LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Artsen zonder grenzen stuurt bedelbrieven ook aan overledene

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Paulla

Artsen zonder grenzen stuurt bedelbrieven ook aan overledene

Ongelezen bericht door Paulla »

Ik heb de indruk dat Goede Doelen wel heel erg ver gaan om centen binnen te halen:
Mijn moeder deed tot haar overlijden in mei 2007 de administratie van haar en mijn vader.
Nadat zij overleden is heb ik die overgenomen wegens dementie van mijn vader, die in april 2012 overleed.
MIjn moeder was geen donateur van Artsen zonder grenzen, ikzelf ook niet.
Toch kreeg ik eind november een bedelbrief gericht aan mijn overleden vader, op een adres waar hij al sinds 2007 niet meer woont.

Ik vond het een reden om te bellen hoe ze aan naam en adres waren gekomen.
Degene die aan de lijn was vond het heel vervelend, heeft zijn best gedaan om de herkomst te achterhalen, maar dat is m niet gelukt.

Hij heeft naam en adres teruggevonden, en gezien dat er een brief (noodoproep Filippijnen) naar hem was verstuurd, maar er stond geen herkomst of datum achter die gegevens..........

Daar ikzelf op eigen adres tegenwoordig ook bedelbrieven krijg van doelen waar ik al een paar jaar geleden afstand van heb genomen omdat ze me telefonisch meer gingen vragen, is de brief van Artsen zonder Grenzen de aanleiding om me af te vragen, of Goede Doelen even hard gaan drammen als commerciële partijen. Ben ik de enige?

kuklos

Re: Artsen zonder grenzen stuurt bedelbrieven ook aan overledene

Ongelezen bericht door kuklos »

@Paulla, ze drammen al jaren. Vaak nog erger dan commercieel.

Klaas-Jan

Re: Artsen zonder grenzen stuurt bedelbrieven ook aan overledene

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Totaal geen herkenning in dit geval. Als je contacten hebt met een organisatie, bijv. een goed doel, kun je gebeld worden. Dat mag. Als je dan meldt dat je geen post, telefoon etc. wilt is daarmee de kous af. Heb er alleen maar prima ervaringen mee. Maar je moet het wel even zelf aangeven.

Gesloten