LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autoverzekering

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Joyy
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2004 15:15

autoverzekering

Ongelezen bericht door Joyy »

hi all

heb recent autoverzekering afgesloten
contactpersoon bij v & d verzekeringen gevraagd de goedkoopste verzekering uit te zoeken, bleek Reaal

verzekering afgesloten

toch maar eens zelf gaan narekenen

kom ik na berekening bij oa deze radar site zon 240 euro per jaar goedkoper uit bij een andere verzekeringsmaatschappij met dezelfde dekking

contactpersoon gebeld, helaas , u hangt voor 12 maanden aan de autoverzekering vast

voel me genaaid

ik wil deze verzekering nu stopzetten

ik heb als noodoptie in gedachten mijn auto tijdelijk op de naam van een vriend te zetten, daarna weer terug op mijn naam en opnieuw instromen bij andere verzekering

toch vind ik het niet kloppen dat ik geen andere mogelijkheden heb

iemand enig id of ik op een andere manier er onderuit kan komen?

alvast bedankt

Joyy

Gast

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door Gast »

voel me genaaid
V&D heeft jou de goedkoopste gegeven waarvoor ZIJ bemiddelen. Je bent dus niet genaaid. Je had beter zelf van tevoren onderzoek moeten doen en niet achteraf. Bij sommige verzekeringen heb je een bedenktijd van 2 weken. Check de voorwaarden eens!

Joyy
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2004 15:15

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door Joyy »

V&D heeft jou de goedkoopste gegeven waarvoor ZIJ bemiddelen. Je bent dus niet genaaid.

-zit wat in, e doch, wanneer ik de vraag stel:

de goedkoopste verzekering die er in nederland bestaat, ga ik er vanuit dat ze die ook uitzoeken, en niet de goedkoopste waarvoor ZIJ bemiddelen, of men had me moeten meedelen dat men maar voor een beperkt aantal verzekeringsmaatschappijen bemiddeld

Je had beter zelf van tevoren onderzoek moeten doen en niet achteraf.

-dat sowieso

Bij sommige verzekeringen heb je een bedenktijd van 2 weken. Check de voorwaarden eens!

-helaas, ben te laat

ben niet te beroerd hand in eigen boezem te steken en te concluderen dat ik mezelf beter had moeten voorlichten, toch vind ik dat op zijn minst betreffende contactpersoon me had moeten meedelen dat voor een beperkt aantal verzekeringsmaatschappijen bemiddeld wordt, en ik dus niet bij de goedkoopste uit zou komen die in nederland bestaat, maar de goedkoopste waarvoor zij bemiddelen

feit blijft dat een verschil van 20 euro per maand (2/3 van wat ik nu betaal) erg veel is

Joy

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door miraltje »

ik heb als noodoptie in gedachten mijn auto tijdelijk op de naam van een vriend te zetten, daarna weer terug op mijn naam en opnieuw instromen bij andere verzekering
die truc gaat niet op.
bij de meeste verzekeraars moet je bij tussentijdse beeiniging door bijv. verkoop kunnen aantonen dmv een vrijwaringsbewijs.

ook kunnen ze een bepaald deel van de premie inhouden.
van hoeveel en wat staat in de polisvoorwaarden.
en voor je zelf niet onbelangrijk de royimentsverklaring met het aantal schadevrije jaren.
voor als je een nieuwe verzeking afsluit, wil toch je no-claim ingeval van een cascoverzeking wel meenemen naar je nieuwe verzekering

Joyy
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2004 15:15

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door Joyy »

die truc gaat niet op.
bij de meeste verzekeraars moet je bij tussentijdse beeiniging door bijv. verkoop kunnen aantonen dmv een vrijwaringsbewijs.

-dat werkt altijd zo

zodra je een kenteken overschrijft krijgtde (al dan niet fictieve)verkopende partij een vrijwaringsbewijs en de nieuwe eigenaar het nieuwe kenteken

ook kunnen ze een bepaald deel van de premie inhouden.
van hoeveel en wat staat in de polisvoorwaarden.

-dat is nog te overzien

en voor je zelf niet onbelangrijk de royimentsverklaring met het aantal schadevrije jaren.

-dat is nieuw voor mij, ik heb 13 schadevrije jaren en nog nooit zon verklaring gezien, ik ben in verleden vaker overgestapt, altijd zijn die schadevrije jaren zonder problemen meegegaan naar een andere verzekeringsmaatschappij

voor als je een nieuwe verzeking afsluit, wil toch je no-claim ingeval van een cascoverzeking wel meenemen naar je nieuwe verzekering

-bedankt voor de tip, zal eens informeren naar zo'n verklaring

Joy

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door Bekkum »

Joyy,

Zo,n royemenstverklaring krijg je alleen als je je verzekering bij Maatschappij A. royeert ivm. verkoop auto en je sluit een nieuwe verzekering bij een andere Maatschappij af.
Maar blijf je bij dezelfde Maatschappij en koop je een nieuwe auto dan worden de verzekeringgegevens gewijzigd en krijg je geen no-claim verklaring en loopt de no-claimkorting gewoon door op de nieuwe auto.

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door gast500 »

Bekkum, lees eerst alles even voordat je reageert. Joyy heeft net een nieuwe verzekering en wil daar weer vanaf ivm onnodig hoge premie.

Joyy
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2004 15:15

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door Joyy »

dus ik krijg zon verklaring als ik over stap op andere verzekering

fraai is dat, meerdere keren gedaan in verleden, nog nooit zon ding gezien

mm

Joy

Gast

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door Gast »

Toch vreemd. Want als je overstapt naar een andere maatschappij willen ze daar toch weten hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd. Of begin je steeds weer onderaan de bonus-malus-trap?

Gast

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door Gast »

Joyy,

En ben je ook van Verzekeringsmaatschappij veranderd?
Dat is wel van belang om een royementsverklaring te krijgen.

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door miraltje »

dus ik krijg zon verklaring als ik over stap op andere verzekering

fraai is dat, meerdere keren gedaan in verleden, nog nooit zon ding gezien
Een royements verklaring krijg je alleen wanneer je een wa+casco of all-risk verzekering hebt afgesloten.
Het royements verklaring is alleen voor het casco of all-risk gedeelte van belang niet als je alleen een wa verzekering hebt.
Ik weet niet hoe het zit met wa + want ik heb al m'n autos die ik gehad heb all-risk verzekerd

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door gast500 »

Nou, da's niet waar. Ik heb al een aantal auto's gehad die destijds WA verzekerd waren en toen kreeg ik toch een verklaring met het aantal schadevrije jaren erop!

rambolito
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:13

Re: autoverzekering

Ongelezen bericht door rambolito »

Kijk even rond in je vriendenkring? Schrijf het kenteken over op naam van een goede vriend(in) en laat deze de auto even tijdelijk opnemen in zijn/haar verzekering. Stuur een opzeggingsbrief naar de maatschappij met een kopie van het vrijwaringsbewijs. Wanneer alles geroyeerd is en je daar een schriftelijke bevestiging van hebt schrijf je je auto weer terug op je eigen naam, sluit een nieuwe verzekering af bij een andere maatschappij en je bent klaar.

Uiteraard betaal je gewoon zelf de wegenbelasting en de extra verzekeringskosten zolang de auto nog op naam van je vriend(in) staat.

Opgelost!

Gesloten