Onlangs heb ik post gekregen van VISA Card services, of ik gebruik wilde maken van hen diensten. opzich geen probleem, maar wat me tegen de borst stuit is dat deze reclame brief volledig geadresseerd is aan mij. Ik vraag me af hoe ze bij VISA Card Services aan mijn adres komen? In de brief staat hierover: Uw naam en adres hebben wij verkregen via een erkende adres leverancier. Bestaan deze erkende adres leveranciers? En zoja wie zijn het dan en waar krijgen zij hun adressen vandaan? Telefoonboek kan niet, want daar sta ik niet in.
Zijn er mensen met soortgelijke kwesties? Of weet iemand een oplossing voor dit raadsel?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geadressseerde Reclame VISA Card
Re: Geadressseerde Reclame VISA Card
Hallo!
Ook ik kreeg die post van visa...maar nu gelukkig niet meer.
Gewoon bellen met 0800-8040 en je wordt uit het bestand gehaald
Ook ik kreeg die post van visa...maar nu gelukkig niet meer.
Gewoon bellen met 0800-8040 en je wordt uit het bestand gehaald
hmzz.. ik ontvang ook om de paar maanden mooie brieven van VISA, die ik overigens zo zonder te lezen deponeer in de vuilnisbak
Irritant is het wel, al die troepreclame altijd.. altijd de mooiste aanbiedingen, maar als je dan eenmaal akkoord gaat met zoiets kom je geheid in de problemen... leuk he.. lekker vanalels kopen en achteraf krijg je even de rekening gepresenteerd... nee voor mij geen VISA of andere troep..
Irritant is het wel, al die troepreclame altijd.. altijd de mooiste aanbiedingen, maar als je dan eenmaal akkoord gaat met zoiets kom je geheid in de problemen... leuk he.. lekker vanalels kopen en achteraf krijg je even de rekening gepresenteerd... nee voor mij geen VISA of andere troep..
Tsja, ik heb zelf in de telemarketing gewerkt en weet dat de adresbestanden regelmatig gekocht werden bij onze PTT.
Hoe dat tegenwoordig gaat weet ik niet want volgens mij is dat tegenwoordig verboden.
Wat betreft het bellen naar 0800-8040 werkt ook niet meer zoals vroeger.
De eerste jaren, ik praat dan over +/- 1994-2000 ging het goed, ik werd niet meer zoveel gebeld en per post benaderd maar tegenwoordig bellen ze weer als een gek en sturen ze weer veel zogenaamde geadresseerde reclame.
Vanaf het moment waarop de eerste direct mail werd verstuurd, zijn bedrijven begonnen met het verzamelen en verkopen van naw (naam, adres woonplaats) gegevens. Zelfs aangevuld met welstandsklasse zodat ook daarop kan worden geselecteerd. De adressen werden overal opgekocht, bij de PTT, bij uitgevers en ze werden ook door de bedrijven zelf aangelegd. Inclusief een indicatie van welstandgegevens. Die werden niet verzameld door de bewoners te gaan vragen naar hun inkomen, uitgavenpatroon en hoogte van hypotheek en schulden. Er werden uit buurten adressen uitepikt en daar werd gekeken naar soort huis (vrijstaand, rijtjeshuis, bungalow, villa etc.). De gegevens zijn dan wel niet helemaa exact, maar wel redelijk betrouwbaar. Door zelf verzenden van direct mail werden de gegevens verfijnd. En wat te denken van allemaal die klantenkaarten van AH etc. Tegenover de kortingen die je krijgt als houder van een klantenkaart verkrijgen zij een schat van gegevens. Voor hunzelf, maar ook voor de verkoop aan anderen.
Inderdaad .De privacy ligt op straat .Het is overigens niet de PTT (tegenwoordig TPG Post)die dat doet maar KPN.
Is toen ook in het nieuws geweest ,dat zelfs van mensen, die niet in het telefoonboek staan vermeld , hun adresgegevens worden verkocht.
TPG post mag dat niet doen om begrijpelijke reden .
Deze bezorgd alleen maar .
De rest is inderdaad allemaal waar.
Is toen ook in het nieuws geweest ,dat zelfs van mensen, die niet in het telefoonboek staan vermeld , hun adresgegevens worden verkocht.
TPG post mag dat niet doen om begrijpelijke reden .
Deze bezorgd alleen maar .
De rest is inderdaad allemaal waar.
Ter aanvulling .TPG post doet het wel per buurt, soms op straat zelfs , maar dus niet personlijk.
Denk maar aan de bijenkorf bijvoorbeeld.
Denk maar aan de bijenkorf bijvoorbeeld.
Toevallig ANWB lid zonder Reis- en Kredietbrief? Dan zou daar de oorzaak wel eens kunnen liggen. Heb dit zelf aan de hand gehad en lang gezocht, bleek uiteindelijk via de ANWB te komen.