juwita schreef:@Klaas-Jan,
Dank voor je bericht. Kennelijk is AEGON nu begonnen om de aangeslotenen van KPDWK een brief te zenden met informatie over de schadeloosstelling. Kennelijk stemt die schadeloosstelling overeen met de bedragen die KPDWK zelf al becijferd had, namelijk gemiddeld zo'n 1200,- euro. Op het forum van KPDW worden geen preciese bedragen aangegeven door degene die nu zo'n schadeloosstellingsbrief van AEGON heeft ontvangen.Op het Sprintplan forum meldt overigens iemand dat hij een vergoeding gaat krijgen van 430,-- euro, flink minder dan dit gemiddelde. Maar mogelijk is dit iemand die een klein polisje voortijdig heeft afgekocht.
Om -zeker jegens AEGON- toch kritisch te blijven, een brief ontvangen is nog geen uitkering daadwerkelijk in de knip krijgen. De vraag is wanneer er echt uitgekeerd gaat worden, dat blijft de lakmoesproef voor KPDWK donateurs.
Dat ALLE Koersplan-deelnemers (mits gestart tussen 1989 en eind 1998) een claim zouden moeten indienen bij AEGON, dat is ook wat ik steeds betoog.
GA NIET ZITTEN NAVELSTAREN...DIEN JE KOERSPLAN SCHADECLAIM NU Z.S.M. IN. Ook als je niet meer over je polis beschikt omdat deze al jaren terug is beeindigd
Ik heb als deelnemer aan KPDWK gisteren van Aegon bericht gekregen over mijn vergoeding. Ik krijg een schadevergoeding van € 2600,-. (Begonnen met Koersplan in september 1996 en afgekocht in oktober 2012, gemiddelde inleg over de jaren ongeveer € 82,- per maand). Ik heb me bij KPDWK al jaren geleden aangemeld, begin 2008, wat dus zeker de moeite waard is geweest! De compensatie is veel hoger dan ik gedacht had.
. Ik heb zelfs nu nog winst gemaakt op deze woekerpolis. Eigenlijk onbegrijpelijk dat niet veel meer polishouders met Koersplan zich bij KPDWK hebben aangemeld. Zij zijn de enige die tot het einde geprocedeerd hebben. De overige stichtingen, zoals de Stichting Woekerpolis Claim, die in 2009 een akkoord met Aegon sloten, hebben zich met de 'Wabekefooi' laten afschepen.
In ieder geval biedt de uitspraak van Hoge Raad vorig jaar handvaten voor de overige gedupeerden om juridisch actie te ondernemen.