LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoe geloofwaardig kan onze overheid zijn ??

arieene
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 aug 2010 21:25

hoe geloofwaardig kan onze overheid zijn ??

Ongelezen bericht door arieene »

onze politiek / de regering heeft veelvuldig de mond vol over het milieu en alles wat hiermede wordt verbonden, tenminste als het gaat over hoe men ons burgers toe spreekt, en wat het ons zal gaan kosten uiteindelijk. maar hoe geloofwaardig is deze overheid ???? wat doen deze zelf, hoe daadwerkelijk en geloofwaardig is het resultaat wat uit hun handen komt. het openbaarvervoer : is erg duur geworden, en gebruiksonvriendelijk voor velen, er rijden nu vele Duizenden Busjes en auto's rond van het kastje naar de muur heen en weer, rijden deze soms op water ?? . dan de post ( ten ) : voorheen was er de PTT Post, nu zijn er velen, deze velen zijn niet in staat onze post op tijd en juist te bezorgen, rijden ook met duizenden Busjes en auto's rond, als ik een uur uit het raam kijk zie ik er zo vijf voorbij rijden, alleen al voor mijn huis !! , en dit zal enkel nog ernstig toenemen door de vele internet winkels welke binnen 24 uur leveren/bezorgen, rijden deze auto's ook op water ?? . wij als burgers moeten de rekeningen hiervan betalen , wij moeten dit, en dat. wij moeten zus, en zo. en onze overheid rommelt maar wat aan, en wij krijgen de rekeningen. " hoe geloofwaardig kan dit beleid zijn "

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: hoe geloofwaardig kan onze overheid zijn ??

Ongelezen bericht door dhc »

Zou maar lekker naar bed gaan, je praat peop....morgen is het weer over...

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: hoe geloofwaardig kan onze overheid zijn ??

Ongelezen bericht door sjohie »

arieene schreef:onze politiek / de regering heeft veelvuldig de mond vol over het milieu en alles wat hiermede wordt verbonden, tenminste als het gaat over hoe men ons burgers toe spreekt, en wat het ons zal gaan kosten uiteindelijk. maar hoe geloofwaardig is deze overheid ???? wat doen deze zelf, hoe daadwerkelijk en geloofwaardig is het resultaat wat uit hun handen komt. het openbaarvervoer : is erg duur geworden, en gebruiksonvriendelijk voor velen, er rijden nu vele Duizenden Busjes en auto's rond van het kastje naar de muur heen en weer, rijden deze soms op water ?? . dan de post ( ten ) : voorheen was er de PTT Post, nu zijn er velen, deze velen zijn niet in staat onze post op tijd en juist te bezorgen, rijden ook met duizenden Busjes en auto's rond, als ik een uur uit het raam kijk zie ik er zo vijf voorbij rijden, alleen al voor mijn huis !! , en dit zal enkel nog ernstig toenemen door de vele internet winkels welke binnen 24 uur leveren/bezorgen, rijden deze auto's ook op water ?? . wij als burgers moeten de rekeningen hiervan betalen , wij moeten dit, en dat. wij moeten zus, en zo. en onze overheid rommelt maar wat aan, en wij krijgen de rekeningen. " hoe geloofwaardig kan dit beleid zijn "
Wat ze doen? Bedrijven dwingen tot het opruimen van de gemaakte rotzooi, emissienormen vaststellen voor de voertuigen die je aanhaalt, etc etc. En die busjes worden steeds schoner door de Euro 4/5/6 normen, dus daar wordt echt wel veel aan gedaan.

Maar belangrijker is natuurlijk wat jij zelf doet, daar begint een beter milieu immers. :wink:

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: hoe geloofwaardig kan onze overheid zijn ??

Ongelezen bericht door Josephien12 »

sjohie schreef:
Maar belangrijker is natuurlijk wat jij zelf doet, daar begint een beter milieu immers. :wink:
En hij maakt ook onderdeel uit van de overheid. Het beleid van liberalisering en globalisering van de laatste 25 jaar is niet bevorderlijk geweest voor het milieu en dat mag best gesteld worden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: hoe geloofwaardig kan onze overheid zijn ??

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als ik om me heen kijk is het milieu er tegenwoordig toch een stuk beter aan toe dan pak m beet 30 - 35 jaar geleden. In mijn jeugd was zwemmen in open water ongeveer hetzelfde als zelfmoord gezien de zooi die er zo maar in geloosd werd. Tegenwoordig kan je bij ons gewoon weer in de rivier zwemmen. En zo zijn er nog veel meer dingen te zien. Vergeet ook niet dat we ons tegenwoordig helemaal suf meten waardoor we allemaal dingen zien die we vroeger niet wisten.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: hoe geloofwaardig kan onze overheid zijn ??

Ongelezen bericht door Josephien12 »

GJvdZ schreef:Als ik om me heen kijk is het milieu er tegenwoordig toch een stuk beter aan toe dan pak m beet 30 - 35 jaar geleden. In mijn jeugd was zwemmen in open water ongeveer hetzelfde als zelfmoord gezien de zooi die er zo maar in geloosd werd. Tegenwoordig kan je bij ons gewoon weer in de rivier zwemmen. En zo zijn er nog veel meer dingen te zien. Vergeet ook niet dat we ons tegenwoordig helemaal suf meten waardoor we allemaal dingen zien die we vroeger niet wisten.
Dat klopt wel, maar kijk eens naar de toename van het autoverkeer. Vroeger reed je via de provinciale weg geriefelijk naar de stad, nu sta je op de zesbaanssnelweg in de file.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: hoe geloofwaardig kan onze overheid zijn ??

Ongelezen bericht door kuklos »

Josephien12 schreef:Dat klopt wel, maar kijk eens naar de toename van het autoverkeer. Vroeger reed je via de provinciale weg geriefelijk naar de stad, nu sta je op de zesbaanssnelweg in de file.
De bevolking is natuurlijk helemaal niet gegroeid, auto's zijn niet schoner geworden enzovoorts.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: hoe geloofwaardig kan onze overheid zijn ??

Ongelezen bericht door witte angora »

De bevolking is ook helemaal niet mijlenver van het werk gaan wonen... Ik denk dat dáár de grootste milieuwinst te behalen zou zijn, als de meesten gewoon weer daar zouden kunnen werken waar ze wonen, in ieder geval op fietsafstand.

Tijdje terug ben ik dus met mijn genealogie bezig geweest, inclusief het opzoeken van woonadressen, wat ik nooit geweten heb is dat mijn overgrootouders en al hun kinderen zo ongeveer om de hoek woonden, sommigen zelfs in hetzelfde pand, op een andere verdieping... mijn ouders in het begin idem dito, zelfde eiland, nog net niet dezelfde straat. Toen ze verhuisden bleef het nog steeds op loopafstand, de verhuizing geschiedde zelfs met een bakfiets.

Mijn vader had dan wel een rijbewijs, maar de eerste eigen auto kwam pas toen ik 12 was, tot die tijd nam hij af en toe het busje van zijn werk mee. We hadden in die tijd geen auto nodig, simpelweg omdat alles veel dichter bij elkaar in de buurt was.

Mijns inziens zou het beleid moeten zijn: breng het werk weer terug naar waar de mensen wonen.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: hoe geloofwaardig kan onze overheid zijn ??

Ongelezen bericht door kuklos »

Probleem is dat de overheid jarenlang heeft gestimuleerd dat alle bedrijven verhuisden naar bedrijventerreinen waar weinig tot geen OV komt.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: hoe geloofwaardig kan onze overheid zijn ??

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus de overheid heeft een probleem gecreëerd dat ze nu niet bij machte is op te lossen.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: hoe geloofwaardig kan onze overheid zijn ??

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:Dus de overheid heeft een probleem gecreëerd dat ze nu niet bij machte is op te lossen.
tenzij mensen weer met hun eigen huizen tussen de fabrieken en bedrijven willen gaan wonen, lijkt me dit ook een probleem dat niet op te lossen is.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: hoe geloofwaardig kan onze overheid zijn ??

Ongelezen bericht door witte angora »

Punt is ook de schaalvergroting (want: efficiënt) bij veel bedrijven. Ik zou het zelf helemaal niet verkeerd vinden als er in woonwijken hier en daar kantoren zouden staan waar 10-40 mensen kunnen werken, van gelijke hoogte als de meeste woningen. Wat te denken van uitzendburo's bijvoorbeeld, verzekeringskantoren, noem maar op? Of dat bedrijven, in plaats van thuiswerken te stimuleren, in plaats daarvan kleine regiokantoren in de wijken openen waar datzelfde werk gedaan kan worden?

Hetzelfde geldt voor de winkels waar mensen de dagelijkse boodschappen doen: vroeger had je alles om de hoek. Niks winkelcentra. Zo zouden er ook bedrijven die geen tot weinig overlast veroorzaken prima in woonwijken kunnen staan. Kan me van vroeger in Amsterdam nog wel een mini-scheepswerf herinneren die stalen roeibootjes maakte, iedere drie weken hadden ze er eentje klaar...

Het zou in ieder geval de levendigheid in veel wijken ten goede komen. Plus dat er mijns inziens veel en veel meer sociale controle is.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: hoe geloofwaardig kan onze overheid zijn ??

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:Punt is ook de schaalvergroting (want: efficiënt) bij veel bedrijven. Ik zou het zelf helemaal niet verkeerd vinden als er in woonwijken hier en daar kantoren zouden staan waar 10-40 mensen kunnen werken, van gelijke hoogte als de meeste woningen. Wat te denken van uitzendburo's bijvoorbeeld, verzekeringskantoren, noem maar op? Of dat bedrijven, in plaats van thuiswerken te stimuleren, in plaats daarvan kleine regiokantoren in de wijken openen waar datzelfde werk gedaan kan worden?

Hetzelfde geldt voor de winkels waar mensen de dagelijkse boodschappen doen: vroeger had je alles om de hoek. Niks winkelcentra. Zo zouden er ook bedrijven die geen tot weinig overlast veroorzaken prima in woonwijken kunnen staan. Kan me van vroeger in Amsterdam nog wel een mini-scheepswerf herinneren die stalen roeibootjes maakte, iedere drie weken hadden ze er eentje klaar...

Het zou in ieder geval de levendigheid in veel wijken ten goede komen. Plus dat er mijns inziens veel en veel meer sociale controle is.
Meer sociale controle door panden te creëren tussen huizen die vanaf een uur of 5 's middags gesloten zijn ? Volgens mij doe je dan precies het tegenovergestelde.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: hoe geloofwaardig kan onze overheid zijn ??

Ongelezen bericht door kuklos »

@Witte Angora, het idee is leuk, maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat de bewoners van die wijk dan gaan klagen over de mensen die daar hun auto parkeren omdat ze op die manier naar hun werk gaan.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: hoe geloofwaardig kan onze overheid zijn ??

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:
Meer sociale controle door panden te creëren tussen huizen die vanaf een uur of 5 's middags gesloten zijn ? Volgens mij doe je dan precies het tegenovergestelde.
Ik bedoel meer het verspreiden van sociale controle. In veel woonwijken is overdag haast niemand thuis; als daar gewerkt wordt, heb je dus sociale controle. Op veel bedrijventerreinen wonen geen mensen; plaats die bedrijven tussen de woningen, en er wordt onbewust 's avonds en 's nachts een oogje in het zeil gehouden.
kuklos schreef:@Witte Angora, het idee is leuk, maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat de bewoners van die wijk dan gaan klagen over de mensen die daar hun auto parkeren omdat ze op die manier naar hun werk gaan.
Dat geloof ik maar al te graag. Het zou pas echt gaan werken als de meeste mensen op de fiets naar hun werk kunnen.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: hoe geloofwaardig kan onze overheid zijn ??

Ongelezen bericht door kuklos »

Maar dan zal er nog veel meer moeten veranderen.

Gesloten