Ik wilde overstappen van vodafone naar tele 2 via telecombedrijf Castle.
Heb toen een bestelling geplaats ( gegevens ingevuld ) op 7-11
Zij hebben mij een contract gestuurd + contract voor nummerbehoud.
IK HEB DEZE NOOIT ONDERTEKEND EN TERUGGESTUURD !
Vervolgens heb ik bedacht toch te verlengen bij vodafone, ook op 7-11.
Dit verliep allemaal goed tot gister..
Mijn nummer is overgenomen door tele2 per 18-12 ( ik heb geen simkaart of telefoon ontvangen van tele2 / castle.
Nu wordt ik van het kastje van de muur gestuurd, castle zegt expliciet dat het mijn eigen verantwoording is omdat ze het hebben over ‘koop op afstand’ maar dit is een dienst( telefoon abbonement afsluiten) en valt hierbuiten.
Op het contract stond namelijk ook dat ik de gegevens ( paspoort + bank kopieen ) moest toesturen, om het contract af te ronden.
Van vodafone krijg ik nu een eindafrekening van 24 maanden omdat die mijn nummer hebben vrijgegeven en zij zeggen dat ik dus mijn abbo heb afgekocht.
Mijn vraag is wat kan ik doen?
Heb nu geen provider, immers geen contract en simkaart+telefoon van tele2 gekregen, maar ook niet van vodafone want mijn nummer is overgedragen.
Wie kan mij helpen/redden, als dat mogelijk is
Gr. robby
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] eindafrekening vodafone/ geen contract nieuwe provider
Re: eindafrekening vodafone/ geen contract nieuwe provider
Op zich vind ik het niet zo netjes om een overeenkomst aan te gaan en er dan vanuit te gaan dat je door het contract niet terug te sturen de overeenkomst beeindigd hebt.
Het contract is een bevestiging van de via de website aangegane overeenkomst. Op zich heb je nu drie losstaande problemen:
Door de nummerportering is je contract bij Vodafone beeindigd.
Je hebt mogelijk verplichtingen jegens Tele2.
Jouw nummer is overgegaan naar Tele2.
Het eerste probleem zou ik proberen op te lossen door contact op te nemen met Vodafone en te melden dat je in ieder geval het contract wilt voortzetten en dat je van mening bent géén opdracht tot nummerportering gegeven te hebben. Vraag of je alvast met een nieuw (tijdelijk) nummer weer aangesloten kunt worden, en meld dat je gaat proberen om de nummerportering terug te draaien. Vraag hiervan een schriftelijke bevestiging.
Daarna zou ik aan Tele2 vragen of Tele2 van mening is dat je klant bij hun bent en indien dat zo is een (kopie) contract te overleggen.
Wanneer je samen met Tele2 tot de conclusie komt dat er géén contract is, vraag Tele2 dan om de nummerportering terug te draaien. Vraag ook van Tele2 een schriftelijke bevestiging.
Het contract is een bevestiging van de via de website aangegane overeenkomst. Op zich heb je nu drie losstaande problemen:
Door de nummerportering is je contract bij Vodafone beeindigd.
Je hebt mogelijk verplichtingen jegens Tele2.
Jouw nummer is overgegaan naar Tele2.
Het eerste probleem zou ik proberen op te lossen door contact op te nemen met Vodafone en te melden dat je in ieder geval het contract wilt voortzetten en dat je van mening bent géén opdracht tot nummerportering gegeven te hebben. Vraag of je alvast met een nieuw (tijdelijk) nummer weer aangesloten kunt worden, en meld dat je gaat proberen om de nummerportering terug te draaien. Vraag hiervan een schriftelijke bevestiging.
Daarna zou ik aan Tele2 vragen of Tele2 van mening is dat je klant bij hun bent en indien dat zo is een (kopie) contract te overleggen.
Wanneer je samen met Tele2 tot de conclusie komt dat er géén contract is, vraag Tele2 dan om de nummerportering terug te draaien. Vraag ook van Tele2 een schriftelijke bevestiging.