LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN portforwarding thomson tg789vn (Experiabox) werkt niet
-
KPN portforwarding thomson tg789vn (Experiabox) werkt niet
Voor een klant heb ik enkele weken geleden een camerasysteem geplaatst.
De klant wil de camerabeelden bekijken via een app op zijn smartphone, daarvoor moet in het modem van kpn een portforwarding gemaakt worden.
Het configureren gaat goed, ik heb dit al vaak gedaan.
Het lukt echter niet om het modem te benaderen van buitenaf.
Na verschillende telefoontjes met de helpdesk van kpn heeft een medewerker van kpn op afstand de instellingen nagelopen (met een remoteclient de pc op locatie overgenomen), maar ook hij kreeg het niet voor elkaar.
De medewerker stuurt een monteur die 3 dagen later daar was. De monteur kreeg het ook niet voor elkaar en vertelde me dat het modem als defect beschouwd mocht worden en dat de verkeerde software in het modem stond (het is een zakelijk abonnement met particuliere software volgens de monteur)
De monteur vertrok met het advies dat ik de helpdesk moest bellen en een nieuw modem moest vragen.
Na het hele verhaal uitgelegd te hebben aan de helpdesk werd ik 10 min. in de wacht gezet, daarna vertelde de kpn medewerker me dat hij geen nieuw modem kon sturen omdat hij de lijn gemeten had en dat alles in orde was.
Inmiddels was ik dus al de 3e dag bezig met deze storing en maakte dit de medewerker ook duidelijk.
Ik maakte de KPN medewerker duidelijk dat me dit te duur werd en dat ik beter een andere provider kon zoeken.
De volgende dag opnieuw gebeld omdat de klant toch graag wilde weten of er nu wel of niet iets aan te doen was.
Ik kreeg een expert aan de lijn die me vertelde om een ander extern IP adres te gebruiken, dat zou wel werken. Dit werkte echter ook niet. Bovendien verteld de expert dat er geen particuliere software bestaat, de geïnstalleerde software is de software voor zakelijke klanten volgens deze medewerker.
Vandaag, +/- 1 week later toch maar weer gebeld omdat er nog steeds geen oplossing was.
Na het verhaal weer helemaal opnieuw uitgelegd te hebben aan weer een nieuwe medewerker, omdat intern doorverbinden bij KPN niet mogelijk is (werd me letterlijk zo verteld), vertelde deze medewerker me dat geen enkel IP adres van het modem van buitenaf te benaderen is en dat de enige mogelijkheid is om een extra IP adres te kopen/ huren.
Ik heb de klant geadviseerd om een andere provider te nemen, omdat we geen steek verder komen.
De medewerkers van KPN zijn vriendelijk, maar ik krijg de indruk dat er niet echt onderling wordt samengewerkt.
Waarom is duidelijkheid geven zo moeilijk KPN ?
Vertel me dan vooraf dat het niet mogelijk is, dat had mij en mijn klant geld bespaard en we hadden dan meteen naar een andere oplossing gezocht.
Update 26-01-2014:
Een medewerker van het expertteam van KPN (dit zijn ingeleende krachten) is 2 dagen langs geweest.
Er is 2x een modem vervangen, maar de portforwarding is niet gelukt.
De klant gaat nu naar Ziggo, hopelijk gaat dat in 1x goed.
De klant wil de camerabeelden bekijken via een app op zijn smartphone, daarvoor moet in het modem van kpn een portforwarding gemaakt worden.
Het configureren gaat goed, ik heb dit al vaak gedaan.
Het lukt echter niet om het modem te benaderen van buitenaf.
Na verschillende telefoontjes met de helpdesk van kpn heeft een medewerker van kpn op afstand de instellingen nagelopen (met een remoteclient de pc op locatie overgenomen), maar ook hij kreeg het niet voor elkaar.
De medewerker stuurt een monteur die 3 dagen later daar was. De monteur kreeg het ook niet voor elkaar en vertelde me dat het modem als defect beschouwd mocht worden en dat de verkeerde software in het modem stond (het is een zakelijk abonnement met particuliere software volgens de monteur)
De monteur vertrok met het advies dat ik de helpdesk moest bellen en een nieuw modem moest vragen.
Na het hele verhaal uitgelegd te hebben aan de helpdesk werd ik 10 min. in de wacht gezet, daarna vertelde de kpn medewerker me dat hij geen nieuw modem kon sturen omdat hij de lijn gemeten had en dat alles in orde was.
Inmiddels was ik dus al de 3e dag bezig met deze storing en maakte dit de medewerker ook duidelijk.
Ik maakte de KPN medewerker duidelijk dat me dit te duur werd en dat ik beter een andere provider kon zoeken.
De volgende dag opnieuw gebeld omdat de klant toch graag wilde weten of er nu wel of niet iets aan te doen was.
Ik kreeg een expert aan de lijn die me vertelde om een ander extern IP adres te gebruiken, dat zou wel werken. Dit werkte echter ook niet. Bovendien verteld de expert dat er geen particuliere software bestaat, de geïnstalleerde software is de software voor zakelijke klanten volgens deze medewerker.
Vandaag, +/- 1 week later toch maar weer gebeld omdat er nog steeds geen oplossing was.
Na het verhaal weer helemaal opnieuw uitgelegd te hebben aan weer een nieuwe medewerker, omdat intern doorverbinden bij KPN niet mogelijk is (werd me letterlijk zo verteld), vertelde deze medewerker me dat geen enkel IP adres van het modem van buitenaf te benaderen is en dat de enige mogelijkheid is om een extra IP adres te kopen/ huren.
Ik heb de klant geadviseerd om een andere provider te nemen, omdat we geen steek verder komen.
De medewerkers van KPN zijn vriendelijk, maar ik krijg de indruk dat er niet echt onderling wordt samengewerkt.
Waarom is duidelijkheid geven zo moeilijk KPN ?
Vertel me dan vooraf dat het niet mogelijk is, dat had mij en mijn klant geld bespaard en we hadden dan meteen naar een andere oplossing gezocht.
Update 26-01-2014:
Een medewerker van het expertteam van KPN (dit zijn ingeleende krachten) is 2 dagen langs geweest.
Er is 2x een modem vervangen, maar de portforwarding is niet gelukt.
De klant gaat nu naar Ziggo, hopelijk gaat dat in 1x goed.
Laatst gewijzigd door PBBS Beveiliging op 26 jan 2014 10:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: KPN portforwarding thomson tg789vn (Experiabox) werkt niet
Je hebt een probleempje. Hetgeen je probeert in te stellen kan niet vanwege de firmware van de modem. Blablabla, je kent het wel. Eigen modem gaat het probleem zeker oplossen. De helpdesk is er niet voor dit soort zaken. Die zouden eigenlijk een ticket moeten inschieten naar hun derde lijn die de situatie horen na te bootsen en op te lossen. Durf je nog een keer te bellen?
-
Eigen modem is geen optie omdat de klant gebruik maakt van internet + bellen.
De sip gegevens geeft kpn niet vrij.
De helpdesk heeft me trouwens elke keer doorverbonden met de technische afdeling van kpn.
Ik ga niet meer bellen.
De sip gegevens geeft kpn niet vrij.
De helpdesk heeft me trouwens elke keer doorverbonden met de technische afdeling van kpn.
Ik ga niet meer bellen.
Dan doe je gewoon een dubbel-modem. Ben je van alle gezeur af. De Experia om mee te bellen en het eigen modem voor de rest. In de tijd dat ik zelf nog als eerstelijner werkte liet ik dat altijd toepassen. werkt als een t**t. Op het kpn gebruikers forum staan de instructies...
-
Bedankt voor je tip maar een andere provider is goedkoper.
en je hebt kans dat je daar hetzelfde probleem hebt/krijgt. En andere provider..neem dan alleen internet. SIP kan vanaf de pc nog wel...
2 modems op 1 DSL lijn zal niet werken.Prolix schreef:Dan doe je gewoon een dubbel-modem. Ben je van alle gezeur af. De Experia om mee te bellen en het eigen modem voor de rest. In de tijd dat ik zelf nog als eerstelijner werkte liet ik dat altijd toepassen. werkt als een t**t. Op het kpn gebruikers forum staan de instructies...
lol, wedden van wel?16again schreef:2 modems op 1 DSL lijn zal niet werken.Prolix schreef:Dan doe je gewoon een dubbel-modem. Ben je van alle gezeur af. De Experia om mee te bellen en het eigen modem voor de rest. In de tijd dat ik zelf nog als eerstelijner werkte liet ik dat altijd toepassen. werkt als een t**t. Op het kpn gebruikers forum staan de instructies...
-
Het gaat hier om een zakelijk abonnement, dus daar ga ik natuurlijk geen voipbuster (wat bij mij thuis overigens goed bevalt) adviseren.Prolix schreef:en je hebt kans dat je daar hetzelfde probleem hebt/krijgt. En andere provider..neem dan alleen internet. SIP kan vanaf de pc nog wel...
Op verzoek van de klant komt er in januari een adviseur van KPN langs, hopelijk is die technisch genoeg om het probleem aan te pakken.
Tot op dit moment weet ik nog steeds niet of portforwarding nu bewust geblockt wordt door KPN, de instellingen in het modem werken iig niet.
Het personeel van KPN spreekt elkaar tegen, waardoor je als klant totaal niet weet wat je moet doen.
Dan kan het onderwerp op dit consumentenforum gesloten worden. Voor zakelijke ict problemen zijn er genoeg dienstverleners die het op kunnen lossen.PBBS Beveiliging schreef:
Het gaat hier om een zakelijk abonnement, dus daar ga ik natuurlijk geen voipbuster (wat bij mij thuis overigens goed bevalt) adviseren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_subscriber_lineProlix schreef:lol, wedden van wel?16again schreef: 2 modems op 1 DSL lijn zal niet werken.
Only one DSL "modem" can use the subscriber line at a time
Zet het ip adres van de camera in de DMZ.
Dat zou altijd moeten werken..
Als het zo is dat je de camera probeert te bereiken van het interne netwerk op de het externe adres dan klopt het dat dit niet lukt..
Heeft te maken met loopback wat uitgezet is in de firewall van de experiabox
Wil je intern verbinding maken dan moet je ook het interne ip adres.
En anders hang je aan de experiabox een andere router en die laat je alle routering doen..
Je telefonie blijft dan gewoon werken.
Dat zou altijd moeten werken..
Als het zo is dat je de camera probeert te bereiken van het interne netwerk op de het externe adres dan klopt het dat dit niet lukt..
Heeft te maken met loopback wat uitgezet is in de firewall van de experiabox
Wil je intern verbinding maken dan moet je ook het interne ip adres.
En anders hang je aan de experiabox een andere router en die laat je alle routering doen..
Je telefonie blijft dan gewoon werken.
*zucht* en juist mensen als jij gaan niet proberen. Ik heb vaker twee modi aan een DSL lijntje gehangen, no problemo. wel op de juiste manier.. opdat het juiste WANIP in de beveiligde omgeving van de provider SIP komt. Ach. laat maar. Ik heb het al helemaal uitgeschreven. Doe het niet nog een keer.16again schreef:http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_subscriber_lineProlix schreef:lol, wedden van wel?16again schreef: 2 modems op 1 DSL lijn zal niet werken.Only one DSL "modem" can use the subscriber line at a time
ja tuurlijk en dat gaat allemaal werken met de DSLAM je krijgt niet eens 2x een ip uitgereikt je hebt maar 1 poort op de DSLAM die maar 1x gebruikt kan worden voor een device.
Zou wat zijn kan je heel de straat aansluiten..
VOIP en Internet zal best te scheiden zijn maar dan werk je nog altijd met 1 wan device..
Maar ja je zal het wel tegenspreken..
Zou wat zijn kan je heel de straat aansluiten..
VOIP en Internet zal best te scheiden zijn maar dan werk je nog altijd met 1 wan device..
Maar ja je zal het wel tegenspreken..
Nee hoor. Ik zeg gewoon niks, ik laat je lekker.D0nd3r schreef: Maar ja je zal het wel tegenspreken..
Waar staat dit dan uitgeschreven?Prolix schreef:Ik heb vaker twee modi aan een DSL lijntje gehangen, no problemo. wel op de juiste manier.. opdat het juiste WANIP in de beveiligde omgeving van de provider SIP komt. Ach. laat maar. Ik heb het al helemaal uitgeschreven.16again schreef: Only one DSL "modem" can use the subscriber line at a time
-
We gaan niet zelf hobbyen aan het modem, het is een zakelijk abonnement dus KPN zou het eigenlijk gewoon in orde moeten maken vind ik
Update: zie eerste bericht.
Update: zie eerste bericht.
Ziggo met een een camera en bijbehorende app werkt in ieder geval wel.en je hebt kans dat je daar hetzelfde probleem hebt/krijgt. En andere provider..neem dan alleen internet. SIP kan vanaf de pc nog wel...
De app die ik gebruik (Elro) kan ik ook meerdere netwerken configureren voor als ik thuis op WiFi zit en/of "buiten" op 3G.
Maar werkt die Elro niet een beetje heel erg anders? Via een app zou eigenlijk betekenen dat er een tussenstation aanwezig is, cloud/server/oid...Dat werkt dan op elke netwerk