LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4launch

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Guardian72
Contacteer:

Re: 4launch

Ongelezen bericht door Guardian72 »

MJF schreef:Jammer Maxiem dat je je hier zo druk over maakt terwijl je klaarblijkelijk zelf géén ervaring hebt met 4Launch. Ik bestel al jaren bij 4Launch en dat zullen ruim 30 bestellingen zijn en er is nog nooit iets mis gegaan. Er is wel eens vertraging geweest maar daar hebben ze adequaat, klantgericht en klantvriendelijk op gereageerd. Dat is bij andere webshops wel eens anders. Dus Maxiem als je niet weet waar jeover praat, oordeel dan niet !!!
Dus,
omdat dit bij jou zo is - worden bij anderen geen fouten gemaakt?
Want die suggestie wekt deze bijdrage.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Guardian72
MJF
De registratiedatum zegt m.i. al voldoende.

Met collegiale groet, Maxiem.

LiameM

Ongelezen bericht door LiameM »

Iets kopen bij 4Launch is een riskante zaak. Ze zijn namelijk geen officieel dealer van heel veel producten. Dat betekent dat ze afkomstig zijn van 'grijze import'. Het zijn wel Europese artikelen, maar dat zegt niet veel. Daarom zijn hun prijzen laag. Ze kopen 'ergens' op de EU markt in. Dus alle acties van Nederlandse importeurs worden niet ondersteund. Geen cashback of accessoires die door de NL importeurs wordt aangeboden!
De correspondentie via e-mail loopt wat stroef.
Ze geven toe dat ze geen officieel dealer zijn, maar dat staat niet op hun website aangegeven.
Als je hun product thuis krijgt, zie je meteen dat het om grijze import gaat. Het product is ingesteld op een van de EU-talen.
Verder gaat ALLE garantie via hun. Je bent dus ook afhankelijk van hun bereidwilligheid om te vervangen of repareren. Denk goed na, voor je dus bij deze webshop koopt.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Verder gaat ALLE garantie via hun.
Garantie gaat ook altijd via de winkel. Daar is niets bijzonders aan.

Verder maakt "grijze import" niets uit voor je wettelijke rechten.

Ik zie het probleem dus niet.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Geen cashback of accessoires die door de NL importeurs wordt aangeboden!
Maakt ook niet uit voor Cashback, voor een Linksys router heb ik netjes geld terug gehad bij een cashback actie. Duurde wel vrij lang maar dat had te maken met het bureau dat de afhandeling doet voor Linksys.
De correspondentie via e-mail loopt wat stroef.
Ook hier is mijn ervaring anders, RMA procedures , adviezen over componenten etc, werden in mijn geval altijd binnen 1 a 2 werkdagen beantwoord.

peterzyxw

Ongelezen bericht door peterzyxw »

Even reagerend op meerdere berichten van 4Launch. Ik had zelf onlangs een zeer slechte ervaring met dit bedrijf. Het omruilen van een defect product ging op zich goed. Maar het prijsverschil (dat in mijn voordeel uitviel) stak 4Launch in eigen zak - terwijl ze per mail tevoren nadrukkelijk hadden aangegeven het prijsverschil te verrekenen.

Toen ik mijn ervaringen meldde op de site van kieskeurig.nl werd mij gevraagd naar onderbouwing van mijn negatieve recensie. Die heb ik gegeven, onder voorwaarde dat die info niet zou worden doorgespeeld. Dat heeft kieskeurig.nl wel gedaan. Kieskeurig.nl vind mijn reactie, na overleg met 4Launch, wat subjectief en heeft mij gevraagd de recensie bij te stellen met woorden als 'naar mijn mening is', 'is mijn ervaring' enz. (wat een badinerende tekstuele suggestie trouwens). Ik heb kieskeurig gevraagd of zijn dit ook doen bij positieve reacties (waarop kieskeurig niet reageerde).
Kieskeurig.nl is gaarne bereid mijn tekstvoorstellen in de recensie door te voeren.

Kortom: kieskeurig.nl IS NIET OBJECTIEF en kieskeurig.nl CENSUREERT recensies die niet positief zijn.

De conclusie van Maxiem dat de beoordelingen op kieskeurig.nl geen knip voor de neus waard zijn, is helemaal juist.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar het prijsverschil (dat in mijn voordeel uitviel) stak 4Launch in eigen zak - terwijl ze per mail tevoren nadrukkelijk hadden aangegeven het prijsverschil te verrekenen.
Wat zegt 4Launch hier zelf van ?
Die heb ik gegeven, onder voorwaarde dat die info niet zou worden doorgespeeld.

Waarom zou een onderbouwing van een negatieve reactie niet doorgespeeld mogen worden aan de leverancier ? Dan heb ik zo iets van , plaats de negatieve reactie dan helemaal niet, nu wordt er nog iets mee gedaan. Op deze manier komt het op mij over als , op zijn Brabants gezegd "een bietje stiekem".

Gesloten