LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAARSCHUWING ,Dure korting EON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bertmidd
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 dec 2007 17:00

WAARSCHUWING ,Dure korting EON

Ongelezen bericht door bertmidd »

Ik werd vandaag opgebeld door EON met de vraag of ik mijn contract een jaar wil verlengen. Als bonus kreeg ik een korting van 3 cent per m3 op mijn gasverbruik. Op mijn vraag wat dat betekende voor mijn electriciteit werd uiteindelijke toegegeven dat deze bij deze AANBIEDING wordt verhoogd met 1 ct per KWH. Eenvoudige berekening leert dat ik hierdoor € 30 korting op mijn gas krijg en € 40 MEER BETAAL op mijn electriciteitsrekening. Het duurde even ,maar uiteindelijk gaf de dame het toe. Pure misleiding!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: WAARSCHUWING ,Dure korting EON

Ongelezen bericht door Shine »

Het ziet er naar uit dat de energieprijzen (levering) miv januari 2014 een klein beetje dalen. Kijk dus extra uit met dergelijke aanbiedingen.
Vaak weten de energie medewerkers nu al hoe de leveringstarieven miv 1-1-2014 zullen zijn, maar weet het publiek dit nog niet.

Sephira
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2014 13:59

Re: WAARSCHUWING ,Dure korting EON

Ongelezen bericht door Sephira »

Mijn ervaring met E-on:

Afgelopen jaar heb ik in totaal 960€ betaald voor gas en electra. ¾ van het jaar ben ik niet thuis geweest, omdat ik keihard aan het werk was in Apeldoorn van zondagavond tot vrijdag (en later tot donderdagavond). Dat betekent dus dat ik 4 tot 5 dagen in de week GEEN kachel heb aangehad, NIET heb gedoucht en geen lampje heb gebrand.

Laat ik nou zo’n type zijn die heel zuinig is. De thermostaat in mijn huis gaan nooit boven de 19°C, ik douche kort, en in de zomer gaat de kachel helemaal uit voor meerdere maanden, etc, etc. Daarnaast ben ik een type die dingen zeker wil weten en dus meteen aan de telefoon hangt om een en ander na te vragen. Zo ook bij het afsluiten van mijn energiecontract.

De medewerkster van EON die ik heb gesproken gaf aan dat €75 als maandelijks voorschot een redelijk bedrag is voor een 1-persoons huishouden. Ik ben zo’n type die het zekere voor het onzekere neemt en dus een voorschot betaalt van €80 per maand. Zo heb ik dus in een jaar €960 betaald voor gas en elektra. Redelijkerwijs nam ik aan, daar ik toch ¾ van het jaar NIET thuis was en dus ook geen energie verbruikte, dat ik niet zou hoeven bij te betalen, en misschien zelfs wat terug zou krijgen.

MOOI NIET DUS!! Ik kreeg een mail dat ik €143,16 bij moet betalen!!

Ik heb gemaild naar de klantenservice. Het antwoord dat ik kreeg was dat op de site duidelijk staat aangegeven wat de voorschotbedragen zijn die redelijk zijn. Ehm… Daar bel ik jullie voor?!? Maar goed, er werd ook totaal NIET ingegaan op mijn beredenering dat ik redelijkerwijs kon aannemen dat ik niet al te veel zou hoeven bij te betalen, omdat ik ¾ van het jaar niet thuis ben geweest.

Goed, dan was het voorschotbedrag dat zij hadden berekend wel voldoende geweest, maar dat was meer dan €150!! Hoe zou ik, alleenstaand en alleen wonend een dergelijk bedrag moeten en kunnen betalen?? Het was ook berekend op het verbruik van de bewoners van mijn huis die hier vóór mij woonden: een gezin. Vandaar dat ik dus belde met deze Ergelijk Onkundige Naai-maatschappij.

Goed. Ik betaal wel. Maar ik wil een ieder waarschuwen die bij E-on energie afneemt om ZO SNEL MOGELIJK OVER TE STAPPEN, zodat jullie niet hetzelfde overkomt als mij.

Dan is er nog de vraag: Waarom is de energie zó schrikbarend duur?? Omdat iedereen zuinig probeert te leven, een en ander probeert te besparen en ook nog eens goed wil zijn voor de natuur en dergelijke…. Nou, je bespaart voor iedereen, behalve voor jezelf. Want hoe meer je bespaart, hoe hoger de prijzen worden. Dus zelf zul je er niet beter van worden. Nu zeg ik niet dat niemand meer moet besparen, want we hebben ook nog het milieu om aan te denken, maar we kunnen wel vragen gaan stellen bij de energie maatschappijen over de achterlijk hoge prijzen!! Te beginnen bij EON!! En stap massaal over alsjeblieft, want ze onderschatten de macht van social media… XD

Ps: vanmorgen kreeg ik nog een mail dat ik €36,28 moet betalen over de periode van 30 november t/m 4 december. 4 dagen, en dan zo’n bedrag??
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jan 2014 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.


Gesloten