LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
J Weij
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2013 19:29

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door J Weij »

Ook ik heb een zeer duurbetaalde Philips TV van dit type dat er na 5 jaar mee gestopt is. Philips beroept (verschuilt?) zich achter het feit dat het buiten de garantietermijn is terwijl er hier toch echt spraken is van een fabricagefout. Het gaat dus helemaal niet over garantietermijnen. Ze hadden gewoon een terugroepactie moeten opzetten want iedere TV reparateur weet je zo te vertellen wat er kapot is en bij welk type toestel het gebeurt is.
Ook die zogenaamde coulanceregeling is een wassen neus. Je betaald gewoon een enorm groot bedrag voor de reparatie.
De boodschap is dus: koop geen dure Philips meer, maar hou het bij goedkopere Samsung oid. Service hoef je ook al niet meer te verwachten want ze zijn bij Philips volledig ingericht om klanten af te schepen ipv te helpen. Dat gaat dan weer wel erg goed!

Heb de TV inmiddels laten maken door een lokale reparateur. Zat maar €100,- onder de "coulanceprijs" van de door Philips aangedragen reparateur. Daar zijn ze dus ook al niet meer betrouwbaar mee.
Laatst gewijzigd door J Weij op 17 mei 2013 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Inter »

Service krijg je na een paar jaar toch nergens meer .Maar de nieuwe TV`s hebben niks meer met Philips te maken .Alles is verkocht aan Chinezen .

En Samsung heeft ook weer zijn nadelen .Op het UPC forum zie ik dat ze alles op het alfabet zetten .

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar de nieuwe TV`s hebben niks meer met Philips te maken .Alles is verkocht aan Chinezen
@Inter, check your facts !

The joint venture - established in April 2012 - is 70% owned by TPV Technology, headquartered in Taiwan, and 30% by Royal Philips Electronics, headquartered in the Netherlands. TP Vision employs close to 3,300 people in several locations around the globe.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Inter »

Je hebt wel gelijk dat het niet 100% is maar hoe kom je aan de bron dat het Taiwan is .Zover ik weet Hong Kong .
Er wordt wel in China zelf geen Philips TV verkocht .

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

De (hoofd)kantoren van de Philips-TPV joint-venture zitten tegenwoordig in Amsterdam en Hong-kong. TPV is van origine een Taiwanese monitor fabrikant, en wel een van de betere.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Inter »

O zo Maar Tawain en China .Ondanks dat ze Hong Kong nu z`n 40 jaar met de oude regels met rust moeten laten .

P.S. Zie ik dat mijn geld daar al ook niet meer veilig voor de fiscus is . :D

J Weij
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2013 19:29

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door J Weij »

Inter schreef:Service krijg je na een paar jaar toch nergens meer .Maar de nieuwe TV`s hebben niks meer met Philips te maken .Alles is verkocht aan Chinezen .

En Samsung heeft ook weer zijn nadelen .Op het UPC forum zie ik dat ze alles op het alfabet zetten .
Samsung zal best zijn nadelen ook hebben, maar voor het bedrag van 1 Philips heb je 3 Samsungs met dezelfde specificaties. Je loopt dus veel minder risico.

Joep2
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:14

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Joep2 »

Ja hoor, ook bij ons hetzelfde probleem: ineens het beeld zwart terwijl geluid en ambient nog werken.
Het al veelvuldig op Intenet gemelde probleem met de inverters in deze TV's viel ook ons dus ook te beurt. Inmiddels is wel duidelijk dat deze inverters (versies 1 en 2) een aanzienlijk kortere levensduur hebben dan je mag verwachten bij een toestel van ruim 2000 Euro. Philips gaat totaal voorbij aan de ondeugdelijkheid van deze component en beroept zich op de 2 jaar fabrieksgarantie. Ze erkennen dat een ondeugdelijk product (of component daarin) ook buiten de fabrieksgarantie opgelost zou moeten worden maar daarvoor moet je niet bij Philips zijn maar bij de winkel... dan spreken ze van coulance als je er met ruim 150Euro vanaf komt.
Netjes was geweest als Philips meteen bij het constateren van dit grootschalig probleem een terugroep actie of thuisvervanging had opgezet. Of als blijkt dat de inverter het toch begeeft die alsnog kosteloos te vergoeden.

Joep2
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:14

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Joep2 »

Philips gaat geheel voorbij aan het wezenlijke van de klacht.
Er wordt een TV in de markt gezet met een ondeugdelijke componenent: een inverter die een aanzienlijk kortere levensduur heeft dan je mag verwachten bij een toestel van 2000 Euro.
Het betreft geen slijt deel (zoals een schoenzool of remschijf) en je mag dus verwachten dat dit onderdeel niet de zwakke schakel is in de totale levensduur van het toestel.
Ook is het niet een incidenteel probleem of bijvoorbeeld een "maandagmorgen produkt" maar komt structureel bij gelijksoortige toestellen van Philips terug (zie de veelheid aan berichten op het internet over dit probleem)
Philips kent het probleem en ontwikkelt een nieuwe inverter (versie 2) maar ook die leidt tot klachten. Klanten met een Philips toestel met inverter versie 1 of versie 2 lijken op enig moment de klos. Pas bij de 3e versie lijkt Philips in staat een betrouwbaar inverter in te bouwen.
Kortom: Philips doet aan productontwikkeling over de rug van de klant.
Voor mensen die problemen krijgen met hun TV na de fabrieksgarantie wordt een coulance regeling geboden voor een reparatie van ruim 150 Euro.
Wettelijk kom je hier blijkbaar mee weg maar het lijkt op zijn minst onfatsoenlijk en een professionele partij onwaardig!

mmemichel
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2013 10:30

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door mmemichel »

Hier hetzelfde probleem maar dan met de 40PFL8605. Zwart beeld, geluid blijft het doen, rode led lampje (standby) knippert. Deze tv heeft mij twee en half jaar geleden bijna € 1.300,- gekost. Hieronder de melding van de reparateur:

vermoedelijk lcd defect, oph ivm glasplaat
Error 9 of 21 aanwezig, HDMI reboot of TCON error. PLF events gelogd in de sw events buffer
Sw updaten indien lager dan 140,34 aanwezig of lcd vervangen (TCON defect)
autoscript altijd updaten!
tv opgehaald op voet. geen leen tv achtergelaten.
lcd defect


Kreeg vanmorgen een mail voor een compensatie toestel met nummer 40PFL7007H/12 onder bijbetaling van € 249,-. Het toestel is via een webshop te koop voor € 729,-. Dit klinkt niet als een fatsoenlijke compensatie of heb ik het mis?

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

mmemichel schreef: Kreeg vanmorgen een mail voor een compensatie toestel met nummer 40PFL7007H/12 onder bijbetaling van € 249,-. Het toestel is via een webshop te koop voor € 729,-. Dit klinkt niet als een fatsoenlijke compensatie of heb ik het mis?
Je hebt het mis.

Je gaat om te beginnen al uit van de laagste prijs die je kan vinden en niet van de adviesprijs. Reken je andersom, dan heeft jouw TV nog een restwaarde van €500+ wat alleszins redelijk is.

Hans70
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2013 19:29

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Hans70 »

Kennelijk denkt Philips dat ze schoenen verkopen ipv tv's. De bijbetaling van 249 euro is absoluut niet redelijk, omdat het een toestel is uit de 7000-serie. Dit had toch minimaal een 8000-serie moeten zijn.
Een tv moet langer mee gaan dan 3 jaar, van schoenen kun je verwachten, dat ze na 3 jaar slijtage vertonen. Maar in deze Philips tv's zitten structurele fouten en dan had een terugroepactie op zijn plaats geweest.

Kati
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2013 09:48

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Kati »

Ook hier hetzelfde probleem met de 40PFL8605. Ambilight TV. 2 jaar en 9 maanden oud.
Het beeld valt spontaan uit tijdens het TV kijken. Het geluid en de Ambilight blijft meestal doorgaan. Soms valt het helemaal uit en dan knippert het standby knopje.

Na 2x contact met Philips te hebben gehad (alle updates en andere procedures uitgevoerd) wordt E-care repair ingeschakeld. Een inschatting van de kosten na aftrek van de coulance regeling €213,=. Of dit enigszins precies is: Jawel, want de reparatiedienst van Philips lijkt precies te weten om welk probleem/onderdeel het gaat.
Zuur geld voor een TV die 1471,= heeft gekost. En inderdaad vooral het gevoel wat je daarbij krijgt.
Ik vind dat je mag verwachten dat een TV met deze aanschafprijs na 2 jaar en 9 maanden nog gewoon zou moeten functioneren. Een ondeugdelijk product dus. Of een ondeugdelijk onderdeel in het product.

We hebben nog een (Philips) TV meer, die 2 jaar ouder is en meer uren heeft aangestaan en deze is nog helemaal in takt. Deze heeft zelfs méér TV-uren gemaakt dan deze nieuwere TV.

Wel héél toevallig allemaal... en dat al deze toestellen nu nèt na de garantieperiode kapot gaan.

Kati
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2013 09:48

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Kati »

Aanvulling op bovengenoemde:

Zojuist is E-care langs geweest. Het panel is kapot.
Feit is wel dat de monteur me vertelde dat "de groene strepen" die wij af en toe zagen als het beeld geheel zwart was, ook op een defect panel wijst. Heb er spijt van dat ik dit niet gemeld heb, dat was namelijk al vrij direct, en dat was dan binnen de garantieperiode geweest. Maar dat was maar af en toe en alleen bij zwart beeld en redelijk vaag en niet hinderlijk...

TV is nu meegenomen ter reparatie bij E-care zelf. En er is een leentoestel geplaatst.
Met E-care had ik al vrijdag jl. afgesproken dat de maximale kosten de helft van 213,= zou zijn.
Naderhand hoorde ik van iemand uit de buurt dat Philips dezelfde klachten elders wèl volledig had vergoed (ook een Ambilight TV, nèt buiten de garantie, waarbij het beeld uitvalt)... :x Ik weet alleen niet zeker of het hier ook om een panel ging, ik geloof dat zij het over een printplaat hadden.

Ben eigenlijk stiekem wel benieuwd wat zo'n nieuw lcd panel kost. Is dat niet één van de duurste onderdelen in een lcd-TV?

Astermix
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2013 18:42

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Astermix »

Philips 42pfl9632D/10 zwart scherm op 27/12/2013. Aangekocht in januari 2008. Inverterkit vervangen. Alle tv's van dat type krijgen vroeg of laat problemen met de inverter. Dus echt wel een productiefout. Garantie heeft hier niets mee te maken. Philips moet waarborgen dat ge de tv kunt gebruiken gedurende een normale gebruiksduur van een toestel van minimum 2000 euro. Lcd tv's hebben een geschatte levensduur van 20 jaar. Bij een normaal defect is het normaal dat de garantie verloopt na 2 jaar, bij een productiefout dient Philips de reparatie ten laste te nemen. Dit gebeurt ten onrechte nu niet. Goed bezig Philips!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

Lcd tv's hebben een geschatte levensduur van 20 jaar
Ben toch wel benieuwd waar je dat vandaan hebt :D

gast007
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jul 2006 20:58

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door gast007 »

Astermix schreef: Lcd tv's hebben een geschatte levensduur van 20 jaar.
Dus niet. Dit is ergens tussen de 7 en 10 jaar.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door olaf79 »

gast007 schreef:
Astermix schreef: Lcd tv's hebben een geschatte levensduur van 20 jaar.
Dus niet. Dit is ergens tussen de 7 en 10 jaar.
Dan nog zou een tv gekocht in 2008 het anno (bijna) 2014 nog gewoon moeten doen. Is net over de helft van zijn levensduur.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

Mijn (plasma) TV is inmiddels 10 jaar oud. De eerstvolgende keer dat hij defect gaat meld ik m graag met behulp van Astermix, of via Olaf79 aan voor de 20jarige garantie :wink:
Kijken hoe ver we komen.

Ricky123
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2014 13:59

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Ricky123 »

mijn TV model 37PFL9903H Philips Aurea geeft dezelfde klachten als die ik op dit forum lees. Gekocht in augustus 2008, een megaprijs voor betaald. Er komt een reparateur, de kosten opgave ontvang ik nog. Ik zal de voortgang van de klacht hier melden.

Gesloten