Gisteren ontving mijn vriend een e-mail van een zeker incassobureau of wij even een hoofdsom van € 722,21 wouden voldoen binnen 10 werkdagen, zo niet dan zou het volledige bedrag van € 1.162,23 opvorderbaar zijn en overgedragen zal worden aan de deurwaarder. Na enig uitvogelen waar dit precies om zou gaan bleek dat het om een openstaande rekening bij KPN gaat, waar het abbonnement in 2003 van is beëindigd.
in de tussentijd hebben wij hier nooit iets over gehoord, klink misschien een beetje vaag, maar wij namen aan dat er geen bedrag meer verschuldigd was. Destijds betrof het een mobiel abbonnement van zijn toenmalige partner maar wel op zijn naam. KPN zelf kan hier niets over vinden beweren zij. Gegeven klantnummers bestaan niet, etc etc..
Het incassobureau wil blijkbaar dat we klakkeloos dit bedrag betalen, wat ik natuurlijk niet zomaar ga doen. ik heb geen idee waar het precies om gaat en welke facturen, ikzelf heb immers geen factuur gezien. Overgens zag ik toen ik inlogde op hun site dat zijzelf als opdrachtgever genoteerd staan, wat ik ook vreemd vond.
Telefonisch gaven zij aan verscheidene brieven gestuurd te hebben welke gestuurd zijn naar een adres waar mijn vriend sinds 2003 niet meer woont. En hebben zij telefonisch contact gehad met iemand in 2005? En ook smsjes gestuurd. Wij weten van niets. Toen ik vroeg welk telefoonnummer zij gebruikt hebben konden ze daar ook geen antwoord op geven.
ik vind het maar een vaag verhaal, en vraag me enorm af hoe ik nu aan meer informatie moet gaan komen. Ook vertelde iemand mij dat een dergelijke zaak inmiddels verjaard zou zijn, is dit zo? Want instantie in kwestie beweerd dat dat na 20 jaar pas het geval is.
Word een beetje van het kastje naar de muur gestuurd terwijl ik meer informatie zoek, dus hopelijk kan hier iemand mij wat tips geven. Want na 4 telefoontjes naar KPN en contact met het incassobureau ben ik nog niet veel wijzer.

Groetjes Joyce