LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakketpost TNT

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

hoe betrouwbaar vind jij de trackingservice van Tnt post

betrouwbaar
4
22%
twijfelachtig in de meeste gevallen
9
50%
onbetrouwbaar en verwarrend
5
28%
 
Totaal aantal stemmen: 18

welnee
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 aug 2007 20:58

Pakketpost TNT

Ongelezen bericht door welnee »

Al ruim een half jaar klopt er niets of weinig van de trackingservice van Tnt post.
Valt jullie dat ook op?

Ook de 24 uurs levering is zeldzaam

Nu ook weer staat op de trackingsite dat mijn pakket is afgeleverd? Alleen , ik heb het nog niet :-(
Ik ontvang en verstuur regelmatig pakketten en wacht wel eens en week op een pakje, terwijk de site van Tnt meld dat ik het al heb
of ik lever een pakketje aan. bijv op de 26, dan staat er online dat het pakket op de 25 is aangeleverd

terugvallen op klantenservice is een ramp, want hun nemen hun gevens als waarheid aan, terwijl er niets van klopt

het geeft ook veel onrust vind ik , je krijgt door de foute informatie online en van tnt klanteservice nou niet het gevoel dat je er op kan rekenen dat je pakket aankomt, en geeft verwarring bij de verzender en ontavnger , de verzender claimt dan ook dat het al ontvangen is

kortom....... tnt pakketpost is waardeloos (geworden )

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Pakketpost TNT

Ongelezen bericht door Moppentappers »

bol.com geeft links naar de track and trace pagina's en dat klopt bij mij vaak in ieder geval
en mijn moeder heeft 1 keer iets verstuurd met track en trace en dat klopte ook met de realiteit

welnee
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 aug 2007 20:58

Re: Pakketpost TNT

Ongelezen bericht door welnee »

dank voor je reactie moppentapper! Zal het per regio kunnen verschillen????

ik zelf zit in de regio almere

galsteen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 feb 2007 18:36

Re: Pakketpost TNT

Ongelezen bericht door galsteen »

Ik heb het idee dat het de laatste (ong.) 3 maanden minder goed loopt.
Pakjes doen er langer over, tracktrace geeft meldingen dat ze het nummer met bijbehorende postcode niet kent en 1 van m'n pakjes is niet aangekomen terwijl tracktrace zegt dat het wél afgeleverd is. En daar beroept TNT zich dan ook op: volgens hun info is het afgeleverd, PUNT. Dit betrof toevallig een pakje aan mijn oom en tante in Hengelo (ov), dus die geloof ik wel.
Volgens mij is er weer een tijdelijke kracht die z'n schuur vol heeft liggen met niet afgeleverde post... :roll:

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: Pakketpost TNT

Ongelezen bericht door oorth032 »

Lieve mensen,

Ik stuur regelmatig pakjes op MAARWEL VERZEKERD!!
Gegarandeerd dat je het wel krijgt. (misschien niet op tijd)

Dit kost 8,00 euro inplaats van 6,20 euro.
Maar je bent in iedergeval verzekerd voor het "zoekraken". :wink:

galsteen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 feb 2007 18:36

Re: Pakketpost TNT

Ongelezen bericht door galsteen »

Dat is een idee, maar het hangt af van de waarde van de inhoud van zo'n pakje of dat uit kan.

zuigding
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 feb 2008 16:45

Re: Pakketpost TNT

Ongelezen bericht door zuigding »

de meeste pakketten worden besteld door ingehuurd personeel , en wat is nu eigenlijk 1.80 euro als je zeker wilt zijn en minder zorgen wil hebben.
kan je niet voor met de bus/trein/auto gaan bezorgen in ander deel van het land.

alfredo
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:36

Re: Pakketpost TNT

Ongelezen bericht door alfredo »

Een zeer onbetrouwbare rotzooi daar bij TNT met het verzenden van pakketten naar Duitsland.
Vrijwel nooit is het mogelijk om te zien middels de Track & Trace site ( Internationaal Pakket Plus Europese Unie) waar de zending zich bevindt. Wel fors betalen, 12.75 maar Service? ....nooit van gehoord meneer!!
WEG MET TNT, stelletje oplichters!!!!!!!

galsteen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 feb 2007 18:36

Re: Pakketpost TNT

Ongelezen bericht door galsteen »

Mensen vinden 6.20 vaak al teveel, als ze iets besteld hebben voor 15 euro, dus als er dan nog 1.75 bij komt...
Het maakt mij natuurlijk niet uit, ik verstuur wel, als ze tenminste niet al afhaken op de verzendkosten.

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: Pakketpost TNT

Ongelezen bericht door oorth032 »

Denk eraan, met verzenden ben je als verstuurder (verkoper) aansprakelijk.
Natuurlijk kun je de verantwoording overdragen aan de koper wanneer ze de 1,80 niet willen bijleggen, maar wel schriftelijk even aan hun vermelden dat jij dan niet aansprakelijk gesteld wil worden en uiteraard daar een bevestiging van vragen.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Pakketpost TNT

Ongelezen bericht door Frans75 »

Probleem bij track&trace van TNT is dat de gegevens niet vaak genoeg worden ververst (= niet real-time).

@ Alfredo; probleem bij u is dat TNT afhankelijk is van de aanlevering van de scan-gegevens van de Duitse bezorgdienst.
Dit probleem doet zich trouwens met meer landen voor.

vliegje71
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2013 12:25

Re: Pakketpost TNT

Ongelezen bericht door vliegje71 »

:| zoon besteld x box one via een website van 500 euro met als afleverings adres bruna. Wel voor 8 euro verzekerd! Hij krijgt van track en trace een sms dat het pakket om 1200 bij de bruna met adres was afgeleverd plus handtekening van iemand. Wij naar de bruna! Pakket niet aanwezig. Wel handtekening. Zoon kreeg tel nummer mee van ptt post service. Leuk zondag kun je niet meer bellen. Ik als ouder naar de winkel verhaal houden hoe het kan dat track en trace op aviable staat met handtekening die niet van ons is. Manager beweert dat de handtekening niet van hem is met of zijn medewerkers. Ik vroeg me of het pAkket door een ander manier is opgehaald. Nee dat kan niet volgens hem maar hij deed een stap naar achter dus dat zegt mij genoeg en na doorvragen gaf hij toe dat het soms wel eens voorkomt dat een
pakket aan de verkeerde wordt meegegeven. Of de pakket bezorger heeft het achterover gedrukt of bij de verkeerde bruna! Wie zal het zeggen? Gek blijft dat een handtekening is gezet! Morgen gaan we zelf post.nl bellen en dan naar de bru a die we ook, laten bellen. Pffffffffffff :twisted: :oops:

Gesloten