LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandse Nieuwe

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bigal
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2013 13:31

Hollandse Nieuwe

Ongelezen bericht door Bigal »

Begin dit jaar via Coole blue een abonnement afgesloten bij HN.
Ging gelijk mis toen de telefoon werd afgeleverd, want de geboorte datum die op het contract stond was verkeerd. Deze had ik wel goed doorgegeven bij Coole Blue.
Volgende dag werd de telefoon afgeleverd, en heb ik deze in gebruik genomen.

Via automatische incasso werden de facturen afgeschreven, die alles liep op rolletjes.
Door omstandigheden kon juli niet worden afgeschreven, terug van vakantie lag er een brief van HN.
Brief was gedateerd op 5 augustus, wij kwamen rond tien Augustus thuis.
In de brief stond dat er achterstand was en dat ik contact met hun moest opnemen,omdat ik ook niet reageerde op hun mails. In de brief las ik dat het emailadres dat zij hebben niet correct is (wel goed doorgegeven aan Coole Blue), gelijk contact opgenomen met HN en hun dit gemeld.
Was prima dat ik het melde ze zouden het aanpassen, en binnen drie dagen zou ik een mail het een betalingslink. Na drie dagen contact opgenomen met HN en gemeld dat ik geen mail heb ontvangen.
De helpdeskmedewerker wist mij te melden dat ze niet voor mij kon doen, en dat de vordering uit handen zou worden gegeven aan Intrum Justitia. En dat het mijn verantwoordelijkheid was om het te melden als ik een ander emailadres nam, terwijl ik het emailadres al 3 jaar gebruik.

Enkele dagen later werd er door intrum contact met mij opgenomen, de vraag was waneer ik zou betalen.
Heb toen aangegeven niet te betalen, de medewerker van Intrum vertelde mij dat ik mijn verhaal kon toelichten in een brief en dit kon uploaden op hun portal.
Dit heb ik toen direct gedaan,na ongeveer een maand krijg ik opeens een email van HN met de betalingslink. Een medewerker van HN had uitgevonden hoe je een emailadres moet aanpassen!!!
Direct via deze link betaald,terwijl zij het abonnement al uit hun systeem hadden verwijderd.

Weer twee weken later een brief van Preventel, HN (Vodafone) had mij aangemeld als zijnde een wanbetaler. Contact opgenomen met een helpdeskmedewerker van HN, deze wist mij te vertellen dat zij hier niets aan konden doen en dat ik het maar moest regelen met Intrum. Op mijn vraag wie mij had aangemeld wist hij wel te vertellen dat het HN is, maar dat zij het niet konden veranderen.

Intussen kregen we een brief van Intrum dat dat ik binnen 5 dagen moest betalen, anders zou de deurwaarder langs komen. Gebeld met Intrum die gaven aan dat de brief niet had moet worden verstuurd, omdat het nog werd onderzocht.
Mail gestuurd naar Intrum dat ik wil dat NH mijn aanmelding bij Preventel verwijderd,en dat ik een antwoord wil hebben op mijn vragen. Ook heb ik aangegeven dat ik een excuus eis van NH omdat zij mij betichten van leugens.

Vorige week van Intrum een brief gekregen dat ik binnen 5 dagen moet betalen, omdat NH mijn verzoek ongegrond verklaart. Zonder dat zij dit onderbouwen en met bewijzen komen, wat een arrogant bedrijf.
Dat ze hun eigen fouten niet durven toe te geven, wat mij betreft komt het voor de rechtbank.
En dat zal ik ook melden bij Intrum, ik heb mijn visie onderbouwt met alle mail van de contact wisseling.
En daaruit blijkt ook dat ik mijn emailadres goed heb doorgegeven, en dat de uitwisseling van de gegevens mis is gegaan tussen HN en Coole Blue.

Spijt dat ik hier in getrapt ben, en dan ook nog de manier waarmee de helpdeskmedewerkers met je omgaan. Schandalig!!!!!!!!!!

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Hollandse Nieuwe

Ongelezen bericht door Prolix »

na een keer niet betalen komt het incassobureau niet hoor. Daar moet je toch zeker 3 maanden niet voor betalen. En dat is, met je eigen woorden,
Schandalig!!!!!!!!!!

Bigal
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2013 13:31

Re: Hollandse Nieuwe

Ongelezen bericht door Bigal »

Prolix schreef:na een keer niet betalen komt het incassobureau niet hoor. Daar moet je toch zeker 3 maanden niet voor betalen. En dat is, met je eigen woorden,
Schandalig!!!!!!!!!!

Als je goedt leest gaat het om 1 termijn, waarmee ik 1 week te laat was.
Je had ook kunnen lezen dat ik direct contact op heb genomen met hollandse nieuwe, en gemeld heb dat het emailadres niet klopt. Waarna zij een nieuwe link zouden sturen,wat zij zelf hebben verzuimd.

Denk dus dat deze reactie van jou overbodig is als je niet goed leest.

Voordat je een reactie ventileert moet je je goed verdiepen in de materie, of werk jij ook op de helpdesk van Hollandse nieuwe????

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Hollandse Nieuwe

Ongelezen bericht door Prolix »

Bigal schreef: Voordat je een reactie ventileert moet je je goed verdiepen in de materie, of werk jij ook op de helpdesk van Hollandse nieuwe????
Jazeker, en ik werk ook op de helpdesk van reisbureaus, schadeverzekeraars, banken, electronica-concerns en de Albertheijn. Het mag een godswonder heten dat ik überhaupt tijd heb om op jouw post te reageren.
Wellicht weet ik dus beter dan jij waar ik het over heb als ik zeg dat je na 1 keer NIET betalen geen incasso-bureau op je dak krijgt. Die verhaaltjes hebben we namelijk iets te vaak gehoord. En de regels van Preventel zijn duidelijk genoeg. Ook daar kom je niet op de lijst na 1 keer niet betalen.
Sjips, nu ben ik ook al aangenomen bij het KNMI....

Bigal
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2013 13:31

Re: Hollandse Nieuwe

Ongelezen bericht door Bigal »

Prolix schreef:
Bigal schreef: Voordat je een reactie ventileert moet je je goed verdiepen in de materie, of werk jij ook op de helpdesk van Hollandse nieuwe????
Jazeker, en ik werk ook op de helpdesk van reisbureaus, schadeverzekeraars, banken, electronica-concerns en de Albertheijn. Het mag een godswonder heten dat ik überhaupt tijd heb om op jouw post te reageren.
Wellicht weet ik dus beter dan jij waar ik het over heb als ik zeg dat je na 1 keer NIET betalen geen incasso-bureau op je dak krijgt. Die verhaaltjes hebben we namelijk iets te vaak gehoord. En de regels van Preventel zijn duidelijk genoeg. Ook daar kom je niet op de lijst na 1 keer niet betalen.
Sjips, nu ben ik ook al aangenomen bij het KNMI....
Dit soort reactie's die jij hier ventileert raken kant noch wal, weet niet wie jij bedoelt met we????? Of ben je van koninklijke bloede. Dat jij denkt dat jij het beter weet houdt niet per definitie in dat je gelijk hebt, maar als jij zo zelfingenomen bent dat je denkt dat je altijd gelijk hebt dan laat ik je in die waan.

Jij geeft aan dat je wellicht beter dan mij weet dat je na 1 keer niet betalen incasso-bureau op je dak krijgt, weet je dat uit eigen ervaring???? en je bent ook bekend met de Preventel procedures, ook uit eigen ervaring???

Ik ga mij tegen jou onzin ook niet verdedigen, ik weet voor mij zelf dat ik de waarheid schrijf.
En gezien jou druk bestaan als helpdeskmedewerker voor meerdere bedrijven, hoef je geen tijd vrij te maken om op mijn post te reageren.

En dat je nu bent aangenomen bij het KNMI past goed bij jou, want die zitten meestal ook naast de waarheid.

Wat mij betreft einde discussie met jou, en je ongegronde beweringen.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Hollandse Nieuwe

Ongelezen bericht door Prolix »

Bigal schreef: Wat mij betreft einde discussie met jou, en je ongegronde beweringen.
LOL, succes met het aanvragen van een ander abo.. Oh nee, dat kan niet... :lol:

Gesloten