LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garage rovemij (mijdrecht)
-
Garage rovemij (mijdrecht)
Heb hier 3 jaar geleden een nieuwe auto met accessoires gekocht waaronder nieuwe velgen inclusief winterbanden. Bij een andere dealer zijn bij een grote beurt de remblokken vervangen gewoon volgens specificatie. Bij het monteren van de winterbanden bleken deze aan te lopen op de remmen. Anwb er bij gehaald, zomerbanden er weer onder geschroefd en langs de betreffende dealer geweest. Wat blijkt nu deze velgen zijn helemaal niet geschikt voor mijn auto. Rovemij heeft aan de remmen lopen frezen om de velgen passend te maken! Ben langs Rovemij gegaan en ze weigeren het probleem om te lossen. Ze willen wel weer aan de remmen gaan frezen, maar dat is natuurlijk belachelijk. Voor de zekerheid heb ik nog bij een derde garage advies gevraagd en daar vonden ze het een vreemde actie, dat aan de nieuwe remmen frezen. De velgen moeten passend zijn. Inmiddels heb ik allerlei extra kosten gemaakt en geen winterbanden. Wat mij betreft is dit oplichting!! Het bewust leveren van verkeerd materiaal. Ik ben ook zwaar teleurgesteld in dit bedrijf.
Laatst gewijzigd door alexandra71 op 17 nov 2013 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Garage rovemij (mijdrecht)
Heb je die auto nieuw gekocht?
-
Ja helemaal nieuw!
Lijkt me een aardig staaltje prutserij. Ik zou het zeker melden aan de importeur, mogelijk verliest de garage dan zijn dealerschap.
U moet uitkijken want bij controle kan het wel eens zo zijn dat uw auto helemaal niet meer de weg op mag omdat er een aanpassing aan is gedaan. Dit kan tot vervelende problemen leiden bij een aanrijding of staande houding.
Uiteraard is de garage volledig aansprakelijk voor alle schade. In feite, zouden zij zelfs verplicht kunnen worden om u een nieuwe auto te leveren mocht deze niet meer te herstellen zijn. Dat dit 3 jaar geleden is gebeurd doet niks af aan dit feit. Wel kan het lastig zijn te bewijzen.
U moet uitkijken want bij controle kan het wel eens zo zijn dat uw auto helemaal niet meer de weg op mag omdat er een aanpassing aan is gedaan. Dit kan tot vervelende problemen leiden bij een aanrijding of staande houding.
Uiteraard is de garage volledig aansprakelijk voor alle schade. In feite, zouden zij zelfs verplicht kunnen worden om u een nieuwe auto te leveren mocht deze niet meer te herstellen zijn. Dat dit 3 jaar geleden is gebeurd doet niks af aan dit feit. Wel kan het lastig zijn te bewijzen.
Vreemd verhaal, nieuwe auto kopen bij de een, beurt laten geven bij de ander. Als ik het goed begrijp heb je dus 2 sets wielen met banden. De remblokken zitten onder de remklauw, die bepaald dus of je remmen aanlopen aan je velgen, dus het wisselen van blokken is niet van invloed!
-
Klopt inderdaad. Eerst in onderhoud bij de ene dealer. Toen veranderd naar een dealer dichterbij. Vervolgens werd duidelijk dat men aan de remmenblokken (of houder) had lopen frezen.
[quote][/quote]
Hartelijk dank voor uw waarschuwing. Waar kan ik dan wél heengaan met mijn auto voor de APK?
riddert Berichten: 887Geregistreerd: 22 okt 2010 07:52
Naar dit bedrijf natuurlijk gegarandeerd een nieuwe APK zonder gezeur
Hartelijk dank voor uw waarschuwing. Waar kan ik dan wél heengaan met mijn auto voor de APK?
riddert Berichten: 887Geregistreerd: 22 okt 2010 07:52
Naar dit bedrijf natuurlijk gegarandeerd een nieuwe APK zonder gezeur
-
Een goede APK is uiteraard vooral van belang voor je eigen en andermans veiligheid, niet om de (goedkope) goedkeuring zelf.
Een (geadverteerde) goedkope APK keuring wil nog wel eens leiden tot gepeperde rekeningen omdat de betreffende garage van mening is dat er alerlei onderdelen aan vervanging toe zijn of zelf vervangen dienen te worden om de auto goedgekeurd te krijgen. Veel voorkomend zijn remdelen die op de rekening verschijnen terwijl daar vaak geen enkele veiligheidstechnische reden voor is. Informeer vooraf naar de recenties van het garagebedrijf b.v. op bestegarage.nl of Autogarage.expertpagina.nl
Een (geadverteerde) goedkope APK keuring wil nog wel eens leiden tot gepeperde rekeningen omdat de betreffende garage van mening is dat er alerlei onderdelen aan vervanging toe zijn of zelf vervangen dienen te worden om de auto goedgekeurd te krijgen. Veel voorkomend zijn remdelen die op de rekening verschijnen terwijl daar vaak geen enkele veiligheidstechnische reden voor is. Informeer vooraf naar de recenties van het garagebedrijf b.v. op bestegarage.nl of Autogarage.expertpagina.nl
[quote][/quote] Waar kan ik dan wél heengaan met mijn auto voor de APK?
Ga naar een bedrijf, dat zich uitsluitend bezig houd met APK, niet repareert.
Twee dingen nog: als er iemand aan de remklauwen heeft lopen frezen, had dit opgemerkt moeten worden door de tweede dealer, die nieuwe remblokken monteerde en waarom is dit bij een vorige wielwisseling niet opgemerkt?
Ga naar een bedrijf, dat zich uitsluitend bezig houd met APK, niet repareert.
Twee dingen nog: als er iemand aan de remklauwen heeft lopen frezen, had dit opgemerkt moeten worden door de tweede dealer, die nieuwe remblokken monteerde en waarom is dit bij een vorige wielwisseling niet opgemerkt?