Net in een opwelling op een vakantieveiling geboden. Echt stom, want nu blijkt dat er allemaal extra kosten bijkomen. Had de reis voor 20 euro gewonnen.
Komt er mooi nog eens ruim 100 euro bij aan extra kosten.
Oké dat is dom, mijn probleem.
Nu bekijk ik toevallig wat ik geboekt heb. Er stond bij een comfort home. Dus ik dacht een bungalowhuisje.
Blijkt dit een caravan te zijn. Ook nog eens op een 'camping' die superslecht is en nog niet af is.
Als ik bij het park (bungalowpark) de extra kosten bekijk zie ik dat vakantieveiling maar liefst 53 euro servicekosten berekend, terwijl het park er 38 telt.
Nu is dat winnen mijn fout, maar waarom moet ik 5 euro administratiekosten nog eens aan vakantieveilig betalen als ik de reis niet eens af ga nemen?
Mensen denk 10x na voordat je zoiets dus doet. Ben nu 25 euro kwijt door die onzinsite.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vakantieveilingen,nl
-
Re: Vakantieveilingen,nl
Ik bied wel vaker op vakantieveilingen.
Op zo'n manier kan ik profiteren van leuke uitjes wat voordeliger is.
Echter voordat ik bied, bekijk ik eerst altijd zeer goed wat er verder bij komt kijken.
Inderdaad komt er altijd 5 euro bij voor vakantieveilingen.
Dit is ws ook waardoor ze dit soort aanbiedingen mogelijk kunnen maken.
Maar je hebt gelijk, wel altijd goed bekijken waarop je bied!
Op zo'n manier kan ik profiteren van leuke uitjes wat voordeliger is.
Echter voordat ik bied, bekijk ik eerst altijd zeer goed wat er verder bij komt kijken.
Inderdaad komt er altijd 5 euro bij voor vakantieveilingen.
Dit is ws ook waardoor ze dit soort aanbiedingen mogelijk kunnen maken.
Maar je hebt gelijk, wel altijd goed bekijken waarop je bied!
jessinha schreef:Net in een opwelling op een vakantieveiling geboden. Echt stom, want nu blijkt dat er allemaal extra kosten bijkomen. Had de reis voor 20 euro gewonnen.
Komt er mooi nog eens ruim 100 euro bij aan extra kosten.
Oké dat is dom, mijn probleem.
Nu bekijk ik toevallig wat ik geboekt heb. Er stond bij een comfort home. Dus ik dacht een bungalowhuisje.
Blijkt dit een caravan te zijn. Ook nog eens op een 'camping' die superslecht is en nog niet af is.
Als ik bij het park (bungalowpark) de extra kosten bekijk zie ik dat vakantieveiling maar liefst 53 euro servicekosten berekend, terwijl het park er 38 telt.
Nu is dat winnen mijn fout, maar waarom moet ik 5 euro administratiekosten nog eens aan vakantieveilig betalen als ik de reis niet eens af ga nemen?
Mensen denk 10x na voordat je zoiets dus doet. Ben nu 25 euro kwijt door die onzinsite.
Je kijkt dus pas achteraf wat je nu geboekt hebt dat is inderdaad niet slim tenoemen, als jij
de veiling 'gewonnen' heb ben je verplicht de reis af te nemen waar je op geboden hebt.
Een comfort home is in hele vele gevallen een sta-caravan, dus eerst informatie zoeken en dan
pas bieden......maar niet gaan klagen nadat je niet alles hebt gelezen.
Ik klaag niet, ik waarschuw alleen mensen niet dezelfde stomme fout te maken als ik.
En als ik onder het kopje bungalow boek, dan verwacht ik ook een bungalow en geen stacaravan, dus in mijn ogen is dit sowieso fout.
En als ik onder het kopje bungalow boek, dan verwacht ik ook een bungalow en geen stacaravan, dus in mijn ogen is dit sowieso fout.
-
Let op als je een vakantieveiling bon koopt. Ze hebben een uiterste datum en dan houden ze gewoon het geld. Als je de bon dan niet gebruikt hebt dan gaat het geld niet naar het bedrijf wat deelneemt maar steken ze het in eigen zak.
Ze kunnen namelijk niet verlengen bla bla bla!
Ik heb een paar bonnen gekocht maar het is wel goed opletten en kleine lettertjes lezen want de ene bon is veel langer geldig dan de andere.
In mijn beleving is er geen enkele reden voor vakantieveilingen om een dergelijke beperkte duur op de bon te zetten (3 maanden) anders dan te hopen dat ze niet hoeven uit te keren. Voor de dienstverlener is het nog wel voor te stellen omdat die met capaciteit zitten.
Ik heb met ze gebeld maar helaas pindakaas!
Reactie vakantieveilingen:
Waardebonnen hebben een geldigheidstermijn, deze wordt weergegeven op de site voor dat u meebied.
Ook wordt de geldigheid vermeld op de waardebon zelf.
Als de bon is verlopen kan er helaas geen gebruik meer van worden gemaakt.
Dit zijn de voorwaarden zoals ook omschreven in onze algemene voorwaarden.
Als veilinghuis zijn wij een tussenpersoon. Waardebonnen kunnen daardoor niet door ons verlengd worden.
Dit is natuurlijk onzin. Ik had namelijk eerst de sauna gebeld of het een probleem was dat de bon was verlopen. Dat was het niet maar ze konden de bon niet meer incasseren bij Vakantieveilingen. Dus de vastgelegde capaciteit (waarover vakantieveilingen rept) wordt dus helemaal niet betaald. Vakantieveiling steeks gewoon alles in de eigen zak. De sauna en de klant zijn de dupe. De sauna legt capaciteit vast en krijgt niets betaald. De klant betaald vakantieveilingen en krijgt helemaal niets.
Ik denk niet dat veel mensen dit weten dat dit zo werkt.
Er is ook geen enkele zinvole reden voor anders dan voor vakantieveilingen om op een onfrisse mannier extra geld te verdienen ten koste van de deelnemende leveranciers en de klanten.
NB: VAKANTIEVEILINGEN STUURT OOK GEEN HERINNERINGSMAILTJES... Dat je je bon nog niet hebt verzilverd en dat de termijn aan het verlopen is.
Waarschijnlijk is dit onderdeel van het businessplan!
Ze kunnen namelijk niet verlengen bla bla bla!
Ik heb een paar bonnen gekocht maar het is wel goed opletten en kleine lettertjes lezen want de ene bon is veel langer geldig dan de andere.
In mijn beleving is er geen enkele reden voor vakantieveilingen om een dergelijke beperkte duur op de bon te zetten (3 maanden) anders dan te hopen dat ze niet hoeven uit te keren. Voor de dienstverlener is het nog wel voor te stellen omdat die met capaciteit zitten.
Ik heb met ze gebeld maar helaas pindakaas!
Reactie vakantieveilingen:
Waardebonnen hebben een geldigheidstermijn, deze wordt weergegeven op de site voor dat u meebied.
Ook wordt de geldigheid vermeld op de waardebon zelf.
Als de bon is verlopen kan er helaas geen gebruik meer van worden gemaakt.
Dit zijn de voorwaarden zoals ook omschreven in onze algemene voorwaarden.
Als veilinghuis zijn wij een tussenpersoon. Waardebonnen kunnen daardoor niet door ons verlengd worden.
Dit is natuurlijk onzin. Ik had namelijk eerst de sauna gebeld of het een probleem was dat de bon was verlopen. Dat was het niet maar ze konden de bon niet meer incasseren bij Vakantieveilingen. Dus de vastgelegde capaciteit (waarover vakantieveilingen rept) wordt dus helemaal niet betaald. Vakantieveiling steeks gewoon alles in de eigen zak. De sauna en de klant zijn de dupe. De sauna legt capaciteit vast en krijgt niets betaald. De klant betaald vakantieveilingen en krijgt helemaal niets.
Ik denk niet dat veel mensen dit weten dat dit zo werkt.
Er is ook geen enkele zinvole reden voor anders dan voor vakantieveilingen om op een onfrisse mannier extra geld te verdienen ten koste van de deelnemende leveranciers en de klanten.
NB: VAKANTIEVEILINGEN STUURT OOK GEEN HERINNERINGSMAILTJES... Dat je je bon nog niet hebt verzilverd en dat de termijn aan het verlopen is.
Waarschijnlijk is dit onderdeel van het businessplan!
Ik heb wederom een nare smaak van het beleid en geldklopperij en oplichtingspraktijken gekregen van Vakantieveiling.
Tot mijn spijt heb ik al meermaals moeten ervaren dat vakantieveiling zich blijft verschuilen achter de opmerking; op basis van beschikbaarheid en wel geld ontvangt maar er NIETS tegenover stelt als de accommodatie niet meer beschikbaar is in de gestelde termijn dat de voucher geldig is.
Als je een email stuurt krijg je deze reactie;
Beste heer, mevrouw,
Vriendelijk dank voor uw bericht.
Wij hebben uw vraag geregistreerd onder referentienummer: 206014.
Wij proberen uw vraag binnen 10 werkdagen te beantwoorden. Vanwege een achterstand in het behandelen van e-mail is dit mogelijk niet haalbaar.
Onze excuses voor het ongemak.
Heeft u een dringende vraag, belt u ons dan op telefoonnummer: 0900-2433633 (15 ct per minuut).
Antwoorden op veel gestelde vragen kunt u ook vinden op https://www.vakantieveilingen.nl/service.html
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Vakantieveilingen.nl
Als je belt slechts de reactie dat je te lang hebt gewacht, geen geld terug krijgt en dat het niet zo vreemd is dat je door lang wachten geen boeking meer kunt doen! Geen vraag waarom je eventueel lang zou hebben gewacht. Wel de opmerking dat je nooit geld terug kunt krijgen!
Gelukkig heb ik inmiddels al enkele klanten van vakantieveiling zo ver gekregen om geen advertenties en veilingen meer te gaan houden!
Tot mijn spijt heb ik al meermaals moeten ervaren dat vakantieveiling zich blijft verschuilen achter de opmerking; op basis van beschikbaarheid en wel geld ontvangt maar er NIETS tegenover stelt als de accommodatie niet meer beschikbaar is in de gestelde termijn dat de voucher geldig is.
Als je een email stuurt krijg je deze reactie;
Beste heer, mevrouw,
Vriendelijk dank voor uw bericht.
Wij hebben uw vraag geregistreerd onder referentienummer: 206014.
Wij proberen uw vraag binnen 10 werkdagen te beantwoorden. Vanwege een achterstand in het behandelen van e-mail is dit mogelijk niet haalbaar.
Onze excuses voor het ongemak.
Heeft u een dringende vraag, belt u ons dan op telefoonnummer: 0900-2433633 (15 ct per minuut).
Antwoorden op veel gestelde vragen kunt u ook vinden op https://www.vakantieveilingen.nl/service.html
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Vakantieveilingen.nl
Als je belt slechts de reactie dat je te lang hebt gewacht, geen geld terug krijgt en dat het niet zo vreemd is dat je door lang wachten geen boeking meer kunt doen! Geen vraag waarom je eventueel lang zou hebben gewacht. Wel de opmerking dat je nooit geld terug kunt krijgen!
Gelukkig heb ik inmiddels al enkele klanten van vakantieveiling zo ver gekregen om geen advertenties en veilingen meer te gaan houden!