LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] borstverkleining de frieslandzorgverzekeraar

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
broodje100

borstverkleining de frieslandzorgverzekeraar

Ongelezen bericht door broodje100 »

IK voel mij in de kou staan door mijn zorgverzekeraar.Heb een lange weg afgelegd om veel gewicht te verliezen heb jaren geleden een glastric-bypass operatie gehad waar ik veel gewchit mee kwijt ben geraakt om dat dit zo snel is gegaan is mijn galblaas verwijderd,en heb ik 2 buikwand correcties onder gaan wat niet in een keer mogelijk was, is besloten in het mcl ziekenhuis om dit in 2 keer te doen de verzekering wou hier niet aan en dit heeft mij 3500 euro gekost.Terwijl dit medische nood zakelijk was.Heb in januari mijn bypass weer verkleint gekregen ben hier weer 30 kilo mee afgevallen ben nu de helft van mij zelf kwijt (100) kilo.Nou komt het volgende ik moet mijn borsten laten verkleinen en heb een verwijzing van het mcl,loop 2 keer per week bij de fysiotherapeut die de ernst inziet en ook achter de operatie staat anders kan mijn nek vergroeien heb dagelijks klachten.Schrijf een motivatie brief naar de verzekering en wordt afgewezen op mijn b.m.i..Ik kan na 5 operaties niet meer afvallen grens is bereikt bel voor een afspraak met de medische adviseur maar dit is niet mogelijk .Moet mailen maar die mail komt al niet aan doe het via hun side maar moet dan weer een brief sturen mailen kan ook (ja nog niet geprobeerd) Voel me niet echt serieus genomen.Ga van het kastje na de muur.Kan toch niet zo zijn dat de andere experts toch niet serieus worden genomen net als ik.

Isabel1

Re: borstverkleining de frieslandzorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Isabel1 »

dit is nu weer een typisch verhaaltje zorgverzekeraar.

Die mensen daar die volgen alleen de standaard procedure en denken dus niet echt zelf na. Het idee is natuurlijk: iemand met een hoog bmi moet gewoon afvallen en dan zal het ook wel meevallen met die klachten van zware borsten. Punt is natuurlijk dat ook al heb je een hoog bmi, betekent dat nog steeds niet dat je van afvallen minder klachten gaat krijgen.

Wat waarschijnlijk wel helpt is je via je huisarts door laten verwijzen naar een orthopeed, en die orthopeed naar de zorgverzekering laten communiceren. Dat klinkt natuurlijk nog meer als 'kastje naar de muur' maar op het moment dat die orthopeed stelt dat het borstverkleining of nekoperatie is, dan doet de verzekeraar meestal wel mee.

isabel

Gesloten