Natuurlijk heb je dan te kiezen.GJvdZ schreef:Ook dan is het nog steeds een keuze. Keuze wil niet zeggen dat het allemaal halleluja is. Soms moet je uit 2 kwaden kiezen. That's life. In dit geval moet je dan de afweging maken of je toch op zondag wil werken omdat het bedrijf maatschappelijke ontwikkelingen volgt (een bedrijf dat dat niet doet kan net zo goed meteen de deuren sluiten), of dat je op zoek gaat naar iets anders.eleven schreef:Chocomelk schreef: Dat klopt.
Als men bijvoorbeeld bakker wil worden dan weet je vantevoren dat je heel vroeg
in de nacht al gaat beginnen met je werkdag.
Neen, dat klopt niet.
Het bericht wat hier is aangehaald, als een medewerker niet op zondag wil werken, dan maar een andere baan te zoeken is zijn vrijheid, klopt van geen kant , want dit is niet zijn/haar keuze, maar wordt dan voor iets gedwongen wat niemand wil,.
Maar dat is dan niet meer vrijwillig, maar gedwongen, als de baas jou verplicht om zondags te werken.
Helaas is dit alles makkelijk gezegd, want ik kan nergens lezen, dat de banen voor het oprapen zijn.
Als een baas niet de algemene ontwikkelingen volgt, is niet gezegd, dat dit bedrijf de deuren moet sluiten.
Er zijn genoeg bedrijven/winkels, die er niet aan meedoen.
Mij persoonlijk maakt het niet uit, of op zondag de winkel gesloten of dicht is, want met en beetje indeling kan ook op een gewone werkdag tot 22 uur de boodschappen gedaan worden.
Helaas hoor ik niet zoals hier al vermeld wordt, dat mensen blij zijn, om op deze dagen werken te kunnen, omdat het meer betaald, maar het tegendeel, dat mensen worden verplicht zijn, om zondags te werken.
En zo sluit zich te cirkel.