Ik heb een vraagje over een contract dat ik gisteren heb afgesloten bij Essent. Ik ben overgestapt via zo'n vergelijkingssite (gaslicht.com).
Ik kreeg vrijwel direct een document opgestuurd met de specificaties.
Nu staat er het volgende in:
-----------------------------------------------------------
Product Online ZekerheidsGarantie Groene Stroom
Ingangsdatum tarief: 1 januari 2014
Ingangsdatum overeenkomst: 26 januari 2014
Looptijd overeenkomst 1 jaar; na afloop automatisch verlengd op basis van flexibele looptijd
Einddatum tarief/overeenkomst: 31 december 2014
------------------------------------------------------------
Zoals ik het goed lees staat er dat het contract in wezen 11 maanden loopt.
Ik stelde deze vraag via mail aan Essent.
's-avonds werd ik teruggebeld door Essent en werd mij verteld dat de overeenkomst inderdaad tot 31 december duurt.
Klopt dit allemaal wel? Je sluit toch een JAAR contract af? (staat er ook). Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt. Heeft iemand hier verstand van?
Ik begrijp wel dat het tarief alleen in 2014 geldig is, maar de overeenkomst is toch nooit minder dan een jaar?
Alvast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] contract Essent is 11 maanden?
Re: contract Essent is 11 maanden?
Uw contract is inderdaad 1 jaar, De energiekosten gelden dus niet voor een jaar, maar slechts 11 maanden en 5 dagen. Per 1 januari 2015 krijgt u een ander tarief, mogelijk zelfs lager als nu.
jantje7
jantje7
-
Ik heb van Essent een email gekregen met de daadwerkelijke contractduur, dus de zaak is afgedaan.
Overigens werd ik gisteravond gebeld door een medewerkster die mij wel glashard vertelde dat het contract 11 maanden duurt. Vandaar nog even mijn verwarring vandaag, maar het is opgelost.
Overigens werd ik gisteravond gebeld door een medewerkster die mij wel glashard vertelde dat het contract 11 maanden duurt. Vandaar nog even mijn verwarring vandaag, maar het is opgelost.
-
Steeds meer leveranciers hanteren bij contracten met een vaste prijs een vaste einddatum. Dit betekent dat een dergelijk contract niet vanzelfsprekend exact 12 maanden na de startdatum van de levering afloopt.
Een vaste einddatum betekent dat u na die datum niet meer de vaste (actie)prijs betaalt, maar het dan geldende standaard variabele tarief voor onbepaalde tijd, omdat uw contract is afgelopen. Dat houdt meestal in dat u duurder uit bent.
Vanaf de gestelde einddatum kan er zonder problemen en boetevrij overgestapt worden naar een andere leverancier. Als consument bent u dus niet verplicht bij de leverancier te blijven, ook al bent u niet exact 12 maanden (afhankelijk van de contractduur) klant geweest. Belangrijk is ook dat het geen invloed heeft op de welkomstpremie. Ook al loopt uw contract door de vaste einddatum minder lang dan een jaar, de welkomstpremie zal gewoon uitgekeerd worden.
Met vriendelijke groet,
Team Gaslicht.com
Een vaste einddatum betekent dat u na die datum niet meer de vaste (actie)prijs betaalt, maar het dan geldende standaard variabele tarief voor onbepaalde tijd, omdat uw contract is afgelopen. Dat houdt meestal in dat u duurder uit bent.
Vanaf de gestelde einddatum kan er zonder problemen en boetevrij overgestapt worden naar een andere leverancier. Als consument bent u dus niet verplicht bij de leverancier te blijven, ook al bent u niet exact 12 maanden (afhankelijk van de contractduur) klant geweest. Belangrijk is ook dat het geen invloed heeft op de welkomstpremie. Ook al loopt uw contract door de vaste einddatum minder lang dan een jaar, de welkomstpremie zal gewoon uitgekeerd worden.
Met vriendelijke groet,
Team Gaslicht.com
Het grote probleem van moderne organisaties is het denken op ultra korte termijn. Als een actie niet vandaag of uiterlijk morgen vroeg tot resultaat (= toename eigen inkomsten) leidt, dan blijft die actie achterwege.
Gaan zitten op de stoel van een klant en vaststellen, welke gevoelens een ingreep van jouw organisatie heeft op die klant, levert niet dat directe resultaat. Vrijwel alle ondernemingen laten dit om die reden of uit vergaande onnadenkendheid na.
Misschien dat de term “licht” in de naam van gaslichtwebcare hen inzicht heeft verschaft. Ik weet dat niet, maar het voorgaande bericht deed mij veel goed. Uitstekende voorlichting, geheel vrij meedenken in het belang van de klant, geen benauwd geneuzel om te blijven voldoen aan de strakke richtlijnen van volstrekt onwetende leidinggevenden.
Bravo, gaslichtwebcare, een heerlijk ander geluid zo vlak voor de Kerst !
Gaan zitten op de stoel van een klant en vaststellen, welke gevoelens een ingreep van jouw organisatie heeft op die klant, levert niet dat directe resultaat. Vrijwel alle ondernemingen laten dit om die reden of uit vergaande onnadenkendheid na.
Misschien dat de term “licht” in de naam van gaslichtwebcare hen inzicht heeft verschaft. Ik weet dat niet, maar het voorgaande bericht deed mij veel goed. Uitstekende voorlichting, geheel vrij meedenken in het belang van de klant, geen benauwd geneuzel om te blijven voldoen aan de strakke richtlijnen van volstrekt onwetende leidinggevenden.
Bravo, gaslichtwebcare, een heerlijk ander geluid zo vlak voor de Kerst !