LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcodeloterij "kerstcadeau"

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jouwe

Postcodeloterij "kerstcadeau"

Ongelezen bericht door Jouwe »

Ja ja, ze doen het weer. Je KRIJGT een cadeau!!!

Nou, je krijgt helemaal niks. Alweer zo'n aktie om mensen loten aan te smeren.
Ik krijg er toch zo genoeg van.

Chocomelk

Re: Postcodeloterij "kerstcadeau"

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jouwe schreef:Ja ja, ze doen het weer. Je KRIJGT een cadeau!!!

Nou, je krijgt helemaal niks. Alweer zo'n aktie om mensen loten aan te smeren.
Ik krijg er toch zo genoeg van.
Je schrijft ze doen het WEER, was je daar al een keer eerder
ingetrapt dan ?
Wat zou je cadeau moeten zijn dan wat je zou krijgen ?

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Gelijk opzeggen :wink:

HennyB

Ongelezen bericht door HennyB »

Heb naar aanleiding van de kerstactie een klacht ingediend bij de Postcodeloterij. Was het zat dat ze trouwe klanten als dummies behandelen.
Antwoord van de postcodeloterij op de klacht: "Het spijt ons dat u niet tevreden bent over onze reclameactie. Met onze reclameacties proberen wij meer lotnummers te verkopen zodat er meer geld beschikbaar komt voor de goede doelen die de Nationale Postcode Loterij ondersteunt. Wij hopen dat u hier begrip voor heeft. Uiteraard zijn wij heel blij dat u al meespeelt in onze loterij."
Hierop weer gereageerd, omdat ze niet op de essentie van de klacht ingaan en direct de deelname beëindigd. Wacht nu al bijna een maand op een reactie. Ook op een rappel wordt niet gereageerd....

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

HennyB schreef:Heb naar aanleiding van de kerstactie een klacht ingediend bij de Postcodeloterij. Was het zat dat ze trouwe klanten als dummies behandelen.
Antwoord van de postcodeloterij op de klacht: "Het spijt ons dat u niet tevreden bent over onze reclameactie. Met onze reclameacties proberen wij meer lotnummers te verkopen zodat er meer geld beschikbaar komt voor de goede doelen die de Nationale Postcode Loterij ondersteunt. Wij hopen dat u hier begrip voor heeft. Uiteraard zijn wij heel blij dat u al meespeelt in onze loterij."
Hierop weer gereageerd, omdat ze niet op de essentie van de klacht ingaan en direct de deelname beëindigd. Wacht nu al bijna een maand op een reactie. Ook op een rappel wordt niet gereageerd....
Zolang zo'n mailing nog geld oplevert zullen ze toch niet stoppen. En zolang er nog mensen zijn die 5 of meer loten hebben zijn die mailings zeer rendabel.

Beste actie : alle post van de postcodeloterij direct in de papierbak gooien. Ongeopend.

pima

Ongelezen bericht door pima »

[quote="crazymeBeste actie : alle post van de postcodeloterij direct in de papierbak gooien. Ongeopend.[/quote]

Wel eerst onbruikbaar maken, zodat niemand een "geintje" kan uithalen, anders zit je er weer aaan vvast.

HennyB

Ongelezen bericht door HennyB »

Deze post kwam met de mail....

waldorf

Ongelezen bericht door waldorf »

Ik had ook zo een zogenaamd "gratis" kerstlot. Naar aanleiding hiervan ook maar eens gaan kijken wat de postcodeloterij nu echt uitkeert... ben al jaren lid en kom nooit verder dan een appeltaart of ijs.

De meeste mensen doen toch mee om een leuke geldprijs te winnen. Helaas dat valt tegen hier. Heb alle prijzen van de uitslag van oktober 2014 eens in een spreadsheet gezet.

Oktober 2014:

Aantal uitgekeerde prijzen in natura: 742213
Aantal uitgekeerde geldprijzen: 1369

Wanneer de straatprijs ,welke geen straatprijs is, maar slechts vaak een deel van een straat (pure misleiding dus, het zou een postcodeprijs moeten heten!) niet meegeteld wordt, was de hoogst uitgekeerde geldprijs 1000,- (slechts 3 stuks)

Indien iemand geen verdubbelaar heeft is het uitgekeerde bedrag bij de "straatprijs" nog maar 12500,- (Er zijn ongeveer 440000 postcodes in Nederland, dus ga maar na hoe "groot" de kans is om deze te winnen)
Al met al... de prijs om bij een loterij iets te winnen is sowieso nihil, maar wanneer u hoopt op een geldprijs zijn alle andere loterijen waarschijnlijk beter dan de postcode loterij. Hier gaat in significant deel van de inleg naar prijzen waar bijna niemand op zit te wachten. Buiten het feit dat de postcode loterij onethische methoden gebruikt om loten te verkopen.

Goede voornemens voor 2015... laten we massaal opzeggen. Heel Nederland is al die onzinnige reclame en slinkse praktijken om leden te werven toch al meer dan zat. Verbaast mij dat de vergunning vanwege dubieuze ledenwerving en misleidende reclames nog nooit is ingetrokken. Je zou toch bijna gaan denken dat er wat "onderhandse prijsuitreikingen" gedaan worden om de vergunning te waarborgen 8)

wieder

Ongelezen bericht door wieder »

Ik vind het helemaal erg te lezen dat er nog steeds wordt gedaan alsof de "GoedeDoelen" het belangrijkste zijn van die loterij. Als je weet wat een gemiddeld bedrijfsfeestje kost van de PCL dan ga je je toch echt afvragen hoeveel er nog over is voor dat "Goede Doel". Het is nep mensen. Echt. Ze willen alleen je geld en sturen BNers naar verre oorden, tegen een fraaie vergoeding. ( nee, geen symbolische vergoeding. Ze vliegen echt niet EconomyClass naar de andere kant van de wereld ).. Ik walg inderdaad al heel lang van deze bende...

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

wieder schreef:Ik vind het helemaal erg te lezen dat er nog steeds wordt gedaan alsof de "GoedeDoelen" het belangrijkste zijn van die loterij.
Een ieder die met een loterij meedoet met als argument dat je goede doelen wilt steunen moet een schop onder zijn hypocriete holletje krijgen. Met een loterij doe je maar om 1 reden mee en dat is om iets te winnen. Als je een goed doel wilt steunen wordt hè donateur van een goed doel.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Ja, maar als iedereen in jouw straat een prijs hebt in de loterij en jij niet is dat ook mooi ******.
Ik ken meerdere mensen die dat is overkomen.

En op dat gevoel wordt gespeculeerd. Ik ken ook heel veel mensen die graag op willen zeggen maar niet durven...

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

waldorf schreef:Wanneer de straatprijs ,welke geen straatprijs is, maar slechts vaak een deel van een straat (pure misleiding dus, het zou een postcodeprijs moeten heten!) (....)
Gast, het heet Postcodeloterij.
Wat wil je nou nog meer dan?
Jij ziet misleiding waar die niet is.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

waldorf schreef:Ik had ook zo een zogenaamd "gratis" kerstlot. Naar aanleiding hiervan ook maar eens gaan kijken wat de postcodeloterij nu echt uitkeert... ben al jaren lid en kom nooit verder dan een appeltaart of ijs.

De meeste mensen doen toch mee om een leuke geldprijs te winnen. Helaas dat valt tegen hier. Heb alle prijzen van de uitslag van oktober 2014 eens in een spreadsheet gezet.

Oktober 2014:

Aantal uitgekeerde prijzen in natura: 742213
Aantal uitgekeerde geldprijzen: 1369

Wanneer de straatprijs ,welke geen straatprijs is, maar slechts vaak een deel van een straat (pure misleiding dus, het zou een postcodeprijs moeten heten!) niet meegeteld wordt, was de hoogst uitgekeerde geldprijs 1000,- (slechts 3 stuks)

Indien iemand geen verdubbelaar heeft is het uitgekeerde bedrag bij de "straatprijs" nog maar 12500,- (Er zijn ongeveer 440000 postcodes in Nederland, dus ga maar na hoe "groot" de kans is om deze te winnen)
Postcode loterij oktober 2014.pdf
Al met al... de prijs om bij een loterij iets te winnen is sowieso nihil, maar wanneer u hoopt op een geldprijs zijn alle andere loterijen waarschijnlijk beter dan de postcode loterij. Hier gaat in significant deel van de inleg naar prijzen waar bijna niemand op zit te wachten. Buiten het feit dat de postcode loterij onethische methoden gebruikt om loten te verkopen.

Goede voornemens voor 2015... laten we massaal opzeggen. Heel Nederland is al die onzinnige reclame en slinkse praktijken om leden te werven toch al meer dan zat. Verbaast mij dat de vergunning vanwege dubieuze ledenwerving en misleidende reclames nog nooit is ingetrokken. Je zou toch bijna gaan denken dat er wat "onderhandse prijsuitreikingen" gedaan worden om de vergunning te waarborgen 8)
Eeuuh, een straat kan uit meerdere postcodes bestaan, maar ook uit 1. Hangt er oa vanaf of het bebouwd gebiedt valt of niet. Maar elk stukje Nederland heeft een postcode, dus de naam van de loterij klopt, net als de trekking per 6 positie postcode. Maar dat betekend dus niet automatisch dat alle bewoners van een straat ook meedelen in een prijs. als bij ons de oneven nummers (= 1 postcode) winnen, dan krijgen wij, ook al spelen we mee, niet automatisch dezelfde prijs, want het is dan wel dezelfde fysieke straat, maar niet dezelfde postcode.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik doe al 24 jr mee en durf idd ook niet op te zeggen,de groeten :lol:
Maaaaar mag niet klagen...2x stroopwafels,1 douglas bon 5 euro...oh ja en geloof jr of twee terug bos bloemen...nou bosje....5 gerbra,s :lol: en oh jaaaaaaa ijsprijs..dus mag niet klagen in 24 jr :shock:

Natuurlijk zeg ik als ze hier staan en waarvoor doet u mee,nou ja als eerste voor goede doel!!me zolen,ik zeg gewoon nou hoop wat te winnen....maar noemand durft dar geloof ik te zeggen op tv :lol:

Gesloten