LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] abnormaal lange levertijd kapstok
abnormaal lange levertijd kapstok
afgelopen juni hebben we bij Flevolicht en Wonen in Ede een RVS kapstok besteld. deze bleek op voorraad in het magazijn van een ander filiaal. we hebben uit vertrouwen meteen afgerekend met een cadeaubon en het resterende bedrag bijbetaald. we zouden gebeld worden zodra de kapstok binnen is.
twee weken later hoorden we nog niets en heb ik de winkel gebeld. het bleek dat het magazijn door de voorraad heen is. de kapstok was besteld bij de leverancier, zodra er meer nieuws is over de leverdatum zou ik gebeld worden. inmiddels weer weken verder hoorden we weer niets. heb weer gebeld en kreeg weer te horen dat het nog in bestelling is bij de leverancier. na terugkomst van een lange zomervakantie hoorden we nog steeds niets. heb toen gemaild met het hoofdkantoor met de vraag waarom het zo lang duurt. kreeg het antwoord dat ook de leverancier door de voorraad heen is en dat ze besteld hebben bij de fabrikant. hierdoor is er een vertraging ontstaan met de levering.
het personeel komt ook totaal niet behulpzaam over. ze nemen niet eens de moeite om je te informeren over de huidige situatie en uiteindelijk heb ik gevraagd om een passende oplossing. ik mocht kiezen uit wachten op de levering of anders een cadeaubon van het aankoopbedrag. dit wil ik helemaal niet, heb eens in de winkel gekeken naar wat anders voor hetzelfde bedrag maar niets kunnen vinden. het kan toch niet waar zijn dat het maanden duurt om een kapstok te bestellen bij de fabrikant?
om een lang verhaal kort te maken, ben nu maanden bezig met bellen/mailen en na bijna 6 maanden wachten heb ik helemaal gehad met die winkel. heb ik recht op een vergoeding op die maanden lang wachten en al dat bellen ?
ben tot mijn verbazing pas gebeld dat de kapstok (eindelijk) binnen is. maar heb door werk geen tijd gehad om 'm op te halen. twijfel of ik de kapstok nog wil na zo'n lange tijd...
misschien iets voor een hele koude douche ?
ik hoor het graag !
twee weken later hoorden we nog niets en heb ik de winkel gebeld. het bleek dat het magazijn door de voorraad heen is. de kapstok was besteld bij de leverancier, zodra er meer nieuws is over de leverdatum zou ik gebeld worden. inmiddels weer weken verder hoorden we weer niets. heb weer gebeld en kreeg weer te horen dat het nog in bestelling is bij de leverancier. na terugkomst van een lange zomervakantie hoorden we nog steeds niets. heb toen gemaild met het hoofdkantoor met de vraag waarom het zo lang duurt. kreeg het antwoord dat ook de leverancier door de voorraad heen is en dat ze besteld hebben bij de fabrikant. hierdoor is er een vertraging ontstaan met de levering.
het personeel komt ook totaal niet behulpzaam over. ze nemen niet eens de moeite om je te informeren over de huidige situatie en uiteindelijk heb ik gevraagd om een passende oplossing. ik mocht kiezen uit wachten op de levering of anders een cadeaubon van het aankoopbedrag. dit wil ik helemaal niet, heb eens in de winkel gekeken naar wat anders voor hetzelfde bedrag maar niets kunnen vinden. het kan toch niet waar zijn dat het maanden duurt om een kapstok te bestellen bij de fabrikant?
om een lang verhaal kort te maken, ben nu maanden bezig met bellen/mailen en na bijna 6 maanden wachten heb ik helemaal gehad met die winkel. heb ik recht op een vergoeding op die maanden lang wachten en al dat bellen ?
ben tot mijn verbazing pas gebeld dat de kapstok (eindelijk) binnen is. maar heb door werk geen tijd gehad om 'm op te halen. twijfel of ik de kapstok nog wil na zo'n lange tijd...
ik hoor het graag !
Re: abnormaal lange levertijd kapstok
versace1 schreef:afgelopen juni hebben we bij Flevolicht en Wonen in Ede een RVS kapstok besteld. deze bleek op voorraad in het magazijn van een ander filiaal. we hebben uit vertrouwen meteen afgerekend met een cadeaubon en het resterende bedrag bijbetaald. we zouden gebeld worden zodra de kapstok binnen is.
ik hoor het graag !
Huidige status is dus dat de kapstok binnen is en dat u maar niet kunt beslissen of u hem nog wel wil hebben.
Ik zou een adviesbureau inschakelen voor dit soort zware beslissingen en dit niet overlaten aan een consumentenforum.
Sterkte gewenst met uw beslissing.
Ps: hoe hangt u nu uw jassen op ?
Edit: Quote voor de zekerheid.
Laatst gewijzigd door crazyme op 14 dec 2013 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ja, dat heb je. Er lopen hier op het forum twee self-made juristen rond die je het precies kunnen vertellen. Eén tip: neem een goede advocaat (niet zo'n goedkope, daar heb je niks aan). De kosten van die advocaat kun je ook neerleggen bij dit flutbedrijf. Vergeet je niet de nota van de pschycholoog mee te nemen in je eis tot vergoeding?heb ik recht op een vergoeding op die maanden lang wachten en al dat bellen ?
Hoe duur was die kapstok eigenlijk?
-
Dat is toch ook redelijk. U heeft immers betaald met een cadeaubonversace1 schreef:ik mocht kiezen uit wachten op de levering of anders een cadeaubon van het aankoopbedrag.
crazyme schreef:Huidige status is dus dat de kapstok binnen is en dat u maar niet kunt beslissen of u hem nog wel wil hebben.
Ik zou een adviesbureau inschakelen voor dit soort zware beslissingen en dit niet overlaten aan een consumentenforum.
Sterkte gewenst met uw beslissing.
Ps: hoe hangt u nu uw jassen op ?
de antieke wandkapstok heb ik lang geleden weggegeven omdat deze totaal niet past in de stijl van mijn nieuwe huis. in de tussentijd gebruik ik een deurkapstok. niet zo handig als de deuren 2,30 m hoog zijn .
een aantal mensen die op visite kwamen begonnen na een tijdje te vragen of ik de kapstok nog niet binnen heb. tja...
het is een RVS wandkapstok. het was/is in de aanbieding voor 55 euro.witte angora schreef:Ja, dat heb je. Er lopen hier op het forum twee self-made juristen rond die je het precies kunnen vertellen. Eén tip: neem een goede advocaat (niet zo'n goedkope, daar heb je niks aan). De kosten van die advocaat kun je ook neerleggen bij dit flutbedrijf. Vergeet je niet de nota van de pschycholoog mee te nemen in je eis tot vergoeding?heb ik recht op een vergoeding op die maanden lang wachten en al dat bellen ?
Hoe duur was die kapstok eigenlijk?
een psycholoog ?
U heeft recht op een vergoeding voor de belkosten, meer niet. Smartengeld zit in dit soort gevallen niet in.
Iets verderop in Duiven, of de andere kant op in Utrecht zijn filialen van een Zweeds Woonwarenhuis.
Beide, net zoals Ede, aan de A12.
Net zo handig, goedkoper ook nog en gelijk meenemen...
Ik wil wel ff kwijt dat ik bij "Flevo..." en "Ede" al problemen zag. Sûkerbôle haal je toch ook niet in Maastricht?
Ik wil wel ff kwijt dat ik bij "Flevo..." en "Ede" al problemen zag. Sûkerbôle haal je toch ook niet in Maastricht?
voor de duidelijkheid, ik heb betaald met een cadeaubon van Flevolicht die ik nog had liggen.Prolix schreef:Iets verderop in Duiven, of de andere kant op in Utrecht zijn filialen van een Zweeds Woonwarenhuis.
wat bedoelt u met problemen met "Ede" ?
Neen. De combinatie "Flevo" en "Ede"... Volgens mijn topografische kennis ligt er in Flevo geen Ede en andersom ook niet...versace1 schreef:
wat bedoelt u met problemen met "Ede" ?