LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bankcode lijst
Re: Bankcode lijst
student538
welke instantie begint dan met 38?
Dat had ik je al eens gevraagd.
Maar geen antwoordt gekregen.
welke instantie begint dan met 38?
Dat had ik je al eens gevraagd.
Maar geen antwoordt gekregen.
een rekeningnummer dat met 38 begint en 9 cijfers bevat is Rabobank
Alle rekningnummers van de Rabobank beginnen met een 1 of een 3......Behalve de enkele nummers die in een heeeeel ver verleden meegomen konden worden vanuit een andere bak. Dit is enkele decennia geleden heel kort mogelijk geweest. Dus is dit t antwoord wat je zoekt???????
mijn gironr. heeft 6 cijfers en begint met 78 volgens mij heeft het aantal cijfers met oudheid van de rekening te maken ik opende mijn giro rek. in 1965
gtp,
daar heb je glijk in.
Mijn giro nummer begint met 38 en heb ik ook al heel lang.
Dus dat student538 slaat op niets.
Hij kon ook geen antwoordt er op geven.
Was dat of is 538 geen radio zender?
daar heb je glijk in.
Mijn giro nummer begint met 38 en heb ik ook al heel lang.
Dus dat student538 slaat op niets.
Hij kon ook geen antwoordt er op geven.
Was dat of is 538 geen radio zender?
dag Antonh,
Ik heb het hier over BANK code lijst wat gaat over BANKREKENING nummers en heb het niet over GIRO rekeningnummers. Een girorekening nummer dat begint met 38 is van de ING bank. Welke code het ook mee begint een GIRO rekening is ALTIJD van de ING bank welke code het ook mee begint. Dus je vraag welke bank je zou moeten zitten ligt heel simpel als het een GIRO rekening nummer is weet je dat het bij de ING bank is en hoef je die vraag ook niet te stellen en op te zoeken. Of zijn er volgens jouw Antonh andere banken die ook giro rekeningnummers hebben?!
Ik heb het hier over BANK code lijst wat gaat over BANKREKENING nummers en heb het niet over GIRO rekeningnummers. Een girorekening nummer dat begint met 38 is van de ING bank. Welke code het ook mee begint een GIRO rekening is ALTIJD van de ING bank welke code het ook mee begint. Dus je vraag welke bank je zou moeten zitten ligt heel simpel als het een GIRO rekening nummer is weet je dat het bij de ING bank is en hoef je die vraag ook niet te stellen en op te zoeken. Of zijn er volgens jouw Antonh andere banken die ook giro rekeningnummers hebben?!
student538,
wil je nu intelligent doen of ben je dat?
De giro rekeningen of te wel de Postbank rekeningen zijn nog maar pas van de ING.
Maar dat wist je dus niet ook niet waar dat 38 vandaan kwam.
Jij gaf de Rabobank aan.
wil je nu intelligent doen of ben je dat?
De giro rekeningen of te wel de Postbank rekeningen zijn nog maar pas van de ING.
Maar dat wist je dus niet ook niet waar dat 38 vandaan kwam.
Jij gaf de Rabobank aan.
En als het dit niet is is het misschien iets anders.Doorgaans begint de Rabobank met 38. Maar het kan ook een andere bank zijn.
@ Antonh
Wat zit je de boel nu om te draaien, en jezelf belachelijk te maken?
Student geeft het volledig correct aan.
De postbankrekeningen zijn al jaren lang van de ING. Postbank is namelijk al sinds ongeveer 1991 onderdeel van de ING groep. Onlangs zijn ze echter geheel samengevoegd.
Jij hebt het in de eerdere post over een bankrekening met 38. Student geeft correct antwoord dat dit de Rabobank is.
Jij blijkt echter geen BANKrekeningnummer te hebben maar een GIROrekening. Als jij dit meteen had aangegeven was de 'verwarring' niet onstaan. Of een gironummer ( max 7 cijfers) nu met 1, 5, 7, 45,34,54, of wat dan ook begint maakt niet uit. Het is en blijft altijd een girorekening...van de Postbank... nu dus ING.
Wat zit je de boel nu om te draaien, en jezelf belachelijk te maken?
Student geeft het volledig correct aan.
De postbankrekeningen zijn al jaren lang van de ING. Postbank is namelijk al sinds ongeveer 1991 onderdeel van de ING groep. Onlangs zijn ze echter geheel samengevoegd.
Jij hebt het in de eerdere post over een bankrekening met 38. Student geeft correct antwoord dat dit de Rabobank is.
Jij blijkt echter geen BANKrekeningnummer te hebben maar een GIROrekening. Als jij dit meteen had aangegeven was de 'verwarring' niet onstaan. Of een gironummer ( max 7 cijfers) nu met 1, 5, 7, 45,34,54, of wat dan ook begint maakt niet uit. Het is en blijft altijd een girorekening...van de Postbank... nu dus ING.
Maar dat wist je dus niet ook niet waar dat 38 vandaan kwam:
Hoe weet jij wat ik niet weet?! Erg knap! Je stelt wel erg snel conclusies. Of zijn het aannames?
Hoe weet jij wat ik niet weet?! Erg knap! Je stelt wel erg snel conclusies. Of zijn het aannames?
39.02.**.*** Triodos bank.
33.89.***** DSB bank..
Rekeningen juist geopend dus als DSB via Rabo gaat, en dat geloof ik door eerdere uitspraken niet echt.
DSB gaf 033.89.**.*** dus geen 9 maar 10 omdat ze vrijwel op zijn.
Bij nieuwe gebruiken ze liever een schoon dan oud nummer omdat soms jaren later er toch nog geld binnen kwam of werd afgeschreven.
Oxxio gebruikte soms oude nummers als de huidige geen auto incasso mogelijk was dus Ex betaalde omdat iemand even rood stond...
Rabo bank gebruikte per plaats een nieuwe code en door verhuizen klopt dit niet meer maar je kunt nog steeds zien waar deze is afgesloten.
Enkele grote hebben meerdere en Triodos is blijkbaar via de Rabo internet bankieren gaan aanbieden en hadden vermoedelijk vroeger een andere...
Het samen met grote banken samenwerken door kleinere zo als ook ASN en enkele andere kleine deden zullen dus de code van de grote bank krijgen.
33.89.***** DSB bank..
Rekeningen juist geopend dus als DSB via Rabo gaat, en dat geloof ik door eerdere uitspraken niet echt.
DSB gaf 033.89.**.*** dus geen 9 maar 10 omdat ze vrijwel op zijn.
Bij nieuwe gebruiken ze liever een schoon dan oud nummer omdat soms jaren later er toch nog geld binnen kwam of werd afgeschreven.
Oxxio gebruikte soms oude nummers als de huidige geen auto incasso mogelijk was dus Ex betaalde omdat iemand even rood stond...
Rabo bank gebruikte per plaats een nieuwe code en door verhuizen klopt dit niet meer maar je kunt nog steeds zien waar deze is afgesloten.
Enkele grote hebben meerdere en Triodos is blijkbaar via de Rabo internet bankieren gaan aanbieden en hadden vermoedelijk vroeger een andere...
Het samen met grote banken samenwerken door kleinere zo als ook ASN en enkele andere kleine deden zullen dus de code van de grote bank krijgen.
Klopt niks van, dit lijstje.
Bij de Rabobank weet ik dat de eerste cijfers van het rekeningnummer te maken hebben met de bankcode zelf. En iedere Rabobank heeft een eigen bankcode.
Bij de Rabobank weet ik dat de eerste cijfers van het rekeningnummer te maken hebben met de bankcode zelf. En iedere Rabobank heeft een eigen bankcode.
@d Lindje
Met uw feedback: Klopt niets van kan ik NIETS mee. Wat klopt er niet aan? Het is lekker makkelijk om te roepen dat er niets van klopt. De Rabobank heeft inderdaad code van welke plaats een bank is. Op http://www.ibannl.org/ kun je weer tegenwoordig zien bij welke bank een bankrekeningnummer hoort. Deze dienst zou eerst gaan stoppen doordat je zelf een bank moest gaan selecteren. Overigens ben ik de enige die zo'n lijst op internet heeft gezet en niemand anders. In België is er wel een lijst die compleet is. Het is ondoenlijk de lijst compleet te maken.Dit omdat onder een bepaalde code ook andere banken weer kunnen zitten.
Met uw feedback: Klopt niets van kan ik NIETS mee. Wat klopt er niet aan? Het is lekker makkelijk om te roepen dat er niets van klopt. De Rabobank heeft inderdaad code van welke plaats een bank is. Op http://www.ibannl.org/ kun je weer tegenwoordig zien bij welke bank een bankrekeningnummer hoort. Deze dienst zou eerst gaan stoppen doordat je zelf een bank moest gaan selecteren. Overigens ben ik de enige die zo'n lijst op internet heeft gezet en niemand anders. In België is er wel een lijst die compleet is. Het is ondoenlijk de lijst compleet te maken.Dit omdat onder een bepaalde code ook andere banken weer kunnen zitten.
Totaal bank aanbod Nederland:
ABN AMRO
AEGON Bank
Akbank
Alex
Amsterdam Trade Bank
Anadolubank
Argenta
ASN Bank
ASR Bank
Bank Bercoop
Bank Insinger de Beaufort
Bank Nederlandse Gemeenten
Bank of Scotland
Bank ten Cate
Banque Artesia
BinckBank
Bizner bank
BLG Hypotheken
Bouwfonds
CenE Bankiers
Centraal Beheer Achmea
Citco Bank Nederland N.V
Crediam
Credit Europe Bank
Delta Lloyd
DHB Bank
Effectenbank Stroeve
Florius
Fortis Bank
Fortis MeesPierson
Friesland Bank
Garanti Bank
Hollandse Bank Unie
Hypotrust
Indover Bank
ING Bank
InterBank
Kas Bank
Kempen
Kocbank
MoneYou (ABN AMRO)
Nationale Nederlanden
NIBC Direct
Obvion
OHRA Bank
Rabobank
Regio Bank
Robeco Direct
Robein Bank
Royal Bank of Scotland
Santander
SaxoBank Forex
Schretlen
SNS Bank
Staal Bankiers
TEB The Economy Bank
Theodoor Gilissen Private Bankers
Triodos Bank
Van Lanschot Bankiers
Westland Utrecht Hypotheekbank
Woonfonds Hypotheken
Yapi Kredi Bank
ABN AMRO
AEGON Bank
Akbank
Alex
Amsterdam Trade Bank
Anadolubank
Argenta
ASN Bank
ASR Bank
Bank Bercoop
Bank Insinger de Beaufort
Bank Nederlandse Gemeenten
Bank of Scotland
Bank ten Cate
Banque Artesia
BinckBank
Bizner bank
BLG Hypotheken
Bouwfonds
CenE Bankiers
Centraal Beheer Achmea
Citco Bank Nederland N.V
Crediam
Credit Europe Bank
Delta Lloyd
DHB Bank
Effectenbank Stroeve
Florius
Fortis Bank
Fortis MeesPierson
Friesland Bank
Garanti Bank
Hollandse Bank Unie
Hypotrust
Indover Bank
ING Bank
InterBank
Kas Bank
Kempen
Kocbank
MoneYou (ABN AMRO)
Nationale Nederlanden
NIBC Direct
Obvion
OHRA Bank
Rabobank
Regio Bank
Robeco Direct
Robein Bank
Royal Bank of Scotland
Santander
SaxoBank Forex
Schretlen
SNS Bank
Staal Bankiers
TEB The Economy Bank
Theodoor Gilissen Private Bankers
Triodos Bank
Van Lanschot Bankiers
Westland Utrecht Hypotheekbank
Woonfonds Hypotheken
Yapi Kredi Bank
Je kunt natuurlijk ook even het register van de toezichthouders bekijken.
(Waarom heb je de leaseplanbank en bijvoorbeeld deutsche bank er trouwens niet bij staan?)
(Waarom heb je de leaseplanbank en bijvoorbeeld deutsche bank er trouwens niet bij staan?)
Via IBAN opgevraagd, deze banken werden daar niet in genoemd. www.bankenoverzicht.nl is volgens mij ook niet compleet. DHB bank ontbreekt daar bijvoorbeeld in. Zij nemen deze bank niet op in het overzicht omdat je niet via internet een betaalrekening via de DHB bank kunt aanvragen.
De bankcode lijst is tegenwoordig niet meer zo nodig omdat je gelijk aan de IBAN kan zien bij welke bank iemand bankiert.
Nieuwe code:
51.85 Deutsche bank
Nieuwe code:
51.85 Deutsche bank
Ja, ik weet dat deze topic al hééééél oud is.
Aanvullende info m.b.t. Rabobank:
alle rekeningen, die met een "1" beginnen waren vroeger rekeningen bij de aloude Boerenleenbank
alle rekeningen, die met een "3" beginnen waren vroeger rekeningen bij de aloude Raiffeisenbank
Ik heb mijn rekening al ruim 40 jaar, ooit bij de Boerenleenbank verkregen, beginnend met een "1"
En heb deze rekening kunnen behouden { !!!!!!! } via de Rabobank naar de INGbank.
Rara, hoe kan dat!
Overigens,
de eerste 4 cijfers (in een mijn bekend geval, want ik heb er gewerkt) van de toen Alkmaarse
Raiffeisenbank aan de Steynstraat en later NIeuwlandersinger/Zilverstraat was 3012 -> hiermee kon je de locatie van de vestiging aangeven!
alle rekeningen, die met een "1" beginnen waren vroeger rekeningen bij de aloude Boerenleenbank
alle rekeningen, die met een "3" beginnen waren vroeger rekeningen bij de aloude Raiffeisenbank
Ik heb mijn rekening al ruim 40 jaar, ooit bij de Boerenleenbank verkregen, beginnend met een "1"
En heb deze rekening kunnen behouden { !!!!!!! } via de Rabobank naar de INGbank.
Rara, hoe kan dat!
Overigens,
de eerste 4 cijfers (in een mijn bekend geval, want ik heb er gewerkt) van de toen Alkmaarse
Raiffeisenbank aan de Steynstraat en later NIeuwlandersinger/Zilverstraat was 3012 -> hiermee kon je de locatie van de vestiging aangeven!
Als je zoals je zelf zegt bij de bank gewerkt hebt,heb je weinig weet wat dat betreft.Vooral omdat je zelf je rekening hebt laten fixeren naar ING.door nico1096 » 10 dec 2013 23:02
Ja, ik weet dat deze topic al hééééél oud is.
Rara, hoe kan dat!
Overigens,
Er is een korte periode geweest dacht rond de jaren 90 vorige eeuw dat je kon overgaan naar een andere bank met behoud van je rekening nummer.
Dit is maar een korte periode geweest en is geflopt( sommige banken verloren teveel grote klanten op die manier).Daarom is de lijst met banken ook maar 90% betrouwbaar een rekening beginnend meet 44.90. kan ook bij een Rabo bank lopen.
gr Henk