LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie woont er op een plek waar geen ADSL mogelijk is>?????

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Dondray aka Edwin

Wie woont er op een plek waar geen ADSL mogelijk is>?????

Ongelezen bericht door Dondray aka Edwin »

Geachte bezoeker,

Ik ben op zoek naar iemand die geen ADSL mogelijkheid heeft doordat er nog geen beschikbaarheid is op die postcode waar u woonzaam bent.
Waarom ik zit met een groot probleem zoals u hieronder kunt lezen en hoop dat iemand een postcode heeft waar ADSL niet beschikbaar zal zijn, waarom zoek ik dat omdat ik van mijn ADSL abonnement af wil. KPN wil dus mijn ADSL niet overzetten op een ander telefoonnummer en blijf dus met kosten zitten waarop ik niet zit te wachten. Als er iemand is die me daarmee wil helpen dan zal ik het volgende kunnen doen: Verhuizing doorgeven aan KPN op het adres waar geen ADSL kan worden aangesloten dan kan ik opzeggen omdat KPN dan kostenloos het abonnement moet opzeggen.

Alvast bedankt! mijn email adres staat onder aan deze pagina!



Sinds begin juni heb ik ADSL van Tiscali (via KPN) en dat staat op mijn naam, het telefoonnummer waarop het is aangesloten is van mijn ouders. Nu ben ik op mezelf gaan wonen en ben nu al meer dan 1 maand bezig met ADSL te verhuizen maar ben nu ten einde raad!
Tiscali zegt van dat kan wel, KPN zegt dat het niet mogelijk is omdat het ADSL "Nummergebonden" is. Nu kwam een medewerker van Tiscali met een oplossing, de ADSL lijn "slopen" (term van TISCALI) en een nieuwe aanvraag doen bij KPN. Doordat je de oude laat "slopen" kan KPN de ADSL lijn stoppen op het ene nummer. Maar let goed op als je dan een nieuwe aanvraag doet dan moet je opnieuw aansluitkosten betalen. Ik ben nu in afwachting van mijn brief die ik heb verzonden naar KPN & Tiscali omtrent de aansluitkosten!

Ik heb geen zin om extra kosten te betalen, daar zit ik totaal niet op te wachten!
Dat zou in het kort zijn dat ik dan 2 x € 74,95 heb moeten betalen = € 149,90 dat delen door 12 (aantal maanden) + 49,95 abonnementskosten = € 62,44 aan abonnementskosten! Gewoon machtsmisbruik van KPN....!
Ik heb gekeken in de ALGEMENE VOORWAARDEN van KPN ADSL en TISCALI ADSL en in geen 1 van de 2 kan ik terugvinden dat ADSL Nummergebonden is. Wie kan mij vertellen wat mijn rechten zijn? Kan ik het abonnement opzeggen zonder enige kosten?
Ik ben ten einde raad, als niemand me hier verder mee kan helpen dan ga ik kijken wat de rechtswinkel voor mij kunnen betekenen.

Mvg. dhr. E.Schoonbeek, Leeuwarden!
[email protected]

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Wie woont er op een plek waar geen ADSL mogelijk is>?????

Ongelezen bericht door hoffie »

wat jij wil doen is gewoon fraude, dus hoop niet dat er iemand intrapt

huissie
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jun 2004 12:35

Re: Wie woont er op een plek waar geen ADSL mogelijk is>?????

Ongelezen bericht door huissie »

Je hebt groot gelijk om het zo te doen.

advies

Re: Wie woont er op een plek waar geen ADSL mogelijk is>?????

Ongelezen bericht door advies »

Kun je niet gewoon het telefoon nummer afzeggen, overgaan op gas, is goedkoper, makkelijker en ben je meteen van de aansluiting af.
Verkeerde verhuisgegevens doorgeven komen ze toch wel achter!
Het is nou eenmaal zo, dat verhuizen kosten met zich meebrengt - dus ook afsluiten en opnieuw aansluiten - zo gaat dat met zoveel.
Aansluiten van internet dus ook.....gewoon pech hebben denk ik

advies

Re: Wie woont er op een plek waar geen ADSL mogelijk is>?????

Ongelezen bericht door advies »

Overgaan op gas??
Ik ben nog niet wakker....tikfoutje; overgaan op GSM bedoel ik!!

hoffie2

Re: Wie woont er op een plek waar geen ADSL mogelijk is>?????

Ongelezen bericht door hoffie2 »

huissie je vergeet ff dat diegene die deze mijnheer uit de "brand" helpt medeplichtig is aan de fraude, maar begrijp dat jij daar geen probleem mee hept en je beschikbaar stelt

Budje

Re: Wie woont er op een plek waar geen ADSL mogelijk is>?????

Ongelezen bericht door Budje »

Echt handig, dan heeft die degene die hier intrapt jouw telefoonabonnement en kan dus op jouw kosten bellen.

Verder moet je dan dus ook nog iemand hebben die nu geen vaste telefoonlijn heeft. Succes met je speurtocht in het grote sprookjesbos!

J.Slim

Re: Wie woont er op een plek waar geen ADSL mogelijk is>?????

Ongelezen bericht door J.Slim »

Je KAN natuurlijk ook gewoon je telefoonabo opzeggen en alleen nog maar mobiel bellen. Lijn weg...probleem opgelost, en KPN is een ontevreden klant kwiijt.

advies

Re: Wie woont er op een plek waar geen ADSL mogelijk is>?????

Ongelezen bericht door advies »

Slim (pie ) dat schreef ik toch al... zie 19 juni 13.17 en 13.18.

Telefoon opzeggen dan moet internet vanzelf wel weg toch?

Bob Schurkjens

Re: Wie woont er op een plek waar geen ADSL mogelijk is>?????

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou gewoon een willekeurig adres opgeven waar geen ADSL beschikbaar is. Dan zie vanzelf wel wat er gebeurt.

kpn medewerker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2004 01:00

Re: Wie woont er op een plek waar geen ADSL mogelijk is>?????

Ongelezen bericht door kpn medewerker »

Helaas gaat het niet zo. U wordt gehouden aan het contract! Het is niet mogelijk een willekeurige postcode aan te geven, telefoonnummer en postcode moeten matchen en houder lijn krijgt bericht. Ala er wordt geconstateerd dat het niet leverbaar is, de postcode komt in een back-order syteem, zodra het leverbaar is wordt u weer aangesloten en gaat het contract door.



Trouwens, dit is straftbaar!

E-Motion

Re: Wie woont er op een plek waar geen ADSL mogelijk is>?????

Ongelezen bericht door E-Motion »

Hallow,

Dat ADSL nummergebonden is is in zoverre het geval dat het maar aan 1 nummer gebonden kan worden.

Bij een verhuizing ( in dit geval een kind dat het ouderlijk huis verlaat ) moet de KPN dat geowon overzetten.
In dit geval kan Tiscali Opzegging en aanleg formulieren sturen die moet je invullen en terug sturen. KPN kan het dan overzetten.

Ik weet niet waar KPN medewerker het over heeft maar zo werkte het zeker niet toen ik nog bij een Internet provider werkte en nee het is niet Tiscali. Gaan er nu alleens ISPers naar de OPTA ofzo.

Greetz

Bob Schurkjens

Re: Wie woont er op een plek waar geen ADSL mogelijk is>?????

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ kpn medewerker

Wat is er nou precies strafbaar? Wat mij betreft is KPN strafbaar! Wat een achterbaks graaibedrijf. Dat je daarvoor wilt werken en daar op dit forum voor uitkomt.

Gesloten