigens hoe het zit met de bewijslast? Die geldt de eerste 6 maanden. Het is nu een jaar verder, maar het probleem deed zich voor in de eerste 6 maanden. Ligt de bewijslast nou wel of niet bij Koopjeskampioen? Mij lijkt van wel, gezien ik er ook niks aan kan doen dat men na een jaar nog steeds het probleem niet heeft verholpen. KK ontkent uiteraard dat zij iets moeten bewijzen...
U heeft in dit jaar de laptop al 3 keer ter reparatie opgestuurd. Dat is voldoende bewijs dat deze niet in orde is

alfatrion
Berichten: 21943
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koopjeskampioen.nl gijzelt mijn laptop!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Fant schreef:Kijk, dat is mooi om te horen, van die zwarte lijst. Daarnaast heb ik nog niet ingestemd met het plan van KK, en doe ik dat ook nog even niet denk ik. Zoals ik bovenaan deze post zei, komt men nu al uit zichzelf met andere voorstellen, dus ik denk dat ze nu doorhebben dat ze fout zitten en met 50% plannen hun schade nog proberen te beperken.
Als je onder protest betaald dan geef je daarmee aan dat je het hiermee niet eens bent.
Fant schreef:Weet iemand overigens hoe het zit met de bewijslast?
De partij die beweerd moet dat onderbouwen als de andere partij dat betwist. Je zal moeten stellen dat de laptop die afgeleverd is bij aflevering niet over de eigenschappen bezitten die je mocht verwachten. De verkoper zal dit betwisten waarop je dit zal moeten onderbouwen. De bewijslast is lichter voor de gebreken die je in de eerste zes maanden ontdekt. Daarvoor geldt namelijk dat vermoed worden dat deze reeds bij aflevering aanwezig waren. Moet je natuurlijk wel kunnen aantonen dat je deze gebreken in die maanden hebt ontdekt.

Gesloten