LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1
-
- Contacteer:
Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1
Een mooie droom uitwerken kost een beetje tijd, geef het 4 jaar zodat de blokbeloning weer is gehalveerd is en de prijs nog een keer x100 is gegaan en je zal zien dat de volatiliteit een heel stuk afneemt. Hoe kan je nu verwachten dat deze nieuwe technologie een stabiele prijs heeft rond de 1000 euro, de prijs kan pas stabiliseren boven de 30.000 euro, want er moeten nog zo veel mensen gebruik gaan maken van dit netwerk dat we nu naar een stabiele prijs aan het toe werken zijn, dit zijn simpelweg groeistuipen. Vergeet niet dat de qt wallet momenteel draait op versie 0.8.6.1 ofwel, officieel is Bitcoin nog in beta en is het programma nog niet volledig afgewerkt.[/quote]
Ook al kom je bij versie 980.8.6.1 los je nog geen circulatoire deflatie op. Een valuta (ons geld) kan geen product zijn. Bitcoin is luek voor speculatie en trading maar als currency faalt het volledig. Maar blijkbaar wil jij geen vrijheid, maar hoop je op een freeby... en vele onnozelen met je...succes op de shitcoin beurs[/quote]
dankjewel, het gaat uitstekend, hoe bevalt jouw baan?
Overigens: Ik kan net zo goed bitcoins creeren als schuld waardoor jou deflatieverhaal is opgelost, het enige verschil is dat wanneer ik mijn schuld in bitcoin niet kan afbetalen, ik niet zo maar even een paar miljard kan bijverzinnen, maar failliet zal worden verklaard. Ook is het met bitcoin gewoon mogelijk om een leningscontract op te stellen, of bijvoorbeeld te fractioneel bankieren.[/quote]
Prima, dankje. Dan hebben we nog een probleem n.l. onomkeerbare groei van bitcoin schuld door rente. M.a.w. op een bepaald moment wordt de schuld groter dan dat er bitcoins in omloop zijn/komen. #terminaal
Ook al kom je bij versie 980.8.6.1 los je nog geen circulatoire deflatie op. Een valuta (ons geld) kan geen product zijn. Bitcoin is luek voor speculatie en trading maar als currency faalt het volledig. Maar blijkbaar wil jij geen vrijheid, maar hoop je op een freeby... en vele onnozelen met je...succes op de shitcoin beurs[/quote]
Overigens: Ik kan net zo goed bitcoins creeren als schuld waardoor jou deflatieverhaal is opgelost, het enige verschil is dat wanneer ik mijn schuld in bitcoin niet kan afbetalen, ik niet zo maar even een paar miljard kan bijverzinnen, maar failliet zal worden verklaard. Ook is het met bitcoin gewoon mogelijk om een leningscontract op te stellen, of bijvoorbeeld te fractioneel bankieren.[/quote]
Prima, dankje. Dan hebben we nog een probleem n.l. onomkeerbare groei van bitcoin schuld door rente. M.a.w. op een bepaald moment wordt de schuld groter dan dat er bitcoins in omloop zijn/komen. #terminaal
Ook al kom je bij versie 980.8.6.1 los je nog geen circulatoire deflatie op. Een valuta (ons geld) kan geen product zijn. Bitcoin is luek voor speculatie en trading maar als currency faalt het volledig. Maar blijkbaar wil jij geen vrijheid, maar hoop je op een freeby... en vele onnozelen met je...succes op de shitcoin beurs[/quote]Holland4mpe schreef:Een mooie droom uitwerken kost een beetje tijd, geef het 4 jaar zodat de blokbeloning weer is gehalveerd is en de prijs nog een keer x100 is gegaan en je zal zien dat de volatiliteit een heel stuk afneemt. Hoe kan je nu verwachten dat deze nieuwe technologie een stabiele prijs heeft rond de 1000 euro, de prijs kan pas stabiliseren boven de 30.000 euro, want er moeten nog zo veel mensen gebruik gaan maken van dit netwerk dat we nu naar een stabiele prijs aan het toe werken zijn, dit zijn simpelweg groeistuipen. Vergeet niet dat de qt wallet momenteel draait op versie 0.8.6.1 ofwel, officieel is Bitcoin nog in beta en is het programma nog niet volledig afgewerkt.
Prima, dankje. Dan hebben we nog een probleem n.l. onomkeerbare groei van bitcoin schuld door rente. M.a.w. op een bepaald moment wordt de schuld groter dan dat er bitcoins in omloop zijn/komen. #terminaal[/quote]
helaas ook dit is niet waar, bitcoins circuleren namelijk. Ik kan een schuld van 50 miljard Bitcoin dus gewoon afbetalen door 50 miljard keer een werkje te doen voor mijn schuldeiser waar ik 1 bitcoin voor betaald krijg.
-
- Contacteer:
dankjewel, het gaat uitstekend, hoe bevalt jouw baan?AnoNylz schreef:Ook al kom je bij versie 980.8.6.1 los je nog geen circulatoire deflatie op. Een valuta (ons geld) kan geen product zijn. Bitcoin is luek voor speculatie en trading maar als currency faalt het volledig. Maar blijkbaar wil jij geen vrijheid, maar hoop je op een freeby... en vele onnozelen met je...succes op de shitcoin beursHolland4mpe schreef:Een mooie droom uitwerken kost een beetje tijd, geef het 4 jaar zodat de blokbeloning weer is gehalveerd is en de prijs nog een keer x100 is gegaan en je zal zien dat de volatiliteit een heel stuk afneemt. Hoe kan je nu verwachten dat deze nieuwe technologie een stabiele prijs heeft rond de 1000 euro, de prijs kan pas stabiliseren boven de 30.000 euro, want er moeten nog zo veel mensen gebruik gaan maken van dit netwerk dat we nu naar een stabiele prijs aan het toe werken zijn, dit zijn simpelweg groeistuipen. Vergeet niet dat de qt wallet momenteel draait op versie 0.8.6.1 ofwel, officieel is Bitcoin nog in beta en is het programma nog niet volledig afgewerkt.
Prima, dankje. Dan hebben we nog een probleem n.l. onomkeerbare groei van bitcoin schuld door rente. M.a.w. op een bepaald moment wordt de schuld groter dan dat er bitcoins in omloop zijn/komen. #terminaal[/quote]
helaas ook dit is niet waar, bitcoins circuleren namelijk. Ik kan een schuld van 50 miljard Bitcoin dus gewoon afbetalen door 50 miljard keer een werkje te doen voor mijn schuldeiser waar ik 1 bitcoin voor betaald krijg.[/quote]
Er zijn en er komen geen 50 miljard bitcoins (als ik bitcoin mag geloven). Er is een gelimiteerd aantal bitcoins, vandaar mijn deflatie verhaal.
En je vergeet in je voorbeeld de rente? Kan iedereen bitcoins lenen? Wat zijn de voorwaarden?
Uiteindelijk zal de schuld groter worden dan dat er bitcoins in circulatie zijn/komen. Het is simpele rekenkunde
Prima, dankje. Dan hebben we nog een probleem n.l. onomkeerbare groei van bitcoin schuld door rente. M.a.w. op een bepaald moment wordt de schuld groter dan dat er bitcoins in omloop zijn/komen. #terminaal[/quote]Holland4mpe schreef:dankjewel, het gaat uitstekend, hoe bevalt jouw baan?AnoNylz schreef:Ook al kom je bij versie 980.8.6.1 los je nog geen circulatoire deflatie op. Een valuta (ons geld) kan geen product zijn. Bitcoin is luek voor speculatie en trading maar als currency faalt het volledig. Maar blijkbaar wil jij geen vrijheid, maar hoop je op een freeby... en vele onnozelen met je...succes op de shitcoin beursHolland4mpe schreef:Een mooie droom uitwerken kost een beetje tijd, geef het 4 jaar zodat de blokbeloning weer is gehalveerd is en de prijs nog een keer x100 is gegaan en je zal zien dat de volatiliteit een heel stuk afneemt. Hoe kan je nu verwachten dat deze nieuwe technologie een stabiele prijs heeft rond de 1000 euro, de prijs kan pas stabiliseren boven de 30.000 euro, want er moeten nog zo veel mensen gebruik gaan maken van dit netwerk dat we nu naar een stabiele prijs aan het toe werken zijn, dit zijn simpelweg groeistuipen. Vergeet niet dat de qt wallet momenteel draait op versie 0.8.6.1 ofwel, officieel is Bitcoin nog in beta en is het programma nog niet volledig afgewerkt.
Overigens: Ik kan net zo goed bitcoins creeren als schuld waardoor jou deflatieverhaal is opgelost, het enige verschil is dat wanneer ik mijn schuld in bitcoin niet kan afbetalen, ik niet zo maar even een paar miljard kan bijverzinnen, maar failliet zal worden verklaard. Ook is het met bitcoin gewoon mogelijk om een leningscontract op te stellen, of bijvoorbeeld te fractioneel bankieren.
helaas ook dit is niet waar, bitcoins circuleren namelijk. Ik kan een schuld van 50 miljard Bitcoin dus gewoon afbetalen door 50 miljard keer een werkje te doen voor mijn schuldeiser waar ik 1 bitcoin voor betaald krijg.[/quote]
Er zijn en er komen geen 50 miljard bitcoins (als ik bitcoin mag geloven). Er is een gelimiteerd aantal bitcoins, vandaar mijn deflatie verhaal.
En je vergeet in je voorbeeld de rente? Kan iedereen bitcoins lenen? Wat zijn de voorwaarden?
Uiteindelijk zal de schuld groter worden dan dat er bitcoins in circulatie zijn/komen. Het is simpele rekenkunde[/quote]
Bitcoin is van niemand, als jij graag een bitcoin van me wilt lenen kunnen wij samen dus de voorwaarden bepalen en als je bij iemand anders een betere voorwaarde kan bedingen ga je bij hem lenen.
Zoals ik al zei circuleren bitcoins, maar wat je zegt over rente:
In tegenstelling tot het huidige valuta systeem zullen instellingen die hun financien niet goed op orde hebben failliet gaan. Het is niet mogelijk om extra bitcoins bij te maken, dus als je als bank verkeerde leningen hebt afgegeven kan je niet gered worden door een kapitaalsinjectie, maar zal de vrije markt ervoor zorgen dat je failliet gaat, iets wat overigens heel gezond is voor een ongezond bedrijf.
-
- Contacteer:
Uiteindelijk zal de schuld groter worden dan dat er bitcoins in circulatie zijn/komen. Het is simpele rekenkunde[/quote]
Bitcoin is van niemand, als jij graag een bitcoin van me wilt lenen kunnen wij samen dus de voorwaarden bepalen en als je bij iemand anders een betere voorwaarde kan bedingen ga je bij hem lenen.
In tegenstelling tot het huidige valuta systeem zullen instellingen die hun financien niet goed op orde hebben failliet gaan. Het is niet mogelijk om extra bitcoins bij te maken, dus als je als bank verkeerde leningen hebt afgegeven kan je niet gered worden door een kapitaalsinjectie, maar zal de vrije markt ervoor zorgen dat je failliet gaat, iets wat overigens heel gezond is voor een ongezond bedrijf.[/quote]
Ik begrijp je ongebreidelde enthousiasme, maar hiermee weerleg je niet de kritiek. Deflatie is een probleem met bitcoin, en wanneer gecombineerd met rente zijn faillisementen een logisch gevolg door de gebrekkige circulatie.
Hoe je denkt dat een beperkte hoeveelheid van ook maar iets (zoals ook goud bv) een valuta kan vertegenwoordigen die niemand kan schaden is me niet duidelijk, en je weerlegt het ook niet.
In tegenstelling tot het huidige valuta systeem zullen instellingen die hun financien niet goed op orde hebben failliet gaan. Het is niet mogelijk om extra bitcoins bij te maken, dus als je als bank verkeerde leningen hebt afgegeven kan je niet gered worden door een kapitaalsinjectie, maar zal de vrije markt ervoor zorgen dat je failliet gaat, iets wat overigens heel gezond is voor een ongezond bedrijf.[/quote]
Ik begrijp je ongebreidelde enthousiasme, maar hiermee weerleg je niet de kritiek. Deflatie is een probleem met bitcoin, en wanneer gecombineerd met rente zijn faillisementen een logisch gevolg door de gebrekkige circulatie.
Hoe je denkt dat een beperkte hoeveelheid van ook maar iets (zoals ook goud bv) een valuta kan vertegenwoordigen die niemand kan schaden is me niet duidelijk, en je weerlegt het ook niet.
dankjewel, het gaat uitstekend, hoe bevalt jouw baan?Holland4mpe schreef:Ook al kom je bij versie 980.8.6.1 los je nog geen circulatoire deflatie op. Een valuta (ons geld) kan geen product zijn. Bitcoin is luek voor speculatie en trading maar als currency faalt het volledig. Maar blijkbaar wil jij geen vrijheid, maar hoop je op een freeby... en vele onnozelen met je...succes op de shitcoin beurs
Hoe je denkt dat een beperkte hoeveelheid van ook maar iets (zoals ook goud bv) een valuta kan vertegenwoordigen die niemand kan schaden is me niet duidelijk, en je weerlegt het ook niet.[/quote]
ik zou niet inzien waarom een geldsysteem iemand niet mag schaden en om eerlijk te zijn begrijp ik de schade waar jij het over hebt ook niet. Wat is precies de schade als de vrije markt zijn werk mag doen, dat alle nederlanders ineens een euro meer moeten betalen omdat de boeren minder subsidie krijgen?
-
- Contacteer:
Prima, dankje. Dan hebben we nog een probleem n.l. onomkeerbare groei van bitcoin schuld door rente. M.a.w. op een bepaald moment wordt de schuld groter dan dat er bitcoins in omloop zijn/komen. #terminaal[/quote]AnoNylz schreef:dankjewel, het gaat uitstekend, hoe bevalt jouw baan?Holland4mpe schreef:Ook al kom je bij versie 980.8.6.1 los je nog geen circulatoire deflatie op. Een valuta (ons geld) kan geen product zijn. Bitcoin is luek voor speculatie en trading maar als currency faalt het volledig. Maar blijkbaar wil jij geen vrijheid, maar hoop je op een freeby... en vele onnozelen met je...succes op de shitcoin beurs
Overigens: Ik kan net zo goed bitcoins creeren als schuld waardoor jou deflatieverhaal is opgelost, het enige verschil is dat wanneer ik mijn schuld in bitcoin niet kan afbetalen, ik niet zo maar even een paar miljard kan bijverzinnen, maar failliet zal worden verklaard. Ook is het met bitcoin gewoon mogelijk om een leningscontract op te stellen, of bijvoorbeeld te fractioneel bankieren.
Hoe je denkt dat een beperkte hoeveelheid van ook maar iets (zoals ook goud bv) een valuta kan vertegenwoordigen die niemand kan schaden is me niet duidelijk, en je weerlegt het ook niet.[/quote]
ik zou niet inzien waarom een geldsysteem iemand niet mag schaden en om eerlijk te zijn begrijp ik de schade waar jij het over hebt ook niet. Wat is precies de schade als de vrije markt zijn werk mag doen, dat alle nederlanders ineens een euro meer moeten betalen omdat de boeren minder subsidie krijgen?[/quote]
De schade is wanneer ik met je afspreek (nominaal contract) om over 6 maanden voor 100 bitcoin van jouw 100x product Y te kopen. Als dan na 6 maanden diezelfde 100x product Y van je had kunnen kopen voor 50 bitcoin omdat door deflatie ik meer product voor dezelfde hoeveelheid bitcoin kan kopen ontstaat er schade voor mij. Dit kan ook andersom gebeuren en dan spreek je van inflatie. Beiden worden veroorzaakt door de valuta, en niet door b.v. vraag/aanbod van het product.
Ik kies dan toch liever voor een geldsysteem waarbij de gebruiker profiteert in plaats van de uitgever. Op lange termijn zal de prijs van bitcoin echter constant zijn. Dit gebeurt wanneer het systeem het maximaal aantal gebruikers heeft (het maakt dus even niet uit hoeveel dat er zijn voordat meneer K bijdehand hierom gaat vragen:) tot die tijd zit Bitcoin echter in een deflationaire spiraal, daar ga ik mee accoord, maar hoe leuk is het om alles wat je koopt iedere dag goedkoper te zien worden, veel leuker dan duurder toch?
-
- Contacteer:
Ik denk dat je deflatie zwaar onderschat. Is niet iets om mee te maken. Bestedingen worden uitgesteld, en de hele economie komt tot stilstand want waarom vandaag kopen als het morgen goedkoper is. Google delfatie maarAnoNylz schreef:Ik kies dan toch liever voor een geldsysteem waarbij de gebruiker profiteert in plaats van de uitgever. Op lange termijn zal de prijs van bitcoin echter constant zijn. Dit gebeurt wanneer het systeem het maximaal aantal gebruikers heeft (het maakt dus even niet uit hoeveel dat er zijn voordat meneer K bijdehand hierom gaat vragen:) tot die tijd zit Bitcoin echter in een deflationaire spiraal, daar ga ik mee accoord, maar hoe leuk is het om alles wat je koopt iedere dag goedkoper te zien worden, veel leuker dan duurder toch?
Ik heb er geen problemen mee als je geld verdient met speculeren in valuta (doet Goldman Sachs ook), maar verlies aub niet de realiteit uit het oog. Bitcoin kan nooit onze valuta vertegenwoordigen.
ik ben me bewust wat deflatie inhoud, maar zoals ik al zei zie ik dit niet als een gevaar voor bitcoin, eventueel maak je er de wereld reserve munt van en ontwikkel je de e-gulden die je als overheid een wisselkoers geeft tegen de bitcoin. De hoeveelheid e-guldens kan de overheid vervolgens gewoon zelf bepalen, omdat het protocol in handen is van de staat.Holland4mpe schreef:Ik denk dat je deflatie zwaar onderschat. Is niet iets om mee te maken. Bestedingen worden uitgesteld, en de hele economie komt tot stilstand want waarom vandaag kopen als het morgen goedkoper is. Google delfatie maarAnoNylz schreef:Ik kies dan toch liever voor een geldsysteem waarbij de gebruiker profiteert in plaats van de uitgever. Op lange termijn zal de prijs van bitcoin echter constant zijn. Dit gebeurt wanneer het systeem het maximaal aantal gebruikers heeft (het maakt dus even niet uit hoeveel dat er zijn voordat meneer K bijdehand hierom gaat vragen:) tot die tijd zit Bitcoin echter in een deflationaire spiraal, daar ga ik mee accoord, maar hoe leuk is het om alles wat je koopt iedere dag goedkoper te zien worden, veel leuker dan duurder toch?
Ik heb er geen problemen mee als je geld verdient met speculeren in valuta (doet Goldman Sachs ook), maar verlies aub niet de realiteit uit het oog. Bitcoin kan nooit onze valuta vertegenwoordigen.
en maak je niet te druk om mij, van al mijn winsten koop ik zilver, direct met bitcoins, zonder tussenkomst van stinkend fiat geld:)
-
- Contacteer:
Een overheid die zelf de hoeveelheid geld in circulatie kan bepalen lijkt me geen goed plan, verre van dat.AnoNylz schreef:ik ben me bewust wat deflatie inhoud, maar zoals ik al zei zie ik dit niet als een gevaar voor bitcoin, eventueel maak je er de wereld reserve munt van en ontwikkel je de e-gulden die je als overheid een wisselkoers geeft tegen de bitcoin. De hoeveelheid e-guldens kan de overheid vervolgens gewoon zelf bepalen, omdat het protocol in handen is van de staat.Holland4mpe schreef:Ik denk dat je deflatie zwaar onderschat. Is niet iets om mee te maken. Bestedingen worden uitgesteld, en de hele economie komt tot stilstand want waarom vandaag kopen als het morgen goedkoper is. Google delfatie maarAnoNylz schreef:Ik kies dan toch liever voor een geldsysteem waarbij de gebruiker profiteert in plaats van de uitgever. Op lange termijn zal de prijs van bitcoin echter constant zijn. Dit gebeurt wanneer het systeem het maximaal aantal gebruikers heeft (het maakt dus even niet uit hoeveel dat er zijn voordat meneer K bijdehand hierom gaat vragen:) tot die tijd zit Bitcoin echter in een deflationaire spiraal, daar ga ik mee accoord, maar hoe leuk is het om alles wat je koopt iedere dag goedkoper te zien worden, veel leuker dan duurder toch?
en maak je niet te druk om mij, van al mijn winsten koop ik zilver, direct met bitcoins, zonder tussenkomst van stinkend fiat geld:)
FIAT is niet het probleem mits goed beheerd onder strikte voorwaarden. Een valuta met oneindig behoud
kookracht, wat wil jer nog meer. Op naar aflevering 2, maar ik ben bang dat het terminale effect van rente niet wordt uitgelicht
Ehmm Hollande, ik was je misschien nog vergeten te vertellen dat in mijn staat alle ambtenaren worden ontslagen en er geen politiek is. We stemmen via een online forum waardoor we een totale democratie naleven. De bevolking is dus zelf de politiek. Daarnaast kunnen we door het afschaffen van rente ook meteen stoppen met het betalen van inkomsten belasting en daarvoor in de plaats werken we allemaal 16 uur per week belangeloos voor de staat.Holland4mpe schreef:
Een overheid die zelf de hoeveelheid geld in circulatie kan bepalen lijkt me geen goed plan, verre van dat.
FIAT is niet het probleem mits goed beheerd onder strikte voorwaarden. Een valuta met oneindig behoud
kookracht, wat wil jer nog meer. Op naar aflevering 2, maar ik ben bang dat het terminale effect van rente niet wordt uitgelicht
-
- Contacteer:
Jouw staat komt heel dicht in de buurt van wat wij voorstaan, nu die bitcoin nog vervangen door MPE valuta Gratis voor de staat werken komt echter niet in mijn beeld voor. Staat financiert zichzelf ook gewoon via MPE kantoor zonder rente en terugebetaling adh van afschijving onderpand. Geen inflatie/deflatie. Moet je toch eens induiken als je tijd hebt. MvrgrAnoNylz schreef:Ehmm Hollande, ik was je misschien nog vergeten te vertellen dat in mijn staat alle ambtenaren worden ontslagen en er geen politiek is. We stemmen via een online forum waardoor we een totale democratie naleven. De bevolking is dus zelf de politiek. Daarnaast kunnen we door het afschaffen van rente ook meteen stoppen met het betalen van inkomsten belasting en daarvoor in de plaats werken we allemaal 16 uur per week belangeloos voor de staat.Holland4mpe schreef:
Een overheid die zelf de hoeveelheid geld in circulatie kan bepalen lijkt me geen goed plan, verre van dat.
-
Dat de financiële sector in ons land zo groot is, is dat één van de redenen dat de VVD zo groot is geworden bij de laatste twee verkiezingen? Ik asocieer de VVD namelijk met banken, beleggers en pensioenfonfdsen.
Prima uitzending. Wat mij betreft wordt er voor het eerst getracht om de bedenkelijke rol van de banken op een begrijpelijke manier voor de gemiddelde Nederlander duidelijk te maken. Zo'n uitzending hadden we jaren geleden moeten hebben, en dan maar herhalen en herhalen zodat veel mensen begrijpen wie het echt voor het zeggen heeft in ons land. Ik hoop dat de Tros doorgaat met het vertellen van het echte verhaal. Het is keihard nodig om onze democratie veilig te stellen.....waar is de discussie over het splitsen van banken in traditionele bank activiteiten en het handelen voor eigen risico. De lobby van de banken is gevaarlijk groot en effectief!!
Als banken en in haar kielzog overheden bankmedewerkers die aantoonbaar en bewezen de fout in zijn gegaan en onethisch gehandeld hebben, de hand boven het hoofd blijven houden, men zelfs bij de bank mag blijven werken onder verwijzing naar de wet, ergo de bank zelfs 70 miljoen bereidt is te betalen voor afkoop van vervolging, zolang voorzie ik voor wat het de duurzaamheid van de euro betreft, ‘t duister in en wordt mijn vertrouwen ook in de euro aangetast.
Gemakshalve wordt nu even vergeten dat banken in een recent verleden juist die bankmedewerkers die aantoonbaar en bewezen niet de fout in waren gegaan, bewezen ethisch gehandeld hadden werden gewoonweg of ontslagen of in de WAO gedropt zonder enige aanspraken, vooruitzichten of compensatie.
Dit omdat volgens mij daarnaast de huidige crisissen versterkt worden doordat net als ondergetekende, vele burgers in de wereld teleurgesteld zijn in en bij voortduring voor de gek gehouden worden door hun ceo’s en politieke leiders
Die bij voortduring op vaak duistere gronden de daad niet bij het woord voegen, mede gevoed en/of ingegeven door eigen belang, men zichzelf niet goed ziet noch wenst, deel uit te maken van onze globale wereld.
Men sluit zich aldus m.i. bewust buiten alle orde.
Gelukkig stellen massa-media ons allen in staat stelt dit fenomeen aan de kaak te stellen omdat simpelweg de kredietruimte voor dit soort zaken lijkt te zijn opgesoupeerd dat eigen belang de boventoon gaat voeren, boven ons aller belang.
Maar zolang dit weer weinig of geen weerklank mag vinden dan houdt toch alles simpelweg op.
Met vr.gr.
J. Geelen
Gemakshalve wordt nu even vergeten dat banken in een recent verleden juist die bankmedewerkers die aantoonbaar en bewezen niet de fout in waren gegaan, bewezen ethisch gehandeld hadden werden gewoonweg of ontslagen of in de WAO gedropt zonder enige aanspraken, vooruitzichten of compensatie.
Dit omdat volgens mij daarnaast de huidige crisissen versterkt worden doordat net als ondergetekende, vele burgers in de wereld teleurgesteld zijn in en bij voortduring voor de gek gehouden worden door hun ceo’s en politieke leiders
Die bij voortduring op vaak duistere gronden de daad niet bij het woord voegen, mede gevoed en/of ingegeven door eigen belang, men zichzelf niet goed ziet noch wenst, deel uit te maken van onze globale wereld.
Men sluit zich aldus m.i. bewust buiten alle orde.
Gelukkig stellen massa-media ons allen in staat stelt dit fenomeen aan de kaak te stellen omdat simpelweg de kredietruimte voor dit soort zaken lijkt te zijn opgesoupeerd dat eigen belang de boventoon gaat voeren, boven ons aller belang.
Maar zolang dit weer weinig of geen weerklank mag vinden dan houdt toch alles simpelweg op.
Met vr.gr.
J. Geelen
Ik heb geen idee, want ik houd me niet zo bezig met politiek. Voor mij zijn alle politici omgekochte stromannen van het bankkartel dat in ruil voor een uitnodiging op een bangafeestje of een nieuwe auto onder iedere nieuwe wet blindelings hun handtekening zet. Dit heeft in mijn ogen het faillissement van ons rechtssysteem veroorzaakt, want door het inbouwen van mazen in de wet en moeilijk geschreven wetteksten kunnen multinationals met een leger aan advocaten bijna wetteloos opereren.misterzuinig schreef:Dat de financiële sector in ons land zo groot is, is dat één van de redenen dat de VVD zo groot is geworden bij de laatste twee verkiezingen? Ik asocieer de VVD namelijk met banken, beleggers en pensioenfonfdsen.
Mijn dikke complimenten aan TROS Radar voor deze heldere duidelijke reportage.
Is het geen tijd voor een burgerinitiatief-bank ? Of gaat het dan daar binnen de kortste tijden op dezelfde manier (een kat op het spek binden etc)?
mvg, Edwin
Is het geen tijd voor een burgerinitiatief-bank ? Of gaat het dan daar binnen de kortste tijden op dezelfde manier (een kat op het spek binden etc)?
mvg, Edwin
Edwin-B schreef:Mijn dikke complimenten aan TROS Radar voor deze heldere duidelijke reportage.
mvg, Edwin
Eens, een groot compliment voor de poging de situatie duidelijk te maken. Dit onderwerp ligt mij na aan het hart omdat het (zonder dat velen dit weten) ons leven zo enorm beïnvloed. De banken (global) hebben de touwtjes in handen, maar hun lobby is zo sterk dat wij als "burger" er eigenlijk niets meer aan kunnen doen. Kijk eens naar de financiële omvang van BLACKROCK en PIMCO dan begrijp je wie onze wereld regeert.TROS Radar schreef:Heb jij het eerste deel van de documentaire Radar Extra: De Schuldvraag gezien? Wat vond je ervan? In dit topic kun je je reacties kwijt en discussiëren met anderen.
Radar Extra: De Schuldvraag, onze documentaire over geld, schuld en de crisis, is geheel en in delen te bekijken op http://www.radarextra.nl. Hij is tevens te zien op Nederland 1 op 23 december (deel 1) en 30 december (deel 2).
-
Zal dit er toe leiden dat door deze uitzendingen de Nederlandse burger zo boos wordt dat er grote protesten zullen komen tegen het huidige financiële systeem en het bankwezen? Sites als xandernieuws.punt.nl en biflatie.nl roepen al jaren hoe verrot het huidige systeem is.Nobel schreef:Prima uitzending. Wat mij betreft wordt er voor het eerst getracht om de bedenkelijke rol van de banken op een begrijpelijke manier voor de gemiddelde Nederlander duidelijk te maken. Zo'n uitzending hadden we jaren geleden moeten hebben, en dan maar herhalen en herhalen zodat veel mensen begrijpen wie het echt voor het zeggen heeft in ons land. Ik hoop dat de Tros doorgaat met het vertellen van het echte verhaal. Het is keihard nodig om onze democratie veilig te stellen.....waar is de discussie over het splitsen van banken in traditionele bank activiteiten en het handelen voor eigen risico. De lobby van de banken is gevaarlijk groot en effectief!!