| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verwarming stuk, niemand te bereiken ..
-
Frederik99
Verwarming stuk, niemand te bereiken ..
Dit gaat niet over mijzelf want als je mijn inzendingen leest, zie je dat ik in Duitsland woon.
Ik heb een kennis in Nederland waarbij de verwarming al 2 dagen stuk is (wel pas gecontroleerd, dit heb ik vaker gehoord dat er na de controle wat stuk gaat, maar goed kan toeval zijn) en was al eens eerder stuk geweest. De eerste monteur zei er moet een keer de ventilator worden vernieuwd, een tweede monteur zegt, niets aan de hand alles goed.
Dus nu doet de verwarming het niet meer, het noodnummer van de huisbaas is niet te bereiken (een 06 nummer wat niet wordt opgenomen) en de dienstdoende monteurs dienst beantwoord ook geen telefoons.
Dus dit wordt waarschijnlijk een koude Kerstmis (ook voor de bezoekers).
Nu is mijn vraag kun je hiervoor iemand aansprakelijk stellen, of heerst hier ook weer de algemene gedachte, in Nederland zijn we altijd de klos dus niets aan te doen en aan strijden denken we pas over 100 jaar (inderdaad een beetje cynisch) ?
Ik heb een kennis in Nederland waarbij de verwarming al 2 dagen stuk is (wel pas gecontroleerd, dit heb ik vaker gehoord dat er na de controle wat stuk gaat, maar goed kan toeval zijn) en was al eens eerder stuk geweest. De eerste monteur zei er moet een keer de ventilator worden vernieuwd, een tweede monteur zegt, niets aan de hand alles goed.
Dus nu doet de verwarming het niet meer, het noodnummer van de huisbaas is niet te bereiken (een 06 nummer wat niet wordt opgenomen) en de dienstdoende monteurs dienst beantwoord ook geen telefoons.
Nu is mijn vraag kun je hiervoor iemand aansprakelijk stellen, of heerst hier ook weer de algemene gedachte, in Nederland zijn we altijd de klos dus niets aan te doen en aan strijden denken we pas over 100 jaar (inderdaad een beetje cynisch) ?
Re: Verwarming stuk, niemand te bereiken ..
Of je iemand aansprakelijk kunt stellen hangt af van wat is afgesproken in het huurcontract. Als daar staat dat je voor dit soort zaken 24/7 support hebt, dan blijft de verhuurder in gebreke. Als daar wat minder staat (bijvoorbeeld alleen 's ochtends bereikbaar tussen 8 en 12 en je belt buiten die tijden) dan wordt het een ander verhaal. Maar ook als de telefoon wel wordt opgenomen moet je er altijd rekening mee houden dat er niet altijd binnen een half uur op de stoep kan staan. Zeker in deze periode.
Dit is een van de service, waar het internet mee volstaat, dus dan maar zelf voor een verwarmingsmonteur zorgen, dat het geen koude kerstmis wordt.
http://cvservice.09000800.nl/
http://cvservice.09000800.nl/
-
Slobberbone
Wel al zelf gekeken wat probleem is en zelf alle stappen nagelopen.......?
-
stofzuigertje
Er geld normaal een 24 uurs service dus morgen ochtend bellen en kijken of ze dan wel snel komen....
Verder is als er niemand bereikbaar was overmacht en mag je zelf laten herstellen en met de huur verrekenen mits je kunt aantonen dat zij niet bereikbaar waren....
Dat mag dus want als zij niet aan de zorgplicht voldoen mag je zelf iets doen voor de kerst en mag je die kosten gewoon verrekenen met de huur in Januari 2014.
Verder is als er niemand bereikbaar was overmacht en mag je zelf laten herstellen en met de huur verrekenen mits je kunt aantonen dat zij niet bereikbaar waren....
Dat mag dus want als zij niet aan de zorgplicht voldoen mag je zelf iets doen voor de kerst en mag je die kosten gewoon verrekenen met de huur in Januari 2014.
Het is voor de servicediensten de drukkere periode nu, en ook die draaien met een wat lagere bezetting, om toch zoveel mensen vrij te kunnen geven rond de feestdagen. Maar als dit een huisbaas is, zegmaar een huisjesmelker met een X aantal "pandjes" dan zullen dit soort dingen natuurlijk wat minder robuust geregeld zijn, als bij zeg een grote woningbouwvereniging.
Maar volgens mij kan je de verhuurder in gebreke stellen, aangezien de CV installatie onder groot onderhoud valt, en daar is hij normaliter verantwoordelijk voor. Check dat anders eerst even in het huurcontract. Dat doe je schriftelijk, of ivm de haast per sms naar zijn nummer, gevolgd door een in die sms aangekondigde aangetekende brief. Stel hierin een termijn van zeg 2 à 3 dagen, redelijk voor een CV reparatie in de winter, en dat je daarna zelf een monteur inschakelt, en de kosten hiervan aftrekt van de maandhuur.
Doe dat laatste dus alleen als je hem schriftelijk duidelijk in gebreke hebt gesteld, en de kans hebt gegeven om het op te lossen.
Maar volgens mij kan je de verhuurder in gebreke stellen, aangezien de CV installatie onder groot onderhoud valt, en daar is hij normaliter verantwoordelijk voor. Check dat anders eerst even in het huurcontract. Dat doe je schriftelijk, of ivm de haast per sms naar zijn nummer, gevolgd door een in die sms aangekondigde aangetekende brief. Stel hierin een termijn van zeg 2 à 3 dagen, redelijk voor een CV reparatie in de winter, en dat je daarna zelf een monteur inschakelt, en de kosten hiervan aftrekt van de maandhuur.
Doe dat laatste dus alleen als je hem schriftelijk duidelijk in gebreke hebt gesteld, en de kans hebt gegeven om het op te lossen.
-
Leo The Emperor
In dit geval lijkt het me verstandig om nu zelf een cv-monteur te bellen, en het factuurbedrag in mindering te brengen op de eerst volgende huurbetaling.Frederik99 schreef:Dit gaat niet over mijzelf want als je mijn inzendingen leest, zie je dat ik in Duitsland woon.
Wel even vooraf een brief met het hoe en waarom plus copie van de factuur naar de huisbaas sturen
Onzin.sjohie schreef:Het is voor de servicediensten de drukkere periode nu, en ook die draaien met een wat lagere bezetting, om toch zoveel mensen vrij te kunnen geven rond de feestdagen. Maar als dit een huisbaas is, zegmaar een huisjesmelker met een X aantal "pandjes" dan zullen dit soort dingen natuurlijk wat minder robuust geregeld zijn, als bij zeg een grote woningbouwvereniging.
In de winter als de service na vele pogingen niet bereikbaar is, bel ik zelf een monteur en laat dit repareren.
Niemand kan van mij verlangen in de kou te blijven zitten, zeker lossen zij dit op, misschien na de kerstvakantie.
Verwarming in welke maten ook, is een levensbehoefte.
En wat deed de verhuurder toen je die rekening aftrok van de huur?eleven schreef:Onzin.sjohie schreef:Het is voor de servicediensten de drukkere periode nu, en ook die draaien met een wat lagere bezetting, om toch zoveel mensen vrij te kunnen geven rond de feestdagen. Maar als dit een huisbaas is, zegmaar een huisjesmelker met een X aantal "pandjes" dan zullen dit soort dingen natuurlijk wat minder robuust geregeld zijn, als bij zeg een grote woningbouwvereniging.
In de winter als de service na vele pogingen niet bereikbaar is, bel ik zelf een monteur en laat dit repareren.
Niemand kan van mij verlangen in de kou te blijven zitten, zeker lossen zij dit op, misschien na de kerstvakantie.
De verhuurder heeft allereerst zijn excuses aangeboden, dat niemand bereikbaar was.sjohie schreef:En wat deed de verhuurder toen je die rekening aftrok van de huur?eleven schreef:Onzin.sjohie schreef:Het is voor de servicediensten de drukkere periode nu, en ook die draaien met een wat lagere bezetting, om toch zoveel mensen vrij te kunnen geven rond de feestdagen. Maar als dit een huisbaas is, zegmaar een huisjesmelker met een X aantal "pandjes" dan zullen dit soort dingen natuurlijk wat minder robuust geregeld zijn, als bij zeg een grote woningbouwvereniging.
Over het bedrag wat ik in mindering gebracht heb, is er helemaal niet gesproken.
-
Frederik99
Ik wil volledigheidshalve nog even mededelen hoe dit afgelopen was.
Deze kennis belde om het uur die avond naar de huisbaas en om het uur naar het monteurs bedrijf, beiden namen steeds niet op of een inspreek boodschap werd niet beantwoord.
Deze kennis belde een servicebedrijf via internet en was de volgende morgen vroeg aanwezig en repareerde het probleem in 30 minuten, de vorige servicemonteur had vergeten iets terug te plaatsen.
Huisbaas reageerde die ochtend ook en liet al weten niets te betalen van een ander servicebedrijf. Toch had deze kennis de rekening naar de huisbaas laten opsturen, sindsdien niets meer gehoord dus de huisbaas heeft de rekening betaald.
Deze kennis belde om het uur die avond naar de huisbaas en om het uur naar het monteurs bedrijf, beiden namen steeds niet op of een inspreek boodschap werd niet beantwoord.
Deze kennis belde een servicebedrijf via internet en was de volgende morgen vroeg aanwezig en repareerde het probleem in 30 minuten, de vorige servicemonteur had vergeten iets terug te plaatsen.
Huisbaas reageerde die ochtend ook en liet al weten niets te betalen van een ander servicebedrijf. Toch had deze kennis de rekening naar de huisbaas laten opsturen, sindsdien niets meer gehoord dus de huisbaas heeft de rekening betaald.
Goed opgelost, want zoals ik al heb geschreven,zelf het initiatief nemen, om het probleem op te lossen.Simpel.Frederik99 schreef:Ik wil volledigheidshalve nog even mededelen hoe dit afgelopen was.