LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voor mijn leven vast aan Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Raspoort
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2012 04:58

voor mijn leven vast aan Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Raspoort »

Ik heb een jaar of 15 geleden een kaart van mijn tante overgenomen.
Deze heb ik sindsdien betaald. Het gaat over de goedkoopste abonnement van Canal Digitaal.
Ik had toen een schotel en een satelliet ontvanger en ik vond het wel geinig wat je allemaal zag in een hele goede kwaliteit.
Na een aantal jaren heb ik toen een kabel abonnement bij Multikabel afgesloten (nu Ziggo) en ben eigenlijk mijn abonnement van Canal Digitaal vergeten. En elke keer als ik weer een afschrijving kreeg dacht ik "O Ja, moet ik nog even opzeggen".

Maar dat gaat dus jaren zo verder en een aantal jaren geleden heb ik besloten het toch te gaan opzeggen. Het is immers toch rond de 70 euro wat je eigenlijk weggooit.

Ik heb mails gestuurd en brieven (aangetekend) dat ik wilde opzeggen en heel veel gebeld en gemaild. Maar ik kreeg nooit antwoord en dan vergeet je het weer en wordt je weer aan herinnert wanneer de 70 euro weer van je rekening wordt afgetrokken.

afgelopen jaar was de maat vol. Ik bellen en bellen en bellen.....
Het is echt een heel lang verhaal maar de uitkomst was dat ik dit abonnement NOOIT kan opzeggen. En dat ik er mijn hele leven aan vast zat.
Want juridisch zit het zo:

1. Ik had toen ik de kaart van mijn tante had overgenomen ook een wijziging bij hun moeten indienen (heb ik toen niet gedaan, wist ik ook niet). Ik had de kaart overgenomen en Canal Digitaal vermeld dat ik het ging betalen en mijn rekening nummer opgegeven. Als er dan een officiele overdracht had moeten plaatsvinden dan had Canal digitaal mij dit op dat moment ook kunnen melden. Als klant hoef je toch niet alles te weten?
2. Mijn tante is 5 jaar geleden overleden en ik kan dus dit niet meer doen (een overschrijving)
3. Omdat mijn tante overleden is en ik geen overlijdens akte heb en ook geen neven of nichten meer blijf ik aan dit abonnement vast zitten.
4. En waarom ik het abonnement NIET kan opzeggen is omdat ik juridisch NIET de eigenaar van dit abonnement ben.
5. Mijn vraag aan Canal Digitaal was dan ook: "als ik geen eigenaar ben wil ik graag 15 jaar maal 70 euro terug gestort hebben op mijn rekening"
6. Dat kan niet omdat ik eigenlijk wel eigenaar ben omdat ik 15 jaar het abonnement geld heb betaald.

Maar ik kan het niet opzeggen ............

Ik heb heel veel contact gehad en ik denk dat ik maar de rechtsbijstand ga inschakelen of mijn schoonzuster die jurist is want dit is niet normaal

Overigens ga ik alle media opzoeken die wat voor mij en de andere gedupeerde van Canal Digitaal kunnen betekenen

Ik heb dus verschillende aangetekende brieven gestuurd waarvan zij zeggen nooit te hebben ontvangen (wat per definitie niet kan bij een aangetekende brief)
Ook heb ik zoveel gebeld met Canal Digitaal tot ruzie over de telefoon aan toe.

Het is niet normaal dat zo firma nog bestaat. Het is gewoon verdekte criminaliteit en oplichting

Mensen AUB GA NOOIT IETS AAN MET CANAL DIGITAAL, je komt er nooit meer vanaf
Laatst gewijzigd door Raspoort op 20 dec 2013 10:45, 2 keer totaal gewijzigd.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: voor mijn leven vast aan Canal Digitaal

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Heeft u geen bericht van overlijden meer, wat b.v. naar de familie is verzonden, en deze opsturen naar CD.
Anders valt er bij de gemeente van u tante, nog wel een bewijs van overlijden te verkrijgen.

Suc6

Raspoort
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2012 04:58

Re: voor mijn leven vast aan Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Raspoort »

Dat was ook het plan maar omdat ik het via mijn rekening heb betaald is het niet meer van mijn tante.
Ik begrijp dat het verwarrend is maar Canal Digitaal zegt dat eigenlijk de akte ook niet gaat werken omdat ik 15 jaar betaald heb.
en ik eigenlijk eigenaar ben. Maar ik kan niet opzeggen want dan komen zij met een zeer ingewikkeld verhaal wat ik een beetje hierboven heb proberen uit te leggen. Volgens mij weten zij het zelf ook niet !

Maar ondertussen kom ik niet van het abonnement af.

sjohie
Berichten: 11239
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: voor mijn leven vast aan Canal Digitaal

Ongelezen bericht door sjohie »

Raspoort schreef:Ik heb een jaar of 15 geleden een kaart van mijn tante overgenomen.
Deze heb ik sindsdien betaald. Het gaat over de goedkoopste abonnement van Canal Digitaal.
Ik had toen een schotel en een satelliet ontvanger en ik vond het wel geinig wat je allemaal zag in een hele goede kwaliteit.
Na een aantal jaren heb ik toen een kabel abonnement bij Multikabel afgesloten (nu Ziggo) en ben eigenlijk mijn abonnement van Canal Digitaal vergeten. En elke keer als ik weer een afschrijving kreeg dacht ik "O Ja, moet ik nog even opzeggen".

Maar dat gaat dus jaren zo verder en een aantal jaren geleden heb ik besloten het toch te gaan opzeggen. Het is immers toch rond de 70 euro wat je eigenlijk weggooit.

Ik heb mails gestuurd en brieven (aangetekend) dat ik wilde opzeggen en heel veel gebeld en gemaild. Maar ik kreeg nooit antwoord en dan vergeet je het weer en wordt je weer aan herinnert wanneer de 70 euro weer van je rekening wordt afgetrokken.

afgelopen jaar was de maat vol. Ik bellen en bellen en bellen.....
Het is echt een heel lang verhaal maar de uitkomst was dat ik dit abonnement NOOIT kan opzeggen. En dat ik er mijn hele leven aan vast zat.
Want juridisch zit het zo:

1. Ik had toen ik de kaart van mijn tante had overgenomen ook een wijziging bij hun moeten indienen (heb ik toen niet gedaan, wist ik ook niet).
2. Mijn tante is 5 jaar geleden overleden en ik kan dus dit niet meer doen (een overschrijving)
3. Omdat mijn tante overleden is en ik geen overlijdens akte heb en ook geen neven of nichten meer blijf ik aan dit abonnement vast zitten.
4. En waarom ik het abonnement NIET kan opzeggen is omdat ik juridisch NIET de eigenaar van dit abonnement ben.
5. Mijn vraag aan Canal Digitaal was dan ook: "als ik geen eigenaar ben wil ik graag 15 jaar maal 70 euro terug gestort hebben op mijn rekening"
6. Dat kan niet omdat ik eigenlijk wel eigenaar ben omdat ik 15 jaar het abonnement geld heb betaald.

Maar ik kan het niet opzeggen ............

Ik heb heel veel contact gehad en ik denk dat ik maar de rechtsbijstand ga inschakelen of mijn schoonzuster die jurist is want dit is niet normaal

Overigens ga ik alle media opzoeken die wat voor mij en de andere gedupeerde van Canal Digitaal kunnen betekenen

Ik heb dus verschillende aangetekende brieven gestuurd waarvan zij zeggen nooit te hebben ontvangen (wat per definitie niet kan bij een aangetekende brief)
Ook heb ik zoveel gebeld met Canal Digitaal tot ruzie over de telefoon aan toe.

Het is niet normaal dat zo firma nog bestaat. Het is gewoon verdekte criminaliteit en oplichting

Mensen AUB GA NOOIT IETS AAN MET CANAL DIGITAAL, je komt er nooit meer vanaf
Jij en je tante zijn begonnen met, om jouw woorden te blijven, criminaliteit, door tegen de contractafspraken in, een persoonlijke kaart over te geven, zonder dit te melden. Alles na punt 1, is dus het gevolg van je/jullie keuze.

Maar goed, als jij de enige neef bent, en er zijn dus geen kinderen of andere bovenliggende erfgenamen, dan ben jij dus de enige erfgenaam. En kan je in die hoedanigheid bij de gemeente waar je tante stierf, een afschrift opvragen van de overlijdensakte, want die bewaart een gemeente. (ik weet niet hoelang) En als erfgenaam vervalt alles aan jouw, dus ook het abonnement.

Daarmee zou je Canaal digitaal moeten kunnen overtuigen lijkt me.

Raspoort
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2012 04:58

Re: voor mijn leven vast aan Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Raspoort »

Maar ik heb toch Canal Digitaal mijn Rekening nummer opgegeven en mijn naam etc. - op dat moment had Canal Digitaal kunnen vertellen dat ik het officieel moet overzetten. Dat zijn zij verzuimd te doen en ik dacht goed te handelen om mijn rekening nummer op te geven.
Ik heb net de gemeente gebeld over de overlijdensakte en ik word teruggebeld wat zij kunnen doen
Hopen dat Canal Digitaal met de overlijdensakte genoegen neemt.
Maar dan zegt Canal Digitaal dat het abonnement niet meer op haar naam staat - wat al bevestigd is door de telefoon door een van de medewerkers - en dat een overschrijving geen zin heeft.

Overigens hadden zij mij ook de jaren dat ik de aangetekende brieven heb gestuurd over het opzeggen, kunnen antwoorden dat het niet mogelijk was of dat ik bepaalde stappen moest doen om e.a.a. te kunnen realiseren. Maar ook dat hebben zij niet gedaan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: voor mijn leven vast aan Canal Digitaal

Ongelezen bericht door kweenie »

Raspoort schreef:Dat was ook het plan maar omdat ik het via mijn rekening heb betaald is het niet meer van mijn tante.
Nee hoor, dat is onzin. Het contract is nog steeds van/op naam van je tante, alleen het rekeningnummer waar vandaan wordt betaald is veranderd. Vergelijkbaar met als binnen een relatie het abonnement op naam van de man staat, maar de rekening waarvandaan wordt betaald op naam van de vrouw. Of bijvoorbeeld een student die het contract heeft, waarvan de kosten door de ouders worden betaald.

Het is dus niet heel bijzonder dat de rekening betaald wordt door iemand anders dan de eigenaar van het contract. Op het moment dat je het rekeningnummer wijzigt hoef je dus ook niet het contract aan te passen en CD hoeft er ook niet vanuit te gaan dat als het rekeningnummer wijzigt ook de contracteigenaar verandert. (Sterker nog, omdat volgens mij het contract op naam staat en niet overdraagbaar is, zou zo'n contractsovername sowieso onmogelijk zijn en is het helemaal logisch dat CD er vanuit gaat dat het alleen om aanpassing van het rekeningnummer gaat.)

Aangezien het contract formeel dus nog op naam van (erven) je tante staat, heeft een opzegging van 'jouw' abonnement dus ook niet heel veel zin. Er is namelijk geen abonnement van jou. Maar het was wel netjes geweest dat ze op jouw brieven hadden gereageerd.

tnantuel
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2014 16:48

Re: voor mijn leven vast aan Canal Digitaal

Ongelezen bericht door tnantuel »

Ik heb ook zeer slechte ervaringen met CanalDigitaal.
Gelukkig ben ik van ze af omdat ik ben verhuisd.
Volgens CanalDigitaal loopt mijn abonnement nog door tot augustus 2014, maar ze hebben van mij geen cent meer gekregen omdat ik mijn bankrekening heb opgeheven en naar onbekende bestemming ben verhuisd.
Daar zullen ze flink van balen maar dat boeit me totaal niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jan 2014 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: off-topic reactie

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: voor mijn leven vast aan Canal Digitaal

Ongelezen bericht door bokkel »

Na de periode met waarschuwinging verkoopt CD de vordering aan een incassobureau en dan is het probleem voor hun. Is TS daadwerkelijk met onbekende bestemming vertrokken dan zou het zomaar kunnen dat hij/zij er nog mooi vanaf komt...Maar daarna ook niet proberen een aanvraag voor een mobiel abo oid te doen. Preventel heeft goede alarmbellen...
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jan 2014 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote

tnantuel
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2014 16:48

Re: voor mijn leven vast aan Canal Digitaal

Ongelezen bericht door tnantuel »

Daar kom ik dus niet achter sjohie :D
Jammer genoeg kan ik niet veel over m'n privé situatie vertellen, maar als je dat zou weten dan snap je ook waarom ze mij niet kunnen pakken.
Ik ben in ieder geval van die oplichters af en dat geeft een goed gevoel.
En op Schiphol ben ik nog nooit geweest.

Groetjes.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: voor mijn leven vast aan Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

TS, is dit niks? http://www.trosradar.nl/uitzending/opro ... verledene/ Kom het net tegen, en moest meteen aan dit onderwerp denken.

Marco Huijting
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2014 15:09

Re: voor mijn leven vast aan Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Marco Huijting »

Heb het zelfde probleem en mijn geld al twee keer terug gehaald bij de bank.

Opgezegd en iedere keer komt in orde maar niet.

Als ik zeg ben nooit op de hoogte gesteld van de verhogingen bieden ze in één keer 20 Euro korting.
En dan zeggen zij ook de verhogingen zijn al heel oud maar als je terug gaat in je bank gegevens is dat niet zo

Nu hebben ze incasso buro gestuurd en ik heb helemaal geen contract met Canal Digital want mijn kaart was van mijn vader.

Lekkere firma en laar maar komen dan gaan we gewoon naar de rechter.

Daarom wil ik vragen of er nog meer gevallen zijn dan kunnen wij het met ze alle doen want ik geloof nooit dat de rechter Canal Digitaal in gelijk stelt als er geen contract is.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: voor mijn leven vast aan Canal Digitaal

Ongelezen bericht door eleven »

Marco Huijting schreef:
Daarom wil ik vragen of er nog meer gevallen zijn dan kunnen wij het met ze alle doen want ik geloof nooit dat de rechter Canal Digitaal in gelijk stelt als er geen contract is.

Misschien moet je hier een oproep plaatsen, want daar vind je zeker lotgenoten, die in hetzelfde bootje zitten:
http://www.trosradar.nl/lotgenoten/

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: voor mijn leven vast aan Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Wubo »

Dit zou een echte onzin reden zijn om niet van de abonnementen af te komen.

Check of je via gemeenteregister iets te pakken kunt krijgen met betrekking tot het overlijden of uitschrijving wegens overlijden.

Een overlijdenskaart.

Ik bedoel... wanneer het nog wel op rek. van jouw tante zou staan en ze was overleden...
Dan had ze ook niet kunnen opzeggen zelf, dan had ze zelf ook geen handtekening kunnen zetten voor akkoord om alles te beeindigen en had ze dit zeker ook niet schriftelijk kunnen laten weten met kopie van haar eigen overlijdensakte.

Dan doet iemand anders dat, bijvoorbeeld de erven.

Enige wat je nodig hebt is een bewijs waaruit blijkt dat persoon echt niet meer leeft.

Gesloten