LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld opgenomen met gestolen pinpas zonder pincode

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
GJvdZ

Re: Geld opgenomen met gestolen pinpas zonder pincode

Ongelezen bericht door GJvdZ »

the_hurricane schreef:
bprosman schreef:Pincode is maar 4 cijfers. Dus kans van 1:10.000 naja 3:10.000 (3 pogingen).
klopt dat een pincode maar uit 4 cijfers bestaat maar jij weet niet uit welke 4 cijfers dus de kans is veel kleiner dat ze het raden. niet iedereen gebruikt dezelfde 4 cijfers voor de pincode
Ga eens gauw terug naar school...

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

niet iedereen gebruikt dezelfde 4 cijfers voor de pincode
Daarom heet het ook een PIN (Personal Identification Number) code :wink:
Van de andere kant zou je er versteld van staan hoeveel telefoons nog gewoon '0000' op hun SIM hebben zitten.

BUNA

Ongelezen bericht door BUNA »

Een paar dagen geleden zag ik dit topic, nu wil het feit, dat ik iemand ken die bij de AVRO werkt, ik heb aan haar gevraagd of zij eens achter het onderwerp PINNEN ZONDER PINCODE bij opsporing verzocht kon gaan!!!!!!!!!!!!!!

Vandaag ben ik door haar teruggebeld, en jullie raden het al, geen enkele uitzending van afgelopen jaar, was er een item over pinnen zonder pincode.

Maar voor MAXIEM, misschien zit de AVRO ook in het " complot";-) om ons voor de gek te houden, trouwens mocht je bewijs hebben, de AVRO is geintreseerd, dus kom maar voor de dag

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Maar voor MAXIEM, misschien zit de AVRO ook in het " complot";-) om ons voor de gek te houden, trouwens mocht je bewijs hebben, de AVRO is geintreseerd, dus kom maar voor de dag
Van maxiem zou je geen antwoord meer krijgen, want zijn account is inactief! :wink:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

BUNA schreef:Een paar dagen geleden zag ik dit topic, nu wil het feit, dat ik iemand ken die bij de AVRO werkt, ik heb aan haar gevraagd of zij eens achter het onderwerp PINNEN ZONDER PINCODE bij opsporing verzocht kon gaan!!!!!!!!!!!!!!

Vandaag ben ik door haar teruggebeld, en jullie raden het al, geen enkele uitzending van afgelopen jaar, was er een item over pinnen zonder pincode.

Dat laatste doet me denken aan een ex-collega die zei dat dinosaurusresten een truc van God was om mensen in verwarring te brengen....

Mevrouw Deftig

Ongelezen bericht door Mevrouw Deftig »

pinnen zonder pincode.
Dat kan alleen maar Hans Kazan en zijn collega's.

JodyRic

Ongelezen bericht door JodyRic »

Zaterdag 28 december is bij de Lidl in Roosendaal de portemonnee van mijn echtgenote gestolen. Uit de afgesloten boodschappentas die zij om haar schouder droeg! In de portemonnee zat o.a. de pinpas. Zij bemerkte het bij de kassa. Zo snel mogelijk naar huis om de pas te blokkeren. Bij het openen van de bankafschriften had het onheil al toegeslagen: €1250 opgenomen bij twee verschillende banken, alles in een paar minuten tijd. De bank stelt dat de pincode dus bekend was bij anderen. Dit is absoluut niet waar. Er zat geen pincodebriefje in haar portemonnee. Zij gebruikt de code uit haar hoofd, altijd al. Ik ken de code zelfs niet.
De politie heeft de zaak in onderzoek. Er zijn mogelijk camerabeelden.
Klein gelukje: een medewerker van de plantsoenendienst belde vanochtend dat hij de portemonnee gevonden had in een afvalcontainer. Alle pasjes zaten er nog in, behalve de pinpas.

bprosman

Dit is absoluut niet waar. Er zat geen pincodebriefje in haar portemonnee. Zij gebruikt de code uit haar hoofd, altijd al. Ik ken de code zelfs niet.
In deze gevallen heeft er bijna altijd iemand achter je gestaan die in een winkel je pincode afgekeken heeft.

neoMag!c

Ongelezen bericht door neoMag!c »

bprosman schreef:
Dit is absoluut niet waar. Er zat geen pincodebriefje in haar portemonnee. Zij gebruikt de code uit haar hoofd, altijd al. Ik ken de code zelfs niet.
In deze gevallen heeft er bijna altijd iemand achter je gestaan die in een winkel je pincode afgekeken heeft.
Hoe verklaar je dan dat er geld opgenomen kon worden met een pinpas waar nog nooit eerder mee gepind was?
Criminelen MOETEN gewoon een manier hebben om de pincode te kraken, dat kan niet anders.

bprosman

Hoe verklaar je dan dat er geld opgenomen kon worden met een pinpas waar nog nooit eerder mee gepind was?
Tot nu toe heeft niemand hier een concreet geval van kunnen laten zien. Het zijn altijd "van horen zeggen" verhalen. Of zijn er brievenbussen leeggevist.

neoMag!c

Ongelezen bericht door neoMag!c »

bprosman schreef:
Tot nu toe heeft niemand hier een concreet geval van kunnen laten zien. Het zijn altijd "van horen zeggen" verhalen. Of zijn er brievenbussen leeggevist.
Nou, ik heb (ben?) wel degelijk een concreet geval en slachtoffer van ontkennende banken; ook van leeggeviste brievenbus is beslist geen enkele sprake.
Theoretisch gezien is het ook niet zo moeilijk; de pincode staat immers versleuteld vastgelegd op de pinpas zelf.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

neoMag!c schreef:
bprosman schreef:
Nou, ik heb (ben?) wel degelijk een concreet geval en slachtoffer van ontkennende banken; ook van leeggeviste brievenbus is beslist geen enkele sprake.
Theoretisch gezien is het ook niet zo moeilijk; de pincode staat immers versleuteld vastgelegd op de pinpas zelf.
In het buitenland kan je je pinpas zónder pin gebruiken om geld op te nemen. Kwestie van hier de pas jatten, en het nummer even doorsturen naar een handlanger in een buitenland waar bankmedewerkers niet zo moeilijk doen, of lid van de bende zijn, en presto.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Uit een ander topic: [quote="Nicolaz"]Het kan wel degelijk, ... n[/quote]
Zou dat ook kunnen met een pinpas?

bprosman

@Jolijn,

Die berichten zijn allemaal een paar jaar oud, inmiddels is er een nieuwe(re) versie chip.
In het buitenland kan je je pinpas zónder pin gebruiken om geld op te nemen. Kwestie van hier de pas jatten, en het nummer even doorsturen naar een handlanger in een buitenland waar bankmedewerkers niet zo moeilijk doen, of lid van de bende zijn, en presto.
Dat (buitenland) moet dan in de transactielog te zien zijn. Overigens zetten de meeste banken dit uit voor buiten Europa.

Gesloten