LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung Galaxy GT P 5110

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
keesb1
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2006 10:40

Samsung Galaxy GT P 5110

Ongelezen bericht door keesb1 »

Waarschuwing!!!!
4/12/13 Bericht op onze tablet m.b.t. een upgrade.
Na uitvoering email weg,melding "email gestopt".
Geen melding op de website van Samsung.com, helpdesk uiteraard onbereikbaar.
Oplossing gevonden op een forum n.l. resetten.
Gedaan ,veel data weg, kostte uren om alles weer een beetje op orde te krijgen.
Keesb

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Samsung Galaxy GT P 5110

Ongelezen bericht door sjohie »

keesb1 schreef:Waarschuwing!!!!
4/12/13 Bericht op onze tablet m.b.t. een upgrade.
Na uitvoering email weg,melding "email gestopt".
Geen melding op de website van Samsung.com, helpdesk uiteraard onbereikbaar.
Oplossing gevonden op een forum n.l. resetten.
Gedaan ,veel data weg, kostte uren om alles weer een beetje op orde te krijgen.
Keesb
Da's inderdaad niet zo handig van Samsung. Maar dat jij zonder backup de tablet reset, en daardoor data kwijt raakt, is in mijn ogen niet echt een verwijt wat je bij Samsung neer kan leggen. Bij al dat soort acties staat duidelijk vermeld dat je eerst een backup moet maken van de data op de tablet, omdat deze mogelijk verloren kan gaan bij het terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Samsung Galaxy GT P 5110

Ongelezen bericht door Prolix »

Maar dit:
keesb1 schreef:*** Bericht op onze tablet m.b.t. een upgrade***
vind ik ook al erg duister. Zeker weer op een reclame-banner geklikt?

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Samsung Galaxy GT P 5110

Ongelezen bericht door kiz »

Prolix schreef:Maar dit:
keesb1 schreef:*** Bericht op onze tablet m.b.t. een upgrade***
vind ik ook al erg duister. Zeker weer op een reclame-banner geklikt?
Nee. Het bericht waar keesb1 op doelt is een systeembericht. Je had de upgrade ook kunnen uitstellen en bovendien wordt vóór het daadwerkelijke installeren van de upgrade gewaarschuwd dat je een backup moet maken om er zeker van te zijn dat er niets verloren gaat.

Ondanks het al eerder in de media verschenen nieuws over de mailapp die crasht heb ik deze melding zelf niet gehad (niet voor de GT-P5110 als de GT-P5100, ik beheer ca. 10 resp. 80 van deze toestellen). Op mijn eigen toestel was ik alleen de snelkoppelingen op het startscherm kwijt.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Samsung Galaxy GT P 5110

Ongelezen bericht door Prolix »

kiz schreef:... ik beheer ca. 10 resp. 80 van deze toestellen...
Was dat nou weer voor een vreemde term? Je beheert tussen de 10 en 80 tablets? En je hebt thuis een bank voor 1 tot 4 mensen? Of gewoon een driezitter?
Waarom krijg ik nooit zulke meldingen in mijn netwerk? Er zijn tablets, laptops, smartphones en phablets in mijn bedrijfje aanwezig en nooit hoor of zie ik zo'n "update"-melding...alleen de bekende reclame rotzooi...

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Samsung Galaxy GT P 5110

Ongelezen bericht door kiz »

Prolix schreef:
kiz schreef:... ik beheer ca. 10 resp. 80 van deze toestellen...
Was dat nou weer voor een vreemde term? Je beheert tussen de 10 en 80 tablets? En je hebt thuis een bank voor 1 tot 4 mensen? Of gewoon een driezitter?
Waarom krijg ik nooit zulke meldingen in mijn netwerk? Er zijn tablets, laptops, smartphones en phablets in mijn bedrijfje aanwezig en nooit hoor of zie ik zo'n "update"-melding...alleen de bekende reclame rotzooi...
Nederlands is moeilijk blijkbaar... ik beheer ca. 10 stuks GT-P5110 (de Wifi-versie) en ca. 80 stuks GT-P5100 (de 3G versie) tablets.
En de genoemde toestellen (Galaxy tab2 10.1) hebben afgelopen week een update gehad naar Android 4.2.2
Blijkbaar zijn jouw Android-devices nooit in aanmerking gekomen door een Android-update. De fabrikant bepaalt welke modellen, en ook welk moment.
De S6500 toestellen hebben nog nooit een Android-update gehad, en gaan die ook niet krijgen.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Samsung Galaxy GT P 5110

Ongelezen bericht door Prolix »

nee, laat maar...

dirkib
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 sep 2010 18:51

Re: Samsung Galaxy GT P 5110

Ongelezen bericht door dirkib »

Ik had hetzelfde met het mailprogramma op m'n Samsung tablet, maar een collega had een andere oplossing gevonden: cache van het mailprogramma leegmaken, accounts verwijderen en opnieuw installeren. Is minder werk dan een reset naar fabrieksinstellingen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Samsung Galaxy GT P 5110

Ongelezen bericht door Ulbe »

Dat is best grappig, heb dezelfde tablet, ook hier hetzelfde probleem na de update van Android, "email gestopt" in combinatie met zwart scherm,

Het apparaat naar de fabrieksinstellingen gezet en alles weer geïnstalleerd, werkt nu weer perfect,

Alle belangrijke data zet ik op de losse mini SD kaart, de kaart even verwijderd en het apparaat gereset, en alles werkt perfect, wel heb ik geen gebruik gemaakt van de backup mogelijkheid van Samsung of Gmail,

Bij deze makkelijke service kunnen ook fouten "meegenomen" worden, dus met een " schone lei " begonnen,

Fijne tablet om mee te werken,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Samsung Galaxy GT P 5110

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Verwijderd i.v.m. twee keer posten.
Laatst gewijzigd door F.van Holten op 07 dec 2013 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Samsung Galaxy GT P 5110

Ongelezen bericht door F.van Holten »

De update verwijderd alleen de zelfgemaakte snelkoppelingen, de apps blijven bestaan, van tevoren even een favoriet maken van deze koppelingen, bespaart een hoop werk.
De email is niet verwijderd, ga naar instellingen/email en verwijder alles wat er staat, buffer, enz enz,, ga daarna naar email en zet u account er weer in, en het werkt weer.
Na fabrieks instellingen resseten heeft totaal geen enkele zin, dan bent je zeker alles kwijt, en is een noodoplossing.
Laatst gewijzigd door F.van Holten op 07 dec 2013 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Samsung Galaxy GT P 5110

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Kijk ook even hier, staat alles op over mail

http://www.tabletsmagazine.nl/2013/11/p ... -2-update/

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Samsung Galaxy GT P 5110

Ongelezen bericht door Ulbe »

De update is van de GT P 5110 houdt in dat de Android software wordt geüpdated van versie 4.1.2 naar 4.2.2,

Een "cadeautje" van Samsung, erg fijn, want de tablet werkt hierdoor een stuk prettiger en sneller, de update is een verbetering voor de tablet, vooral het touchscreen is een stuk prettiger in gebruik,

Ik kan geen nadeel vinden in de update,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.
Laatst gewijzigd door Ulbe op 08 dec 2013 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Samsung Galaxy GT P 5110

Ongelezen bericht door sjohie »

Ze doen zo'n update ook niet omdat ze het leuk vinden natuurlijk, de redenen er achter zijn valide. Echter hebben ze de email app, wat iets anders is als de gmail app, blijkbaar niet goed getest. En de enige manier om dat nu op dit moment te oplossen, is alles mbt die email app verwijderen, dus inclusief gedownloade emails, even afhankelijk van de gekozen email acount en instellingen ervan mbt het downloaden en evt verwijderen van de emails op de server na het lezen.

Dat zal dus niet voor iedereen de oplossing gaan zijn.

tampie74
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Samsung Galaxy GT P 5110

Ongelezen bericht door tampie74 »

Ga via je instellingen naar alle programma's zoek e-mail op maak alles leeg. buffer/ cache. Start dan je email app op je moet alles wel opnieuw instellen. Ik heb het probleem ook gehad. na wat speurtocht via google zijn er meerdere die het probleem hebben. Samsung is er mee bezig om dit op te lossen.

Als je het gene doet wat hierboven staat werkt je mail weer.

Gesloten