LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell klantenservice

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
soetie

Dell klantenservice

Ongelezen bericht door soetie »

25 mei 2004 een dell inspiron besteld. Een week later thuis bezorgd. Super laptop, totdat ik na 2 weken erachter kwam dat een van de usb poorten kapot is.
Dan maar even een telefoontje wagen aan de klantenservice om het probleem te verhelpen.

Het hele verhaal uitgelegd, er werd een notitie van gemaakt en vervolgens door gespeeld naar customer care, en die afdeling zou een afspraak maken om de laptop om te ruilen. Normaal zouden ze contact opnemen binnen 48 uur maar het was druk dus dat kon iets langer zijn.

Na een week geen contact. Nou dan nog maar eens bellen. Het zelfde verhaal nogmaals, de meneer van klantenservice keek in de computer maar er was iets fout gegaan want er was geen melding binnen gekomen. Nogmaals dezelfde melding.

Afijn 4 weken vakantie gehad, en nog niks gehoord van meneer dell. Nog maar eens bellen. Er stond toen inderdaad een melding, maar er was blijkbaar weer iets fout gegaan dat er geen contact was gezocht vanaf dell. Nog een keer een melding.

Ik ben deze week 3 keer per dag aan het bellen geweest, en ja we bellen u terug wordt beloofd.

Het is nu vrijdag, maar nog steeds geen oplossing voor het probleem. Net gesproken met iemand van klantenservice, weer een tijd in de wacht gestaan, ja sorry meneer maar de desbetreffende persoon die uw klacht behandeld is op het moment niet aanwezig, en degene die zijn werk overneemt is ziek. Oh dus dan worden klachten gewoon niet behandeld. ik stond 4 keer in het systeem dat ik een melding gedaan had maar er gebeurt niks.

Maandag bellen ze mij weer want dan is de desbetreffende collega weer aanwezig. Maar weer afwachten wat er nou weer voor verhaal komt.

Fijn zo'n laptop. Echt geweldig gewoon.

Easy as dell? Nou forget it.

Peter19877

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Peter19877 »

DELL reageert nooit teruggg.... knoop dat nou eens in je botte harsens..

Dell heeft je nu beet en zal je als je een beetje pech hebt de laptopje (op jouw kosten) retour laten zenden naar Ierland en dan na een paar maanden je je laptopje in dezelfde staat terugkrijgen waarna hetzelfde ritueel nogmaals herhaald zal worden tot je het beu bent en een rechtzaak begint.
Laat je niet afschepen door "verantwoordelijke" personen... die zijn er bij Dell niet.. iedereen KAN alles doen, als ze daar zin in hebben, maar wacht vooral nooit tot die of die terug is of beschikbaar is aan de telefoon.. Laat je ook nooit en te nimmer doorverbinden naar iemand die er meer verstand van heeft binnen Dell, want dat is het standaard excuus om je op een 'dode' eeuwigdurende wachtlijn te zetten.. daar wordt uberhaupt nooit opgenomen... daar is die lijn speciaal voor bedoeld. Vraag naar concrete aktie van de persoon die je te spreken hebt op dat moment en spreek een expliciete datum af wanneer dit gebeurd moet zijn. Het heeft geen zin om de naam of het telefoonnummer van de persoon die je spreekt te vragen want je komt altijd dat zelfde wachtlijnnummer terecht, die persoon die je op dat moment spreekt krijg je waarschijnlijk toch nooit meer aan de lijn, dus bespreek alles altijd met de persoon die je op DAT MOMENT aan de lijn hebt.
Probeer koste wat het kost uit handen van de "escalatie"-manager te blijven, want die is gespecialiseerd in het uitstellen en vertragen van prestaties en zorgt er alleen maar voor dat er ook binnen Dell meer communicatiestoornis tussen de verschillende afdelingen is. Blijf bij de customer service desk om je problematiek af te handelen en blijf altijd aandringen op afspraken op concrete data en confronteer de medewerkers na die data met hun wanprestaties.. alleen als ze je echt beu worden, zullen ze in aktie treden. Sterkte....

(Zie ook een eerder topic over Dell waarin vele reacties van voormalige klanten van Dell beschreven staan)

MAXIEM

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag soetie,

Ook in mei van dit jaar was al bekend (zie alle consumentenfora) dat DELL nog een nauwelijks bonafide bedrijf is. Niet zo slim van je om daar nu juist je laptop te kopen. Groeten, Ton.

Gast

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Gast »

Su-kkels, dell is een topmerk, en nee ik ben niet werkzaam bij dell.
Als je boerenverstand je in de steek laat moet je niet dell de schuld geven.

Newweb
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jan 2004 10:31

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Newweb »

Dell levert goede pc's, (als ze leveren) Daar ligt het probleem ook niet in.

Het is meer de service waar het aan schort...

Gast

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Gast »

zeker de computer is op zich niks mis mee als de pc maar goed is. als het niet werkt naar behoren en je moet klantenservice hebben is het echt een ramp.

Peter1977

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Toch raar he... echt alle bovenstaande commentaren gaan alleen maar over de slechte klantenservice van Dell en dan toch komt er weer een bericht van een zogenaamde niet-Dell medewerker die beweert dat de Dell computers WEL goed zijn.... vreemd vreemd vreemd....

Kunnen die mensen, net als de Dell medewerkers, niet begrijpen wat ze lezen ? Zou het een genetisch defekt zijn ? Het zogenaamde Dell-gen ? Een gen dat ervoor zorgt dat het bericht wel aankomt, maar dat ervoor zorgt dat het bericht niet in goed orde ontvangen wordt en de gen-drager echt niet meer tot rede of opheldering vatbaar maakt... ? ? ?

Gast

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Gast »

Toch raar he... als Peter1977 niet weet wat hij moet zeggen gaat hij maar speculeren en vervelende taal uitslaan. Zal wel in zijn genen zitten. Ik ben geen Dell medewerker. Ook nooit geweest.

Ook vraag ik me af of een computer per definitie slecht is als de klantenservice slecht is...

Naar mijn mening is Peter1977 een wanabee computerdeskundige die ooit gehoord heeft dat alles wat van Dell is slecht is, tot op het wc papier dat ze daar gebruiken toe. Dus zodra Peter1977 dell hoort slaat zijn beeld op zwart en gaat hij vreemde taal uitslaan...

Beetje zonde hoor...

Newweb
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jan 2004 10:31

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Newweb »

en dat bericht hierboven was van mij, was alleen vergeten in te loggen...

Peter1977

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Newweb... ik heb je bericht een aantal keren gelezen, maar ik kan er geen punt in vinden.. je hebt al eerder aangegeven dat je de service van Dell ook als discussiepunt benoemd.. dat doe ik ook... waarom dan je galspuiterij ???

Dacht je soms dat ik het tegen jou had ? Ik reageerde op de onzinnige post van 9 aug 11:34, die werkelijk kant noch wal raakt.... Aangezien deze persoon niet in staat bleek om een naam te verzinnen moest ik het anoniem houden anders had ik je echt wel benoemd hoor...

Ik heb toch ook helemaal niet gezegd dat de pc's van Dell slecht zijn ?? Waar bazel je nu over newweb ?!?... ik snap echt helemaal niets van je post, tenzij jij ook de schrijver van 9 aug 11:34 bent (wat ik niet kan afleiden want dat is een anonieme schrijver en het lijkt me redelijk debiel om meerdere posts direct achter elkaar te schrijven...)

Mijn punt was nu JUIST dat ik kritiek op de service van Dell hebt.. en nu begin jij ook net als 9 aug 11:34 dezelfde onzin terug te roepen naar mij ? Wat is hier aan de hand, waar heb je het over ?!?!?????...
Kan aan mij liggen maar volgens mij heb je ook een beetje van het Dell-gen in je....

Newweb
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jan 2004 10:31

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Newweb »

Toch raar he... echt alle bovenstaande commentaren gaan alleen maar over de slechte klantenservice van Dell en dan toch komt er weer een bericht van een zogenaamde niet-Dell medewerker die beweert dat de Dell computers WEL goed zijn.... vreemd vreemd vreemd....
Wat bedoel je daar dan mee??

Gast

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Gast »

precies wat er staat..... alle commentaren gegeven behalve dat van 9 aug 11:34 hebben betrekking op de service van Dell... en de tegenwerping die 11:34 doet is dat alle commentaren zogenaamd onredelijk zijn omdat de pc's wel goed zijn.... daar ontbreekt toch elke logica... die tegenwerping heeft niets met de slechte klantenservice van Dell te maken...

Vergelijking... ik zeg 'het is mooi weer' en jij zegt 'niet waar, ik moet de vuilnisbakken nog buiten zetten'... voila... opgehelderd ?

Jeffrey

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Jeffrey »

Nou dan is de service bij dell slecht en dan denkt newweb dat het om de pc's gaat, dan heeft hij niet goed gelezen en dat kan gebeuren. Val deze meneer dan niet aan onder het motto "het zal wel een dell medewerker zijn". Als iemand zo naar een normale forumgast reageert is dat wel heel zielig in mijn ogen....

Gast

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Gast »

En nog steeds is dell bezig met het uitzoeken wat er aan de hand is en waarom mijn laptop niet omgeruild is. De eerste melding gedaan op 25 juni 2004

Echte customer care, easy as dell

Peter1977

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Jeffrey....

ik heb helemaal nooit (boos) gereageerd op Newweb... lees nou eens wat er staat....

(het lijkt wel als een virus om zich heen te slaan dat dell-gen....... ongelooflijk...)

Gast

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Gast »

Zo eindelijk contact gehad met een manager die morgen met mij een oplossing gaat zoeken voor de laptop en ook over de eventuele schadevergoeding.

Ben benieuwd

Gast

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Gast »

Dell heeft echt de beste klantenservice. Ik had een keer een kapotte geluidskaart en belde naar Dell. De volgende dag werd mijn geluidskaart al vervangen. :D

Gast

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Gast »

Nou dus niet, dit geeikel duurt al sinds 25 juni 2004

echte f*ck sooi

Konijn

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Konijn »

Van jouw heb ik ook geen hoge Pet

Newweb
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jan 2004 10:31

Re: Dell klantenservice

Ongelezen bericht door Newweb »

hij is ook geen grote computerleverancier

Gesloten