LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tinnemans Ittervoort kent geen service in eigen dorp!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Gerard & Nathalie

Tinnemans Ittervoort kent geen service in eigen dorp!

Ongelezen bericht door Gerard & Nathalie »

Hallo allemaal,

Vorig jaar mei hebben wij een keuken geplaatst gekregen van Tinnemans Keukens in Ittervoort. Wij wonen zelf in Ittervoort en dat was voor ons de reden om daar te kopen. Dicht bij huis, dus als er wat zou zijn konden we snel terecht...........dachten we!

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

Onze keuken werd gemonteerd in September vorig jaar, een aantal punten:
- Kraan passtte niet onder de kasten;
- Er zater gekke putjes in ons stenen werkblad van Reijnen International;
- kleurverschil tussen de deurtjes (lichtinval zeiden ze, ONZIN volgens deskundigen);
- Kookplaat ligt niet recht onder mijn afzuigkap;
- Afzuigkap maakt raar geluid;
- Grepen passen niet;
- Vaatwasser maakt zo veel herrie dat de buren het kunnen horen;
- Onze roestvrijstalen spoelbak ROEST, hoe kan dit

Ik kan zo nog uren doorgaan. Ze zijn nu al 8 keer bij mij aan de deur geweest maar lossen maar niets op: "Ja, ja meneertje, onze leverancirs werken niet mee" zeiden ze. We hebben verdomme een dure keuken van EU 27.000,--, dan mag Tinnemans daar toch wel iets aan doen. Zij hebben me immers de keuken geleverd.

Heeft er nog iemand zo'n ervaring met Tinnemans in Ittervoort, misschien kunnen wij dit bedrijf samen aanpakken???

Reageer s.v.p. snel, ik voel me echt beduveld!!!!

Gast

Re: Tinnemans Ittervoort kent geen service in eigen dorp!

Ongelezen bericht door Gast »

ALS DE KEUKENZAAK HET NIET WIL OPLOSSEN ,WAAROM PROBEER JE HET DAN NIET VIA DE LEVERANCIERS .ZIJ HEBBEN OOK EEN NAAM HOOG TE HOUDEN.

PS WIE WAREN DIE DESKUNDIGEN

gasteren

Ongelezen bericht door gasteren »

Probleem;

1.- Kraan passtte niet onder de kasten;
2 - Er zater gekke putjes in ons stenen werkblad van Reijnen International;
3- kleurverschil tussen de deurtjes (lichtinval zeiden ze, ONZIN volgens deskundigen);
4- Kookplaat ligt niet recht onder mijn afzuigkap;
5- Afzuigkap maakt raar geluid;
6- Grepen passen niet;
7- Vaatwasser maakt zo veel herrie dat de buren het kunnen horen;
8- Onze roestvrijstalen spoelbak ROEST, hoe kan dit

Oplossing;

1- nieuwe kraan te leveren door Tinnemans
2- Controle door Reijnen, eventueel nieuw te leveren door Reijnen
3- Controle door Tinnemans, eventueel nieuw te leveren door fabrikant
4- Controle bestelling door Tinnemans, fout gemaakt door Tinnemans of door Reijnen, de schuldige moet nieuw blad leveren. Kan meteen worden opgelost, zie 1.
5- Tinnemans moet servicedienst fabrikant bellen, deze lost het probleem op of levert nieuwe kap. Eventueel montage fout door Tinnemans. Dan moet Tinnemans probleem oplossen.
6- controlle bestelling door Tinnemans, fout gemaakt door Tinnemans of door fabrikant. Een van beide moet probleem oplossen. Of nieuwe greepjes leveren. Of nieuwe deuren daar er reeds gaatjes in geboord zijn. Kunnen ze meteen punt 3 oplossen.
7- Tinnemans moet servicedienst fabrikant bellen, deze lost probleem opof levert nieuw apparaat. Tenzij montagefout Tinnemans.
8. Controle door Tinnemans. Kan worden opgelost tegelijkertijd met punt 2 en 4. Zal toch een nieuw blad moeten worden geleverd.

Ben bang dat Tinnemans zoveel fouten heeft gemaakt dat het oplossen voor hem duurder is dan een ontevreden klant.
Als Tinnemans namelijk zelf geen fouten had gemaakt waren een aantal problemen namelijk allang opgelost door de fabrikant zelf.

Het idee om de fabrikant rechtstreeks te benaderen is wel aardig maar lost niets op. Neem bijvoorbeeld het probleem met de kookplaat die niet onder de afzuigkap zit. Dit is alleen op te lossen door een nieuw stuk werkblad te leveren. Dat wil de fabrikant best doen maar wil daar wel voor betaald hebben en dat zal voor jullie weer niet de juiste oplossing zijn.

Vervelende situatie, hoop voor jullie dat Tinnemans nog tot bezinning komt.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Tinnemans is aangesloten bij het CBW, dus als een oplossing uitblijft kun je naar de geschillencommissie stappen.
Indien de keuken echt zoveel mankeert, dan maak je bij de geschillencommissie flinke kans om:
-of reparatie af te dwingen
-of de koop te ontbinden
+Eventuele schadevergoeding
http://www.geschillencommissie.nl/commi ... ommissie=4

Verkeerde montage valt uiteraard niet onder de fabrieksgarantie, en daarvoor moet je dus echt bij Tinnemans ipv de fabrikant zijn.

Rob H

Ongelezen bericht door Rob H »

Verbaast me dat het zo lang duurt, voordat de problemen bij u worden opgelsot; Zeker gezien de foute planning van de kookplaat t.o.v. de afzuigkap.

Ben het eens met de oplossing die Gasteren aanbiedt. Ik zou echter wel de fabrikanten aanschrijven. Hoewel de keuken-dealer als eerste partij verantwoordelijk is, wil het nog eens helpen om ook de fabrikanten erbij te betrekken en deze aangetekend een brief te sturen.

Ook de CBW inschakelen, zoals 16again aangeeft.

gast1806

Ongelezen bericht door gast1806 »

Denk dat Fred nog moet bijkomen van het feest dat hij onlangs heeft gehouden vanwege zijn 50ste verjaardag, 25 jaar huwelijk en 10 jaar eigenaar van Tinnemans Keukens.

Zodra hij dat alles heeft verwerkt zal hij heus de problemen wel oplossen. Tinnemans staat namelijk zeer goed bekend in DE keukenbranche dus dit bericht verbaasde mij ten zeerste.

gast1806

Ongelezen bericht door gast1806 »

Heeft er nog iemand zo'n ervaring met Tinnemans in Ittervoort, misschien kunnen wij dit bedrijf samen aanpakken???
Wil je dat het probleem wordt opgelost of wil je het bedrijf aanpakken?
Dat zijn namelijk 2 verschillende uitgangspunten.

Ik denk niet dat je veel medestanders zal vinden om het bedrijf aan te pakken. Zoals gezegd staat Tinnemans nogal goed aangeschreven.

tracker

Ongelezen bericht door tracker »

Als de keuken inderdaad zoveel problemen heeft en als het echt zo'n goed aangeschreven leverancier is, begrijp ik niet dat het nog steeds niet is opgelost. Laat eens een onafhankelijke adviseur naar de keuken kijken en aangeven wat er fout is. MEt zo'n lijst in de hand kan je bij de leverancier aankomen en met hem tot een oplossing komen. wil hij dat niet, kan je nog altijd de overkoepelende instantie inschakelen.

En als dat allemaal geen oplossing geeft, kan je nog altijd de publiciteit zoeken. Consumentenbond, Breekijzer, Kat in de Zak en Radar zitten allemaal te wachten op "klusjes" als deze.

kenan

Ongelezen bericht door kenan »

Wij hebben absoluut geen problemen met Tinnemans. hebben 3 jaar geleden keuken gekocht, hartstikke perfect geplaatst, geen klachten. Nu hebben we weer een keuken besteld welke in september wordt geplaatst. Valt nu nog niks van te zeggen natuurlijk, maar de service is hartstikke goed tot nu toe. Als je vragen hebt o.i.d. dan wordt je goed geholpen. Hopelijk hebben we straks in september geen problemen maar dat is even afwachten.

S.Grittah

Ongelezen bericht door S.Grittah »

Bij ons is de service ook nooit opgelost. Als ik dit allemaal zo lees owrdt het ook nooit opgelost.

Keub

Ongelezen bericht door Keub »

Gelukkig heb ik die ervaring met Tinnemans niet.
Ik ben er goed geholpen en nog steeds tevreden.

Nee ik werk niet bij Tinnemans!!!!

nikki7

Ongelezen bericht door nikki7 »

ik heb een paar maanden geleden een keuken gekocht bij Tinnemans keukens,maar heb hem zelf laten plaatsen.
Ik kan niet anders zeggen dat zij een perfecte service hebben geleverd.
Ik heb ook een granieten blad van Reijnen en die is ook goed.
Ik werd altijd netjes te woord gestaan bij vragen.
Het enigste nadeel is dat ik het ver rijden vond vanaf spijkenisse,maar voor zo'n mooie keuken die ik nu heb,had ik het er graag voor over.

Gesloten