LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Display stuk
Display stuk
Hallo,
Ik heb een Renault Twingo van 2011. Nu zit ik met het volgende probleem, mijn display met daarop de kilometerteller en bezinemeter doen niks meer. Het radiodisplay doet het nog wel maar de controlelampjes daarboven doen ook niks meer. Na een bezoek aan de garage blijkt het dus totaal kapot te zijn en kan vervangen worden voor 592 euro ex BTW Nu vraag ik mij eigenlijk af of zoiets na 2,5 jaar en ong 30000 km op de telller al kapot mag gaan....... Wie o wie kan mij hier een antwoord op geven en kan ik iets van de kant van de dealer of Renault verwachten
Bij voorbaat dank,
Manikima
Ik heb een Renault Twingo van 2011. Nu zit ik met het volgende probleem, mijn display met daarop de kilometerteller en bezinemeter doen niks meer. Het radiodisplay doet het nog wel maar de controlelampjes daarboven doen ook niks meer. Na een bezoek aan de garage blijkt het dus totaal kapot te zijn en kan vervangen worden voor 592 euro ex BTW Nu vraag ik mij eigenlijk af of zoiets na 2,5 jaar en ong 30000 km op de telller al kapot mag gaan....... Wie o wie kan mij hier een antwoord op geven en kan ik iets van de kant van de dealer of Renault verwachten
Bij voorbaat dank,
Manikima
-
Re: Display stuk
De levensverwachting mag wel wat meer zijn dan 2,5 jaar, ik heb het gehad met een uitlaat sorry garantie over, en betalen.
Ik denk niet dat je op coulance kunt hopen.
Misschien op een autosloperij een display kopen.
Misschien op een autosloperij een display kopen.
misschien en loszittend stekkertje, probeer eens een andere garage.
Welke display is het?
Stap ik vanmorgen in de auto, draai de sleutel om en wat schetst mijn verbazing????????????????
Alles doet het weer............... Krijg toch de hik van dit soort problemen met elektronica in auto's.....
Ik heb er geen vertrouwen meer in, maar die € 592 kan ik zo voor de kerst in mijn zak houden, ben er nu wel achter dat er geen nieuw display in hoeft omdat hij helemaal stuk zou zijn.
Dank jullie voor de reacties
Groet, Manikima
Alles doet het weer............... Krijg toch de hik van dit soort problemen met elektronica in auto's.....
Ik heb er geen vertrouwen meer in, maar die € 592 kan ik zo voor de kerst in mijn zak houden, ben er nu wel achter dat er geen nieuw display in hoeft omdat hij helemaal stuk zou zijn.
Groet, Manikima
Daar moet op worden gedronken,Grapje.Manikima schreef:Stap ik vanmorgen in de auto, draai de sleutel om en wat schetst mijn verbazing????????????????
Groet, Manikima
Fijn dat het werkt, misschien heeft pima toch nog gelijk.
Als het weer niet werkt, dan toch na een los stekkertje kijken.
Alleen moet ik hier dan wel een vraagteken plaatsen?pima schreef:misschien en loszittend stekkertje, probeer eens een andere garage.
Na een bezoek aan de garage blijkt het dus totaal kapot te zijn en kan vervangen worden voor 592 euro ex BTW
-
- Contacteer:
Manikima schreef:Stap ik vanmorgen in de auto, draai de sleutel om en wat schetst mijn verbazing????????????????
Groet, Manikima
Kan me voorstellen, soort gelijk meegemaakt met motorscooter, wilde niet electrisch meer starten en diagnose was eerst battarij toen deze vervangen was en nog niet deed iets anders electronisch en bij toeval zag ik een loszittend stekkertje.....erin gedaan en alles werkte weer.
Denk dat ik wel onnodig geld kwijt was met de nieuwe accu.
Anyway, mooi dat is opgelost, die centen kun je mooi in je zak houden. Voor een volgende keer weet je waar je NIET moet zijn om een diagnose te laten stellen.
-
Conttoleer ook even zekering er van, kan een slecht contact maken.
-
Voordat je zo'n defect laat repareren: laat op de bon zetten dat je het defecte uitgeruilde onderdeel wil hebben (is bewijs). Het lijkt erop dat deze Renault-garage wel erg makkelijk tot complete vervanging overgaat.
En wat schiet je mee op?Bob Schurkjens schreef:Voordat je zo'n defect laat repareren: laat op de bon zetten dat je het defecte uitgeruilde onderdeel wil hebben (is bewijs). Het lijkt erop dat deze Renault-garage wel erg makkelijk tot complete vervanging overgaat.
Je krijg een onderdeel, dat dan wel defect is, als je erom vraagt, of denk je echt, dat de garage zo dom is.
In ieder geval ben je dan meer dan 550 euro armer en hebt een defect onderdeel meegekregen.
Wat ik miste: heeft u de auto nieuw gekocht? Een auto van 2011 zou toch binnen de garantie moeten vallen?
Ik denk dat het inderdaad een kwestie van slechte contacten is. Met mijn oude Renaultje had ik ooit ruim een half jaar geen dashboardverlichting. Totdat ik ergens een scherpe bocht nam... Daarna functioneerde alles als vanouds, tot aan het heengaan van het autootje.
Ik denk dat het inderdaad een kwestie van slechte contacten is. Met mijn oude Renaultje had ik ooit ruim een half jaar geen dashboardverlichting. Totdat ik ergens een scherpe bocht nam... Daarna functioneerde alles als vanouds, tot aan het heengaan van het autootje.
peteroo schreef:Wat ik miste: heeft u de auto nieuw gekocht? Een auto van 2011 zou toch binnen de garantie moeten vallen?
Fabrieksgaranties
Uiteraard zorgen we ervoor dat uw nieuwe Renault perfect wordt afgeleverd. Mocht er onverhoopt toch iets niet in orde zijn dan kunt u rekenen op een uitgebreide fabrieksgarantie. Afhankelijk van het model geldt:
1 – INGANG EN DUUR VAN DE RENAULT GARANTIE
De bepalingen in dit document gelden voor alle RENA
ULT-modellen (met uitzondering van Laguna III en Es
pace) die nieuw afgeleverd
zijn vanaf januari 2010. De bepalingen zijn in aan
vulling op de wettelijke garantie zoals vermeld in
art. 17 e.v. van boek 7 van het
Nederlands Wetboek en vervangen nooit de wettelijke
garantie die geldt in het land waar de auto is ver
kocht. De duur van de
RENAULT Garantie is 24 maanden, ongeacht de kilomet
erstand. De ingangsdatum van de garantie is de datu
m van aflevering van de
auto aan de eerste eigenaar. Deze datum staat aange
geven in het garantie- en onderhoudsoverzicht van d
e auto. De duur van de
garantie op accessoires die niet af fabriek maar do
or de dealer zijn gemonteerd is 12 maanden.