Hallo allemaal,
Zoals velen ben ook ik lid van schoolpagina.nl. Dit is gratis en om de site te bekostigen kunnen ze 'AF EN TOE' een reclame-email sturen. Op zich niet erg als dit inderdaad ook 'AF EN TOE' gebeurt, maar de laatste weken wordt ik dagelijks lastig gevallen met allerlei mails over ziekenkosten etc. Bij spam sites kan je hier geen melding over geven omdat je zelf toestemming hebt gegeven door lid te worden van schoolpagina. Schoolpagina zelf reageert totaal niet op vragen. Is dit toch niet verkapte spam?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reclame email schoolpagina.nl spam?
Re: Reclame email schoolpagina.nl spam?
En hoe is dit omschreven in de voorwaarden, waar je toestemming hebt gegeven?Jopie1957 schreef:Hallo allemaal,
Zoals velen ben ook ik lid van schoolpagina.nl. Dit is gratis en om de site te bekostigen kunnen ze 'AF EN TOE' een reclame-email sturen. Op zich niet erg als dit inderdaad ook 'AF EN TOE' gebeurt, maar de laatste weken wordt ik dagelijks lastig gevallen met allerlei mails over ziekenkosten etc. Bij spam sites kan je hier geen melding over geven omdat je zelf toestemming hebt gegeven door lid te worden van schoolpagina. Schoolpagina zelf reageert totaal niet op vragen. Is dit toch niet verkapte spam?
Beste Eleven,
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb nogmaals de voorwaarden bekeken en het is helemaal dicht getimmerd.
Ik ben al vele jaren lid. Als de voorwaarden wijzigen hoeven ze je daar niet van te berichten.
"WIJZIGING VAN DEZE BEPALINGEN
SCHOOLPAGINA behoudt zich het recht voor om de bepalingen, voorwaarden en kennisgevingen waaronder Schoolpagina.nl wordt aangeboden te wijzigen. U stemt er bij voorbaat mee in gebonden te zijn aan iedere wijziging in deze bepalingen, voorwaarden en kennisgevingen. U bent zelf verantwoordelijk voor het regelmatig opnieuw bekijken van de meest recente versies van deze bepalingen, voorwaarden en kennisgevingen. De voorwaarden zijn online in te zien, op te vragen bij de Kamer van Koophandel en worden u op verzoek kosteloos toegezonden."
Ten tijde dat ik lid werd was dit volgens mij nog niet.
De afgelopen jaren kreeg je 1, hooguit 2 mails per week.
Als ik dus niet 6 to 10 mails wilt ontvangen betreffende ziektekosten verzekeringen die elkaar nog beconcureren ook, dan zit er niets anders op dan mijn lidmaatschap op te zeggen, helaas.
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb nogmaals de voorwaarden bekeken en het is helemaal dicht getimmerd.
Ik ben al vele jaren lid. Als de voorwaarden wijzigen hoeven ze je daar niet van te berichten.
"WIJZIGING VAN DEZE BEPALINGEN
SCHOOLPAGINA behoudt zich het recht voor om de bepalingen, voorwaarden en kennisgevingen waaronder Schoolpagina.nl wordt aangeboden te wijzigen. U stemt er bij voorbaat mee in gebonden te zijn aan iedere wijziging in deze bepalingen, voorwaarden en kennisgevingen. U bent zelf verantwoordelijk voor het regelmatig opnieuw bekijken van de meest recente versies van deze bepalingen, voorwaarden en kennisgevingen. De voorwaarden zijn online in te zien, op te vragen bij de Kamer van Koophandel en worden u op verzoek kosteloos toegezonden."
Ten tijde dat ik lid werd was dit volgens mij nog niet.
De afgelopen jaren kreeg je 1, hooguit 2 mails per week.
Als ik dus niet 6 to 10 mails wilt ontvangen betreffende ziektekosten verzekeringen die elkaar nog beconcureren ook, dan zit er niets anders op dan mijn lidmaatschap op te zeggen, helaas.
Dan schrijf je je toch uit. Denk je dat een website hebben en onderhouden gratis is?
Misschien voortaan 25 euro per jaar lidmaatschapskosten en dan geen emailreclame meer? Nee dat vindt u natuurlijk te duur want alles op internet moet "GRATIS" zijn
Misschien voortaan 25 euro per jaar lidmaatschapskosten en dan geen emailreclame meer? Nee dat vindt u natuurlijk te duur want alles op internet moet "GRATIS" zijn
ja, internet zelf is toch ook gratis? De "uitvinder" van internet heeft het ook niet geregistreerd. Dus waarom zouden deze belachelijke diensten ineens wèl betaald moeten worden. Bovendien zijn die bedrijfjes niet bepaald transparant en vraag ik me af of het bedrag wel terecht is en te verantwoorden. Iedereen wil maar miljonair worden binnen een week of twee..Schoolpagina is echt een hopeloze pagina en een hopeloze poging om er geld aan te verdienen. Als ik mensen wil terugvinden kom ik meestal via Facebook bij ze terecht. Of Twitter. GRATIS...en ik krijg ook geen spam binnen van die sites, 
-
sandra1965
ik heb me afgemeld op schoolpagina.nl en dacht hiervan verlost te zijn. heb een klacht ingediend bij de reclamecode commissie en krijg nog steeds honderden emails pwk, blijft maar doorgaan.
ze reageren nergens op, onbegrijpelijk.
ben inmiddels bijna op het punt aan beland op ze juridisch aan te pakken
Je kan je zo vaak als je wilt van een website afmelden, dat heeft geen zin.sandra1965 schreef:ik heb me afgemeld op schoolpagina.nl en dacht hiervan verlost te zijn. heb een klacht ingediend bij de reclamecode commissie en krijg nog steeds honderden emails pwk, blijft maar doorgaan.
Jij moet je van de nieuwsbrieven/letters afmelden, anders werkt het niet.