LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio, merkwaardig beleid.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Mar287

Oxxio, merkwaardig beleid.

Ongelezen bericht door Mar287 »

Goedemiddag,
Bij deze wil ik jullie informeren over het vreemde beleid van Oxxio ten aanzien van de eindafrekening.
Ieder jaar stap ik, precies na één jaar, over naar een andere energieleverancier.
Toen ik dit jaar overstapte van Oxxio kreeg ik te maken met een vreemd fenomeen, n.l. Oxxio heeft een maand teveel afgehouden.
Bij navraag zou ik het teveel betaalde direct teruggestort krijgen als ik met een krant naast de energieteller een foto zou maken, de actuele meterstanden dus, en die zou e-mailen naar Oxxio.
Gedaan maar helaas 10 weken geen antwoord gekregen om mijn verzoek de jaarrekening te herzien.
Tot twee maal toe dezelfde email als herinnering gestuurd maar helaas geen enkele reactie.
Gisteren dan maar eens naar hun klantenservice (duur telefoonnr!) gebeld en men zou het direct gaan uitzoeken.
Vandaag de beslissing ontvangen: 'Wij kunnen u informeren dat deze helaas is afgewezen.
Het verschil in de meterstand zal zich weer rechttrekken wanneer u volgend jaar juiste standen door geeft.'
Dit is toch wel heel merkwaardig en, naar ik aanneem, juridisch onjuist.
Het lijkt mij dat Oxxio het teveel betaalde bedrag niet zomaar mag houden!
Uiteraard heb ik ze direct terug gemaild dat ik niet akkoord ga met deze beslissing en gevraagd om alsnog mijn correctieverzoek te honoreren.
Het lijkt mij dat het bij wet is verboden gelden voor niet geleverde diensten en producten in bezit te houden.
Tevens heb ik ze ook op hun zorgplicht gewezen.

Ik ben benieuwd of anderen dergelijke ervaringen hebben.

Bedankt voor het lezen.
Hartelijke groet.

Jantje7

Re: Oxxio, merkwaardig beleid.

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U zegt dat u precies na een jaar overstapt. Bij Oxxio is dat niet mogelijk. U gaat een verbinding aan voor een jaar en u heeft na dit jaar 1 maand opzegtermijn. Dus 13 maanden. Zelfs als de meterstand niet exact klopt, maar de nieuwe energieleverancier gaat met de zelfde stand beginnen, kunt u nooit veel verschil merken in de jaarafrekening. Of het moet zijn dat u praat over eurocenten.

janje7

Mar287

Re: Oxxio, merkwaardig beleid.

Ongelezen bericht door Mar287 »

@ janje7.

Hartelijk dank voor uw duidelijke uitleg!
Het is mij nu duidelijk.
Blijft over dat het door Oxxio geschatte verbruik (dus het bedrag dat ik moest bijbetalen) wel enigszins hoog was.
Nogmaals dank.

Gesloten