LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mijn werkgever betaald me reiskosten niet

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
[email protected]

mijn werkgever betaald me reiskosten niet

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hallo .

Ik werk sinds 9 maanden bij een nieuwe werkgever. Toen ik daar begonnen ben heb ik een bedrijfsregelement moeten tekenen waar duidelijk in staat woon werkverkeer 0.19cent per kilometer.
Ik ben 4 dagen per week gaan werken en rijd 80 kilometer per dag 80x16x0.19 lijkt me een simpele rekensom..
Echter heb ik vanaf de eerste maand 50 euro per maand teweinig vergoeding gehad.. gisteren een flinke discussie gehad mey mijn bazin en die weigerd het resterende bedrag te betalen.. terwijl ik er al vanaf de eerste maand over bezig ben . Gaat nu om 450 euro en vind ik veel geld als ik er recht op heb..

Wat raden jullie me aan om te doen??

sjohie

Re: mijn werkgever betaald me reiskosten niet

Ongelezen bericht door sjohie »

Het juridisch loket bellen, of de juridische afdeling van een vakbond als je daar lid van bent, en je CV op monsterboard etc zetten, want dit lijkt me geen bedrijf waar je lekker werkt.

Maar even een stap terug, geven ze ook een onderbouwing waarom je die 50 euro niet krijgt? Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat het op jouw bierviltje rekenmachine mis gaat. Ik denk aan iets als een maximum bedrag aan reiskostenvergoeding zoals wij hier ook hebben. Alles boven de X kilometer wordt simpelweg niet meer vergoed. Dat soort dingen zou ik even goed checken in de CAO en/of arbeidsvoorwaarden voordat je zwaarder geschut te berde brengt.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Haar reactie is dat klopt niet dat moet eruit gehaald worden. . Maarja ik heb er natuurlijk mijn handtekening onder gezet en zij ook!
De rekensom klopt helemaal en er is geen limiet anders zou dat er natuurlijk bij moeten staan! Ik ben sinds deze maand ook 5 dagen gaan werken en weer wilt ze me 55 euro minder geven dan waar ik recht op heb! Het is echt een verschrikkelijke dame en ga zsm hier weg;) maar niet voordat ik gekregen heb waar ik recht op heb natuurlijk! Iemand tips hoe ik haar hierop kan wijzen dat ik er gewoon recht op heb?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

[email protected] schreef:Haar reactie is dat klopt niet dat moet eruit gehaald worden. . Maarja ik heb er natuurlijk mijn handtekening onder gezet en zij ook!
De rekensom klopt helemaal en er is geen limiet anders zou dat er natuurlijk bij moeten staan! Ik ben sinds deze maand ook 5 dagen gaan werken en weer wilt ze me 55 euro minder geven dan waar ik recht op heb! Het is echt een verschrikkelijke dame en ga zsm hier weg;) maar niet voordat ik gekregen heb waar ik recht op heb natuurlijk! Iemand tips hoe ik haar hierop kan wijzen dat ik er gewoon recht op heb?
2 handtekeningen betekend óok 2 verantwoordelijken natuurlijk. :wink: Als daar iets in staat wat tegen de arbeidsvoorwaarden gaat, en/of tegen de CAO, had jij dat ook op kunnen (moeten?) opmerken, zeker als bij aangaan van het arbeidscontract, tijdens de arbeidsvoorwaarden onderhandeling, niet expliciet gezegd is dat jij een positieve uitzondering bent. Maar goed, voorwaarden in een arbeidscontract mogen volgens mij alleen in positieve zin, dus ten voordele van jou, afwijken van een CAO.

Maar zelf haar er op wijzen heb je al gedaan. Dan kan je aan haar bureau gaan staan brullen met een megafoon en spandoek, maar dat werkt blijkbaar niet. Dan is de volgende stap officieel en zwaarder geschut, in de vorm van het juridisch loket, of iemand van de vakbond. Maar dan sla je een weg met éénrichtingsverkeer in, besef dat wel. Als ze nu niet toegeeft, zal ze vermoedelijk na zo'n juridische stap, het eerst volgende moment met beide handen aanpakken om je te ontslaan.

Gesloten