LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OXXIO KAN OF WIL NIET SALDEREN
OXXIO KAN OF WIL NIET SALDEREN
Halverwege het jaar 2012 zijn wij overgestapt van energie direct naar de oxxio. Wij werden hiervoor benaderd door een tweetal jongeren aan de deur. Deze hebben ons overgehaald met het verhaal dat wij de eerste 1200kw/h gratis kregen.
Deze zou worden verrekend met het totaal verbruik.
Helaas heb ik de kleine lettertjes niet gelezen omdat wij enkele dagen later op vakantie gingen.
In de kleine lettertjes stond namelijk dat je het energie tarief terug krijgt zonder de btw en belasting, omgerekend dus ongeveer € 0,07 cent i.p.v. € 0.23 cent.
Maar goed… had ik beter moeten lezen.
In de maand Februari 2013 heb ik contact met de Oxxio opgenomen om te melden dat ik per Maart van dat jaar zonnepanelen zou gaan plaatsen.
Tevens heb ik dit doorgegeven aan de netbeheerder, in dit geval Liander.
Nadat ik na een jaar klant geweest te zijn de meterstanden heb doorgegeven aan zowel de Oxxio, Liander en mijn nieuwe leverancier moest ik constateren dat er op de jaarrekening geen Saldering heeft plaats gevonden. Hierover heb ik telefonisch meerdere malen contact gezocht met Oxxio, Liander en mijn nieuwe leverancier. Kort samenvattend een duidelijk kastje-naar-de-muur geval en al met al een frustrerende ervaring.
Liander heb ik nooit gezien om de standen op te nemen, terwijl volgens de Oxxio dit had gemoeten.
Mijn nieuwe leverancier heeft als beginstand de eindstand van de Oxxio overgenomen.
Dit geldt ook voor de toenmalige terugleverstand.
Tevens heeft de Oxxio 101kw/h meer in rekening gebracht als dat ik heb doorgegeven, dit betekend ongeveer een bedrag van € 23,00.
Als zij dat bij alle klanten doen, zeg eens 100.000, dan loopt dit aardig in de papieren. Dan moet ik toch constateren dat hier sprake is van fraude.
Het gaat hier maar liefst om 1314kw/h, dus het is geen kattenpies.
Dus samen met de 101 kw/h gaat het hier om 1415 kw/h x € 0,23 = € 325,00.
Van dit bedrag kan je dus leuke dingen doen, en daar had ik uiteindelijk de zonnepanelen voor gekocht.
Hopelijk zijn er lezers die mij kunnen helpen hoe ik dit kan oplossen, ik krijg bij de Oxxio geen gehoor en leggen dit probleem dus bij een ander.
Helaas heb ik de kleine lettertjes niet gelezen omdat wij enkele dagen later op vakantie gingen.
In de kleine lettertjes stond namelijk dat je het energie tarief terug krijgt zonder de btw en belasting, omgerekend dus ongeveer € 0,07 cent i.p.v. € 0.23 cent.
In de maand Februari 2013 heb ik contact met de Oxxio opgenomen om te melden dat ik per Maart van dat jaar zonnepanelen zou gaan plaatsen.
Nadat ik na een jaar klant geweest te zijn de meterstanden heb doorgegeven aan zowel de Oxxio, Liander en mijn nieuwe leverancier moest ik constateren dat er op de jaarrekening geen Saldering heeft plaats gevonden. Hierover heb ik telefonisch meerdere malen contact gezocht met Oxxio, Liander en mijn nieuwe leverancier. Kort samenvattend een duidelijk kastje-naar-de-muur geval en al met al een frustrerende ervaring.
Liander heb ik nooit gezien om de standen op te nemen, terwijl volgens de Oxxio dit had gemoeten.
Mijn nieuwe leverancier heeft als beginstand de eindstand van de Oxxio overgenomen.
Tevens heeft de Oxxio 101kw/h meer in rekening gebracht als dat ik heb doorgegeven, dit betekend ongeveer een bedrag van € 23,00.
Als zij dat bij alle klanten doen, zeg eens 100.000, dan loopt dit aardig in de papieren. Dan moet ik toch constateren dat hier sprake is van fraude.
Van dit bedrag kan je dus leuke dingen doen, en daar had ik uiteindelijk de zonnepanelen voor gekocht.
Hopelijk zijn er lezers die mij kunnen helpen hoe ik dit kan oplossen, ik krijg bij de Oxxio geen gehoor en leggen dit probleem dus bij een ander.
Re: OXXIO KAN OF WIL NIET SALDEREN
Als de nieuwe leverancier de standen van Oxxio heeft overgenomen maakt die 101 KWh dus niets uit.de viking schreef:Halverwege het jaar 2012 zijn wij overgestapt van energie direct naar de oxxio. Wij werden hiervoor benaderd door een tweetal jongeren aan de deur. Deze hebben ons overgehaald met het verhaal dat wij de eerste 1200kw/h gratis kregen.
Normaal moet per 1 augustus de energieleverancier als 1e aanspreekpunt gelden. Naar ik aanneem de nieuwe energie leverancier. Standen voor 1 augustus is de netbeheerder verantwoordelijk, daar moet je dus zijn.
Mijn nieuwe leverancier ( Nuon ) heeft mijn doorgegeven standen aangenomen en niet de stand van de Oxxio. Wel geven zij aan dit verschil te willen opheffen. Dus komt wel goed, maar het is wel vreemd dat een oude leverancier op deze manier de boel belazerd.
V.w.b. de teruglevering van de 1314kw/h moet ik toch echt bij de Oxxio zijn en niet bij Liander, mijn netbeheeder.
Oxxio moet tenslotte salderen.
V.w.b. de teruglevering van de 1314kw/h moet ik toch echt bij de Oxxio zijn en niet bij Liander, mijn netbeheeder.
Oxxio moet tenslotte salderen.
-
- Contacteer:
Beste de viking,
U geeft aan dat u energie heeft teruggeleverd aan het net en dat wij dit niet met u verrekend hebben. We begrijpen dat dit erg vervelend is en willen graag voor u uitzoeken waardoor dit niet verrekend is.
Zou u uw klantgegevens kunnen e-mailen naar [email protected] zodat we dit voor u kunnen nakijken?
Met vriendelijke groet,
Suze
Oxxio Nederland bv
U geeft aan dat u energie heeft teruggeleverd aan het net en dat wij dit niet met u verrekend hebben. We begrijpen dat dit erg vervelend is en willen graag voor u uitzoeken waardoor dit niet verrekend is.
Zou u uw klantgegevens kunnen e-mailen naar [email protected] zodat we dit voor u kunnen nakijken?
Met vriendelijke groet,
Suze
Oxxio Nederland bv
Gisteren heb ik dit bericht geplaatst en ook gemaild naar de oxxiomedewerker.
Vandaag reeds een bericht terug gehad, er zou een nieuwe voorschotnota gemaakt gaan worden.
Toch ook maar even telefonisch contact gezocht en daar werd ik zeer vriendelijk te woord gestaan door Dicky.
Tevens wordt het verschil nu van 101kw/h in de meterstanden ook terug betaalt.
Dus er zal een nieuwe afrekening komen waarin 1415 kw/h aan mij zal worden terug betaalt.
Naar mijn idee was dit toch niet nodig om het op deze manier te moeten regelen, het had ook anders gekund.
Als ik het nu goed heb begrepen dan werkt het doorgeven van de standen als volgt.
De laatste meterstanden geef je door aan je oude leverancier, vervolgens ook aan je nieuwe leverancier.
Je nieuwe leverancier aan de netbeheerder, deze vervolgens weer aan je oude leverancier.
Deze maakt vervolgens een jaarrekening op.
Maar goed, het gaat nu eindelijk geregeld worden, ik ben pas gelukkig als de muntjes op mijn rekening zijn bijgeschreven.
Ik zal jullie op de hoogte houden.
Vandaag reeds een bericht terug gehad, er zou een nieuwe voorschotnota gemaakt gaan worden.
Toch ook maar even telefonisch contact gezocht en daar werd ik zeer vriendelijk te woord gestaan door Dicky.
Tevens wordt het verschil nu van 101kw/h in de meterstanden ook terug betaalt.
Dus er zal een nieuwe afrekening komen waarin 1415 kw/h aan mij zal worden terug betaalt.
Naar mijn idee was dit toch niet nodig om het op deze manier te moeten regelen, het had ook anders gekund.
Als ik het nu goed heb begrepen dan werkt het doorgeven van de standen als volgt.
De laatste meterstanden geef je door aan je oude leverancier, vervolgens ook aan je nieuwe leverancier.
Je nieuwe leverancier aan de netbeheerder, deze vervolgens weer aan je oude leverancier.
Deze maakt vervolgens een jaarrekening op.
Maar goed, het gaat nu eindelijk geregeld worden, ik ben pas gelukkig als de muntjes op mijn rekening zijn bijgeschreven.
Ik zal jullie op de hoogte houden.
In het niet beantwoorden van vragen en klachten is Oxxio heer en meester waarbij zij ook hun eigen wil als wet willen opleggen en als de klant niet luistert dan schromen zij niet om met afsluiting en het stappen naar de rechter te stappen in de hoop dat de klant eieren voor hun geld kiezen.de viking schreef:Hopelijk zijn er lezers die mij kunnen helpen hoe ik dit kan oplossen, ik krijg bij de Oxxio geen gehoor en leggen dit probleem dus bij een ander.
Ik heb b.v. nog steeds niet mijn eindafrekening van 2010 ontvangen.
Waarschijnlijk is het beter om een nieuw topic te openen met uw klacht. Of het moet zijn dat u niet wenst dat de Oxxio medewerker op uw probleem reageert.MisW schreef:In het niet beantwoorden van vragen en klachten is Oxxio heer en meester waarbij zij ook hun eigen wil als wet willen opleggen en als de klant niet luistert dan schromen zij niet om met afsluiting en het stappen naar de rechter te stappen in de hoop dat de klant eieren voor hun geld kiezen.de viking schreef:Hopelijk zijn er lezers die mij kunnen helpen hoe ik dit kan oplossen, ik krijg bij de Oxxio geen gehoor en leggen dit probleem dus bij een ander.
Het is absurd als Oxxio medewerkers alleen hier reageren en niet via hun eigen forum klachten afhandelen. Het ging mij om het feit dat Oxxio nooit iets laat horen en hun eigen regels volgen ongeacht of het volgens de regels voor energiebedrijven is.Jantje7 schreef:Waarschijnlijk is het beter om een nieuw topic te openen met uw klacht. Of het moet zijn dat u niet wenst dat de Oxxio medewerker op uw probleem reageert.MisW schreef:In het niet beantwoorden van vragen en klachten is Oxxio heer en meester waarbij zij ook hun eigen wil als wet willen opleggen en als de klant niet luistert dan schromen zij niet om met afsluiting en het stappen naar de rechter te stappen in de hoop dat de klant eieren voor hun geld kiezen.de viking schreef:Hopelijk zijn er lezers die mij kunnen helpen hoe ik dit kan oplossen, ik krijg bij de Oxxio geen gehoor en leggen dit probleem dus bij een ander.
Inmiddels heeft de Oxxio mij een nieuwe jaarrekening gestuurd en het verschuldigde bedrag op de rekening gestort. Ook kreeg ik ter compensatie van de vele telefoontjes en de ergernis die ik dit alles teweeg bracht € 25,00 extra gestort.
Al met al wel opgelost, maar ik had liever gezien dat dit eerder was gedaan op een juiste manier.
Al met al wel opgelost, maar ik had liever gezien dat dit eerder was gedaan op een juiste manier.
Fijn dat het voor u naar tevredenheid is opgelost en dit ook even hier heeft gemeld.de viking schreef:Inmiddels heeft de Oxxio mij een nieuwe jaarrekening gestuurd en het verschuldigde bedrag op de rekening gestort. Ook kreeg ik ter compensatie van de vele telefoontjes en de ergernis die ik dit alles teweeg bracht € 25,00 extra gestort.
Laten we hopen dat we dit nog vaker zien.