Gegeka1964 schreef:Ik had het over punten , die krijg ik zowel mijn upliner en die worden niet rechtstreeks in geld uitgekeerd.
Strike één dus. Punten zijn goedkoop voor elk bedrijf maar vertegenwoordigen nul waarde.
Het enige waar mijn upliner punten voor krijgt zijn de producten die ik bestel en dus niet van de verkoop . Dus zoveel verdienen ze echt niet aan een downline/recruiter
Strike twee. Als jouw upline niets verdient aan jouw verkopen wordt het hele MLM concept op slag nutteloos en waardeloos.
Het aantal mensen die echt verdienen met FM , ga ik jou niet vertellen , want dat geloof je toch niet.
Dat hoef je ook niet te vertellen want die informatie is allang bekend uit de vele procedures en onderzoeken die er in binnen- en buitenland hebben plaatsgevonden.
maar dit is dus reclame volgens jou , maar toch zeker 1 waarvoor niemand voor betaald , dus ook wij niet. Ik had het over betaalde reclame.
Natuurlijk betaalt er iemand voor, indien niet met geld dan wel met (onbetaalde) tijd die je meer zou hebben opgeleverd als je die tijd bijvoorbeeld in iets simpels als een krantenwijk had gestopt.
Als MLM bedrijven het niet goed deden , dan waren ze allang failliet en kon je zelfs niet meer lid worden.
Dat geldt ook inderdaad voor 99% van alle MLM bedrijven, failliet en gestopt. Van alle fantastische MLM bedrijven die we hier hebben zien aanprijzen zijn er nul komma nul over. Gebakken lucht dus, die uitspraak van jou.
Mensen zijn juist wel kritisch als het gaat om nieuwe producten , anders had men al lang producten zoals van FM uitgeprobeerd , waarvan de schoonmaakproducten zelfs goedkoper als die van HG en beslist niet slechter zijn , zelfs soms beter.
Je merkt dat je jezelf tegenspreekt? Mensen zijn kritisch ja, daarom koopt men ook géén producten uit een MLM stal: géén kwaliteit tegen hoge prijzen. De weinigen die het proberen zie je vervolgens op Marktplaats terug waar ze wanhopig tegen dumpprijzen nog iets van hun verlies proberen goed te maken.
Waar wat men niet kent , probeerd men eigenlijk niet eerder als men ervan hoort. Dit kan ik ook zien van een tuinslang die ik ooit gekocht heb bij een online winkel , die slang die 3 keer langer word. Ik dacht dat het wel een fabeltje was , leuk om op tv te zien , maar het werkt echt!!!
Maar natuurlijk, vergelijk MLM (een "marketing-vrije verkooptechniek") met tele-marketing waar miljarden ingestoken worden. Het probleem met al die producten is hetzelfde, er zijn tientallen websites aan gewijd met namen zoals "does it really work?" en het antwoord is meestal "nee" en some "jawel. maar heel eventjes en dan gaat het kapot".
Dat is ook zo met FM en een heleboel andere MLM bedrijven , o.a. KLEENEZE , waar ik lid van ben geweest , goede producten , maar ook onbekend bedrijf en dus men koopt het niet.
Over Kleeneze hebben we hier zo'n 6 jaar geleden al eens uitgebreid de ervaringen gehoord (
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?t=71865) - prut dus. Het bedrijf is al zoveel keer (bijna) failliet geweest en overgenomen en de verkopers zijn, zoals bij alle MLM's, gewoon het hoofdproduct. Er trappen nog steeds mensen in die na een jaar weer uitrouleren.
Als ik nu een tijdje een winkel vol zou zetten met FM producten , dan komt men wel , je ziet de producten , probeert wat luchtjes uit en men komt wel weer terug. Maar ja , dat is nu net niet de bedoeling als distributeur.
Dus wat je zegt is: "als MLM mond-tot-mond reclame nu maar zou werken als gewone marketing dan zou het wel lukken...". Tsja, dat is hem nou net de kern van het verhaal. "Gewone" marketing werkt dus gewoon wel, dat blijk je zelf ook in te zien.
Ik weet dat FM kan werken , alleen moet men het beginnen als bijbaan . Als je eenmaal de klanten hebt , dan gaat het net zo goed als voor een gewone winkel.
Zo lust ik er nog wel een paar..."als je eenmaal de klanten hebt" en daar gaat het dus gewoon faliekant mis...je krijgt die klanten niet via MLM.
Maar ja ik ben niks verplicht. Ik ben van mij zelf geen echte verkoper
Zeg dat nou nog eens tegen jezelf in de spiegel: "Ik ben van mij zelf geen echte verkoper" en stop er dan ook maar mee.
Ik verdedig FM vanuit mijn eigen iets , niet die van anderen , want die hebben een heel andere reden misschien om lid te worden.
Dit is gewoon brabbeltaal die niets betekent, "je eigen iets" verkoopt dus niets.