ciske schreef:8.2 is al in opkomst
Al in opkomst ??
Voorjaar 2015 is de planning en dat duurt nog meer dan 2 jaar.
http://www.nu.nl/tech/3650006/startmenu ... ws-82.html
http://www.computeridee.nl/nieuws/windo ... ugbrengen/
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
ciske schreef:8.2 is al in opkomst
Wat een redenatie.53o schreef:8.1 heeft simpelweg nog te veel bugs om als upgrade gezien te worden, en zolang 8.1 huidige drivers van 8.0 verpest zou ik niemand aanraden om de update te installeren. Wacht een paar maandjes.
Of installeer het toch, ik verdien een hoop geld aan klanten die problemen ondervinden met 8.1. En ga de kosten voor het oplossen van problemen omhoog schroeven (omdat ik anders geen ander werk gedaan krijg).
Oops, ik bedoel, installeer 8.1 en tot ziens.
eleven schreef:
Wat een redenatie.
Voor klantenvriendelijkheid geeft het nog een andere oplossing.
Zeg tegen de klanten, dat je op het ogenblik deze reparatie niet meer kunt aannemen, i.p.v. de service duurder te maken.
8.1 draait hier als een zonnetje, zonder bugs.
Het is toch mijn zaak 8.1 te installeren.ciske schreef:eleven schreef:
Wat een redenatie.
Voor klantenvriendelijkheid geeft het nog een andere oplossing.
Zeg tegen de klanten, dat je op het ogenblik deze reparatie niet meer kunt aannemen, i.p.v. de service duurder te maken.
8.1 draait hier als een zonnetje, zonder bugs.
Ik vind dat er niks mis is met de redenatie van 53o, hij/zij geeft zelf al als eerste het advies om het niet te doen. Doe je het wel, tja dan kan ik mij voorstellen dat die de prijs omhoog doet.
Dat het bij jou goed draait zegt niks, dan hoeft het bij een ander nog niet goed te draaien.
Ik lees, maar blijkbaar iets anders dan jij.ciske schreef:Lees eens een keer, eleven!!!
53o schreef:8.1 heeft simpelweg nog te veel bugs om als upgrade gezien te worden, en zolang 8.1 huidige drivers van 8.0 verpest zou ik niemand aanraden om de update te installeren. Wacht een paar maandjes.
Of installeer het toch, ik verdien een hoop geld aan klanten die problemen ondervinden met 8.1. En ga de kosten voor het oplossen van problemen omhoog schroeven (omdat ik anders geen ander werk gedaan krijg).
Oops, ik bedoel, installeer 8.1 en tot ziens.
Als jij, als klant, mijn advies negeert en met problemen komt die aan 8.1 te weiden vallen, dan betaal je hiervoor of google je maar hoe je het kan oplossen. Als klant kan je voor de upgrade en na mijn waarschuwing uitzoeken of mijn waarschuwing terecht is en heb je zelf volledig de keuze om toch die keuze te maken.Hoezo moet de prijs omhoog als ik niet naar zijn advies luister, als straf?
53o schreef:Als jij, als klant, mijn advies negeert en met problemen komt die aan 8.1 te weiden vallen, dan betaal je hiervoor of google je maar hoe je het kan oplossen. Als klant kan je voor de upgrade en na mijn waarschuwing uitzoeken of mijn waarschuwing terecht is en heb je zelf volledig de keuze om toch die keuze te maken.Hoezo moet de prijs omhoog als ik niet naar zijn advies luister, als straf?
Dat is compleet acceptabel, maar als jij bij mij zou aankloppen met een probleem wat ontstaan is door 8.1, en ik heb van te voren dit afgeraden, waarom zou ik dit kosteloos oplossen?
Ik reken voor een driver probleem meestal 20 euro, maar in de 8.1 situatie bij gewaarschuwde klanten, reken ik 40-60. Om te compenseren voor klanten die wel terecht de fout hebben gemaakt om te upgraden en gratis geholpen worden. Dit moet ergens van betaald worden, en dit gebeurt door de service kosten die gerekend worden aan gebruikers die professioneel advies totaal negeren.
euh...53o schreef:Klanten zonder advies hebben recht op de verwachting dat een upgrade van het besturingssysteem verstandig is en betalen niet voor problemen. Klanten die het advies negeren, betalen het dubbele van wat ik anders zou rekenen, of meer...
53o schreef:8.1 heeft een hoop problemen. Deze kosten mij een hoop tijd die ik beter zou kunnen besteden voor klanten die ook graag snel geholpen worden. En waar ik geld aan verdien.
Als een klant bij mij een windows 8 systeem koopt, upgrade naar 8.1 en tegen problemen oploopt, dan los ik dit normaal kosteloos op, omdat de klant kan verwachten dan een upgrade van een systeem wat geleverd wordt, wat wordt gezien als een update, verstandig is.
Als een klant die ik heb geholpen (of 1 van mijn collega's) heb aangeraden om even een aantal maanden te wachten met het upgraden naar 8.1 toch die keuze maakt en met problemen terugkomt? Ja, dan wordt de tijd die ik besteed aan problemen oplossen voor de andere klanten terugverdient.
Geef mij ongelijk? Klanten zonder advies hebben recht op de verwachting dat een upgrade van het besturingssysteem verstandig is en betalen niet voor problemen. Klanten die het advies negeren, betalen het dubbele van wat ik anders zou rekenen, of meer. Sorry, maar de tijd die besteedt wordt aan het oplossen van de problemen moet betaald worden. Ik laat dit liever betalen door klanten die het advies van de verkoper negeren en tegen problemen oplopen, dan dat ik kosten in rekening breng voor klanten die onverwacht tegen problemen oplopen na een update.
53o schreef:Als jij, als klant, mijn advies negeert en met problemen komt die aan 8.1 te weiden vallen, dan betaal je hiervoor of google je maar hoe je het kan oplossen. Als klant kan je voor de upgrade en na mijn waarschuwing uitzoeken of mijn waarschuwing terecht is en heb je zelf volledig de keuze om toch die keuze te maken.Hoezo moet de prijs omhoog als ik niet naar zijn advies luister, als straf?
Dat is compleet acceptabel, maar als jij bij mij zou aankloppen met een probleem wat ontstaan is door 8.1, en ik heb van te voren dit afgeraden, waarom zou ik dit kosteloos oplossen?
Ik reken voor een driver probleem meestal 20 euro, maar in de 8.1 situatie bij gewaarschuwde klanten, reken ik 40-60. Om te compenseren voor klanten die wel terecht de fout hebben gemaakt om te upgraden en gratis geholpen worden. Dit moet ergens van betaald worden, en dit gebeurt door de service kosten die gerekend worden aan gebruikers die professioneel advies totaal negeren.
Die andere personen zijn toch o.a. jouw klanten welke en w8 systeem bij jou hebben gekocht ? Lijkt mij niet meer dan normaal dat jij dan eventuele problemen oplost als men een officiele upgrade uitvoert en er achteraf problemen komen.53o schreef:Teun, ik ondervind geen problemen met de upgrade, andere personen ondervinden hier problemen mee en komen hier mee langs, en terecht, want er zijn nog steeds issues met de upgrade.
Daar ben je winkelier voor, om tijd in je klant te steken zodat deze bij jou koopt en jij winst kan maken en dus bestaansrecht hebt. Ja o.a. ik heb grote problemen als een winkelier ineens prijzen gaat verhogen al dan niet in sommige gevallen. Jij zou die kosten bij Microsoft moeten verhalen.....doe ik ook bij mijn leveranciers als zij een product met problemen leveren en anders verkoop ik hun product niet.53o schreef:PC refresh is al geupdate naar 8.1 en zet het systeem niet terug naar de stand van voor de installatie van 8.1 en lost mogelijke problemen niet op. Als ik een upgrade uitvoer, dan wordt het getest. Zijn er later problemen, dan wordt dit kosteloos opgelost.
Toch vind ik het wel vreemd dat een hoop personen er een probleem mee hebben dat ik tarieven verhoog in sommige gevallen. Ik heb er in die gevallen al tijd ingestopt tijdens de verkoop, of hierna, en heb de prijzen van een fabrieksherstel etc niet veranderd.
Belachelijke redenering ! Verschillende tarieven pppppffffff. Als ik zo met mijn klanten zou omgaan zou het snel gebeurt zijn met mij. Kijk als jij geld vraagt aan iemand welke het systeem niet bij jou heeft gekocht kan ik mee eens zijn, dat een klant welke wel bij jou het systeem heeft gekocht meer priviliges heeft, kan ik mij ook indenken.........maar om een klant te adviseren om 2 maandjes te wachten ??? waarop dan ?? Zijn dan de problemen verholpen ??53o schreef:Maar als een klant in een tijd wanneer het erg druk is en letterlijk in een periode waarin ik al meer werk heb liggen dan wat ik kan afronden, dan betaalt de klant die het advies van de verkoper gewoon negeert gewoon extra. Ik heb er tenslotte al tijd in gestopt voordat de klant langskomt met het probleem.
Eigenlijk komt het er op neer dat ik minder reken aan klanten die zo'n probleem ondervinden en deze ergens anders gekocht hebben dan aan klanten die deze bij mij hebben gekocht, advies hebben gekregen om nog even 2 maandjes te wachten en toch tegen problemen aanlopen.
Je vergeet te melden.......45 laptops - probleemloos - hebt geupdate naar 8.1. En hoezo zegt dat helemaal niets ? Misschien zegt het wel meer over mijn kunde dat de jouwe ........ik ben in dit geval ook klant en help een andere klant met dezelfde upgrade....en das reeds 45 keer probleemloos gelukt.53o schreef:Verder, dat jij 45 pc's hebt geupgrade naar 8.1 zegt helemaal niets. Ik heb het over klanten die zelf tegen problemen aanlopen nadat zij zelf de upgrade hebben uitgevoerd.
53o schreef:Tijd en advies is niet gratis. Als iemand een tablet koopt en er andere firmware op zet, en ik van te voren aangeef waarom dit niet verstandig is, dan reken ik er meer voor tov een klant die die fout heeft gemaakt zonder van te voren deze informatie heeft gekregen.
Oftewel, ik reken extra voor klanten die advies negeren, tegen problemen aanlopen en met behoud van data deze opgelost willen zien. Dit betaalt voor de tijd die ik al besteed heb om deze en andere klanten te waarschuwen.
Als jij eerst even iets leest voordat je het quote zal je zien dat ik het heb over klanten die zelf de update hebben uitgevoerd en tegen problemen aanlopen.Je vergeet te melden.......45 laptops - probleemloos - hebt geupdate naar 8.1. En hoezo zegt dat helemaal niets ? Misschien zegt het wel meer over mijn kunde dat de jouwe
53o schreef:Als jij eerst even iets leest voordat je het quote zal je zien dat ik het heb over klanten die zelf de update hebben uitgevoerd en tegen problemen aanlopen.Je vergeet te melden.......45 laptops - probleemloos - hebt geupdate naar 8.1. En hoezo zegt dat helemaal niets ? Misschien zegt het wel meer over mijn kunde dat de jouwe
En er zijn serieuze driver conflicten met 8.1. Google maar eens naar 'windows 8.1 driver issues'.
Een groot deel is al opgelost met updates, dat verklaart waarom ik klanten aanraad om nog even te wachten met de upgrade. Zeker direct na release waren er een hoop problemen, een groot deel is al opgelost, maar nog niet alles.
Ja, wachten op bugfixen en updates die problemen door bugs verhelpen. Als jij 8.1 niet installeert doen miljoenen anderen dat wel en problemen worden dan wel bekend en mogelijk verholpen binnen een korte tijd..waarop wachten dan ?? Bugfixen ? Als je 8.1 niet installeert krijg je ook geen bugfixen.
Er is geen ophef, want andere en ik hebben hun mening al geschreven, wat er van jou werkwijze te denken valt.En omdat er schijnbaar een hoop ophef is over de verschillen in de prijzen die ik hanteer voor het oplossen